Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
O ja, en Es, gefeliciteerd! Wat stoer! Goed teken dat je al zo snel een uitnodiging krijgt. En dat in komkommertijd!
Hij heeft 1 hele slinger opgehangen, zonder morren. Ik heb 3 slingers opgehangen en 12 ballonnen opgeblazen. Dat was niet zo slim want ik liep vanmiddag een beetje te hyperventileren. Raar, want dat heb ik alleen gehad na die koortsstuip van Mannie.

Maar goed. Over laat thuiskomen maak ik geen ruzie meer, dan hebben we iedere dag bonje.
Oi Sok. Kan me voorstellen dat je laaiend bent! Heeft ze verder nog iets gezegd over de situatie met je moeder of past dat ook niet in haar vakantieplannen?

meis, kun je er net niet bij hebben.
Raar hoor Sok, van zus. Maar misschien moet ze nog even acclimatiseren, en komt ze er nog op terug. Dan nog is het belachelijk natuurlijk, zo'n reactie.

Nippo, hier geen nest, maar de buren van twee huizen verderop hebben er vorige week eentje laten verwijderen, dus ik denk dat ze nu een beetje ontheemd zijn. Wel erg vervelend, ik ben een beetje fobisch voor wespen namelijk.

Wat is die Nipje al groot aan het worden dan zeg! Kruimel loopt ook achter de kar, maar die is bijna een half jaar ouder.
Die Pamman, een hele slinger! Wat is het toch een bikkel.

Ik doe ook niet moeilijk meer over laat thuiskomen. Ik bel ook niet meer hoe laat ie van plan is te komen, ik trek gewoon mijn eigen plan. Scheelt een hoop irritatie bij mij.
'ze heeft er vrede mee'. duh

ik heb haar van mijn hyves geknikkerd, ik ga uitzoeken hoe ik haar telefoonnumer kan blokkeren en ik blokkeer haar IP van mijn welbekende plek. contact is echt over en uit.
Nou Limoen was dus constant aan het krijsen, ze was echt stikchagrijnig, moe en niet helemaal lekker nog, en heeft nog steeds regelmatig opeens een pijnscheut in haar zij. Koorts heeft ze gelukkig niet meer. En Mandarijn die houdt niet op haar te plagen, omdat ie haar reactie zo leuk vindt. Ik grijp dan veel eerder in dan man, want ik vind niet dat ze in de tuin alles bij elkaar kunnen krijsen.

O ja, misschien iets minder druif, hij heeft nog wel grasgemaaid toen ze buiten waren, dus dat ie alleen maar met zijn pa zat te keuvelen is niet helemaal waar. Maar verder.. Zijn pa zal ook niet even ingrijpen ofzo.. moet ik steeds vanuit de keuken komen kijken waarom ze elkaar nu weer afmaken en de wonden verzorgen, terwijl er buiten gewoon 2 mannen zijn die dat prima zouden kunnen doen, als ze een beetje opletten.

Aanschuiven, die illusie heb ik al niet meer, man kookt nooit, en zo wel dan wordt het afhaalfrites of opwarmkliekjes..

Of ik nog gezellig mee ging vroeg naar bed vanavond.. Grrrr..

Nippo, ik kreeg de kans niet zijn kleren te verwassen, sommige dingen was ie zo uitgegroeid. Heb met hem regelmatig gehad dat ik zijn maat onderschatte was het al bijna te klein als ik het net had gekocht. Bij Limoen had ik dat net andersom, kocht ik dingen die nog vaak veel te groot voor haar waren.

Sok, wat een ongelofelijke rot reactie van zus zeg. Nog vakantie, daar zakt toch echt je broek van af. Heel triest. Heb je opgehangen? of heb je nog iets tegen haar gezegd?
Sok, het is misschien een beetje erg praktisch gedacht van mij, en het zijn mijn zaken niet, maar is dat nu wel een handig moment om het contact met je zus te verbreken, nu je moeder ernstig ziek is? Wil je haar dan gaan ontlopen de komende tijd? Lijkt me voor jezelf erg moeilijk, en het wordt sowieso al moeilijk.
quote:Of ik nog gezellig mee ging vroeg naar bed vanavond.. Grrrr..
de muts heeft zelf opgehangen omdat ze er niet tegen kon dat ik een 'lichte' mate van kritiek had. Ze zei ook nnog dat andere zus wel 3 weken op vakantie gaat en zij maar 10 dagen. wat een idiote vergelijking! Ik zou juist blij zijn dat ik nog vakantie had; hoefde ik niet alles naast mijn werk nog te regelen.

het is al jaren zo dat ze altijd loopt te 'wegen' of iedereen wel evenveel doet. Lekker belangrijk. En als je bedenkt dat mijn ouders zich vroeger de poten onder het lijf vandaan gelopen hebben voor haar; ze hebben veel meer voor haar gedaan dan voor mij. En dat geeft niet, dat maakt me niet uit en ik zou het niet eens gewild hebben, maar als ik dan gewoon even overlég over de mogelijkheden van een bezoek en ze begint al zo.

Andere zus had me al gewaarschuwd (vorig jaar flikte ze het ook), maar ik dacht dat oudste zus in deze situatie wel anders zou reageren.
quote:koeky schreef op 22 juli 2009 @ 22:54:

Sok, het is misschien een beetje erg praktisch gedacht van mij, en het zijn mijn zaken niet, maar is dat nu wel een handig moment om het contact met je zus te verbreken, nu je moeder ernstig ziek is? Wil je haar dan gaan ontlopen de komende tijd? Lijkt me voor jezelf erg moeilijk, en het wordt sowieso al moeilijk.had ik ook al bedacht, maar echt, ze komt me zó de strot uit
ja lach maar
ik ga zo maar eens slapen. Als me dat nog lukt en ik me niet aan het opvreten ben.

wat een kutwijf.
Je kunt best met mensen omgaan waar je geen contact mee wil. Doe ik met mijn moeder ook, omwille van de kinderen. Denk dat Sok dat de komende periode ook wel kan wanneer nodig, omwille van moeder.

Ik ben ook wel benieuwd wat je hebt gezegd. Ga je haar nog informeren dat je haar nooit meer hoeft te spreken?

Ben je niet gezellig vroeg meegegaan Citro. Waarom nou niet flauwerd.
sorry, Citro, dat ik jou een beetje 'negeer' . ik kan me heel goed voorstellen dat je ff goed pissig was op man. het enige wat helpt is het hem duidelijk te maken waarom je boos bent en hoe je het de volgende keer anders wil.

en hij heeft wel een béétje een plaat voor z'n hoofd, dat-ie nog 'gezellig' vroeg naar bed wil. aan de andere kant is-ie dus blijkbaar nog wel blij met je.
Ik ga maar eens naar bed. Het regent nu héél hard maar ik ga er heel optimistisch van uit dat alles wat nu valt, morgen niet valt.

Sok, ik vind het echt heel klote dat je zus zo reageert. Wat steun aan elkaar zou fijn zijn.
Kan me voorstellen dat je na zo'n reactie echt helemaal klaar bent met haar. Misschien niet handig om nu met al die emoties zo'n beslissing te nemen, maar goed, ik geloof ook niet dat ik na zo'n reactie nog normaal tegen iemand zou kunnen doen.

Alsof het er iets toe doet hoe lang je nog wel of niet op vakantie kunt als je moeder zo ziek is.

De moeder van mijn moeder was 2 jaar geleden in de vakantieperiode heel ziek, ze is toen uiteindelijk ook overleden, en mijn vader zat alleen maar te zagen over het wel of niet doorgaan van hun vakantie. Vond dat toen ook zo ongelofelijk bot. Heb hem wel verteld wat ik daar van vond want ik vond het echt belachelijk.
Het geeft niet Sok, ik zat er een beetje onhandig getimed tussen, tussen jouw verhaal, vond ik zelf al, en ik kan me voorstellen dat je wel even wat anders aan je hoofd hebt dan een ruzie tussen mij en druif.
Sok, tel even tot tien, en slaap er een nachtje over. Natuurlijk is het voor jou het zoveelste akkefietje, maar vandaag lijkt me geen goede dag om zo'n beslissing te nemen. Vind het k*t voor je, zus met zo'n actie.

Es, sorry, wel heel laat, maar op mijn telefoon kan ik geen witte tekst lezen, dus ik dacht dat je een groot leeg stuk gepost had. Gefeliciteerd, wat goed! Die snelle reactie klinkt wel alsof ze erg enthousiast zijn.

Wat gebeurt er als je op zo'n moment gewoon tegen je Druif zégt dat hij het nu even op moet lossen, Citro?
Nou, geen goede dag om zo'n beslissing te nemen. Op een gegeven moment is je grens zo vreselijk overschreden dat je heel goed weet of het klaar is of niet. Na onze vakantie vorig jaar was het misschien ook niet zo goed moment in dat opzicht om een beslissing te nemen, na 2 weken irritaties (en 15 jaar ervoor) maar ik wist heel zeker dat ik mijn grens echt definitief bereikt was. Bij Sok speelt dit natuurlijk ook al veel langer.
Nu ben ik echt naar bed.

Trusten meisjes.
Trusten, en ik hoop op een builoze dag voor jullie morgen..

ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten vanavond Sok, sterkte! en nog maar een omdat ik het zo rot vind.

Ik ga ook maar slapen.

Miffy, druif denk niet dat er iets op te lossen valt. Hij grijpt gewoon niet zo snel in, en laat ze vaak maar begaan. Hij troost wel hoor, als er getroost moet worden, maar komt niet op het idee dat in en uit de box klimmen wel eens vallende kinderen op kan leveren, of dat gillende kinderen in de tuin (niet af en toe een klein gilletje, maar echt gewoon idioot hard krijsen en steeds opnieuw weer, bij het minste of geringste) wel eens irritant kan zijn voor de hele buurt. Kortom, hij vind het overdreven. We hebben al eerder dat soort meningsverschillen gehad. Gingen we het winkelcentrum in en zegt ie tegen Mandarijn en Limoen, ga maar rennen (gladde vloeren, druk met mensen en winkelwagens waar Limoen en Mandarijn makkelijk over het hoofd worden gezien, kortom, niet echt een "leef je uit terrein".
Het is gewoon een druif dus

Sok, hoop dat je ondanks alles lekker slaapt vannacht.

En ik duim voor een droge dag morgen voor Pam.

Trusten.
Hiep hiep hoera, MINI GEFELICITEERD MET JE ZESDE VERJAARDAG!
En ik ga duimen voor mooi en vooral droog weer!

Jemig Sokje, wat een kutreactie van je zus. Kan me heel goed voorstellen dat dit voor jou de welbekende druppel was. Maar bah, wat vervelend nu weer, dit kan je er ook nog wel bij hebben . Nog een extra voor jou.

Citronella, herkenbaar hoor. Mijn ervaring is dat mannen (A-man) althans dit soort dingen gewoon niet zien. A-man kan ook onverstoorbaar een krant lezen en dan helemaal niets in de gaten hebben van vechtende kinderen enzo. Ik zeg er altijd wel wat van en probeer mezelf tegelijkertijd te realiseren dat niet altijd meteen ingrijpen voor kinderen ook wel goed is en dat ze daar ook van leren. Soms ben ik er ook wel jaloers op, gewoon rustig een krant kunnen lezen in de chaos, ik kan dat dus niet zo goed. Dat "Ja baas" is trouwens wel rete-irritant, daar zou ik wel erg boos van worden.

Nippo., wat gaat Nipje hard. Maby loopt dus pas sinds een maand of 2 achter de loopwagen en die is toch echt heel veel ouder.

Hier de laatste werkdag achter de rug en blij toe. Ik ben moe, moe en moe. Erg aan vakantie toe. A-man ook en de kinderen ook. Moet nu nog 100.000 dingen doen (en ook nog een verjaardag van de buurvrouw vanavond), maar A-man heeft me beloofd dat hij in ieder geval ruim voor het avondeten thuis is: ik ben benieuwd. In ieder geval weer redelijk goed geslapen vannacht, dat is erg fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven