Leuke manier vertellen dat we een derde kindje krijgen

26-08-2025 15:06 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Hoi net een zwangerschapstest opgehaald.
Ik ben dus in verwachting van een derde kindje :)
Hoe kan ik dit op een leuke manier vertellen aan mijn man :)
Ik zat zelf te denken aan de test inpakken of iets dergelijks
Ik ben natuurlijk heel blij en mijn man wil er ook graag nog een kindje bij
:)
Loren schreef:
26-08-2025 18:38
Het hoeft natuurlijk niet, iedereen die dat wil kan lekker alleen testen.

Maar ik reageerde op een post waarin de uitvoerbaarheid van samen testen ter discussie stond. Tenzij iemand langere tijd ver weg zit is samen testen echt wel te organiseren.
Ik vind het dan weer knap dat je je zou kunnen inhouden tot het moment dat je samen bent.
Ik heb het slabbetje opgehaald. En een paar hapjes voor vanavond,
als we samen zijn. en ga hem dan zeggen ik heb een leuk nieuwtje maar we moeten wel een nieuwe auto kopen zoals Feow zei, en als hij me dan verbaasd aankijkt. Geef ik hem het kadotje en dan een kus. :) :D
Oh en bedankt voor de felicitaties allemaal :flirting: :)
Gefeliciteerd!

Ik ben veel te nuchter hiervoor en zou gewoon appen 'zwanger!'.
Ik heb de eerste test wel samen gedaan, tweede, derde...ik heb de eerste drie maanden negatief getest en ik had wel behoorlijke symptomen, vooral misselijkheid dus ik ging nog een paar keer testen en op een dag, toen ik weer ziek naar huis ging, langs de drogist voor een middel tegen misselijkheid en ach, toch nog maar een keer testen...en hey, een tweede supervage streep. Maar toen was ik toch alleen.

Vooral achteraf kan ik stellen dat degene die het beide zwangerschappen met stip het eerste wist, onze kat was :-D
De allereerste keer heb ik wel samen met man getest, maar toen was het een vaag streepje en weigerde hij dat serieus te nemen waardoor ik 24 uur helemaal zeker wist dat het raak was en hij het echt pas geloofde toen het streepje de volgende dag wat donkerder was.

Bij de tweede, derde en vierde zwangerschap daarom maar alleen getest en als het streepje overtuigend was, gedeeld met man.
makreel schreef:
26-08-2025 17:38
Wel een gek idee dat allemaal Vivaforummers nu iets weten maar je man nog niet. Gefeliciteerd Floortje!
Voor de volgende (keer): maak een topic aan en app de link.
Procne schreef:
26-08-2025 16:13
Hoe zo weet hij het nog niet? Dat testen doe je toch samen?
weet ik veel. zou ik ook zeggen en anders een appje omdat hij minimaal wéét dat je overtijd bent en gaat testen, maar hé.. ik heb geen kinderen.
En doooooor!
Grappig, de discussie over samen testen.
Toen ik de 1e keer zwanger wilde worden, was ik daar helemaal vol van, helemaal mee bezig. De eerste test deed ik geloof ik toen ik nog helemaal niet overtijd was. Dat ging ik niet samen doen, want ik wist zelf ook wel dat het nog een beetje onzin was. Maar ik wilde het gewoon weten, ik had een heel pak ovulatietesten en zwangerschapstesten gekocht, dus dan ga je ze toch ook gebruiken? (en dan de volgende dag weer, want het was toch wel vroeg, dus misschien... en dan de volgende maand weer een paar keer...) Dan ga je er niet elke keer een heel 'moment samen' van maken. Tenminste, ik niet.

De positieve test deed ik ook alleen, ook toen was het eigenlijk een beetje vroeg Toen ik het vertelde vroeg hij: waarom hebben we de test niet samen gedaan? Dat was dus nog helemaal niet bij me opgekomen. Ik zei ook: dit is al de 5e test, die andere 4 hebben we toch ook niet samen gedaan? Dat wist hij ook.

Bij de 2e hield ik temperatuur bij en wist ik het eigenlijk al. Toen wel samen getest.
En, hoe reageerde hij, Floor?
Sabine schreef:
26-08-2025 16:20
Dit inderdaad! Er zijn heel veel vrouwen die de test alleen doen. Ik begrijp daar helemaal niks van. Dat is zo'n mooi intiem moment om samen te doen.
En wat als manlief een keer heeft gezegd dat het wel goed is en dat hij niet meer kinderen wil?
Appletje schreef:
27-08-2025 12:43
En wat als manlief een keer heeft gezegd dat het wel goed is en dat hij niet meer kinderen wil?
Dat lijkt mij juist een hele goede reden om met hem te praten in plaats van eerst in je eentje een test te doen.
Appletje schreef:
Als het goed is hoef je dan niet te testen.

Maar verder ook niet relevant in dit topic, waar in de openingspost staat dat de man ook graag een derde kind wil.

En een positieve zwangerschapstest samen gedaan hebben kan heel intiem zijn, maar het testen zelf is als zwanger worden niet makkelijk lukt lang niet altijd een moment wat je wil delen hoor. Driewerf kut en even zelf verwerken komt dan dichterbij de realiteit dan een intiem moment samen. Ik heb vooral akelige herinneringen aan samen testen en teleurgesteld worden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Appletje schreef:
dan hoef je niet te testen want dan raak je niet zwanger.
En doooooor!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven