Leuke manier vertellen dat we een derde kindje krijgen
dinsdag 26 augustus 2025 om 15:06
dinsdag 26 augustus 2025 om 19:04
Ik vind het dan weer knap dat je je zou kunnen inhouden tot het moment dat je samen bent.
dinsdag 26 augustus 2025 om 19:18
dinsdag 26 augustus 2025 om 19:33
Ik heb de eerste test wel samen gedaan, tweede, derde...ik heb de eerste drie maanden negatief getest en ik had wel behoorlijke symptomen, vooral misselijkheid dus ik ging nog een paar keer testen en op een dag, toen ik weer ziek naar huis ging, langs de drogist voor een middel tegen misselijkheid en ach, toch nog maar een keer testen...en hey, een tweede supervage streep. Maar toen was ik toch alleen.
Vooral achteraf kan ik stellen dat degene die het beide zwangerschappen met stip het eerste wist, onze kat was
Vooral achteraf kan ik stellen dat degene die het beide zwangerschappen met stip het eerste wist, onze kat was

dinsdag 26 augustus 2025 om 19:53
De allereerste keer heb ik wel samen met man getest, maar toen was het een vaag streepje en weigerde hij dat serieus te nemen waardoor ik 24 uur helemaal zeker wist dat het raak was en hij het echt pas geloofde toen het streepje de volgende dag wat donkerder was.
Bij de tweede, derde en vierde zwangerschap daarom maar alleen getest en als het streepje overtuigend was, gedeeld met man.
Bij de tweede, derde en vierde zwangerschap daarom maar alleen getest en als het streepje overtuigend was, gedeeld met man.
woensdag 27 augustus 2025 om 07:32
woensdag 27 augustus 2025 om 09:39
Grappig, de discussie over samen testen.
Toen ik de 1e keer zwanger wilde worden, was ik daar helemaal vol van, helemaal mee bezig. De eerste test deed ik geloof ik toen ik nog helemaal niet overtijd was. Dat ging ik niet samen doen, want ik wist zelf ook wel dat het nog een beetje onzin was. Maar ik wilde het gewoon weten, ik had een heel pak ovulatietesten en zwangerschapstesten gekocht, dus dan ga je ze toch ook gebruiken? (en dan de volgende dag weer, want het was toch wel vroeg, dus misschien... en dan de volgende maand weer een paar keer...) Dan ga je er niet elke keer een heel 'moment samen' van maken. Tenminste, ik niet.
De positieve test deed ik ook alleen, ook toen was het eigenlijk een beetje vroeg Toen ik het vertelde vroeg hij: waarom hebben we de test niet samen gedaan? Dat was dus nog helemaal niet bij me opgekomen. Ik zei ook: dit is al de 5e test, die andere 4 hebben we toch ook niet samen gedaan? Dat wist hij ook.
Bij de 2e hield ik temperatuur bij en wist ik het eigenlijk al. Toen wel samen getest.
Toen ik de 1e keer zwanger wilde worden, was ik daar helemaal vol van, helemaal mee bezig. De eerste test deed ik geloof ik toen ik nog helemaal niet overtijd was. Dat ging ik niet samen doen, want ik wist zelf ook wel dat het nog een beetje onzin was. Maar ik wilde het gewoon weten, ik had een heel pak ovulatietesten en zwangerschapstesten gekocht, dus dan ga je ze toch ook gebruiken? (en dan de volgende dag weer, want het was toch wel vroeg, dus misschien... en dan de volgende maand weer een paar keer...) Dan ga je er niet elke keer een heel 'moment samen' van maken. Tenminste, ik niet.
De positieve test deed ik ook alleen, ook toen was het eigenlijk een beetje vroeg Toen ik het vertelde vroeg hij: waarom hebben we de test niet samen gedaan? Dat was dus nog helemaal niet bij me opgekomen. Ik zei ook: dit is al de 5e test, die andere 4 hebben we toch ook niet samen gedaan? Dat wist hij ook.
Bij de 2e hield ik temperatuur bij en wist ik het eigenlijk al. Toen wel samen getest.
woensdag 27 augustus 2025 om 12:43
woensdag 27 augustus 2025 om 13:34
woensdag 27 augustus 2025 om 13:54
Als het goed is hoef je dan niet te testen.
Maar verder ook niet relevant in dit topic, waar in de openingspost staat dat de man ook graag een derde kind wil.
En een positieve zwangerschapstest samen gedaan hebben kan heel intiem zijn, maar het testen zelf is als zwanger worden niet makkelijk lukt lang niet altijd een moment wat je wil delen hoor. Driewerf kut en even zelf verwerken komt dan dichterbij de realiteit dan een intiem moment samen. Ik heb vooral akelige herinneringen aan samen testen en teleurgesteld worden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in