Boos, waarom wordt hier niets meegedaan.

26-08-2025 23:32 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Om een uur of 11 liep ik de tuin in om mijn kat binnen te halen.

Op dat moment hoorde ik een blok verder kinderen krijsen van angst en een mannenstem dingen roepen (zo’n 100m verder op) Samen met mijn man hebern we uitgezocht waar het precies was en toen 112 gebeld.

Tot op heden, nog geen politie gezien 😢😡
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik zie dat er momenteel bijna 11 duizend openstaande vacatures zijn bij de politie. Dat kan wel verklaren dat ze niet alles binnen korte tijd kunnen doen.
Je weet niet of er iets ernstigs was. Een tijdje geleden bij het uitlaten van de hond hoorde ik gehuil van kinderen en 'Nee' etz. Het klonk heftig, maar toen ik wat langer luisterde waren het 'gewoon' 2 gillende kinderen in de badkamer en een moeder die haar kinderen probeerde te laten douchen (been there). Het raam stond open dus ja, dan hoor je het buiten heel goed.
Er kan ook zo'n verklaring zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet had moeten bellen, dat vind ik juist heel goed gedaan. Je weet niet wat er speelde en het is aan de politie om te bekijken wat er aan de hand was.
LoveDobby schreef:
27-08-2025 06:09
Huiselijk geweld is toch echt spoed.
Je weet toch helemaal niet of dat aan de hand was?

Een schreeuwende vader is ook erg, maar geen spoed.
'Krijsen van angst' dat kan ook zijn omdat er een dikke spin in de kamer liep. Waarop vader schreeuwt dat ze zich niet zo moeten aanstellen. Of moeder valt van het keukentrapje en haalt haar been open waarop vader schreeuwt om de verbanddoos. Dat vul ik nu in net zoals jij een aanname doet dat er sprake is van 'huiselijk geweld'.

Je gaat met je man wel kijken waar het is, je had ook kunnen aanbellen en vragen of alles ok was. Je hebt in elk geval gebeld, dat is prima. Maar ga nu niet de politie in een negatief daglicht zetten omdat ze niet meteen kwamen. Die waren misschien, en ook dat is een aanname van mij, bezig bij iets waar ze prioriteit aan moesten geven. Dat kan niemand aan de hand van jouw topic beoordelen.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Hoe kan je zo zeker weten dat er niemand is gekomen? Heb je de voordeur in de gaten gehouden?
SweetFirefly schreef:
27-08-2025 11:23
'Krijsen van angst' dat kan ook zijn omdat er een dikke spin in de kamer liep. Waarop vader schreeuwt dat ze zich niet zo moeten aanstellen. Of moeder valt van het keukentrapje en haalt haar been open waarop vader schreeuwt om de verbanddoos. Dat vul ik nu in net zoals jij een aanname doet dat er sprake is van 'huiselijk geweld'.

Je gaat met je man wel kijken waar het is, je had ook kunnen aanbellen en vragen of alles ok was. Je hebt in elk geval gebeld, dat is prima. Maar ga nu niet de politie in een negatief daglicht zetten omdat ze niet meteen kwamen. Die waren misschien, en ook dat is een aanname van mij, bezig bij iets waar ze prioriteit aan moesten geven. Dat kan niemand aan de hand van jouw topic beoordelen.

Er wordt ook geregeld gebeld door de politie als er geen gelegenheid is om te komen. De tijd dat 20 bromsnorren zaten te kwartetten tot er een melding kwam is lang voorbij.
En idd 11000 vacatures, hoe zou dat nu komen?
Lila-Linda schreef:
27-08-2025 08:37
het kan ook zijn, dat er wel contact geweest is, maar dat jij dat niet gemerkt hebt
Politie gaat op dit soort meldingen niet af met gillende sirenes
Ik kan het betreffende huis zien vanaf mijn huis.
Lila-Linda schreef:
27-08-2025 08:37
het kan ook zijn, dat er wel contact geweest is, maar dat jij dat niet gemerkt hebt
Politie gaat op dit soort meldingen niet af met gillende sirenes
Ik kan het betreffende huis zien vanaf mijn huis.
Nogevendit schreef:
27-08-2025 08:58
Er wordt hier in de buurt voortdurend gekrijst door kinderen. Ik zie niet in dat dat een spoed situatie voor de politie zou moeten zijn? (Hooguit dat ze hun kop dicht moeten houden omdat mensen de volgende dag vroeg op moeten) En mooi toch, dat blijkbaar een buurman er wat van heeft gezegd?
Niet een buurman, maar iemand in het huis en er is wel een verschil in krijsen en krijsen van angst.
Nogevendit schreef:
27-08-2025 09:30
Het is hier nog vakantietijd, dus helaas wel ja. En als het geen vakantietijd is, dan zou je je af moeten vragen waarom die kinderen nog buiten zijn.
Ze waren binnen.
Het staat in elk geval gemeld bij de politie, goed dat je gebeld hebt! Als de politie niet op dat moment kon langsgaan vanwege andere prioriteiten, kan ze dit doorspelen naar de verantwoordelijke instantie Veilig Thuis.

Je kunt zelf trouwens ook nog een melding doen als je je zorgen maakt. Lees dit overzicht eens: https://www.ikvermoedhuiselijkgeweld.nl/
LoveDobby schreef:
27-08-2025 12:37
Ze waren binnen.
Misschien kwamen die kinderen de hele tijd uit bed, was vader dat zat en sprak ze boos toe?
Wat was precies de trigger om de politie te bellen? Kinderen kunnen nou eenmaal krijsen of dat ze vermoord worden terwijl er niets aan de hand is.
Nogevendit schreef:
27-08-2025 13:01
Misschien kwamen die kinderen de hele tijd uit bed, was vader dat zat en sprak ze boos toe?
Wat was precies de trigger om de politie te bellen? Kinderen kunnen nou eenmaal krijsen of dat ze vermoord worden terwijl er niets aan de hand is.
Nou vooral dit.
Nogevendit schreef:
27-08-2025 13:01
Als ik bij iedere krijs/gil de politie moet bellen mag ik er wel een baan naast nemen.
Ik woon aan een speelplein en het lijkt wel of er ieder jaar harder gegild en gekrijst wordt.
Ik ben TO niet, maar heb voor een gezin in de buurt wel eens VT gebeld, en dat was echt anders krijsen, dan gewoon een kind met een slechte dag
Dat was gillen van angst en pijn en "nee mama, nee, nee auw"
Ging door merg&been
Lila-Linda schreef:
27-08-2025 13:12

Dat was gillen van angst en pijn en "nee mama, nee, nee auw"
Ging door merg&been
Dit klonk standaard uit de badkamer van de buren als de haren gewassen moesten worden,. Of s'ochtends als het (lange) haar geborsteld werd.
granny71 schreef:
27-08-2025 13:14
Dit klonk standaard uit de badkamer van de buren als de haren gewassen moesten worden,. Of s'ochtends als het (lange) haar geborsteld werd.
ja dat kan, we hebben vast niet dezelfde buren
bij ons bleek het wel degelijk te gaan om een schrijnende gezinssituatie
en die komt alleen boven water als mensen zich er wel mee gaan bemoeien
Het is niet levensbedreigend, wel heel naar voor de kinderen als er sprake blijkt van huiselijk geweld. Politie kan gewoon niet met spoed op elke melding afgaan en stelt prioriteiten.

Beter kun je 0900-8844, kun je even rustig overleggen en zij maken dossiervorming. Vooral wel blijven melden bij twijfels. Op veilig thuis staan ok goede adviezen.
Raar dat er zoveel kritiek hebben op TO. Zo krijg je het voor elkaar dat mensen een volgende keer niet meer durven te bellen, ook als het wel nodig bleek te zijn.
Als TO 112 niet had mogen bellen, hadden ze haar dat aan de lijn wel kunnen vertellen.
Vermoeden van fysieke kindermishandeling op heterdaad is zeker wél een reden voor 112, dat is ook de afspraak met de politie hierover.

Dat gezegd hebbende; ja kinderen kunnen flink huilen om ‘weinig’, maar ook overlijden er kinderen door zeer ernstig geweld.
Goed dus om wel te handelen als je gevoel zegt dat het echt niet klopt.

Ik ken een gezin met een ontzettend schreeuwend kind (door allerlei problematiek van kind) en daar komt ook weleens een vreemde of een agent aan de deur. Heel vervelend op dat moment, maar ook heel goed. Het heeft nooit geleid tot een VT-melding.
en maar klagen dat men niks doet in de omgeving van kinderen die mishandeld worden, maar als er dan iemand een keer wel belt, gaan mensen hier lopen mekkeren dat het onzin was om te bellen, want kinderen krijsen wel vaker.

Echt hoor, schiet mij maar lek.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
27-08-2025 14:19
en maar klagen dat men niks doet in de omgeving van kinderen die mishandeld worden, maar als er dan iemand een keer wel belt, gaan mensen hier lopen mekkeren dat het onzin was om te bellen, want kinderen krijsen wel vaker.

Echt hoor, schiet mij maar lek.
Precies wat ik wilde zeggen.
Liever een keer te vaak gebeld dan 1 keer te weinig.
apiejapie schreef:
27-08-2025 14:58
Precies wat ik wilde zeggen.
Liever een keer te vaak gebeld dan 1 keer te weinig.
Je zal zelf maar die ouder zijn waar veilig thuis op wordt afgestuurd omdat je kinderen een keer hebben gekrijst en jij eens uit je slof geschoten bent.
Van echte mishandeling merk je helaas nooit zoveel, dat gebeurt meestal achter zwaar gesloten voordeuren en in alle stiekemheid.
Nogevendit schreef:
27-08-2025 15:24
Je zal zelf maar die ouder zijn waar veilig thuis op wordt afgestuurd omdat je kinderen een keer hebben gekrijst en jij eens uit je slof geschoten bent.
Van echte mishandeling merk je helaas nooit zoveel, dat gebeurt meestal achter zwaar gesloten voordeuren en in alle stiekemheid.
VT gaat niet af op 1 melding van 1 buurvrouw
maar wel van een melding van een buurvrouw, en eentje van de juf, hmmm en plots meldt nog een buurvrouw zich

natuurlijk, VT maakt ook fouten, maar meestal helpen ze gezinnen juist verder
Nogevendit schreef:
27-08-2025 15:24

Dan komt veilig thuis kijken en geeft aan dat je best wat meer uit je slof geschoten bent dan nog normaal gevonden wordt door buitenstaanders. En als het incidenteel is kun je vervolgens dankbaar zijn dat er mensen zich bekommeren om het welzijn van jouw kinderen en kun je daarna gewoon je boterhammen met pindakaas gaan smeren.

Nee hoor, dan gaat best vaak verrekte openlijk. En wordt er door daders en omgeving gedaan alsof het normaal of incidenteel is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven