Geocaching

27-08-2025 18:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er hier nog meer mensen die aan geocaching doen? Zou het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen.
Ben overigens op zoek naar leuke plekken om te geocachen die goed bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Dus heeft iemand aanraders houd ik me aanbevolen!
Wij doen het regelmatig. Hebben ook het premium account. We doen het vooral als we op vakantie zijn of als er nieuwe in de omgeving komen. We gaan er niet specifiek een dag op uit ergens het land in.
Ik doe het soms met de kinderen, met name om ze te enthousiasmeren om een beetje mee te lopen in het bos 😛 bijvoorbeeld in vakantie neem ik ook wel eens een maandje premium (loopt niet continu).
Ik heb inderdaad ook premium. Ik ga er wel eens een dag op uit om een leuke route te lopen. Maar ik wandel sowieso graag.
Haha ik snap dat het voor de kinderen leuker is dan gewoon wandelen.
Ik doe al 10 jaar aan geocaching. Ik heb daardoor vooral veel mooie plekjes in mijn eigen omgeving leren kennen. Wij hebben zelf ook veel geocaches geplaatst. Helaas zijn de leuksten gejat.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Algemene tip is om de grondeigenaar om toestemming te vragen voor een cache.

Zo kun je afstemmen waar je hem het beste kunt plaatsen zodat de eigenaar er geen last van heeft (maar het wel een leuke cache is) én kan hij er rekening mee houden bij werkzaamheden. Scheelt wellicht ook gestolen caches.
Ik heb ook een premium abonnement samen met mijn dochter. We doen het nu net een jaar en we hebben bijna 100 caches gevonden. Ik vind de groene het leukst. Af en toe doen we een multi en we zijn nu ook bezig met een hele rits vraagtekens die bij elkaar horen. Ik heb een kleine magneethengel en een uitschuifbaar spiegeltje om ons af en toe te helpen. We komen op plekken waar we anders nooit zouden komen, dat maakt het zo leuk!
Heb je hier nog per se GPS voor nodig of kun je dit gewoon met je mobiele telefoon doen. Ik heb het ongeveer 20 jaar geleden voor het laatst gedaan en wil het weer met m'n dochter oppakken.
Wij doen het met de iPhone en ik gebruik een coördinatenwebsite uit www.geocachingtoolbox.com
De coordinate notation.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven