Mode & Beauty alle pijlers

Creamy Fabrics

28-08-2025 08:06 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Je wordt er mee doodgegooid op social media. Zoveel “influencers” die de corrigerende body’s van creamy fabrics dragen. Ze zijn zogezegd; zacht, zorgen voor de juiste correcties en je hoeft er geen bh meer bij aan want voldoende steun in dat gebied.

Ik draag graag iets dat de boel net wat gladder trekt onder een jurkje of strakker shirtje dus dacht; hee dit ziet er interessant uit.

Dan kijk ik op de website en zie vertalingen als: body met touwtje (bij de string body), bodysuit beeldhouwen (sculpting bodysuit), comfort push up gedrag (??) en schep nek bh (??).

Daar dacht ik; kak, weer zo’n website. Net als die gekke slippers waar ineens heel de BN’er wereld op liep vanuit een verdienmodel van Bas Smit.

Voordat ik mijn geld uitgeef aan zooi, iemand hier die ervaringen heeft met deze body’s? En die net zo enthousiast is als al die influencers?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Geen ervaring met Creamy Fabrics, wel met shapewear zoals BellaFit, SPANX en SKIMS. Mijn ervaring is dat het er eigenlijk nooit mooier uitziet. Ik lijk altijd zwanger in shapewear, omdat het het vet "omhoog" trekt en compacter maakt, alsof je dus zwanger bent. Dan liever mijn blubberbuik.
EstelleGallois schreef:
28-08-2025 08:23
Geen ervaring met Creamy Fabrics, wel met shapewear zoals BellaFit, SPANX en SKIMS. Mijn ervaring is dat het er eigenlijk nooit mooier uitziet. Ik lijk altijd zwanger in shapewear, omdat het het vet "omhoog" trekt en compacter maakt, alsof je dus zwanger bent. Dan liever mijn blubberbuik.
herkenbaar. bij mij wordt het ook een zwanger buikje ipv netjes verdeelde fluffy
En doooooor!
Klopt. Het vet van je taille wordt naar voren gedrukt (het moet toch ergens heengedrukt worden) en je krijgt dus een raar bol buikje. Idd alsof je zwanger bent.
Bedankt voor deze reacties... maar dat is niet mijn vraag.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Maar welke site dan? Ik heb heel veel body’s, prima ervaring mee. Maar die zijn gewoon van Wolford, Intimissimi en Sloggi (!).
Ik was gisteren in een kledingwinkel en daar hadden ze een broek niet meer in mijn maat. Dus ik het merk opgezocht en op de site gekeken. Die was ook zo gek vertaald:

- broek hoogbouw (high rise)
- vrachtbroek (cargo pants)
- vriendje jeans (boyfriend jeans)

Maar dat was dus wel een merk dat hier in NL ook gewoon in de winkel ligt. Dus het hoeft niet per se te zijn dat het malafide is.

Kan ook gewoon luiheid zijn van de webbouwers/marketingmensen
pina schreef:
28-08-2025 09:47
Maar welke site dan? Ik heb heel veel body’s, prima ervaring mee. Maar die zijn gewoon van Wolford, Intimissimi en Sloggi (!).
Dat staat er toch.. Creamy Fabrics.. dat is het merk en dus de website
Tavistock schreef:
28-08-2025 10:30
Ik was gisteren in een kledingwinkel en daar hadden ze een broek niet meer in mijn maat. Dus ik het merk opgezocht en op de site gekeken. Die was ook zo gek vertaald:

- broek hoogbouw (high rise)
- vrachtbroek (cargo pants)
- vriendje jeans (boyfriend jeans)

Maar dat was dus wel een merk dat hier in NL ook gewoon in de winkel ligt. Dus het hoeft niet per se te zijn dat het malafide is.

Kan ook gewoon luiheid zijn van de webbouwers/marketingmensen
dat begrijp ik, maar we zijn hier met zoveel mensen, wie weet heeft iemand wel ervaring met deze body`s en zegt ja het is top, of nee, het is ruk kwaliteit. Juist omdat het zo gepusht wordt op social media heb ik er een beetje een unheimisch beeld bij.
biol schreef:
28-08-2025 10:34
Het is dropship.
Shein/Temu rebranded.
Gewoon _melon met login problemen
_melon2 schreef:
28-08-2025 10:43
Het is dropship.
Shein/Temu rebranded.
Ja toch wel? :-(
biol schreef:
Owww, ik dacht dat dat het type materiaal was.
_melon2 schreef:
28-08-2025 10:43
Het is dropship.
Shein/Temu rebranded.
Damn, echt? Dat valt me echt tegen van een aantal influencers die ik toch hoger inschat dan dit!
alfea schreef:
28-08-2025 11:04
Damn, echt? Dat valt me echt tegen van een aantal influencers die ik toch hoger inschat dan dit!
Influencers promoten toch ook heel vaak Temu?
alfea schreef:
28-08-2025 11:04
Die influencers werken gewoon samen met een bureau en dan 'moeten' ze. Net als met Wild deo, Honeybalm etc.
Je dacht toch niet dat die influencers allemaal een losse samenwerking met zo'n partij hebben? Daar zit gewoon 1 groot bedrijf achter.

Het wordt gewoon in grote getalen uit China gehaald en hier (waarschijnlijk niet eens hier, maar ergens anders in Europa) net als bijv. die Honeybalm verwerkt tot een 'nieuw merk' en omgepakt en verzonden.
vivapimpelmees schreef:
28-08-2025 11:08
Influencers promoten toch ook heel vaak Temu?
Maar er zijn ook veel influencers die dat juist niet doen en die ik hoger heb staan op de integriteitsschaal. Vandaar.
_melon2 schreef:
28-08-2025 11:09

Je dacht toch niet dat die influencers allemaal een losse samenwerking met zo'n partij hebben? Daar zit gewoon 1 groot bedrijf achter.
Nee, dat dacht ik niet, maar zoals jij het beschrijft werkt het dan ook weer niet helemaal. Er zullen best influencers zijn die dergelijke deals maken, maar de meesten kunnen prima hun samenwerkingen kiezen via hun bureau.
alfea schreef:
28-08-2025 11:31
Nee, dat dacht ik niet, maar zoals jij het beschrijft werkt het dan ook weer niet helemaal. Er zullen best influencers zijn die dergelijke deals maken, maar de meesten kunnen prima hun samenwerkingen kiezen via hun bureau.
Jawel vast ook wel, maar blijkbaar lonkt geld toch meer dan een beetje integriteit. Wat dat betreft heb je dan ook niet echt een keuze, want je moet wel positief zijn = clicks = commissie/sales.

Ik heb een klein, niet heel bekend 'influencer' account en wat sommige bedrijven me aan willen smeren daar lusten de honden geen brood van. Is weinig keuze bij zodra je er eenmaal in zit.
Ik wijs het altijd af want ik wil niet reclame maken voor dit soort troep haha.
biol schreef:
28-08-2025 10:35
dat begrijp ik, maar we zijn hier met zoveel mensen, wie weet heeft iemand wel ervaring met deze body`s en zegt ja het is top, of nee, het is ruk kwaliteit. Juist omdat het zo gepusht wordt op social media heb ik er een beetje een unheimisch beeld bij.
Snap nooit dat mensen zich zo laten beïnvloeden via social media. Het is toch bekend dat influencers letterlijk hun brood verdienen met het aanprijzen van product X? Als jij geen vast inkomen hebt en je krijgt (op basis van aantal volgers) een bedrag aangeboden van merk X, in ruil voor een video naar wens van de maker waarin je dat product aanprijst... denk je dat je er dan mee wegkomt om te zeggen: "Ja, die shit zit eigenlijk best wel ruk, ruikt chemisch plus het valt na één wasje uit elkaar. Ik zou het niet kopen". :roll:

Gelukkig gaat al die onzin aan mij voorbij en ken ik ook die body's niet, maar ik zou bij zo'n product even kijken naar hoeveel exemplaren er ongebruikt of nauwelijks gebruikt op Vinted staan. Dan heb je een beeld bij hoe het product nou echt bevalt. :clown: Of je kunt Trustpilot of Reddit even nazoeken.
_melon2 schreef:
28-08-2025 11:09
Die influencers werken gewoon samen met een bureau en dan 'moeten' ze. Net als met Wild deo, Honeybalm etc.

Het wordt gewoon in grote getalen uit China gehaald en hier (waarschijnlijk niet eens hier, maar ergens anders in Europa) net als bijv. die Honeybalm verwerkt tot een 'nieuw merk' en omgepakt en verzonden.
Klopt, volgens Trustpilot ook reviews van mensen die meer dan een maand moesten wachten op hun bestelling. Ofwel; komt rechtstreeks uit china

Een aantal Reviews:
"Nooit gearriveerd. 161 eur armer
Eerst diverse emails van ze dat ze vanwege verhuizing van magazijn vertraging hadden. En ineens zou het (5 weken na bestellen) geleverd zijn. Klantenservice doet alsof ze behulpzaam zijn, maar zijn het totaal niet. Klarna vereist betaling, want Creamy fabrics zegt dat PostNL geleverd zegt. Ze willen allerlei Duitstalige bewijzen dat je niet gehad hebt en dan starten ze pas een onderzoek. Terwijl verzender altijd verantwoordelijk hoort te zijn. Krijg steeds meer het idee dat dit gewoon Chinese troep en oplichters zijn.... Never nooit meer"

"Slechte ervaring..
Op 16 juni besteld, en op 25 juli nog niks binnen.. Ik wacht al anderhalve maand op mijn bestelling. De klantenservice is ook niet te bereiken en ik krijg 0 updates over mijn bestelling. Ik heb €170 uitgegeven en ik vind dit schandalig."

"Niet mijn eerste negatieve review.
15 juni besteld. Tot op heden niets ontvangen. Op al mijn mails word niet gereageerd.
Na mijn eerste 5 mailtjes kreeg ik ineens een mail dat het onderweg zou zijn met DHL? Vervolgens zou het met PostNL bezorgd zijn maar er is nergens (ook niet bij de buren of buiten) een pakket te bekennen. Weer gemaild ook met postNL. Die geven aan neem contact op met de verzender hierover maar goed die antwoorden dus nergens op?
Bijna €100 weg aan een bedrijf dat niet oké is!"

"Ik wilde de producten terugsturen
Ik wilde de producten terugsturen. Het retourlabel werkte niet, dus contact gezocht of ik een nieuw label kon krijgen. Op mail wordt niet gereageerd. En via insta kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik de kosten van €13,50 zelf moet betalen. Ik ga hier nooit meer wat bestellen."

"Maten kloppen totaal niet
Maten kloppen totaal niet. Heb mezelf goed gemeten en op de website de aanbevolen maten besteld. Eenmaal thuis klopt t totaal niet!! Bh die zou moeten passen voor een e cup qis nog niet eens een b cup. Body veel en veel te strak....en dan stuur ik alles terug en moet ik daar ook nog s 7.95 voor betalen....echt oplichters. Bestel hier niet!!!!"

"Geen aanrader
Ik heb al eerder een negatieve review geschreven omdat het ondergoed gewoon niet goed is en veel te duur. Nu zijn van mijn “comfortabele bh” de losse pads waar het stoffen laagje van los laat binnen korte tijd na 3x wassen. Ik heb de foto met hun gedeeld maar ze kunnen er niets aan doen!!
Ik heb nog nooit zo’n slecht merk ondergoed gekocht, de Primark is veel beter en goedkoper.
Geen aanrader ook niet met de korting van al hún influencers!"

"Vreselijk bedrijf
Vreselijk bedrijf. Wordt door allerlei grote influencers gepromoot met kortingscodes, en hoe slank je er wel niet van wordt (wat al een scam is in mijn ogen). Toch maar besteld op goed geluk. Ruim een maand geleden besteld en nog steeds niks ontvangen. Nu heeft Laura Ponticorvo op haar insta story geplaatst dat ze over zijn gegaan op een nieuw magazijn en dat daarom de orders niet goed zijn gegaan? Ze reageren nergens op, mailen niet terug, geven geen update op de order. Helaas al betaald en ik ben bang dat ik mijn geld kwijt ben."

"Influencers promoten het, maar jij krijgt niks
Op 16 juni een bestelling geplaatst en nu, ruim een maand later, nog steeds niks ontvangen. Meerdere keren gemaild, maar geen enkele reactie.

Schandalig hoe dit merk overal gepromoot wordt door influencers alsof alles perfect is, terwijl ze bestaande klanten gewoon negeren. Service is nul komma nul.

Gelukkig via Klarna besteld en daar inmiddels een melding gedaan. Als ik deze week niks ontvang, annuleer ik alles en eis ik mijn geld terug."

"NIET KOPEN
A.u.b. vertrouw dit bedrijf niet! Wat een slecht bedrijf. Ik snap niet dat zoveel influencers dit bedrijf promoten, maar goed ik ben er zelf ingetrapt. Om andere te behoeden niet bestellen a.u.b.. Ik wacht al 9 weken op mijn bestelling! Waarschijnlijk krijg ik dit nooit meer, contact opgenomen met het bedrijf maar ze reageren nergens op maar ook nergens op. Ik zag wel op hun Instagram dat de CEO zogenaamd persoonlijk een mi bericht heeft gestuurd dat ze verhuisd zijn naar een ander magazijn en dit vertraging opleverde nou sorry hoor 9 weken…. maar dit is van afgelopen week en mijn bestelling is van 9 weken geleden dus 1 groot smoes! Je kan niks retourneren voor ons Nederlanders en je mag flinke kosten betalen wat ik heb begrepen van mijn vriendin. Die heeft 1 suite ontvangen en de rest van haar bestelling niet en de maten kloppen niet. Echt oplichters sorry dat ik het zeg! Tot ziens mijn geld! Echt verdrietig ben ik hierom."

Nou ja... tel uit je winst. Ik zou er dus niks bestellen.
buzziebee wijzigde dit bericht op 28-08-2025 12:03
0.14% gewijzigd
_melon2 schreef:
28-08-2025 11:42
Jawel vast ook wel, maar blijkbaar lonkt geld toch meer dan een beetje integriteit. Wat dat betreft heb je dan ook niet echt een keuze, want je moet wel positief zijn = clicks = commissie/sales.

Ik heb een klein, niet heel bekend 'influencer' account en wat sommige bedrijven me aan willen smeren daar lusten de honden geen brood van. Is weinig keuze bij zodra je er eenmaal in zit.
Ik wijs het altijd af want ik wil niet reclame maken voor dit soort troep haha.
Terecht! En ik volg dus twee mensen waarvan ik dácht dat zij er ook zo in zaten, die net deze week dit merk hebben gepromoot... dat valt me tegen.
De kwaliteit is dus ook gewoon ruk

"Geen aanrader
Ik heb al eerder een negatieve review geschreven omdat het ondergoed gewoon niet goed is en veel te duur. Nu zijn van mijn “comfortabele bh” de losse pads waar het stoffen laagje van los laat binnen korte tijd na 3x wassen. Ik heb de foto met hun gedeeld maar ze kunnen er niets aan doen!!
Ik heb nog nooit zo’n slecht merk ondergoed gekocht, de Primark is veel beter en goedkoper.

Geen aanrader ook niet met de korting van al hún influencers!"
Als ik kijk op Trustpilot zie ik (zeker in juni/juli/augustus) veel negatieve reacties over lange verzending, pakketjes die niet aankomen en ook wel over slechte kwaliteit. Bijvoorbeeld dat er gaatjes inzitten, meteen of na een paar keer wassen al en ook dat de maten vreemd zijn.

Ik ben er zelf niet bekend mee maar dat zou mij wel terughoudend maken. Zeker omdat de klantenservice ook niet heel goed lijkt te zijn.
biol schreef:

Wat reageer je onaardig. Mensen proberen je alleen maar te helpen hoor.
Suus schreef:
28-08-2025 12:08
Wat reageer je onaardig. Mensen proberen je alleen maar te helpen hoor.
Mwah, het is bij nader inzien wel een wat domme vraag van mij.

Ik zit blijkbaar in een totaal andere social media bubble en had gewoon nog nooit van dit merk gehoord, en omdat het er in de tekst met kleine letters stond vatte ik het niet op als een merk, en dacht ik dat het om ervaring met dat type body was, te koop op verschillende sites.

Vind het wel geestig, want ik zit zowat volcontinu op social media, maar ik krijg gewoon echt nooit dropshipper advertenties.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven