Adventskalenders 2025

25-08-2025 10:31 114 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De eerste adventskalenders zijn alweer te koop of te pre-orderen.
Welke ga jij dit jaar bestellen?
Gewoon _melon met login problemen
Afgelopen winter ging ik lekker los met thee adventskalenders.

De Winter Harmony van Paper & Tea heeft me aangenaam verrast, erg goede thee, naderhand ook in een winkel van hen thee gekocht (ook al is de thee daar erg aan de prijs)

Ook de Chercheurs des Thés kalender van Palais des Thés was heel goed.

Wederom had Kusmi, gekocht bij Bijenkorf, een prachtige doos en de thee scoorde bij mij hoge ogen.

Die van Pukka had er lekkere smaakjes tussen zitten. Van genoten.

De Noël doos van Palais des Thés was prachtig, de thee prima.

Dammann Frères viel me wat tegen, maar dat is omdat ik smaakjesthee wat minder kan waarderen.
Ik weet nog niet of ik dit jaar voor een kalender ga. Bij thee hou ik toch vaak smaken over die ik niet lust. Notenshop nu 2 keer gehad dus die wil ik ook niet.

Liefst wel als ik er een koop iets wat op gaat. Bonbons ofzo. Kinderen krijgen ook iets met snoepjes denk ik en man had vorig jaar kinderchocolade.
Zebra tussen de paarden
Ik zag dat die van Lookfantastic 120 kost.
Flashy schreef:
01-09-2025 10:30
Jeetje... dat is toch niet leuk meer.
Ik ga met een vriendin een adventskalender voor elkaar maken! Helemaal leuk, heb er zoveel zin in! Bijna nog meer om te geven dan om te krijgen.

Wat er sowieso in gaat:
Sokken in thema dat zij leuk vindt
Iets voor in de kerstboom
Geurkaars
Geinige smaak jam of pindakaas
Nagellak
Oorbellen

als jullie nog leuke ideeën hebben, laat het me weten!
Dala schreef:
01-09-2025 11:05
Jeetje... dat is toch niet leuk meer.
Geen idee of dat eerst ook zo was. Maar Bijenkorf en my muesli zijn 149 en heb ik ook al gehad.
Flashy schreef:
01-09-2025 10:30
Ik vind het op zich nog best meevallen, omdat de waarde daarvan x5 is ongeveer. Niet alles gebruik je ervan, maar het zijn over het algemeen wel bekende duurdere merken. Ik vind het leuk om zo nieuwe producten te leren kennen. Alleen het nadeel is dat als je het dan opnieuw wil kopen het erg duur is. Ik vind dat masker van k18 echt super fijn, maar een fullsize is 75 euro..
Karrota schreef:
01-09-2025 12:13
Ik ga met een vriendin een adventskalender voor elkaar maken! Helemaal leuk, heb er zoveel zin in! Bijna nog meer om te geven dan om te krijgen.

Wat er sowieso in gaat:
Sokken in thema dat zij leuk vindt
Iets voor in de kerstboom
Geurkaars
Geinige smaak jam of pindakaas
Nagellak
Oorbellen

als jullie nog leuke ideeën hebben, laat het me weten!
Potje honing
Chocola
Thee
Zaden voor bloemen
Trommelsteen (rozenkwarts, obsidiaan, sodaliet; net wat je bij haar vindt passen)
Badzout, padparel, klein flaconnetje badolie/douchegel
Klein flesje likeur
Merel90 schreef:
01-09-2025 14:00
Ik vind het op zich nog best meevallen, omdat de waarde daarvan x5 is ongeveer. Niet alles gebruik je ervan, maar het zijn over het algemeen wel bekende duurdere merken. Ik vind het leuk om zo nieuwe producten te leren kennen. Alleen het nadeel is dat als je het dan opnieuw wil kopen het erg duur is. Ik vind dat masker van k18 echt super fijn, maar een fullsize is 75 euro..
Ja ik ga even twijfelen tussen die en de Bijenkorf, die heb ik al wel eens gehad. Vorig jaar had ik het dorpje van Rituals, was ook leuk.

Voor de liefhebber: https://www.denotenshop.nl/adventskalender-2025.html
Weet iemand of er al adventskalenders bij de DM liggen? Dan ga ik een shoptripje plannen :)
Die van de notenshop ziet er ook wel verleidelijk uit.. was de THT vorig jaar lang goed? Ik had een keer die van My muesli gekocht en die was maar paar maanden houdbaar.
Dala schreef:
01-09-2025 14:15
Potje honing
Chocola
Thee
Zaden voor bloemen
Trommelsteen (rozenkwarts, obsidiaan, sodaliet; net wat je bij haar vindt passen)
Badzout, padparel, klein flaconnetje badolie/douchegel
Klein flesje likeur
- Lippenbalsem voor winterkou
- Masker
- Bloembolletjes om direct te planten (vroeg in de kalender doen)
- Grappig gedichtje (met Sinterklaas)
- Kerstig of winters recept
- Klein knutselsetje of puzzeltje als ze daarvan houdt (bijvoorbeeld borduren, diamond painting of iets met kralen of 3d karton)
- Lint of naamkaartjes oid die ze voor haar eigen te geven kerstcadeaus kan gebruiken
- Kruidenmix voor kerstkoekjes of peperkoek
- QR genereren naar een leuke (kerst)website die ze nog niet kent (kan ook een pinterest-board of insta-account zijn)
Karrota schreef:
25-08-2025 16:18
Weet je wat me nou leuk lijkt? Om een adventskalender voor iemand anders te maken en ook een zelfgemaakte krijgt. Dat je een formulier invult met wat voor sieraden je draagt, of je make-up draagt, of je huisdieren hebt, hoe je interieur eruit ziet etc etc. En dan maakt iemand een box voor je. Voor een afgesproken budget uiteraard.
Ik vind het dus ook heel leuk om er dan 1 voor een ander te maken.
Dusss wie wil?
Ben het topic bij aan het lezen maar dit heb ik vorig jaar voor mijn zus gedaan. Zij is eind november jarig en ik heb een adventkalender gemaakt. Dit is het niet precies maar dit soort doosjes had ik gebruikt: https://www.temu.com/goods.html?_bg_fs= ... e_sn=10045 en ik had heel veel schattige (en grappige) kleine dingen verzameld. Sieraden, knutselspullen, poppetjes, sleutelhangers, lippenbalsem, parfum en nog veel meer. Was echt leuk om te doen!
Merel90 schreef:
01-09-2025 16:10
Weet iemand of er al adventskalenders bij de DM liggen? Dan ga ik een shoptripje plannen :)
Die van de notenshop ziet er ook wel verleidelijk uit.. was de THT vorig jaar lang goed? Ik had een keer die van My muesli gekocht en die was maar paar maanden houdbaar.

Die van de Notenshop was erg lekker vorig jaar, maar geen idee hoe lang de THT datum was. Ik heb gewoon iedere dag gesmikkeld van wat er in zat, geen reden gehad dus om daar naar te kijken. Maar ik vind het wel een aanrader! Dit jaar ga ik weer op zoek naar een andere adventskalender met lekkere dingen.
Ik heb trouwens zelf de adventskalender van de Notenshop besteld!
Yavanna schreef:
01-09-2025 23:55
Ik heb trouwens zelf de adventskalender van de Notenshop besteld!
Ik heb de kalender van de Notenshop zaterdag ontvangen. Pakte de kalender niet helemaal handig uit de verpakking en toen kwam er een scheur in. Gelukkig aan de achterkant. Lag er onder de kalender een briefje met waarschuwing over het uitpakken :facepalm:
Maar mensen gaan voorbij
Was er niet vorig jaar iemand heel boos over een scheur in de kalender? Staat me iets van bij.

Ik vind het idee om zelf iets te maken ook heel leuk. Bij de IKEA hebben ze volgens mij schattige doosjes. Wij hadden vorig jaar een aantal kalenders en daar bleef uiteindelijk toch best wat van over qua spullen die we niet gebruikten. We hadden toen de notenkalender, oil en vinegar, iets van make-up voor dochter en iets van chocolade voor zoon.

Ik ga eens kijken of het me gaat lukken om genoeg te verzinnen!
Eerst even beter worden, dat schiet nog niet snel genoeg op.

En dan misschien nog de Exit-kalender erbij, lijkt me ook gezellig voor na het eten ‘s avonds nog even puzzelen met z’n allen.
choca schreef:
02-09-2025 08:04
Was er niet vorig jaar iemand heel boos over een scheur in de kalender? Staat me iets van bij.

Ik vind het idee om zelf iets te maken ook heel leuk. Bij de IKEA hebben ze volgens mij schattige doosjes. Wij hadden vorig jaar een aantal kalenders en daar bleef uiteindelijk toch best wat van over qua spullen die we niet gebruikten. We hadden toen de notenkalender, oil en vinegar, iets van make-up voor dochter en iets van chocolade voor zoon.

Ik ga eens kijken of het me gaat lukken om genoeg te verzinnen!
Eerst even beter worden, dat schiet nog niet snel genoeg op.

En dan misschien nog de Exit-kalender erbij, lijkt me ook gezellig voor na het eten ‘s avonds nog even puzzelen met z’n allen.
Zou best kunnen. Hij zit erg straks in de doos dus het is echt opletten.
Maar mensen gaan voorbij
Joppie schreef:
02-09-2025 07:17
Ik heb de kalender van de Notenshop zaterdag ontvangen. Pakte de kalender niet helemaal handig uit de verpakking en toen kwam er een scheur in. Gelukkig aan de achterkant. Lag er onder de kalender een briefje met waarschuwing over het uitpakken :facepalm:
Dat staat ook op de site zag ik met bestellen.

Is het dan beter om de doos los te knippen?
Flashy schreef:
01-09-2025 16:06
Ja ik ga even twijfelen tussen die en de Bijenkorf, die heb ik al wel eens gehad. Vorig jaar had ik het dorpje van Rituals, was ook leuk.

Voor de liefhebber: https://www.denotenshop.nl/adventskalender-2025.html
Dankjewel, gelijk besteld! Vorig jaar was hij telkens uitverkocht.

Ik wilde dit jaar weer die van rituals bestellen, ik had vorig jaar de premium, maar ik vind het aanbod een beetje tegen vallen, dus niet gedaan.
Ook had ik vorig jaar die van Yankee Candle en die is volgens de eigenaar van mijn vaste kaarsenwinkeltje bijna hetzelfde als vorig jaar dus die wordt het ook niet.

Ik ga nog even verder neuzen wat er nog allemaal is en komt. Als jullie tips hebben voor eentje met gereedschap voor zoon, zou leuk zijn :) Hij had vorig jaar die van de action met gereedschap.

En we gaan binnenkort nog even naar duitsland kijken of de balea er is bij de DM en die van haribo.
Ik vind de Rituals aan de buitenkant wel mooi, ook de kleine (de krans) maar denk dat ik die niet koop.
Iemand vroeg of de dm al adventskalenders heeft: alleen online sinds gisteren, de winkels volgen over 14 dagen. Even geduld dus nog ;-)
En iemand vroeg ook nog naar de houdbaarheid van de inhoud van de notenshop; ik heb nog een leeg bakje in gebruik voor prutteltjes en dat wat daar in zat was houdbaar tot april.
Ik heb die van de notenshop in mijn winkelmandje, ik bestel daar heel vaak van alles en vind de kwaliteit altijd goed. De kalender is ook betaalbaar vind ik. Als ik sommige prijzen zie..
Zoek ook iets voor mijn zus die wordt over een paar weken 50.
Flashy schreef:
02-09-2025 08:46
Dat staat ook op de site zag ik met bestellen.

Is het dan beter om de doos los te knippen?
Ja of de doos erom weg scheuren.
Maar mensen gaan voorbij
https://www.desmaakbeleving.nl/search/?search=Advent

Hier staan zijn vooral thee kalenders te koop.
Leuke webshop, ik bestel er regelmatig.
Maar mensen gaan voorbij
Ik heb die van de Notenshop besteld, ben benieuwd. In elk geval dus even goed opletten met het openen van de doos…

Die krans van Rituals vind ik van de buitenkant ook leuk! Maar mij valt de inhoud ook tegen, ook van de duurdere kalender. Wil nog wel een andere beauty adventskalender. Lookfantastic al vaker gehad, dus wil nu graag wat anders.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven