Geld & Recht alle pijlers

Samenlevingscontract, wat is zijn bedoeling?

02-09-2025 16:15 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Edit, ik hou dit expres vaag, met reden.

Dit vraag ik niet voor mezelf maar omdat ik me iets afvraag.
Kennis heeft een platonische relatie met een zeer rijke man, zij wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan.
Deze man wil heel graag een samenlevingscontract met haar sluiten, zij heeft haar eigen koophuis, hij natuurlijk ook.

Ik vertrouw het echter niet en vraag mij af of deze man hier duistere zaken mee voor ogen kan hebben. Dat wantrouwen berust puur op mijn onderbuikgevoel, verder heb ik geen info over deze man.
Wat is jullie idee hierover? Misschien ben ik te achterdochtig, dat kan natuurlijk ook.
cochise wijzigde dit bericht op 02-09-2025 17:20
6.98% gewijzigd
Wat een raar topic. Iemand die je via-via kent moet dat toch lekker zelf weten?

Ze zal er vast redenen voor hebben. Die jou geen fluit aangaan.

flauwekul over onderbuikgevoel en dat je het niet vertrouwt.
Je zegt dat de man zeer rijk is, maar dan speculeer je dat er schulden zijn...dat begint toch echt op roddel & achterklap te lijken.

Als ik zou scheiden en weer opnieuw een relatie beginnen dan zou ik er toch echt voor zorgen dat mijn eigen vermogen goed bescherm...dat kan toch ook de situatie hier zijn dat de rijke vent zijn eigen opgebouwde vermogen wil beschermen voor de haaien
Ik heb niet zo lang geleden er zelf eentje afgesloten. En volgens mij zei de notaris toen dat het beëindigd werd als we weer op aparte adressen gingen wonen. Maar of dat nu specifiek bij die van ons was dat weet ik niet.
staples399 schreef:
02-09-2025 17:23
Je zegt dat de man zeer rijk is, maar dan speculeer je dat er schulden zijn...dat begint toch echt op roddel & achterklap te lijken.

Als ik zou scheiden en weer opnieuw een relatie beginnen dan zou ik er toch echt voor zorgen dat mijn eigen vermogen goed bescherm...dat kan toch ook de situatie hier zijn dat de rijke vent zijn eigen opgebouwde vermogen wil beschermen voor de haaien
Ik speculeerde niet maar schreef dat dat tot de gedachten hoorde.
Jammer dat jullie het zo negatief opvatten zonder daadwerkelijk te weten hoe de vork in de steel zit.

Nogmaals, degene die dit met mij deelde kent haar redelijk goed en spreekt ook met haar maar is niet iemand die allemaal kritische vragen gaat stellen. Wel draagt diegene haar een warm hart toe. Is dat voldoende info?
Paradise schreef:
02-09-2025 17:22
Wat een raar topic. Iemand die je via-via kent moet dat toch lekker zelf weten?

Ze zal er vast redenen voor hebben. Die jou geen fluit aangaan.

flauwekul over onderbuikgevoel en dat je het niet vertrouwt.
Hou toch op. Je zou beter kunnen proberen te lezen. Zoals de waard is...
MissNuada schreef:
02-09-2025 16:27
Dat is niet waar.

Je mag apart wonen, het zou dan vooral om fiscale voordelen ( gok vooral voor hem) kunnen gaan.
Erfrecht maar dan moet je ook testamenten samen afsluiten volgens mij.

Ik zie online staan dat de meeste latters juist niet zitten te wachten op de verplichtingen en kosten die je aangaat terwijl je niet samenwoont.

Voor een notarieel samenlevingscontract wat geldig is bij officiele instanties moet je weldegelijk samenwonen. Een zelf samengesteld documentje is ook niks waard.
Cochise schreef:
02-09-2025 17:27
Jammer dat jullie het zo negatief opvatten zonder daadwerkelijk te weten hoe de vork in de steel zit.

Nogmaals, degene die dit met mij deelde kent haar redelijk goed en spreekt ook met haar maar is niet iemand die allemaal kritische vragen gaat stellen. Wel draagt diegene haar een warm hart toe. Is dat voldoende info?
"Potato, potahto"....
madamecannibale schreef:
02-09-2025 17:25
Ik heb niet zo lang geleden er zelf eentje afgesloten. En volgens mij zei de notaris toen dat het beëindigd werd als we weer op aparte adressen gingen wonen. Maar of dat nu specifiek bij die van ons was dat weet ik niet.
Ik las ook ergens dat een samenlevingscontract alleen kan als je samenwoont maar ook ergens dat dat wel kan. Maar dat doet op zich ook niet echt ter zake.
staples399 schreef:
02-09-2025 17:29
"Potato, potahto"....
Edit, laat maar. Wat bedoel je? Ik vat het niet.
cochise wijzigde dit bericht op 02-09-2025 17:33
6.52% gewijzigd
Cochise schreef:
Hou toch op. Je zou beter kunnen proberen te lezen. Zoals de waard is...
Ik vind het om eerlijk te zijn niet zo netjes om speculaties over vreemden online te zetten. Ook al is niet duidelijk wie het is.

Wat op internet staat blijft er misschien eeuwig staan he.
Paradise schreef:
02-09-2025 17:32
Ik vind het om eerlijk te zijn niet zo netjes om speculaties over vreemden online te zetten. Ook al is niet duidelijk wie het is.

Wat op internet staat blijft er misschien eeuwig staan he.
Prima!
Cochise schreef:

Meen je dit nou? Je begint zelf over duistere zaken die die man voor ogen zou kunnen hebben.

Maar als jij haar niet goed genoeg kent om vragen te stellen en je kennis dat ook niet gaat doen, wat heeft dit topic dan voor zin?
nerdopviva schreef:
02-09-2025 17:37
Meen je dit nou? Je begint zelf over duistere zaken die die man voor ogen zou kunnen hebben.

Maar als jij haar niet goed genoeg kent om vragen te stellen en je kennis dat ook niet gaat doen, wat heeft dit topic dan voor zin?
Je hoeft niet te reageren hoor.
Cochise schreef:
02-09-2025 17:40
Je hoeft niet te reageren hoor.

Tja, dat heb je op een openbaar forum waar je een vraag stelt. Dan reageren mensen.
nerdopviva schreef:
02-09-2025 17:41
Tja, dat heb je op een openbaar forum waar je een vraag stelt. Dan reageren mensen.
Als het je blijkbaar zo ergert wat ik hier schrijf hoef je niet te reageren, dat is wat ik bedoel. Ik zeg nergens dat je niet mag reageren.
Cochise schreef:
02-09-2025 17:43
Als het je blijkbaar zo ergert wat ik hier schrijf hoef je niet te reageren, dat is wat ik bedoel. Ik zeg nergens dat je niet mag reageren.

Ik erger me niet hoor, ik verbaas me wel.
nerdopviva schreef:
02-09-2025 17:48
Ik erger me niet hoor, ik verbaas me wel.
Mag allemaal
Een platonische relatie? Een vriendschap dus, zonder samenwonen. Klinkt als vreemde basis voor een samenlevingscontract. Het is wel gebruikelijk om schulden apart te houden dus ik zie niet direct een risico.
Cochise schreef:
02-09-2025 17:31
Edit, laat maar. Wat bedoel je? Ik vat het niet.
"Ik speculeer niet maar ik schrijf".....als je schrijft wil dat niet zeggen dat je wel/of niet speculeert. als de vriendin van de vriendin dezelfde praktijken erop nahoud als de vriendin en jij dan begrijp ik man heel goed. Dichttimmeren die handel want de aasgieren vliegen al in het rond, de olie zit al in de pan..maar de vis is nog niet gevangen.
staples399 wijzigde dit bericht op 02-09-2025 18:17
0.00% gewijzigd
dubbel
staples399 schreef:
02-09-2025 16:55
Nou als je niet zo'n relatie hebt dat je het haar kan vragen...dan vraag ik me af waar bemoei je je mee...

Maar dat terzijde, het kan ook zijn dat hij zijn vermogen gewoon maximaal wil beschermen. Hij heeft hier geen samenleving contract voor nodig....maar misschien wil hij toch alles vast leggen op papier zodat zij het niet kan proberen toch iets op hem te verhalen/van hem te halen...mocht het misgaan.

Mischief probeert die "vriendin" wel te claimen met "duistere zaakjes"!
Waar bemoeit ze zich precies mee?
Star⁴ schreef:
02-09-2025 18:37
Nou dat.

En zo raar is het niet dat iemand zich afvraagt waarom een stinkend rijke kerel ineens zo nodig een samenlevingscontract wil met een platonische vriendin. Best een leuk onderwerp om over te sparren op een forum ook.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Lady*Voldemort schreef:
02-09-2025 18:41
Nou dat.

En zo raar is het niet dat iemand zich afvraagt waarom een stinkend rijke kerel ineens zo nodig een samenlevingscontract wil met een platonische vriendin. Best een leuk onderwerp om over te sparren op een forum ook.
Precies. Irritante belerende vingers.
Star⁴ schreef:
02-09-2025 18:37
precies! dat bedoelde ik ook.
staples399 schreef:
02-09-2025 18:41
precies! dat bedoelde ik ook.
Wat een dijenkletser.

Anonymous