Adventskalenders 2025

25-08-2025 10:31 123 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De eerste adventskalenders zijn alweer te koop of te pre-orderen.
Welke ga jij dit jaar bestellen?
Gewoon _melon met login problemen
Bij de notendop staat het er ook bij op de website:
* De adventskalender is inclusief de dakjes 65 cm hoog. Haal de kalender voorzichtig uit de doos. Zorg dat je niet alleen aan de bovenkant van de kalender trekt. Zo voorkom je scheuren.

De Filsen-kalender, dat is met losse thee zeker? Of 'gewoon met zakjes?
Wintertime16 schreef:
02-09-2025 22:02
Bij de notendop staat het er ook bij op de website:
* De adventskalender is inclusief de dakjes 65 cm hoog. Haal de kalender voorzichtig uit de doos. Zorg dat je niet alleen aan de bovenkant van de kalender trekt. Zo voorkom je scheuren.

De Filsen-kalender, dat is met losse thee zeker? Of 'gewoon met zakjes?
Het is losse thee, maar de laatste keer zat het al wel in zakjes geloof ik. Van die speciale zakjes voor losse thee die je zo in je mok kunt hangen. De laatste versie had ik niet, m'n moeder alleen, dus weet het niet 100% zeker.
Je kan altijd vragen natuurlijk.
Gewoon _melon met login problemen
Ik ga denk ik voor de pringles adventskalender dit jaar... vind dat sowieso lekkerder dan chocola. En daarnaast misschien nog de exit escape room advent kalender!
En heeel misschien nog een derde kleinere... of is dat te decadent? haha
Hier die van de Notenshop besteld. Mijn eerste bestelling daar, dus vind het leuk om vanalles te kunnen proberen.
Ik sluit overigens niet uit dat er nog een andere bij komt, haha.
Vorig jaar geen kalender. Nu die van de notenshop al binnen. Ik vind het eigenlijk best gestoord duurt nog 3 maanden maar bang om mis te grijpen.
Ik heb de doos aan de bovenkant open gemaakt op de kop gezet en doos langzaam omhoog dan gaat hij er zonder scheuren uit.
Hier ook binnen, moet hem nog openmaken.
De notenshop komt ook binnen deze week. Ik ga hem ook gelijk openmaken, zijn handige zakjes om mee te nemen naar werk haha.
Ik wacht even af wat erin zit, misschien leuk om cadeau te geven dat ik hem nog een keer bestel.
Ik hou ze dicht tot december.
Flashy schreef:
03-09-2025 14:43
Ik hou ze dicht tot december.
Ik heb hem ook binnen gekregen vandaag, ik wacht ook tot december. Leuk om dan elke dag een verrassing te hebben.
Hebben jullie nog leuke ideeën voor een jongen van 4? Vorig jaar had ik er 1 van hot wheels.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Ik heb even teruggezocht op de Facebook van Maison Colibri (van de madeleines) en hun adventskalender kwam vorig jaar, en ook het jaar daarvoor, in de eerste week van oktober. Ik wacht dat dus nog even af!
Bailey26 schreef:
03-09-2025 17:07
Hebben jullie nog leuke ideeën voor een jongen van 4? Vorig jaar had ik er 1 van hot wheels.
Er zijn er ook van lego, vindt hij dat leuk?
De notenshop ook besteld vandaag! Ik laat ook alles tot december dichtzitten, maar man man wat leuk!
Ontdekt toen ik paar jaar geleden ging stoppen met roken, toen in november gestart om mezelf elke dag een cadeautje/dopamineshot te geven & sindsdien ben ik elk jaar op zoek! Nu voor de 2e keer de notenshop en voor de 2e x een thee kalender (wel 2x van een andere shop.
Bailey26 schreef:
03-09-2025 17:07
https://www.adventskalendershop.nl/prod ... -kinderen/
Ik heb die van de notenshop binnen. Hij is groter dan ik had verwacht. Leuk!
Bedankt voor de link. Lego is niet helemaal zijn ding. Maar ik zag al wel dat ze er ook een met klei hebben en met dino's.
Straks de site maar even rustig bekijken.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
De duurste Rituals kalender heeft dit jaar maar 5 producten. Het staat er wel bij, maar als je even niet oplet…
Ik koop elk jaar de adventskalender van Yogi Tea. Ik vind daar alle smaakjes lekker van en het is voor een goede prijs, en de illustraties zijn altijd zo mooi.
elena schreef:
04-09-2025 20:48
Ik koop elk jaar de adventskalender van Yogi Tea. Ik vind daar alle smaakjes lekker van en het is voor een goede prijs, en de illustraties zijn altijd zo mooi.
Ja die zijn lekker inderdaad! En ook nog wel een redelijke prijs want ik wil gewoon principieel niet van die kalenders van honderd euro. Ook al is het "het waard".
Voor een kind van 4: zo jong waren ze bij mij ook heel happy met een ouderwetse met plaatjes. Het wonder van simpelweg elke dag een vakje openmaken en kijken wat erachter zit! Ze zijn een paar jaar ouder en eigenlijk overweeg ik om dat nog een keer te doen.
Wombat schreef:
04-09-2025 22:03
Voor een kind van 4: zo jong waren ze bij mij ook heel happy met een ouderwetse met plaatjes. Het wonder van simpelweg elke dag een vakje openmaken en kijken wat erachter zit! Ze zijn een paar jaar ouder en eigenlijk overweeg ik om dat nog een keer te doen.
Zoiets klinkt heel erg leuk. En eigenlijk hoe ik het ook het leukst zou vinden. :heart:
Oeh leuk!!
Ik ga me ook vast oriënteren. :-)

Al een keer gehad:

Heb de Pickwick theekalender één keer gehad, dat vond ik wel leuk maar denk niet dat een 2e keer totaal anders zal zijn.

Heb ook een keer een doosje chocolademelkbommen van 'van bruggen thee' (10 stuks, niet 24) gehad. Dat viel me tegen, ik blijk toch het meest van gewone (dark) kant en klare chocolademelk uit een pak te houden.

Vorig jaar had ik de Jan van Haasteren puzzel. De doos ziet er dit jaar leuker uit, maar ik wil niet weer iedere dag een mini puzzel maken, ik zou het leuker vinden als je iedere dag een deel van één grote puzzel legt. Dat heeft JvH (en Wasgij) helaas niet. Bij de puzzelkalenders die dat wel hebben vind ik de afbeeldingen niet mooi: oubollig, kitsch, pontificaal de kerstman in beeld.

Ik heb ook al een heel leuk boekje van Eva Eich gehad, een soort thriller met een escaperoom element. Iedere dag een hoofdstukje lezen, de puzzel oplossen zodat je weet waar je de volgende dag verder moet lezen.
Dat was erg leuk!

Lijkt me leuk:

De Exit kalender lijkt me erg leuk, maar wel duur. En als je dan ergens vast komt te zitten...

Hoop dat er een Dolce Gusto kalender komt. Mijn partner heeft net zo'n apparaat aangeschaft en wil graag diverse variaties en smaken proberen.

Ik zou een kalender met leuke knutsel/hobbyspullen heel leuk vinden, maar nog niks naar mijn zin gevonden. Enigszins betaalbaar, gewoon kleine dingetjes, liefst een afgerond mini projectje.
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Twee keer die van Rituals gehad: heel erg leuk, maar ik heb nu spullen voor nog 5 jaar. Daarna twee keer van de handwerkwinkel hier en de eerste keer was die heel leuk en afwisselend, maar vorige jaar zaten er maar 10 pakjes in (sommige dan wel weer met drie bolletjes wol), terwijl het mij juist om 'elke dag een cadeautje' gaat.
Dit jaar heb ik een borduuradventskalender besteld. Ik ben heel benieuwd!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven