Midweekje in oktober
donderdag 11 september 2025 om 15:17
Partner en ik willen in oktober graag een paar dagen weg en we weten even niet wat we willen. Dus graag jullie hulp en ideeën!
Het liefst niet in Nederland, daar hebben we beide al enorm veel van gezien. Londen, Parijs, Berlijn, Stockholm, Noorwegen, Marokko, Egypte hebben we redelijk recent gezien.
Gezien de tijdsduur denk ik aan iets binnen Europa. Eigen vervoer (auto) kan, vliegen ook. We wonen tussen Schiphol en Düsseldorf in. Qua budget niet te wild, we slapen prima in een huisje of eenvoudig hotel.
We vinden leuk: water (bootje varen?), natuur, oude steden, kunst, muziek (rock, metal, hiphop, indie, techno), eten, rommelmarkten, avontuur. Gezonde allergie voor tourist traps, eindeloos kerkbezoek, all inclusives en georganiseerde reizen.
Wie heeft er een leuk idee?
Het liefst niet in Nederland, daar hebben we beide al enorm veel van gezien. Londen, Parijs, Berlijn, Stockholm, Noorwegen, Marokko, Egypte hebben we redelijk recent gezien.
Gezien de tijdsduur denk ik aan iets binnen Europa. Eigen vervoer (auto) kan, vliegen ook. We wonen tussen Schiphol en Düsseldorf in. Qua budget niet te wild, we slapen prima in een huisje of eenvoudig hotel.
We vinden leuk: water (bootje varen?), natuur, oude steden, kunst, muziek (rock, metal, hiphop, indie, techno), eten, rommelmarkten, avontuur. Gezonde allergie voor tourist traps, eindeloos kerkbezoek, all inclusives en georganiseerde reizen.
Wie heeft er een leuk idee?
donderdag 11 september 2025 om 20:00
Wij zijn vorig jaar in die periode naar Puglia geweest, de hak van Italië. Prachtig en een heerlijk sfeertje. We vlogen op Bari en bezochten Monopoli, Lecce, Alberobello (trulli huisjes) en nog een paar plaatsen die ik nu even niet top of mind heb. Maar het wasceen heerlijke week met nog een heerlijk zonnetje. We hebben ook nog bootje gevaren daar. Allemaal leuke dingen
donderdag 11 september 2025 om 20:25
donderdag 11 september 2025 om 21:33
donderdag 11 september 2025 om 21:34
Zou Slovenië iets voor jullie kunnen zijn? Ik hoor er vaak goeie verhalen over.angelfish666 schreef: ↑11-09-2025 15:35Dank voor jullie reacties!
Waddeneilanden vallen af, partner en ik hebben beide langdurig op Waddeneilanden gewerkt.
Ik hoopte eigenlijk een beetje op een gouden tip uit eigen ervaring. Heb al een tijd naar de kaart van Europa zitten kijken en ik zie al die grote steden ook wel, maar wat is er nou precies leuk aan welke stad of streek?
vrijdag 12 september 2025 om 00:37
Alles wat ook maar vaag uitziet als een ‘vechthond’ en wat men hier in Nederland onder de noemer ‘pitboel’ (Staffies, bullies en lookalikes) of ‘heel eng’ (dogo brasilliero, dogo argentino, cane corso) zou scharen. Zijn ze in Frankrijk ook niet dol op.
Qua restaurants, cafés, hotels, B&B’s in gebieden waar vooral veel wandelaars op afkomen, zijn de honden welkom als ze andere gasten niet afschrikken. Ik heb in vele jaren maar één keer gezien dat mensen gevraagd werden te vertrekken met hun hond omdat het dier uit pure angst alles bijeen kefte (Maltezer leeuwtje of soortgelijk ras). Met mijn Duitse Herder heb ik nooit problemen gehad wel soms het verzoek opeen bepaalde plaats te gaan zitten, met de laatste drie honden (Berner sennenhond, mix terriër en totaal onherleidbaar klein hondje) keek nog niet eens iemand op.
vrijdag 12 september 2025 om 00:56
Klinkt logisch! We waren inderdaad in een gebied waar veel gewandeld wordt. Het type hond wat je opnoemt heb ik ook niet gezien.LemoosGaatDoor schreef: ↑12-09-2025 00:37Alles wat ook maar vaag uitziet als een ‘vechthond’ en wat men hier in Nederland onder de noemer ‘pitboel’ (Staffies, bullies en lookalikes) of ‘heel eng’ (dogo brasilliero, dogo argentino, cane corso) zou scharen. Zijn ze in Frankrijk ook niet dol op.
Qua restaurants, cafés, hotels, B&B’s in gebieden waar vooral veel wandelaars op afkomen, zijn de honden welkom als ze andere gasten niet afschrikken. Ik heb in vele jaren maar één keer gezien dat mensen gevraagd werden te vertrekken met hun hond omdat het dier uit pure angst alles bijeen kefte (Maltezer leeuwtje of soortgelijk ras). Met mijn Duitse Herder heb ik nooit problemen gehad wel soms het verzoek opeen bepaalde plaats te gaan zitten, met de laatste drie honden (Berner sennenhond, mix terriër en totaal onherleidbaar klein hondje) keek nog niet eens iemand op.
Duitse hond was altijd m’n lievelingsras

vrijdag 12 september 2025 om 05:19
Ik ga met mijn stiefdochter in oktober een kleine week naar Carcassonne, en dan een dagje naar, Toulouse en Narbonne.
Nog nooit geweest dus een ervaring kan ik helaas nog niet delen.
Monchau Duitsland is ook erg leuk, mooie omgeving en volgens mij ook wel heel hondvriendelijk. Ook vlakbij Aken, een heel leuke stad om een dagje door te brengen.
Beide niet al te ver en toch er lekker even uit.
Nog nooit geweest dus een ervaring kan ik helaas nog niet delen.
Monchau Duitsland is ook erg leuk, mooie omgeving en volgens mij ook wel heel hondvriendelijk. Ook vlakbij Aken, een heel leuke stad om een dagje door te brengen.
Beide niet al te ver en toch er lekker even uit.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
vrijdag 12 september 2025 om 07:50
vrijdag 12 september 2025 om 08:12
Wat een verwennerij, dat je al zoveel hebt mogen zien, dat je nu echt moet zoeken naar een plekje.
Ik ben het eens met Ardennen, Zwsrte Woud en de Harz. In oktober zo mooi gekleurd.
In datzelfde rijtje: De Vogezen. Daar is veel te doen en te zien, donkere bossen, mooie meren en uitzichten.
Het mooiste stukje Frankrijk op maar paar uurtjes rijden. En hond vriendelijk.
Ik ben het eens met Ardennen, Zwsrte Woud en de Harz. In oktober zo mooi gekleurd.
In datzelfde rijtje: De Vogezen. Daar is veel te doen en te zien, donkere bossen, mooie meren en uitzichten.
Het mooiste stukje Frankrijk op maar paar uurtjes rijden. En hond vriendelijk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in