Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 1331 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
12-09-2025 10:43
En ik dan?
:'(
En LV.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Fantasy schreef:
En LV.
Ja, die inmiddels ook.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
12-09-2025 10:41
Het zou totaal niet werken, want ze is overal en wordt om de klipklap gekwoot.
Ja vreselijk irritant.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Rabarbara schreef:
12-09-2025 10:37
Nee, ik vind het raar dat ik (en wellicht jij ook) van mezelf een soort mentale kracht verwacht, terwijl er een simpele knop is die het probleem voor me oplost. Wat is de reden dat ik de makkelijke oplossing niet wil gebruiken, terwijl ik wel "last" heb van het probleem?

Die knop vergt ook nog mentale kracht, want soms wil je toch klikken op 'berichten tonen'

Ze (vermoed ik) is wel de enige in mijn hele viva-carriere onder de knop heb gehouden, bij anderen haalde ik het er toch maar weer vanaf omdat dat makkelijker was dan steeds weer de berichten tonen.
In dit geval zijn de vele berichten vaak ook nog lang, dan is het nog fijner om ze gewoon niet te zien, scheelt veel scrollen.
Solomio schreef:
En ik dan?
:'(
sorry!!

En Solo en LV natuurlijk...
Fantasy schreef:
12-09-2025 10:38
Jazeker. En toevallig is depressie bij jongeren lang mijn vakgebied geweest, ik weet er echt veel van. Mevrouw praat poep.

En heeft oneindig veel tijd om op dit forum te zitten. Ik zet haar wel onder de negeer, de lappen tekst zijn gewoon ook veel te lang.
Felidaez schreef:
12-09-2025 11:25
sorry!!

En Solo en LV natuurlijk...
:blob:

David Dunning
Rabarbara schreef:
12-09-2025 10:15
Iemand onder de negeer plaatsen blijft toch altijd een soort drempel voor me. Ik denk dat het nog het laatste restje calvinisme in mijn botten is. Dat ik lijden moet ondergaan, omdat dat louterend werkt.
Ik heb dan weer meer een drempel met staffen. Wil het met open vizier aangaan. Ik merk dat ik daar vooral t.a.v. het MO-topic wat van terug begin te komen, terwijl ik het daar nou juist zinnig vind om aan te geven hoe iets op mij overkomt en te vragen waarom iemand het nodig vindt om iets op een bepaalde manier te uiten. Er komt alleen zelden een inhoudelijk antwoord op, maar eerder boosheid die mijn onaangename gevoel versterkt.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Berlijn in het Voorjaar
Slovenië in de Zomer

Benieuwd wat er nog meer komt
Zanzibar in de Herfst
Jipsingboermussel in de winter.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
12-09-2025 12:13
Berlijn in het Voorjaar
Slovenië in de Zomer

Benieuwd wat er nog meer komt
Zanzibar in de Herfst
Jipsingboermussel in de winter.
:rofl:

Voor de statistieken:

Ik ga morgen naar Ruinen. In Drenthe 😆
Geen bijzonderheden
Ik zit nu aan het strand, op Noord-Beveland.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Lady*Voldemort schreef:
12-09-2025 12:43
Ik zit nu aan het strand, op Noord-Beveland.
Heb je zon daar?
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
12-09-2025 12:44
Heb je zon daar?
Jazeker! Prima uit te houden hier :sun:
Lady*Voldemort schreef:
12-09-2025 12:50
Jazeker! Prima uit te houden hier :sun:
👍🏻🙂
Geen bijzonderheden
Mijn woonkamer is vrij lang en heeft aan één korte kant ramen. Aan het andere eind is het altijd vrij donker.
Nu staat er een knoeperd van een witte partytent voor mijn raam en die weerkaatst het licht, zodat mijn kamer ineens een stuk lichter is.
Mss kan dat ding de hele winter blijven staan. :roll:

David Dunning
Solomio schreef:
12-09-2025 13:08
Mijn woonkamer is vrij lang en heeft aan één korte kant ramen. Aan het andere eind is het altijd vrij donker.
Nu staat er een knoeperd van een witte partytent voor mijn raam en die weerkaatst het licht, zodat mijn kamer ineens een stuk lichter is.
Mss kan dat ding de hele winter blijven staan. :roll:
Onze achtertuin en keuken is op het noorden. Nu heb ik een spiegel in de tuin verplaatst en daardoor opeens zon en meer licht in de keuken. Misschien ook mogelijk voor jou?
Maar mensen gaan voorbij
Ik heb van maandag tot gisterochtend in Beieren gezeten. Heel veel regen en een graad of 14. Gisteren doorgereden naar Tirol en toen scheen de zon. Tot zondagochtend hier en de vooruitzichten zijn nat. Net boven op een berg gestaan. In de wolken en 1 graad. Qua weer hebben we niet echt mazzel.
vivapimpelmees schreef:
12-09-2025 14:09
Ik heb van maandag tot gisterochtend in Beieren gezeten. Heel veel regen en een graad of 14. Gisteren doorgereden naar Tirol en toen scheen de zon. Tot zondagochtend hier en de vooruitzichten zijn nat. Net boven op een berg gestaan. In de wolken en 1 graad. Qua weer hebben we niet echt mazzel.
Oh wat zonde zeg. Wij hebben tot nu toe echt mazzel, zeker gezien de voorspellingen. Alleen gisteren was het echt ruk met het weer, dus toen zijn we lekker kneuterig in het huisje gebleven met een puzzelboekje :lol:
vivapimpelmees schreef:
12-09-2025 14:09
Ik zit net over grens van Tirol, in Salzburgerland. Vanmorgen zon en nu bewolkt maar droog. Voorspelling is niet zo slecht toch voor morgen?
.
Ik krijg werkelijk de schijt van dat MO topic. Ik lees er nog wel eens mee om op de hoogte te blijven van de recente ontwikkelingen maar de laatste tijd word ik hoofdzakelijk op de hoogte gebracht van onderlinge fitties tussen de vaste schrijvers en wie er wie onder de negeer heeft. Achterlijk gedoe.
Eens. Ik ook. Beter gewoon mijn kranten en podcasts lezen/luisteren.
Vanity of vanities; all is vanity
Lady*Voldemort schreef:
12-09-2025 14:29
Oh wat zonde zeg. Wij hebben tot nu toe echt mazzel, zeker gezien de voorspellingen. Alleen gisteren was het echt ruk met het weer, dus toen zijn we lekker kneuterig in het huisje gebleven met een puzzelboekje :lol:
Klinkt ook heerlijk 😍
Hier is een Klezmer-band aan het optreden in de tuin😭

David Dunning
Lijkt me best lekker! tot een bepaald moment. Sterkte!
Jesco schreef:
12-09-2025 16:50
Ik zit net over grens van Tirol, in Salzburgerland. Vanmorgen zon en nu bewolkt maar droog. Voorspelling is niet zo slecht toch voor morgen?
Hier 71% kans op regen. Wel wat warmer, 18 graden. Was vandaag max 12.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven