Slecht bereikbare ramen zemen
vrijdag 12 september 2025 om 14:09
Ik woon in een huis met op de bovenverdieping ramen die je niet vanaf binnen kunt zemen. Heb al uit het raam gehangen met een trekker op telescoopsteel maar kan er alsnog niet goed bij en netjes wordt het zeker niet. Vanaf beneden kom ik er ook niet bij. Ik zou een glazenwasser kunnen inhuren maar aan de achterkant heb ik hetzelfde probleem en ik heb geen achterom dus dat is ook niet heel handig. Ik zie op internet allerlei tools met magneten etc maar weet niet zo goed welke ik moet kiezen. Heeft iemand voor mij de gouden tip? Ramen worden er natuurlijk niet schoner op zo

vrijdag 12 september 2025 om 16:04
vrijdag 12 september 2025 om 17:21
Mijn man zegt dat ook maar ik zie iedere keer als ik thuiskom die vieze ramen en wil er toch iets mee doen.dolfje schreef: ↑12-09-2025 16:04Ik zou het laten voor wat het is.
Heb heel lang geleden in mijn tijd in de thuiszorg, toen ik nog jong en niet mondig was, regelmatig halsbrekende toeren moeten uithalen om zulke ramen te moeten wassen.
Het zijn maar ramen, je eet er niet van en er wordt niemand ziek als ze vies zijn.
vrijdag 12 september 2025 om 18:27
Ik ben ook eens op zoek geweest naar die magnetische dingen. Op Amazon een hoop gevonden in allerlei prijsklasses. Heel handig stond er een maximale ruitdikte bij, om te kijken hoe duur je moest gaan. Toen bedacht ik me dat ik dat eerst maar eens moest uitzoeken en daarna ben ik het vergeten...
Maar er zijn er dus voor dubbelglas. Let op dat ze aan een touwtje zitten, zodat je ze terug naar boven kunt halen als ze toch loslaten.
En bedankt dat je me eraan hielp herinneren!
Ik ga uitzoeken hoe dik mijn glas is.
Maar er zijn er dus voor dubbelglas. Let op dat ze aan een touwtje zitten, zodat je ze terug naar boven kunt halen als ze toch loslaten.
En bedankt dat je me eraan hielp herinneren!

vrijdag 12 september 2025 om 18:36
Mijn bejaarde buurvrouw is 2x uit het raam gevallen ervoor, je kunt je altijd meer inzetten!orkestmuziek schreef: ↑12-09-2025 17:21Mijn man zegt dat ook maar ik zie iedere keer als ik thuiskom die vieze ramen en wil er toch iets mee doen.
vrijdag 12 september 2025 om 18:54
vrijdag 12 september 2025 om 18:54
Ik kan er ook heel moeilijk bij, ik zeem ze zodra ik zeker weet dat het gaat regenen.
Dus ik was ze schoon voor zover ik erbij kan en de regen spoelt ze verder af, anders krijg ik alleen maar strepen
Dus ik was ze schoon voor zover ik erbij kan en de regen spoelt ze verder af, anders krijg ik alleen maar strepen
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
vrijdag 12 september 2025 om 19:56
Ik heb dus een deel waar ik echt niet bij kan. Vier ramen op een rij, middelste twee kunnen niet open en buitenste twee openen allebei naar de buitenkant. Wie dat ooit bedacht heeft…
vrijdag 12 september 2025 om 19:57
Ik denk ook dat het zoiets moet worden… als iemand een tip heeft hoor ik het graag.Irma_3110 schreef: ↑12-09-2025 18:27Ik ben ook eens op zoek geweest naar die magnetische dingen. Op Amazon een hoop gevonden in allerlei prijsklasses. Heel handig stond er een maximale ruitdikte bij, om te kijken hoe duur je moest gaan. Toen bedacht ik me dat ik dat eerst maar eens moest uitzoeken en daarna ben ik het vergeten...
En bedankt dat je me eraan hielp herinneren!Ik ga uitzoeken hoe dik mijn glas is.
vrijdag 12 september 2025 om 21:23
Wij hebben bij de Dirk ooit een uitschuifbare stang met borstel eraan gekocht die je aan de tuinslang kan aansluiten. Er zit een flesje aan waar je zeep ik kan doen. Eerst de ramen flink natmaken en boenen. Dan kun je op een knopje drukken waardoor er zeep door het water komt om goed schoon te maken en daarna kun je het naspoelen met water. Was toen maar 25 euro en werkt prima.
vrijdag 12 september 2025 om 22:05
Dat heb ik in de woonkamer, 2 ramen kunnen niet open en glazenwasser haalt het net niet.orkestmuziek schreef: ↑12-09-2025 19:56Ik heb dus een deel waar ik echt niet bij kan. Vier ramen op een rij, middelste twee kunnen niet open en buitenste twee openen allebei naar de buitenkant. Wie dat ooit bedacht heeft…
Er is ooit voorgesteld om onderling een hoogwerker te huren maar daar was niet genoeg animo voor.
Ik woon hier nu 25 jaar, zijn nog nooit gewassen.
Maar zo vuil zijn ze niet.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zaterdag 13 september 2025 om 08:57
Ik heb een ramenwas robot gekocht.orkestmuziek schreef: ↑12-09-2025 19:57Ik denk ook dat het zoiets moet worden… als iemand een tip heeft hoor ik het graag.
https://www.bol.com/nl/nl/p/samako-clea ... 181368657/
Heb een zo'n oude jaren '30 erker met schuiframen waardoor ik niet alles zelf kan bereiken. Telescoop stang geprobeerd, maar kwam ook niet overal bij en de ramenwasser viel tegen. Ik vind de robot echt ideaal. Snap niet dat-ie niet net zo algemeen geaccepteerd is als de robotstofzuiger.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
zaterdag 13 september 2025 om 09:02
maar hoe zet je die van het ene raam naar het andere raam, als daar een kozijn tussen zit?S7rin schreef: ↑13-09-2025 08:57Ik heb een ramenwas robot gekocht.
Heb een zo'n oude jaren '30 erker met schuiframen waardoor ik niet alles zelf kan bereiken. Telescoop stang geprobeerd, maar kwam ook niet overal bij en de ramenwasser viel tegen. Ik vind de robot echt ideaal. Snap niet dat-ie niet net zo algemeen geaccepteerd is als de robotstofzuiger.
zaterdag 13 september 2025 om 11:24
zaterdag 13 september 2025 om 11:32
Het lijkt mij makkelijker om een keer in de zoveel tijd met een glazenwasser een afspraak te maken op een dag dat je thuis bent dan om jezelf in allerlei gevaarlijke bochten te gaan wringen om het schoon te krijgen. Gewoon weer een andere uitnodigen als de eerste je niet bevalt. Er zijn er echt wel te vinden die het netjes schoon maken.
zaterdag 13 september 2025 om 14:54
Maar dan moet je het raam toch wel kunnen bereiken?S7rin schreef: ↑13-09-2025 08:57Ik heb een ramenwas robot gekocht.
Of kruipt dit ding over de muur naar het betreffende raam?
zaterdag 13 september 2025 om 19:28
Hier willen de glazenwassers niet 'een paar keer per jaar' komen. Dan zijn je ramen te vies en zijn ze te lang bezig.
Elke maand of je kunt het vergeten.
Ook kost de kozijnen even meelappen extra

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in