Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 1394 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Grobbekuiken_ schreef:
13-09-2025 16:43
Ja, leuk hè?
Ik had 'm al wel flink horen rommelen maar zag 'm nooit. Man wel, maar zei eigenlijk nooit iets. Gisteravond zaten we samen in het huisje en was Eddie weer aan het rommelen. Zachtjes deur op een kier en daar zat ie, half op het schoteltje met brokjes, lekker te eten.
Ik word hier wel blij van hoor :love:
Echt geweldig.
Solomio schreef:
13-09-2025 17:45
Waarom sorry?
De sorry was onnodig.
Egeltjes zijn lief :love:
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Solomio schreef:
12-09-2025 21:46
Mag Klezmer nog wel in de huidige tijd?
Is dit een serieuze vraag?

Het ontgaat me ook even, in de reactie van LV, wat er "natuurlijk" vervelend aan is, maar ik vermoed dat ik even wat overgevoelig ben.
canis-felis wijzigde dit bericht op 14-09-2025 00:01
1.26% gewijzigd
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
13-09-2025 22:35

Het ontgaat me ook even, in de reactie van LV, wat er "natuurlijk" vervelend aan is, maar ik vermoed dat ik even wat overgevoelig ben.
Dat zeker.

Mss begrijpt LV dat het natuurlijk vervelend is dat er geluidsoverlast is in mijn tuin.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Frizz schreef:
12-09-2025 22:01
Ik vind dat juist heel storend, ieders emoties naar elkaar op het topic.

Lekker straffen en elkaar verder met rust laten.
Dat snap ik, maar er zit denk ik een verschil in beleving in. Wanneer iemand zonder verwijzing in een discussie roept dat een bombardement door andere deelnemers aan die discussie wordt goedgepraat, gaat dat voor mij een grens in de maatschappelijke discussie over en vind ik het belangrijk dat uit te spreken - daarvoor hoeft die beschuldiging niet aan mij geadresseerd te zijn. Het is voor mij onderdeel van de discussie, de wijze waarop je je standpunt uitdrukt. Dat vinden sommigen onzinnig of irritant - nou en? Ik vind andere dingen irrelevant, maar blijkbaar willen mensen daar uitdrukking aan geven. Voor mij doet dat niets aan andere, grotere onderwerpen binnen zo'n topic af, zeker niet als het er niet pagina's lang over gaat. Het gaat er m.i. pas pagina's lang over wanneer je voor elkaar gaat bepalen waar het wel en niet over mag gaan.

Maar goed, ik heb inmiddels begrepen dat ik mezelf "afficheer als de redelijkheid zelf", die had ik nog niet gehoord als anti-nuance-statement. Ook heel bevorderlijk voor een discussie met ruimte voor verschillende gezichtspunten - not.
Solomio schreef:
13-09-2025 22:44
Dat zeker.

Mss begrijpt LV dat het natuurlijk vervelend is dat er geluidsoverlast is in mijn tuin.
En wat is je antwoord op mijn vraag?

Tja, een bruiloft in de tuin... Was er de vorige keer geen muziek of band?
Grobbekuiken_ schreef:
13-09-2025 15:45
We hebben vaker egels in de tuin, maar nu woont er tegenwoordig een egel op het terras van ons tuinhuisje. Eddie. Eddie de egel. Struint het terras af om rondom het huisje in lekker veel afgevallen blad dat we nooit opruimen te rommelen en komt dan weer terug het terras op. Eddie is vrij lomp, gooit vanalles om, maakt gewoon herrie op z'n egels, stampt bovenop het schoteltje brokjes, slobbert onbehouwen z'n water van een schoteltje... maar ik vind het zo leuk!
Op het terras verschuilt ie zich nu onder de hoes van de bbq die daar in een hoekje gefrommeld ligt en waar wij nu even niet meer aan durven te komen. Gauw iets anders verzinnen, op z'n kant staand kistje met stro of zo.
Hoop dat ie hier ook overwintert, in die hopen blad. Dan ligt ie lekker rustig.
Hadden wij ook op ons vakantie-adres, ik vermoedde als eerste een egeltje (ook al begon ik te twijfelen toen de hond er niet op reageerde). Ik hoop mee dat Eddie komt overwinteren :)
Ik zit me af te vragen welke band ik graag om 23.00 uur in de tuin zou willen horen. Metallica zou leuk zijn, maar ik weet niet of ze in mijn tuinhuisje passen.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
13-09-2025 23:03
Ik zit me af te vragen welke band ik graag om 23.00 uur in de tuin zou willen horen. Metallica zou leuk zijn, maar ik weet niet of ze in mijn tuinhuisje passen.
Ik wil stilte om 23.00 uur. Dus geen enkele band.

David Dunning
canis-felis schreef:
13-09-2025 22:35

Jij staat te juichen als er ongevraagd een band optreedt in je tuin?

En verder: neem even een koude douche ja. Ik heb geen zin om meegetrokken te worden in jouw frustraties omtrent het MO topic, ik schrijf er verdomme niet eens mee dus laat mij er alsjeblieft buiten, met je rare insinuaties. Dank u wel.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2025 23:33
Jij staat te juichen als er ongevraagd een band optreedt in je tuin?
Het was een bruiloftsfeest, toch? Dan is een bandoptreden toch geen heel onverwachte bijkomstigheid?

Er is hier eens per jaar een festivalletje in de tuin. Daar komt dan 's avonds ook muziek bij. Van mij hoeft versterkte muziek niet en ook dat was muziek waar ik weinig mee had (er werd vooral vals "gezongen"). Maar de meesten vinden het blijkbaar leuk en het was aangekondigd. Nee, ik stond dus niet te juichen, maar wist dat het er zou zijn en kon dus evt ergens anders naartoe. Dus ook niet per se heel vervelende overlast.
canis-felis schreef:
13-09-2025 22:47
Dat snap ik, maar er zit denk ik een verschil in beleving in. Wanneer iemand zonder verwijzing in een discussie roept dat een bombardement door andere deelnemers aan die discussie wordt goedgepraat, gaat dat voor mij een grens in de maatschappelijke discussie over en vind ik het belangrijk dat uit te spreken - daarvoor hoeft die beschuldiging niet aan mij geadresseerd te zijn. Het is voor mij onderdeel van de discussie, de wijze waarop je je standpunt uitdrukt. Dat vinden sommigen onzinnig of irritant - nou en? Ik vind andere dingen irrelevant, maar blijkbaar willen mensen daar uitdrukking aan geven. Voor mij doet dat niets aan andere, grotere onderwerpen binnen zo'n topic af, zeker niet als het er niet pagina's lang over gaat. Het gaat er m.i. pas pagina's lang over wanneer je voor elkaar gaat bepalen waar het wel en niet over mag gaan.

Maar goed, ik heb inmiddels begrepen dat ik mezelf "afficheer als de redelijkheid zelf", die had ik nog niet gehoord als anti-nuance-statement. Ook heel bevorderlijk voor een discussie met ruimte voor verschillende gezichtspunten - not.

Je discussieert niet (alleen) op inhoud, maar met veel (onderliggende) emotie en maakt dingen persoonlijk.
Daardoor gaat het steeds opnieuw over elkaar en elkaars reacties ipv gewoon over het MO. Ontzettend ergerlijk en je lijkt de feedback ook niet tot je te nemen.
Oh, laat maar. Ik bedoelde geen insinuatie, ik bedoelde een vraag en dat van overgevoelig was niet cynisch bedoeld. Maar ik zal m'n kop onder de kraan houden, in plaats van me te verexcuseren dat mijn post onbedoeld slecht overkwam. Ook best.
Frizz schreef:
13-09-2025 23:52
Je discussieert niet (alleen) op inhoud, maar met veel (onderliggende) emotie en maakt dingen persoonlijk.
Daardoor gaat het steeds opnieuw over elkaar en elkaars reacties ipv gewoon over het MO. Ontzettend ergerlijk en je lijkt de feedback ook niet tot je te nemen.
Klopt, daar moet ik over nadenken. Ik beleef het zo dat er meerdere mensen met veel emotie reageren. Ik wil best reflecteren, maar ik heb er moeite mee als dat enkel van mij verwacht wordt. Maar ik ga dat hier nu verder niet "uiteenzetten", omdat er dan een discussie hier gevoerd wordt die ook daar kan (dit bedoel ik serieus, niet cynisch).
canis-felis schreef:
13-09-2025 23:55
Oh, laat maar. Ik bedoelde geen insinuatie, ik bedoelde een vraag en dat van overgevoelig was niet cynisch bedoeld. Maar ik zal m'n kop onder de kraan houden, in plaats van me te verexcuseren dat mijn post onbedoeld slecht overkwam. Ook best.
Ach kom nou. Als je toch weet dat je overgevoelig bent kun je natuurlijk ook gewoon niet reageren.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Lady*Voldemort schreef:
14-09-2025 00:13
Ach kom nou. Als je toch weet dat je overgevoelig bent kun je natuurlijk ook gewoon niet reageren.
Klopt. Voor mijn reactie aan jou. Ik las het na jouw klagen over het MO-topic (waarmee het onderwerp ook door verschillende mensen keer op keer hier naartoe gehaald wordt en als er vervolgens op gereageerd wordt volgt commentaar dat het daar moet blijven). Maar, klopt voor mijn reactie aan jou. Mijn vraag aan Solo blijft staan.
canis-felis schreef:
14-09-2025 00:00
Klopt, daar moet ik over nadenken. Ik beleef het zo dat er meerdere mensen met veel emotie reageren. Ik wil best reflecteren, maar ik heb er moeite mee als dat enkel van mij verwacht wordt. Maar ik ga dat hier nu verder niet "uiteenzetten", omdat er dan een discussie hier gevoerd wordt die ook daar kan (dit bedoel ik serieus, niet cynisch).

Lijkt me goed dat helemaal niet uiteen te zetten. Het duurt al weken voort, zou fijn zijn als een ieder voor zichzelf ermee stopt.
canis-felis schreef:
13-09-2025 23:48
Het was een bruiloftsfeest, toch? Dan is een bandoptreden toch geen heel onverwachte bijkomstigheid?

Er is hier eens per jaar een festivalletje in de tuin. Daar komt dan 's avonds ook muziek bij. Van mij hoeft versterkte muziek niet en ook dat was muziek waar ik weinig mee had (er werd vooral vals "gezongen"). Maar de meesten vinden het blijkbaar leuk en het was aangekondigd. Nee, ik stond dus niet te juichen, maar wist dat het er zou zijn en kon dus evt ergens anders naartoe. Dus ook niet per se heel vervelende overlast.
Ik zal het nooit begrijpen: ja, het is aangekondigd, dus niet zeuren. De band was toen trouwens al weg, het was gewoon eigen muziek.

Versterkte muziek tot 1 uur's nachts is asociaal. Ook als je het aangekondigd hebt.

Nog los van het feit dat er hier gewoon afspraken over zijn en versterkte muziek in de tuin gewoon nooit mag. Wat dat betreft heb ik nog een hoop geaccepteerd, want ik ben pas om 23 uur gaan klagen.

David Dunning
Een met jou Solo hoewel ik wel merk dat als het aangekondigd is ik er stom genoeg wel beter tegen kan. Dan ben ik voorbereid of zo?
Er is ook altijd wel een excuus om een ander lawaai door de 'strot' te duwen. Huwelijk, jubileum, Abraham of Sarah etc.
Ik lag gisteravond net op bed ( op tijd voor een zaterdagavond want buikpijn en mond vol blaren) toen er iemand grappig was en vuurwerk ging afsteken. Hahaha maar niet heus.
Één voordeel, het was nogal koud en door mijn ergernis hierover kreeg ik het snel warm🥵
Maar mensen gaan voorbij
Frizz schreef:
14-09-2025 03:29
Lijkt me goed dat helemaal niet uiteen te zetten. Het duurt al weken voort, zou fijn zijn als een ieder voor zichzelf ermee stopt.
Je mening is me duidelijk, hoor. Laten we er, zeker hier, over ophouden. Ik heb, ook in het andere topic, wel degelijk geprobeerd te reflecteren op jouw reacties. Als ik daarmee / desondanks je ergernis blijf opwekken, lijkt het me handiger als je stopt met op mijn reacties daar te reageren, want dan heeft een discussie m.i. weinig zin.
Solomio schreef:
14-09-2025 07:21
Ik zal het nooit begrijpen: ja, het is aangekondigd, dus niet zeuren. De band was toen trouwens al weg, het was gewoon eigen muziek.

Versterkte muziek tot 1 uur's nachts is asociaal. Ook als je het aangekondigd hebt.

Nog los van het feit dat er hier gewoon afspraken over zijn en versterkte muziek in de tuin gewoon nooit mag. Wat dat betreft heb ik nog een hoop geaccepteerd, want ik ben pas om 23 uur gaan klagen.
Ik had het over de band, niet over daarna.
canis-felis schreef:
14-09-2025 08:44
Ik had het over de band, niet over daarna.
Beetje raar, omdat ik het daar dan weer niet over had.

David Dunning
Solomio schreef:
14-09-2025 08:50
Beetje raar, omdat ik het daar dan weer niet over had.
Ok.
canis-felis schreef:
14-09-2025 08:42
Je mening is me duidelijk, hoor. Laten we er, zeker hier, over ophouden. Ik heb, ook in het andere topic, wel degelijk geprobeerd te reflecteren op jouw reacties. Als ik daarmee / desondanks je ergernis blijf opwekken, lijkt het me handiger als je stopt met op mijn reacties daar te reageren, want dan heeft een discussie m.i. weinig zin.

Ik erger me niet aan de reacties op mij, maar vooral aan jouw reacties naar anderen.
En dus niet qua inhoud maar qua vorm.
Snap ook niet waarom het zelfs na bericht van de mods moet doorgaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven