usb vraag
zondag 14 september 2025 om 02:20
Ik wil wat overzetten van mijn thuis pc naar mijn werklaptop. Dus ik een usb stick gehaald, de bestanden keurig van mijn thuis pc op de stick gezet, prima. Maar.. Nu blijkt mijn laptop dus geen ouderwetse usb aansluiting te hebben.. ben alle gleuven afgeweest, paste niet. Ik online het model opgezocht maar het ding heeft dus 2
USB 3.1 (Gen 1) type A poort(en) en 1 USB 3.1 (Gen 1) type C poort(en): en mijn usb stick is een USB stick 2.0. Kan ik er een tussenstukje tussen zetten? En zo ja, welke moet ik dan hebben want ik ben er niet in thuis. Echt, vroeger liep ik met de nieuwste trends mee maar sinds ik de 40 voorbij ben snap ik ineens niks meer.
USB 3.1 (Gen 1) type A poort(en) en 1 USB 3.1 (Gen 1) type C poort(en): en mijn usb stick is een USB stick 2.0. Kan ik er een tussenstukje tussen zetten? En zo ja, welke moet ik dan hebben want ik ben er niet in thuis. Echt, vroeger liep ik met de nieuwste trends mee maar sinds ik de 40 voorbij ben snap ik ineens niks meer.
zondag 14 september 2025 om 04:53
https://www.bol.com/nl/nl/p/lutech-univ ... gJj1_D_BwE
Zoiets zou moeten werken
Zoiets zou moeten werken
Zebra tussen de paarden
zondag 14 september 2025 om 10:10
zondag 14 september 2025 om 11:49
Of wel, gezien wat Dolfine schrijft. Ik ken ook de beveiliging dat usb sticks, geheugenkaarten en dergelijke niet gelezen kunnen worden op de werklaptop. Maar de aansluiting zou wel moeten passen.
zondag 14 september 2025 om 12:46
zondag 14 september 2025 om 16:30
Dat zou vast kunnen maar ik gebruik dat nooit.. Ik ben denk ik een beetje te old skool of zo. Als ik weet hoe iets werkt (usb) dan blijf ik daar vaak bij.OgenvanTijgers schreef: ↑14-09-2025 09:19Ik vraag me vooral af waarom je bestanden zou overzetten via een usb. Kan dat niet via een clouddienst?
zondag 14 september 2025 om 16:31
Dat is bij ons niet zo. Ik werk voor een klein bedrijf en daar is weinig wat echt streng beveiligd moet worden.Dolfine schreef: ↑14-09-2025 10:10ik zou eerst eens vragen of dat wel kan/mag
Op mijn werklaptop kan ik een muis, een headset, een toetsenbord e.d. aansluiten, maar het herkennen van USB disks of de telefoon staat uit.
Er mag geen data over worden gezet dmv USB sticks e.d. en dat heeft alles te maken met veiligheid.
zondag 14 september 2025 om 16:32
De aansluiting zit er niet op, niet 1 laat staan 2. Alleen de usbc zie ik. Ik ben dat ding 100 x rond gegaan, geen klepjes, niks.. wel ingangen maar geen usb, de usb past er ook niet in.
zondag 14 september 2025 om 18:35
Dan is zo’n verloopje zoals eerder gepost je oplossing. Je hebt usb-a to usb-c nodig (groot in, klein uit). Online te bestellen of bij iets zoals de Mediamarkt.ikbenhetzozat schreef: ↑14-09-2025 16:32De aansluiting zit er niet op, niet 1 laat staan 2. Alleen de usbc zie ik. Ik ben dat ding 100 x rond gegaan, geen klepjes, niks.. wel ingangen maar geen usb, de usb past er ook niet in.
zondag 14 september 2025 om 19:13
? Je schreef toch eerder dat je 2xA had en 2xC?ikbenhetzozat schreef: ↑14-09-2025 16:32De aansluiting zit er niet op, niet 1 laat staan 2. Alleen de usbc zie ik. Ik ben dat ding 100 x rond gegaan, geen klepjes, niks.. wel ingangen maar geen usb, de usb past er ook niet in.
En over het algemeen willen ook kleinere bedrijven de functionaliteit van hun computers beschermen, Ook voor kleine bedrijven vind ik het niet onlogisch als je geen gegevensdragers van buiten kunt gebruiken. Ik werk ook bij een klein bedrijf, maar die heeft een IT bedrijf ingehuurd voor dit soort beveiliging.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in