Welke mobiele telefoon
zondag 14 september 2025 om 10:51
Hoi allemaal,
Wij komen er niet meer onder uit. Onze oudste zoon zit in groep 8 en we zijn ons aan het oriënteren op een mobiele telefoon.
Mijn man en ik zijn beide nitwits op dit gebied. Beide krijgen we een telefoon van het werk en hebben eigenlijk verder geen idee van wat specificaties moeten zijn van een telefoon. En zeker niet van een telefoon voor een puber.
Daarom de vraag, wat ik nu een prima telefoon voor een puber die naar de middelbare school gaat.
We zien er van 160 euro maar ook van 400 of zelfs 600 euro. Is er echt een groot verschil?
We willen 100% een Samsung (omdat we beide zelf ook Samsung hebben dus weten hoe die werkt). Maar mocht er een soortgelijk ander model zijn kunnen we het overwegen. Wat er verder nog zeker op moet is Whatsapp, Internetbankieren en dingen als magister of zo (als dat vanuit school verplicht is), verder weet ik het niet heel goed eigenlijk maar zal vast nog wel heel veel zaken missen.
Kortom, help een toekomstige puberouder even op weg.
Welke telefoon is prijs kwaliteit geschikt voor puberkinderen:)
Wij komen er niet meer onder uit. Onze oudste zoon zit in groep 8 en we zijn ons aan het oriënteren op een mobiele telefoon.
Mijn man en ik zijn beide nitwits op dit gebied. Beide krijgen we een telefoon van het werk en hebben eigenlijk verder geen idee van wat specificaties moeten zijn van een telefoon. En zeker niet van een telefoon voor een puber.
Daarom de vraag, wat ik nu een prima telefoon voor een puber die naar de middelbare school gaat.
We zien er van 160 euro maar ook van 400 of zelfs 600 euro. Is er echt een groot verschil?
We willen 100% een Samsung (omdat we beide zelf ook Samsung hebben dus weten hoe die werkt). Maar mocht er een soortgelijk ander model zijn kunnen we het overwegen. Wat er verder nog zeker op moet is Whatsapp, Internetbankieren en dingen als magister of zo (als dat vanuit school verplicht is), verder weet ik het niet heel goed eigenlijk maar zal vast nog wel heel veel zaken missen.
Kortom, help een toekomstige puberouder even op weg.
Welke telefoon is prijs kwaliteit geschikt voor puberkinderen:)
zondag 14 september 2025 om 10:59
Onze kinderen (en ik zelf ook) hebben een Xiaomi Redmi Note 13. Die voldoet ruimschoots aan al je eisen, werkt op dezelfde manier als een Samsung (android besturingssysteem) maar is flink goedkoper.
Wij zijn er heel tevreden over
Wij zijn er heel tevreden over
"Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire." -Voltaire
zondag 14 september 2025 om 11:15
Hier kregen ze de eerste jaren doorgevertjes, altijd iPhone. Oudste heeft een keer zelf een Android gekocht, maar die was snel met storingen e.d.
Als het een Samsung moet worden, zou ik gewoon een beetje goede doen, zodat ze een paar jaar vooruit kunnen. Voor mijn moeder kochten we altijd het goedkoopste type, maar die ging er zodanig mee om dat ze ieder jaar een nieuwe nodig had
Als het een Samsung moet worden, zou ik gewoon een beetje goede doen, zodat ze een paar jaar vooruit kunnen. Voor mijn moeder kochten we altijd het goedkoopste type, maar die ging er zodanig mee om dat ze ieder jaar een nieuwe nodig had

zondag 14 september 2025 om 11:18
https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-gal ... androidapp
Wij willen voor deze gaan, maar dat is puur gebaseerd op de reviews. Verder geen ervaring met deze, wel met Samsung die hebben we zelf ook.
Wij willen voor deze gaan, maar dat is puur gebaseerd op de reviews. Verder geen ervaring met deze, wel met Samsung die hebben we zelf ook.
zondag 14 september 2025 om 11:20
Ga naar een winkel en vraag info.
Hier was de 1e telefoon ook op die leeftijd nog best wel speelgoed. Zoon was er echt wel voorzichtig mee maar snel een gebarsten scherm..
Ik zou gaan voor een goedkope, bij voorkeur refurbished. Maar niet bezuinigen op een goede schermprotecter en goed hoesje, otterbox bijvoorbeeld. Dat kan echt uit
Hier was de 1e telefoon ook op die leeftijd nog best wel speelgoed. Zoon was er echt wel voorzichtig mee maar snel een gebarsten scherm..
Ik zou gaan voor een goedkope, bij voorkeur refurbished. Maar niet bezuinigen op een goede schermprotecter en goed hoesje, otterbox bijvoorbeeld. Dat kan echt uit
zondag 14 september 2025 om 11:27
zondag 14 september 2025 om 11:31
Ik zou voor een goedkope midrange Android telefoon gaan. Met een lange accuduur (ze kijken veel filmpjes), goed scherm en een beetje snelle processor.
Investeer daarnaast in een schermprotector en een goed hoesje (Otterbox idd). Hier bleven de toestellen altijd heel als moeder de otterbox hoes had gekocht. Toen het van hun eigen geld ging werd er bezuinigd op de hoesjes en waren de schermen en toestellen snel stuk. Nu hebben ze weer Otterbox.
Investeer daarnaast in een schermprotector en een goed hoesje (Otterbox idd). Hier bleven de toestellen altijd heel als moeder de otterbox hoes had gekocht. Toen het van hun eigen geld ging werd er bezuinigd op de hoesjes en waren de schermen en toestellen snel stuk. Nu hebben ze weer Otterbox.
Ik doe mijn best
zondag 14 september 2025 om 11:42
Een andere tip: zet bvb de app Google Family Link erop. Hiermee kun je via je eigen telefoon het schermgebruik van je kind monitoren. Ook moet kind dan via de app toestemming vragen om apps te downloaden. Het geeft ons in ieder geval wat rust en houvast met wat kind uitspookt op de telefoon.
ik heb gezegd
zondag 14 september 2025 om 11:50
Dochter had ook zoiets op telefoon waarmee ze toestemming moest vragen voor downloaden apps. Dat bleek automatisch uutgeschakeld te worden toen ze 12 werd. Ze vroeg netjes eerst aan ons, toen ze gong downloaden hoefde er geen extra toestemming gegeven te worden.
Dochter heeft mijn oude Samsung en alles draait daar prima op: schoolapp, e-mail, what's app, fotos, bank app. Niet genoeg ruimte voor grote spellen haha (zoals brawlstars).
Ze heeft een abonnement met data. Ze gebruikt vooral wifi trouwens.
Dochter heeft mijn oude Samsung en alles draait daar prima op: schoolapp, e-mail, what's app, fotos, bank app. Niet genoeg ruimte voor grote spellen haha (zoals brawlstars).
Ze heeft een abonnement met data. Ze gebruikt vooral wifi trouwens.
zondag 14 september 2025 om 12:31
Een Xiaomi of Poco zou ik doen. Dan heb je (best) veel telefoon voor je geld en het werkt zo goed als hetzelfde als Samsung.
Selecteren op wat voor puber belangrijk is. Denk grote batterij en goede camera.
Onder de €200 genoeg keuze
https://www.belsimpel.nl/telefoon?brand ... =price_asc
Selecteren op wat voor puber belangrijk is. Denk grote batterij en goede camera.
Onder de €200 genoeg keuze
https://www.belsimpel.nl/telefoon?brand ... =price_asc
zondag 14 september 2025 om 12:38
Hier hadden ze beide een Samsung uit de A lijn en zoals eerder genoemd een goed hoesje.
Otterbox is wel vrij grof naar mijn mening en niet echt mooi, maar je hebt ook prima hoesjes die er ook leuk uit zien.
Neem ik terug, jaren geleden had dit merk alleen van die enorme dikke hoesjes maar zie dat ze nu veel meer keus hebben
Otterbox is wel vrij grof naar mijn mening en niet echt mooi, maar je hebt ook prima hoesjes die er ook leuk uit zien.
Neem ik terug, jaren geleden had dit merk alleen van die enorme dikke hoesjes maar zie dat ze nu veel meer keus hebben
la_galette wijzigde dit bericht op 14-09-2025 12:47
23.48% gewijzigd
zondag 14 september 2025 om 15:19
zondag 14 september 2025 om 16:22
Klopt, vroeger waren het van die grove bouwvakkershoezen waar bij wijze van spreken een heftruck over heen kon rijden, tegenwoordig zijn ze gladder en compacter maar nog net zo solide. Mijn kind is een echte rauwdouwer met zijn telefoon maar met de Otterbox hoes + screenprotector overleven zijn telefoons het nu redelijk goed.La_Galette schreef: ↑14-09-2025 12:38Otterbox is wel vrij grof naar mijn mening en niet echt mooi, maar je hebt ook prima hoesjes die er ook leuk uit zien.
Ik doe mijn best
zondag 14 september 2025 om 16:52
Ik kon net even niet bedenken hoe ik dat moest omschrijven, maar dat is precies hoe ik het bedoelde hahaSenseo schreef: ↑14-09-2025 16:22Klopt, vroeger waren het van die grove bouwvakkershoezen waar bij wijze van spreken een heftruck over heen kon rijden, tegenwoordig zijn ze gladder en compacter maar nog net zo solide. Mijn kind is een echte rauwdouwer met zijn telefoon maar met de Otterbox hoes + screenprotector overleven zijn telefoons het nu redelijk goed.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in