Ik durf prille relatie/date contact niet te beëindigen
zondag 14 september 2025 om 22:27
Hallo,
Ik schaam me een beetje om op mijn leeftijd een topic als dit te moeten openen. Achtergrond informatie is dat ik door een ex vroeger echt jarenlang ben gestalkt en ik hier echt wel een trauma aan heb overgehouden.
Maar alsnog ik schaam me. De situatie is zo. Ik ben nu zes weken aan het daten en afspreken met een man. Ik vind hem zeker aantrekkelijk maar wel had ik van begin af aan al wel een soort van "niet pluis" gevoel. Moeilijk uit te leggen.
Hij was echt wel lief met apjes sturen in het hele begin en lieve woorden zeggen enzo. En met afspreken ook gewoon lief maar er was iets wat me een beetje zenuwachtig maakte.
Daarom wilde ik twee weken geleden er al mee stoppen en had dat ook geapt alleen dan ook onder het mom van eerst aan mezelf willen werken. Wat ik ook wil eigenlijk want ik ben geen goede partij in een relatie door bepaalde onzekerheden en dingen waar ik zelf mee worstel.
Hij nam het alleen niet goed op en reageerde met apjes dat hij nu geen leuke vakantie had en dat alle weken van appen en keren afspreken dan voor niks zijn geweest. Toen heb ik me laten overhalen en reageerde hij weer lief.
Maar ik voel me gewoon niet helemaal fijn en op m'n gemak bij hem. Hij lijkt iets hards over zich te hebben.
Toen ik afgelopen keer iets wilde zeggen maar even niet wist hoe zei hij van praat nou eens normaal. Weet je soms zegt hij dingen op een niet leuke manier. Of we hadden een gesprek wat over knap enzo ging en ik vroeg zo van vind je mij knap? We waren een beetje lollig aan het doen. En toen zei hij nee schat je hebt een kutkop daarom spreek ik ook met je af. Moest als grapje bedoelt zijn dat weet ik wel maar voelde niet goed. Ook noemde hij me truttebol toen ik iets niet snapte ofzo en dat klonk echt niet leuk.
We hebben meerdere keren seks gehad, hij drong absoluut niet aan, ik wilde zelf. Daar was hij lief en netjes in. Maar ik voelde de laatste keer erna een leegte en hij was ook wat stugger. En toen begon hij weer over dat we zulke gezellige avonden hadden gehad op WhatsApp maar niet heus. Daarmee bedoelt hij de keer dat ik het eigenlijk wilde afkappen. En dan zegt hij dat op zo'n toon waar toch irritatie enzo doorheen klinkt en verwijt.
We hebben elkaar acht keer gezien ofzo en ik wil het gewoon stoppen. Maar de vorige keer deed hij zo moeilijk. Dat dan al zijn moeite voor niks is geweest enzo. En dat hij niet begrijpt waarom ik van hem af wilde en dat ik goud in handen heb met hem.
Wie kan me helpen hoe ik dit moet aanpakken. Ik zit er heel erg mee.
Ik schaam me een beetje om op mijn leeftijd een topic als dit te moeten openen. Achtergrond informatie is dat ik door een ex vroeger echt jarenlang ben gestalkt en ik hier echt wel een trauma aan heb overgehouden.
Maar alsnog ik schaam me. De situatie is zo. Ik ben nu zes weken aan het daten en afspreken met een man. Ik vind hem zeker aantrekkelijk maar wel had ik van begin af aan al wel een soort van "niet pluis" gevoel. Moeilijk uit te leggen.
Hij was echt wel lief met apjes sturen in het hele begin en lieve woorden zeggen enzo. En met afspreken ook gewoon lief maar er was iets wat me een beetje zenuwachtig maakte.
Daarom wilde ik twee weken geleden er al mee stoppen en had dat ook geapt alleen dan ook onder het mom van eerst aan mezelf willen werken. Wat ik ook wil eigenlijk want ik ben geen goede partij in een relatie door bepaalde onzekerheden en dingen waar ik zelf mee worstel.
Hij nam het alleen niet goed op en reageerde met apjes dat hij nu geen leuke vakantie had en dat alle weken van appen en keren afspreken dan voor niks zijn geweest. Toen heb ik me laten overhalen en reageerde hij weer lief.
Maar ik voel me gewoon niet helemaal fijn en op m'n gemak bij hem. Hij lijkt iets hards over zich te hebben.
Toen ik afgelopen keer iets wilde zeggen maar even niet wist hoe zei hij van praat nou eens normaal. Weet je soms zegt hij dingen op een niet leuke manier. Of we hadden een gesprek wat over knap enzo ging en ik vroeg zo van vind je mij knap? We waren een beetje lollig aan het doen. En toen zei hij nee schat je hebt een kutkop daarom spreek ik ook met je af. Moest als grapje bedoelt zijn dat weet ik wel maar voelde niet goed. Ook noemde hij me truttebol toen ik iets niet snapte ofzo en dat klonk echt niet leuk.
We hebben meerdere keren seks gehad, hij drong absoluut niet aan, ik wilde zelf. Daar was hij lief en netjes in. Maar ik voelde de laatste keer erna een leegte en hij was ook wat stugger. En toen begon hij weer over dat we zulke gezellige avonden hadden gehad op WhatsApp maar niet heus. Daarmee bedoelt hij de keer dat ik het eigenlijk wilde afkappen. En dan zegt hij dat op zo'n toon waar toch irritatie enzo doorheen klinkt en verwijt.
We hebben elkaar acht keer gezien ofzo en ik wil het gewoon stoppen. Maar de vorige keer deed hij zo moeilijk. Dat dan al zijn moeite voor niks is geweest enzo. En dat hij niet begrijpt waarom ik van hem af wilde en dat ik goud in handen heb met hem.
Wie kan me helpen hoe ik dit moet aanpakken. Ik zit er heel erg mee.
zondag 14 september 2025 om 22:35
Als je niet wil moet je er mee stoppen. En als je bang bent voor zijn reactie vertel je het hem via whatsapp en blokkeer je hem.
Niet zo netjes maar begrijpelijk en misschien wel beter gezien hoe hij nu tegen je doet. Als je het durft en ook door kunt zetten kan het face to face. Of denk je dat hij dan raar kan gaan doen? Anders gewoon online vertellen en geen risico nemen.
Weet hij waar je woont? Denk je dat hij naar je toe kan komen om moeilijk te doen?
Niet zo netjes maar begrijpelijk en misschien wel beter gezien hoe hij nu tegen je doet. Als je het durft en ook door kunt zetten kan het face to face. Of denk je dat hij dan raar kan gaan doen? Anders gewoon online vertellen en geen risico nemen.
Weet hij waar je woont? Denk je dat hij naar je toe kan komen om moeilijk te doen?
zondag 14 september 2025 om 22:36
Jeez wat n jankerd is dat, en nog n gaslighten ook.
Dit soort weggewaaid dakramen mag je gewoon via de app zeggen: 'Ons contact voelt voor mij niet goed, ik zie verder geen toekomst in ons. Succes met je leven verder'
Een dan blokken.
O en een afspraak met huisarts en psych want je mag echt veel sterker in je schoenen leren staan.
Dit soort weggewaaid dakramen mag je gewoon via de app zeggen: 'Ons contact voelt voor mij niet goed, ik zie verder geen toekomst in ons. Succes met je leven verder'
Een dan blokken.
O en een afspraak met huisarts en psych want je mag echt veel sterker in je schoenen leren staan.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
zondag 14 september 2025 om 22:38
zondag 14 september 2025 om 22:38
Ik durf absoluut niet in real life dit tegen hem te zeggen. Helaas weet hij waar ik woon daarom ben ik ook zo bang. Klinkt misschien overdreven maar ik kan echt wel janken. Hij doet alsof ik hem iets verschuldigd ben omdat we zes weken veel geapt hebben en ook afgesproken.
Wat heb ik mezelf in de nesten gewerkt.
Ik hoef me toch niet schuldig te voelen als ik niet meer door wil gaan?
Wat heb ik mezelf in de nesten gewerkt.
Ik hoef me toch niet schuldig te voelen als ik niet meer door wil gaan?
zondag 14 september 2025 om 22:39
Als het veiliger voelt, kun je het ook via de telefoon zeggen. Dat je het hierbij wilt laten, geen verdere gevoelens voor hem hebt. Dat dat niet aan hem ligt maar aan jou (doet het altijd leuk) en je hem het allerbeste wenst. Als hij dan aandringt kun je het gesprek gewoon beëindigen.
En natuurlijk mag je ermee stoppen, altijd. Zou een mooie boel worden als je na 10 dates of zo automatisch aan iemand vast zit.
En natuurlijk mag je ermee stoppen, altijd. Zou een mooie boel worden als je na 10 dates of zo automatisch aan iemand vast zit.
kamillet wijzigde dit bericht op 14-09-2025 22:40
18.29% gewijzigd
zondag 14 september 2025 om 22:40
Wat een rot situatie!
Je kan misschien beter in 1x heel duidelijk zijn en daarna hem gewoon negeren. Desnoods blokkeren. Licht ook wat mensen in die je kent als je twijfelt over je veiligheid. Is hij bij je thuis geweest?
Als jij zegt ‘ik ga eerst aan mezelf werken’ kan dit ook overkomen als, ik wil dit nu even niet, maar misschien later wel. Of dat je ‘zwak’ in je schoenen staat doordat je hulp nodig hebt om sterker te worden. Je geeft hem misschien nog hoop dat het goedkomt of laat daar in ieder geval ruimte voor open, terwijl je dat niet wilt.
Wellicht kan je iets sturen zoals dit:
Ik vind het fijn dat we elkaar hebben leren kennen, maar ik voel dat dit voor mij niet de juiste match is. Daarom wil ik stoppen met afspreken. Ik wens je alle goeds.
Als hij blijft appen/ contact zoeken:
Ik heb je eerder uitgelegd dat ik dit wil beëindigen. Mijn beslissing staat vast. Ik vraag je dit te respecteren en geen contact meer op te nemen
Wees eerlijk, kort en definitief. Geen ruimte voor twijfels of discussie.
————
Ik heb iets vergelijkbaars gehad in het verleden. Een date gaf aan dat z’n ex dreigde met aangifte te doen van stalking omdat hij haar niet kon loslaten.
toen dacht ik echt, wegwezen hier! Voelde me echt heel erg onveilig op dat moment. Is jaaaaaren geleden (ik woonde nog thuis) maar ik vond het gevoel dat iemand online veel info over mij kon vinden (werkgever, ouders ect) heel onprettig.
Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen
Je kan misschien beter in 1x heel duidelijk zijn en daarna hem gewoon negeren. Desnoods blokkeren. Licht ook wat mensen in die je kent als je twijfelt over je veiligheid. Is hij bij je thuis geweest?
Als jij zegt ‘ik ga eerst aan mezelf werken’ kan dit ook overkomen als, ik wil dit nu even niet, maar misschien later wel. Of dat je ‘zwak’ in je schoenen staat doordat je hulp nodig hebt om sterker te worden. Je geeft hem misschien nog hoop dat het goedkomt of laat daar in ieder geval ruimte voor open, terwijl je dat niet wilt.
Wellicht kan je iets sturen zoals dit:
Ik vind het fijn dat we elkaar hebben leren kennen, maar ik voel dat dit voor mij niet de juiste match is. Daarom wil ik stoppen met afspreken. Ik wens je alle goeds.
Als hij blijft appen/ contact zoeken:
Ik heb je eerder uitgelegd dat ik dit wil beëindigen. Mijn beslissing staat vast. Ik vraag je dit te respecteren en geen contact meer op te nemen
Wees eerlijk, kort en definitief. Geen ruimte voor twijfels of discussie.
————
Ik heb iets vergelijkbaars gehad in het verleden. Een date gaf aan dat z’n ex dreigde met aangifte te doen van stalking omdat hij haar niet kon loslaten.

Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen
zondag 14 september 2025 om 22:46
Ja ik moet duidelijk zijn maar vorige keer werd hij al een beetje boos via de app en toen zei ik inderdaad het ligt aan mij. Ben bang als ik nu zeg dat de match toch niet helemaal goed voelt hij dan echt boos wordt. Hij ging toen ook appen dat hij stom was en nog in echte liefde geloofde en dat soort dingen. Ik kan het moeilijk uitleggen maar ik voel me niet veilig. Het lijkt net alsof hij veel moeite moet doen om zich lief voor te doen. En dat dat masker de laatste keer echt een stukje afging. Nors kijken en lelijk praten over bepaalde mensen. Ik voelde me zo rot toen ik thuis kwam. Ik wil echt niet meer. Maar hij denkt en zegt dat hij super lief is voor me.
zondag 14 september 2025 om 22:51
Lieverd, jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gevoelens.
Dus: jammer dat het voor je voelt alsof ik je tijd heb verdaan. Maar bekijk het van de zonnige kant: vanaf nu verdoe ik je tijd niet meer.
En anders: blokkeren en ghosten. Niet netjes, maar jammer dan.
Hij mag moeilijk doen wat hij wil, maar jij bent hem echt nada verschuldigd. Jezelf daarentegen ben je alles verschuldigd.
Als je echt bang bent: vraag een vriendin of ze de nacht dat je het uitmaakt bij je komt logeren.
Dus: jammer dat het voor je voelt alsof ik je tijd heb verdaan. Maar bekijk het van de zonnige kant: vanaf nu verdoe ik je tijd niet meer.
En anders: blokkeren en ghosten. Niet netjes, maar jammer dan.
Hij mag moeilijk doen wat hij wil, maar jij bent hem echt nada verschuldigd. Jezelf daarentegen ben je alles verschuldigd.
Als je echt bang bent: vraag een vriendin of ze de nacht dat je het uitmaakt bij je komt logeren.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
zondag 14 september 2025 om 22:53
En dat hij je schuldig laat voelen is wel een enorme rode vlag trouwens. Het slachtoffer uithangen.
Als hij zielig gaat doen, hoef je alleen maar te zeggen: ik wens je sterkte en alle goeds voor de toekomst. Er is vast een vrouw die jouw liefheid wel kan waarderen.
Als hij zielig gaat doen, hoef je alleen maar te zeggen: ik wens je sterkte en alle goeds voor de toekomst. Er is vast een vrouw die jouw liefheid wel kan waarderen.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
zondag 14 september 2025 om 22:54
Als je je echt zo bang voelt omdat het zo gevaarlijk en slecht voelt, dan kun je een melding maken bij de politie/wijkagent. En het uitleggen dat je vermoed dat hij je kwaad gaat doen als je het definitief uitmaakt.
Als je zo doorgaat omdat je het niet durft uit te maken voorzie ik niks dan narigheid. Dus er is eigenlijk geen keus. Maak het uit en blokkeer hem overal. Dus mail, SM, whatsapp, alles.
Als je zo doorgaat omdat je het niet durft uit te maken voorzie ik niks dan narigheid. Dus er is eigenlijk geen keus. Maak het uit en blokkeer hem overal. Dus mail, SM, whatsapp, alles.
zondag 14 september 2025 om 22:58
Wat wil je dan?Miranda3232 schreef: ↑14-09-2025 22:40Maar hij gaat dit niet zomaar accepteren. Vorige keer deed hij al zo moeilijk. Dat hij maar weer ging werken omdat z'n vakantie nu niet leuk meer was. Ik heb echt raad nodig ik weet niet meer wat te doen.
Afspraak maken bij t gemeente huis, trouwjurk uitzoeken en rest van je leven ongelukkig en bang zijn?
Kopieer een van de berichten hier, verstuur het en blok hem.
Licht een vriendin dat je dit gedaan heb en dat je je angstig voelt En bel de politie mocht hij toch voor je deur staan. (Ik zou in dat geval ook ff mn buren tippen maar dat is maar net hoe je omgeving is)
zondag 14 september 2025 om 23:08
Oke dankjewel voor jullie tips. Dus ik ben echt geen slecht persoon toch als ik niet verder wil? Ook al hebben we de eerste paar weken heel veel geapt enzo? En ik heb ook gezegd en geapt dat ik hem lief en leuk vindt en verliefd op hem ben. Dat spijt me erg en ik dacht dat het onderbuik wel wegging maar dat ging het niet. Ik voel me schuldig maar wil echt niet verder.
zondag 14 september 2025 om 23:20
Tuurlijk ben je geen slecht mens als je niet verder wil.
Jeemig als ik met al mn dates met wie ik gezellig geappt had ook meerdere dates zou moeten hebben gehad dan was ik er nog druk mee geweest afgelopen jaren.
Als jij je ergens niet goed bij voelt is t klaar.
Jij moet jezelf gelukkig maken en verzorgen. Dat gaat echt niemand anders doen. En jij hoeft dat ook niet voor een ander te doen ten koste van jezelf.
Jeemig als ik met al mn dates met wie ik gezellig geappt had ook meerdere dates zou moeten hebben gehad dan was ik er nog druk mee geweest afgelopen jaren.
Als jij je ergens niet goed bij voelt is t klaar.
Jij moet jezelf gelukkig maken en verzorgen. Dat gaat echt niemand anders doen. En jij hoeft dat ook niet voor een ander te doen ten koste van jezelf.
zondag 14 september 2025 om 23:30
Waarom heb je daar spijt van? Toen voelde je dat en nu niet meer. En dat mag gewoon. Hij moet niet zo raar en zielig doen. Vervelend voor je dat je precies zo’n zeikerd treft.Miranda3232 schreef: ↑14-09-2025 23:08Oke dankjewel voor jullie tips. Dus ik ben echt geen slecht persoon toch als ik niet verder wil? Ook al hebben we de eerste paar weken heel veel geapt enzo? En ik heb ook gezegd en geapt dat ik hem lief en leuk vindt en verliefd op hem ben. Dat spijt me erg en ik dacht dat het onderbuik wel wegging maar dat ging het niet. Ik voel me schuldig maar wil echt niet verder.
Maak het uit via telefoon of whatsapp en vraag een vriendin om er bij te zijn. Kan je meteen bespreken hoe het ging, of hij moeilijk deed of nog gaat doen en of jij iets moet doen voor je veiligheid.
zondag 14 september 2025 om 23:44
zondag 14 september 2025 om 23:47
Nee; natuurlijk niet. Deze man benauwt je en je bent bang voor hem. Dat zijn gegronde redenen om het niet verder door te zetten. Als hij dat niet accepteert, is dat zijn probleem. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gevoel. Doe jezelf een lol en stop hiermee: je wil immers niet met hem verder. En heel veel sterkteMiranda3232 schreef: ↑14-09-2025 23:08Oke dankjewel voor jullie tips. Dus ik ben echt geen slecht persoon toch als ik niet verder wil? Ook al hebben we de eerste paar weken heel veel geapt enzo? En ik heb ook gezegd en geapt dat ik hem lief en leuk vindt en verliefd op hem ben. Dat spijt me erg en ik dacht dat het onderbuik wel wegging maar dat ging het niet. Ik voel me schuldig maar wil echt niet verder.

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 15 september 2025 om 01:31
Zes weken daten en na 4 weken wilde je er eigenlijk al mee stoppen... toch nog 2 weken langer geprobeerd en nu weet je definitief wat je -niet- wil.
Zou toch te gek voor woorden zijn als je je verplicht zou moeten voelen om dan maar door te gaan?
Trouwens, dat moet hij toch zelf ook helemaal niet willen, een vrouw die het niet ziet zitten om een langere relatie met hem aan te gaan.
Zou toch te gek voor woorden zijn als je je verplicht zou moeten voelen om dan maar door te gaan?
Trouwens, dat moet hij toch zelf ook helemaal niet willen, een vrouw die het niet ziet zitten om een langere relatie met hem aan te gaan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in