Ik durf prille relatie/date contact niet te beëindigen

14-09-2025 22:27 215 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik schaam me een beetje om op mijn leeftijd een topic als dit te moeten openen. Achtergrond informatie is dat ik door een ex vroeger echt jarenlang ben gestalkt en ik hier echt wel een trauma aan heb overgehouden.

Maar alsnog ik schaam me. De situatie is zo. Ik ben nu zes weken aan het daten en afspreken met een man. Ik vind hem zeker aantrekkelijk maar wel had ik van begin af aan al wel een soort van "niet pluis" gevoel. Moeilijk uit te leggen.
Hij was echt wel lief met apjes sturen in het hele begin en lieve woorden zeggen enzo. En met afspreken ook gewoon lief maar er was iets wat me een beetje zenuwachtig maakte.

Daarom wilde ik twee weken geleden er al mee stoppen en had dat ook geapt alleen dan ook onder het mom van eerst aan mezelf willen werken. Wat ik ook wil eigenlijk want ik ben geen goede partij in een relatie door bepaalde onzekerheden en dingen waar ik zelf mee worstel.

Hij nam het alleen niet goed op en reageerde met apjes dat hij nu geen leuke vakantie had en dat alle weken van appen en keren afspreken dan voor niks zijn geweest. Toen heb ik me laten overhalen en reageerde hij weer lief.

Maar ik voel me gewoon niet helemaal fijn en op m'n gemak bij hem. Hij lijkt iets hards over zich te hebben.

Toen ik afgelopen keer iets wilde zeggen maar even niet wist hoe zei hij van praat nou eens normaal. Weet je soms zegt hij dingen op een niet leuke manier. Of we hadden een gesprek wat over knap enzo ging en ik vroeg zo van vind je mij knap? We waren een beetje lollig aan het doen. En toen zei hij nee schat je hebt een kutkop daarom spreek ik ook met je af. Moest als grapje bedoelt zijn dat weet ik wel maar voelde niet goed. Ook noemde hij me truttebol toen ik iets niet snapte ofzo en dat klonk echt niet leuk.

We hebben meerdere keren seks gehad, hij drong absoluut niet aan, ik wilde zelf. Daar was hij lief en netjes in. Maar ik voelde de laatste keer erna een leegte en hij was ook wat stugger. En toen begon hij weer over dat we zulke gezellige avonden hadden gehad op WhatsApp maar niet heus. Daarmee bedoelt hij de keer dat ik het eigenlijk wilde afkappen. En dan zegt hij dat op zo'n toon waar toch irritatie enzo doorheen klinkt en verwijt.

We hebben elkaar acht keer gezien ofzo en ik wil het gewoon stoppen. Maar de vorige keer deed hij zo moeilijk. Dat dan al zijn moeite voor niks is geweest enzo. En dat hij niet begrijpt waarom ik van hem af wilde en dat ik goud in handen heb met hem.

Wie kan me helpen hoe ik dit moet aanpakken. Ik zit er heel erg mee.
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 13:25
Ik stel het uit omdat ik bang ben voor zijn reactie. Ik hoopte dat als ik minder zou reageren hij er zelf wel klaar mee zou zijn. Ik voel me zo bang en hulpeloos ik wil zo graag dat het klaar is.
Een paar mensen hier adviseren: appen, telefoon wegleggen, de rest van de dag niet meer naar kijken.
Zou dat kunnen werken voor je?
Wat eten we vanavond?
Bel een paar vriendinnen en vertel wat er loos is. Als ik dit zou horen van een vriendin kwam ik direct naar haar toe.
Waar ben je precies bang voor?
Dat is niet hoe het werkt he. Als jij iets wilt moet jij ook actie ondernemen. Zeker bij iemand die alle ruimte pakt die hij pakken kan.

Als je bang bent voor zijn reactie, block hem dan meteen. Maar maak je niet afhankelijk van hem.

Als je zo angstig bent, dan is iemand die de relatie zo domineert sowieso niet een goed iemand voor jou. En dan is hulp zoeken wel heel verstandig.
Precies, het kan maar gebeurd zijn.

En laat je niet verleiden tot argumenten heen en weer. Een nieuw argument van zijn kant, vereist geen nieuw argument van jouw kant!

"Ik voel het niet meer. "

Ja maar, we hebben toch avonden fijn geappt? Ja maar ik voel het niet meer.
En de sex was toch goed? Ja, maar ik voel het niet meer. Ik merk dat ik boos begin te worden over de appjes. Ik ga je daarom nu blokken. Veel geluk, naam.

En blok!

En als er cadeautjes komen, geen enkele reactie geven. En als hij wel doordringt op jouw social media, vragen naar welk adres ze teruggestuurd kunnen worden. Onder geen beding meer afspreken dan. Dan begint de hele riedel opnieuw.

En TO, google eens op 'rejection sensitivity'.
Het is ok om bang te zijn.
Tegelijkertijd is het tijd om het te stoppen.
Vergeet het niet: het is je geboorterecht. Het is je geboorterecht om te kiezen dat je iets niet wilt.
Weet dat een reaktie gaat komen vanuit hem, da’s niks nieuws. Maar het helpt je om het te weten, ergens verwachten.

Verder, je kan dit. Je kan het Miranda!
Miranda3232 schreef:
Ik stel het uit omdat ik bang ben voor zijn reactie. Ik hoopte dat als ik minder zou reageren hij er zelf wel klaar mee zou zijn. Ik voel me zo bang en hulpeloos ik wil zo graag dat het klaar is.
Het wordt niet minder eng als je langer wacht met appen.
App hem heel duidelijk dat je niet meer wil en dan kan hij zeggen wat 'ie wil maar dat is dan toch écht zijn probleem. Blijf bij je standpunt en als het te erg wordt dan blokkeer je hem. Ik zou hem ook nu appen ipv vanavond want dan ga je niet kunnen slapen door het piekeren etc.. En wat anderen ook zeggen: Licht eventueel familie/vrienden in zodat je er niet helemaal alleen voor staat.
Je hebt ergens geleerd (opvoeding? Geweldadige ex?) dat een grens stellen gevaarlijk is. Maar in het overgrote deel is het niet gevaarlijk, maar heel gezond. Daarbij hou he jezelf sowieso nuet veilig door in deze relatie te blijven.

De kans dat hij zal proberen je te overtuigen en het slachtoffer gaat spelen is aanzienlijk. De kans dat hij je gaat stalken is kleiner dan he denkt.

En je hebt geen controle op wat hij doet. Niet als je blijft, niet als je gaat. Maar een grens stellen zorgt er wel voor dat je trouw blijft aan hezelf.

Zorg dat je naar een vriendin of familie gaat, stuur nu het appje. Neem verantwoordelijkheid. Wat er gaat komen kun je pas mee dealen als je stap 1 hebt gezet.

Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt.

Je kunt het. Echt.

En weet je hoe ik dit weet? Je hebt het al eens gedaan. Met stalkende ex. Was je liever gebleven bij hem? Of bleek de stap om weg te gaan uiteindelijk het beste?

De kans dat dit zich herhaalt is echt minder groot. Zo lang daten jullie nog niet.
lucy wijzigde dit bericht op 15-09-2025 13:51
14.06% gewijzigd
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Heb je mensen die je kunnen steunen?
Vrienden of familie?
Ik heb niet heel veel mensen om mij heen
Miranda3232 schreef:
Nou, dan wacht je toch gewoon tot hij er klaar mee is. De pijpbeurten zou ik even achterwege laten, dat geeft gemixte signalen en levert je nog meer stress op, maar verder: :thumbsup:
Miranda3232 schreef:
De kans dat het zo gaat lopen is zeer miniem. Hij gaat straks beginnen appen en je denkt toch niet dat hij gewoon gaat stoppen als je hem gaat ghosten?
Trouwens ook niet echt een volwassen manier van dingen aanpakken.
Miranda3232 schreef:
Je hoeft niet bang te zijn voor zijn reactie want je kan gelijk nadat je hebt geappt hem blokkeren. Dan krijg je geen reactie. Je hebt zat voorbeelden gekregen in de berichten hierboven wat je kan appen. Gewoon appje sturen en blokkeren. Deur doe je niet open mocht hij langs komen. Wees duidelijk. Echt, je zal zo opgelucht zijn als je het verstuurd hebt. Nu doen dus!
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 13:53
Ik heb niet heel veel mensen om mij heen
2.8 miljoen, als ik de laatste cijfers over het Vivaforum mag geloven.
Die heb je sowieso om je heen!
Wat eten we vanavond?
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 12:30
Ladadieladada ja een beetje wel. Ik vond hem wel aantrekkelijk hoor, dat zeker. Maar ik hoopte ook dat hij misschien wat liever zou zijn voor me als we seks hadden gehad. Ik zie ook in dat ik echt aan mezelf moet gaan werken want dit is geen gezond gedrag van mij.
Ik denk echt dat jij hele goede hulp nodig hebt psychisch. Hoe kom je erop dat iemand liever gaat doen, of zelfs 'hopen' dat iemand liever gaat doen na sex. Het moet toch echt andersom hoor. Iemand is gewoon heel lief voor je en daarom heb je sex. Niet zoals jij doet. Zoek alsjeblieft hulp voor jezelf. Al is het maar voor je dochter.
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 09:00
Dankjewel voor jullie reacties. Vanavond ga ik hem appen. Ik heb nog een vraagje. Ik zit mezelf waarschijnlijk helemaal gek te maken hoor. Maar ik heb hem (denk een minuutje of hooguit twee) afgelopen woendag gepijpt. Zou ik syfilis kunnen hebben opgelopen? Ik heb namelijk sinds gisteren overal nogal wat jeuk op m'n lichaam en op één of andere manier ben ik heel bang voor deze soa. Er zaten geen plekjes of bultjes of andere rare dingen op zijn penis. Hoe groot is de kans op syfilis en kan je al zo snel daar klachten van hebben?
Waarom vanavond pas appen? Gewoon nu doen. Zeggen dat je verder geen contact meer wil en blokkeren. Niet wachten. Nergens voor nodig.
Alleen is hij nu net weer voor de eerste dag begonnen met werken na zijn vakantie. Is het dan niet erg lullig om het nu te doen? Daarom dacht ik dat vanavond sturen beter was. Pff ik ben zo zenuwachtig.
Ik heb het vermoeden dat je vanavond ook weer iets bedenkt om niet te hoeven appen anders had je het nu wel gedaan. Het wordt niet minder moeilijk, wees duidelijk naar hem, met zijn reactie hoef je niks, je bent daar niet verantwoordelijk voor.
Dan kan hij net zijn zinnen verzetten. Uiteraard is dat niet erg. Gewoon doen, komaan. Nu!
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 14:43
Alleen is hij nu net weer voor de eerste dag begonnen met werken na zijn vakantie. Is het dan niet erg lullig om het nu te doen? Daarom dacht ik dat vanavond sturen beter was. Pff ik ben zo zenuwachtig.
Nee dat is niet lullig, zo is er altijd wel wat. Zijn kat is jarig, de zus van de buurvrouw is overleden, zijn bibliotheekboeken zijn verlopen, zijn afwasmiddel is op etc etc. Doe het gewoon nu.
Waarom maakt het jou uit of het lullig voor hem is? Je hebt níet verantwoordelijk voor zijn gevoelens.
Hij is niet verliefd op je, hij gebruikt je. Hij heeft geen enkel liefdevol gevoel voor jou. Hij is een weggewaaid dakraam.
Denk je dat hij zich er druk over maakte dat het lullig voor jou zou kunnen zijn toen hij je uitschold of kil behandelde? Nou dan!
En nog wat: stuur het en blokkeer hem overal. Dan hoef je je ook niet zenuwachtig te maken om zijn reactie.
Als je wacht heb je ook kans dat hij jou straks een (lief) appje stuurt en dan vind je het nog moeilijker om de relatie te beëindigen .
Hou ga je dat weer opvangen dan?
Doe het nu, je kan het. Er zijn veel mensen online die je kunnen ondersteunen.
Bel anders eerst nog even naar de huisarts, als ze vragen waarom je een afspraak wil dan zeg je omdat je hulp nodig hebt met dwanggedachten en angsten. Met een beetje geluk kun je erna bij een fijne praktijkondersteuner terecht die mee kan denken over de patronen in je relaties etc.
Als je die stap hebt gezet voel je je vast al wat beter.
Lorem Ipsum
Miranda3232 schreef:
15-09-2025 14:43
En vanavond heeft ie obstipatie en zit zijn drol halverwege vast als ie op de pot zit, morgen kan ook niet want hij zal wel slecht geslapen hebben na zijn eerste werkdag. Komop zeg. Gewoon nu doen en blokkeren.

Beste..... , we kennen elkaar nu een aantal weken maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik me niet prettig voel in deze relatie. Daarom wil ik deze per direct eindigen en geen contact meer met je hebben. Ik hoop dat je een fijne partner vindt die de klik met jou wel voelt. groet Miranda.

Versturen, blokkeren en klaar.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven