Tips voor catering voor band gevraagd

17-09-2025 20:01 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gevraagd om binnenkort de catering te verzorgen voorafgaand aan de generale repetitie van een amateur coverband op locatie waar ze ook gaan optreden.

Ik ken de locatie, ben met 1 vd bandleden bevriend etc.
Bij hun eerste repetitie had ik spontaan aangeboden eten langs te komen brengen. Was vega soep, brood en wat salade achtige dipjes/ bijgerechten.

Dit viel in zeer goede aarde echter, was ik ff vergeten dat de locatie wel een keuken heeft met nodige toebehoren zoals bestek, plankjes en servies maar geen oven of fornuis, zo ook geen frituur, wel een airfryer en magnetron overigens.

Dit leidde ertoe dat zij te lang moesten pauzeren, want soep per 2 kommen in de magnetron en het brood ook provisorisch.

Dus komende generale houden ze zich zeker aanbevolen echter dan in een soort buffetvorm...meteen kunnen eten en doorknallen.

Ik ben dan ook op zoek naar makkelijke meeneem recepten die ik thuis kan voorbereiden en daar af kan toppen oid.

Er zijn in totaal 10 leden waarvan er 3 vegetarisch zijn. Verder geen " andere wensen of beperkingen". Het tijdstip is vanaf 17u. Iedereen komt ook uit het werk ( ja dat heb je met amateurbands :proud: )

Ben dus op zoek naar salades oid die vullend zijn, zowel vega als met vlees of vis en gewoon wat tips etc.

Dank alvast.
En ja...ik ga naar het concert :-D
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Kaasplankje?
Gooi er nog wat worst naast voor de niet-vegi's en een grote salade.

Valt er ergens een elektrisch kookvuurtje te scoren zodat je wél een grote pot soep kan opwarmen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
17-09-2025 20:38
Kaasplankje?
Gooi er nog wat worst naast voor de niet-vegi's en een grote salade.

Valt er ergens een elektrisch kookvuurtje te scoren zodat je wél een grote pot soep kan opwarmen?
Dat laatste helaas niet masr bedankt voor je tips
Pastasalade met pesto. Rucolasla, (zongedroogde) tomaatjes, mozzerellaballetjes, paprika, komkommer, pijnboompitten, pasta, beetje pesto en balsamico azijn.

Zelf doe ik er vaak kip in, maar kun je ook apart (koud) serveren
Je kan nog steeds soep maken, maar dan met weinig water.
Op locatie de dikke soep in de magnetron opwarmen. Aanvullen met water uit de waterkoker.
Of soep meenemen in thermoskannen. (Leen ook de thermoskan van je buuf.)

Als je thuis een afdekbare ovenschaal hebt:
ovenschotel maken, bijvoorbeeld vegetarische moussaka,
deksel erop,
badlaken/handdoek erom,
slaapzak erom,
achterin de auto.
Een isoleerdeken schijnt ook te werken. (Haal er eentje uit je EHBO-koffer.)
Of ovenschotel eerst in een handdoek wikkelen en daarna in een koeltas doen. (Niet direct het hete deel in de koeltas, eerst doek/laken gebruiken.)
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
Explorista schreef:
17-09-2025 20:53
Je kan nog steeds soep maken, maar dan met weinig water.
Op locatie de dikke soep in de magnetron opwarmen. Aanvullen met water uit de waterkoker.
Of soep meenemen in thermoskannen. (Leen ook de thermoskan van je buuf.)

Als je thuis een afdekbare ovenschaal hebt:
ovenschotel maken, bijvoorbeeld vegetarische moussaka,
deksel erop,
badlaken/handdoek erom,
slaapzak erom,
achterin de auto.
Een isoleerdeken schijnt ook te werken. (Haal er eentje uit je EHBO-koffer.)
Of ovenschotel eerst in een handdoek wikkelen en daarna in een koeltas doen. (Niet direct het hete deel in de koeltas, eerst doek/laken gebruiken.)
Die thermoskannen zijn echt een top idee...heb er zelf stuk of 3 maar niet eerder aan gedacht...thanks.
Een lekkere vegetarische couscous. Tweede dag smaakt het altijd beter en koud super smaakvol.

Wat Turks brood met dips.

Kipfkluifjes die zijn koud ook prima.

Gazpacho
https://www.kokerellen.be/couscous-met- ... -groenten/

Deze heb ik van de week gemaakt echt heerlijk. Qua kruiden heb ik er wel veel meer in gedaan dan het recept aangeeft.
sprokkelientje schreef:
17-09-2025 20:58
Die thermoskannen zijn echt een top idee...heb er zelf stuk of 3 maar niet eerder aan gedacht...thanks.

:heart:
Ik houd van aardappelen.
Wat een heerlijke out of the box tips...liep ff vast maar keep posting.
Ik weet niet hoe lang je reistijd is, maar je kunt het eten wellicht ook thuis heet inpakken en op locatie warm houden op een rechaud. Die huur je voor bijna niks bij een feest verhuurder.
Je zou bijv drie maaltijdsalades kunnen maken (pasta, couscous en aardappelsalade). Quiche kun je van te voren maken en is koud lekker (of opwarmen in de magnetron). Wraps kun je ook van te voren maken.

Verder lekker veel brood, kaas, evt vlees, en wat dips, olijven, etc.

Als je echt graag iets warms wil serveren kun je bij de ikea (maar vast ook op andere plekken) ook een draagbare 1 pits inductiekookplaat kopen..
Om te beginnen bij aankomst een volle borrelplank met snaai en en wat te drinken.
Vega bitterballen uit de airfryer zijn prima te doen.
hadea1 schreef:
17-09-2025 21:15
Ik weet niet hoe lang je reistijd is, maar je kunt het eten wellicht ook thuis heet inpakken en op locatie warm houden op een rechaud. Die huur je voor bijna niks bij een feest verhuurder.
Mijn reistijd is nog geen kwartier als het meezit...en ik heb idd thuis zon warmhoudapparaat met 3 bakken ( elektrisch) echter, ben met vervoer ( in de auto hoor) bang dat er wat misgaat met lekken.
Komen echt super waardevolle tips binnen :heart:

Nu te bedde...morgen weer verder...thanks
Eten ze allemaal geen vlees?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hartig brood

Heb je een broodbakmachine?
Dan maak je zelf eenvoudig een olijvenbrood.
(Kan je ook bij de speciaalzaak kopen, maar zelfgemaakt is veel goedkoper.)

Recept heb ik niet. Ik rommel wat aan met een potje olijven in plakjes en klein blikje tomatenpuree.
Laten afkoelen en lik boter erop.

Of kaasbrood: brood met geraspte (cheddar)kaas erdoor.

Thuis snijden.

Lekker bij een kom soep.
Ik houd van aardappelen.
Als je een kwartier reistijd hebt kun je een grote pan soep inpakken in een deken, die blijft zeker een uur heet genoeg.
Als je een inductieplaatje hebt of kunt lenen ben je natuurlijk helemaal klaar.

Rechauds kan... Je eten moet warm mee, ter plekke heet water erin, eten erin.
Maar het is véél meer gedoe. Je zit ook meteen met borden en bestek.

Als je het makkelijk wilt houden:
Lekkere gevulde warme soep, verder koud-eten-uit-de-hand erbij, klaar.

Ik zou niet gaan mieren met een airfryer. Er kan gewoon niet genoeg in voor 10 mensen en de opwarmtijd is 12-20 minuten per portie.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Mijn vriend zit in een band. En veel bandleden zitten niet te wachten op een zware maaltijd voor het optreden. Net zoals sporters ook niet willen eten vlak voor een wedstrijd. Voor het optreden is de band vaak druk bezig met opbouwen en soundchecks. Niet echt tijd om te eten.

Vraag gewoon wat ze willen. Het is zonde om veel te regelen en te organiseren en er wordt niet van gegeten. Vaak is een broodje al voldoende. Hangt er ook een beetje af hoe laat het optreden is, en hoe ver van te voren ze iets willen eten.

Na afloop van het optreden, dat is een ander verhaal. Dan lusten ze wel wat.
KooktMetKnoflook schreef:
17-09-2025 21:58
Als je een kwartier reistijd hebt kun je een grote pan soep inpakken in een deken, die blijft zeker een uur heet genoeg.
Als je een inductieplaatje hebt of kunt lenen ben je natuurlijk helemaal klaar.

Rechauds kan... Je eten moet warm mee, ter plekke heet water erin, eten erin.
Maar het is véél meer gedoe. Je zit ook meteen met borden en bestek.

Als je het makkelijk wilt houden:
Lekkere gevulde warme soep, verder koud-eten-uit-de-hand erbij, klaar.

Ik zou niet gaan mieren met een airfryer. Er kan gewoon niet genoeg in voor 10 mensen en de opwarmtijd is 12-20 minuten per portie.
Helemaal eens.
Ter plekke opwarmen is dan niet nodig, maar mocht dat wel zijn dan kun je voor echt weinig een elektrisch kookplaatje kopen (bij kringloop veelvuldig, anders nieuw ook helemaal niet duur bijvoorbeeld bij Action of Lidl, of lenen via een straat-appgroep of Nextdoor etc, altijd wel iemand die er een heeft). Wat ook goed werkt is een slowcooker, om warm te houden. Hebben ook heel veel mensen, kun je vast lenen. Soep voor 10 personen kan al in een slowcooker van 3,5 liter.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Quiche kun je lauwwarm serveren. Voor veel mensen maak ik mini-quiche in muffinvormpjes: dan ben je geen tijd kwijt met snijden en kan iedereen snel pakken. Vegetarische quiche bijv. quiche broccoli of quiche met prei en kaas.
Ze willen kort pauzeren, dus geen loeihete dingen.
Dat betekent dat met een kwartier reistijd jou ovenschotel -in-koeltas, soep in thermos of ik bakken in een deken, of andere gerechten prima op temperatuur zijn.
Quiche, brood, veel soepen zijn lauwwarm juist ook heerlijk.
Gewoon belegde (stok)broodjes is te plebs zeker?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
sprokkelientje schreef:
17-09-2025 21:20
Mijn reistijd is nog geen kwartier als het meezit...en ik heb idd thuis zon warmhoudapparaat met 3 bakken ( elektrisch) echter, ben met vervoer ( in de auto hoor) bang dat er wat misgaat met lekken.
Gewoon (warm) meenemen in goed afsluitbare koelkastbakjes en ter plekke in die warmhoudbak, die je leeg meeneemt. Geen probleem met lekken en wel lekker warm eten. Als dat de wens van de band is natuurlijk.
Oh, en mijn slowcooker krijg je niet te leen als je de soep daarin wilt vervoeren, zoals iemand anders als tip geeft. Als dan de soep gaat lekken in het apparaat, heb je kans dat die gelijk kapot is. Dat is mij overkomen met mijn eerste. Nooit meer de volle binnenpan in het apparaat bij vervoer, en om dat smerige gelek te voorkomen, het eten in een goed afsluitbare verpakking.
irma_3110 wijzigde dit bericht op 17-09-2025 22:34
27.58% gewijzigd
Zelfde idee kan ook met frittata.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven