Entertainment alle pijlers

Expeditie Robinson 2025

11-08-2025 12:52 180 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op 31 augustus start het nieuwe seizoen en vandaag zijn de deelnemers bekendgemaakt.

Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 21-09-2025 23:27
1.95% gewijzigd
granny71 schreef:
17-09-2025 12:44
Waarom zou je uberhaupt voor iemand kiezen, alleen maar om het feit dat het een vrouw is?
Ik heb dat nooit begrepen. Niet bij ER maar ook in het dagelijks leven niet.
Je gaat gewoon voor degene die jou op dat moment het beste lijkt/verder kan helpen.
Eens. En Lies heeft dat dit keer ook heel stom ingezet door zo enorm fel te zijn op dat hele vrouwen gebeuren waardoor je als vrouw bijna niet meer kunt zeggen ‘joh, voor mij boeit dat niet zo, ik wil gewoon met mensen die ik fijn gezelschap vind door’ ofzo, want dan ben jij de bevestiging voor Lies dat vrouwen niet voor vrouwen gaan. En dan ben je dus direct zelf een target, want jij ‘verbreekt het bondje’ waar je helemaal niet om gevraagd hebt.

Mannen spannen in mijn herinnering zelden zo samen om een vrouw eruit te werken. Maar misschien heb ik het verkeerd onthouden.
Ik ben ook niet van de vrouwen tegen de mannen.
Vorig seizoen was er ook een vrouw van girlpower hier en girlpower daar en zij was de eerste die het vrouwenbondje verbrak. Dat was Ouassima, maar ja die gooide ook haar “broertje” voor de bus.

Maar in het verleden is het wel vaak gebeurd dat 1 voor 1 de vrouwen eruit gestemd werden, omdat zij toch vaak als minder sterk voor de proeven werden gezien. Dus ik snap ergens wel waar de vrouwenbondjes vandaan komen, alleen houden ze nooit stand ;-)
Het stemmen is sowieso alleen maar voor de drama een kijkcijfers.. het in mijn ogen nog meer robinson zijn als ipv stemmen het verliezende kamp een individuele proef laten doen en daar de verliezer van afvalt.

Maar het stemmen hoort er ook gewoon bij net als de drama en het naaien en dat maakt het programma aan de ene kant ook wel weer leuk
Pelle schreef:
17-09-2025 14:53
Ik ben ook niet van de vrouwen tegen de mannen.
Vorig seizoen was er ook een vrouw van girlpower hier en girlpower daar en zij was de eerste die het vrouwenbondje verbrak. Dat was Ouassima, maar ja die gooide ook haar “broertje” voor de bus.

Maar in het verleden is het wel vaak gebeurd dat 1 voor 1 de vrouwen eruit gestemd werden, omdat zij toch vaak als minder sterk voor de proeven werden gezien. Dus ik snap ergens wel waar de vrouwenbondjes vandaan komen, alleen houden ze nooit stand ;-)
God ja wat een slang was dat zeg. Dat vrouwen en girl power zit sowieso in mn allergie bij dit soort programma 's.

Eigenlijk vind ik alle kandidaten dit seizoen best ok. Met uitzondering van Lies en Linda.
Het is ook raar om vrouwen altijd maar als zwakker te zien. Heel vaak zijn het ook balansproeven, een puzzel, een eetproef, vuur maken etc. Dat kunnen mannen en vrouwen even goed. Bovendien is een team met zowel mannen als vrouwen vaak wat evenwichtiger qua sfeer. Ik snapte die actie van Lies voor een vrouwenteam ook niet en het is in mijn ogen ook niet slim om alleen maar mannen in een team te hebben.
Nadinexxx schreef:
17-09-2025 21:54
God ja wat een slang was dat zeg. Dat vrouwen en girl power zit sowieso in mn allergie bij dit soort programma 's.

Eigenlijk vind ik alle kandidaten dit seizoen best ok. Met uitzondering van Lies en Linda.
Mag ik vragen waarom je je ergert aan Linda?
Lies snap ik ;-) maar ik zie nog niks aan Linda waar je je aan kan ergeren.
myname1 schreef:
18-09-2025 12:41
Mag ik vragen waarom je je ergert aan Linda?
Lies snap ik ;-) maar ik zie nog niks aan Linda waar je je aan kan ergeren.
Ik erger me ook niet. Ik vind haar gewoon minder sympathiek en minder Robinson dan de rest. Ze wordt telkens laatste bij de proeven en zit er nog in omdat ze in Kamp Zuid zit. Dus wat mij betreft mag ze snel weg. Ik heb te weinig gezien om me te irriteren.
Coffeegirl schreef:
18-09-2025 09:40
Het is ook raar om vrouwen altijd maar als zwakker te zien. Heel vaak zijn het ook balansproeven, een puzzel, een eetproef, vuur maken etc. Dat kunnen mannen en vrouwen even goed. Bovendien is een team met zowel mannen als vrouwen vaak wat evenwichtiger qua sfeer. Ik snapte die actie van Lies voor een vrouwenteam ook niet en het is in mijn ogen ook niet slim om alleen maar mannen in een team te hebben.
Eens.
Nadinexxx schreef:
18-09-2025 21:43
Ik erger me ook niet. Ik vind haar gewoon minder sympathiek en minder Robinson dan de rest. Ze wordt telkens laatste bij de proeven en zit er nog in omdat ze in Kamp Zuid zit. Dus wat mij betreft mag ze snel weg. Ik heb te weinig gezien om me te irriteren.

Ze wordt laatste bij de proeven? Huh? Hoeveel individuele proeven heb jij al gezien?
Ze was juist heel goed het team aan het coördineren bij die proef met die stellage door de hindernisbaan.

Ik heb overigens niets met 'een echte Robinson' of 'minder Robinson dan anderen'. Iedereen die daar weet te overleven en proeven te doen is een Robinson.
Mariana schreef:
18-09-2025 22:51
Ze wordt laatste bij de proeven? Huh? Hoeveel individuele proeven heb jij al gezien?
Ze was juist heel goed het team aan het coördineren bij die proef met die stellage door de hindernisbaan.

Ik heb overigens niets met 'een echte Robinson' of 'minder Robinson dan anderen'. Iedereen die daar weet te overleven en proeven te doen is een Robinson.
Bij dat touwtrekken gleed ze er als een van de eersten af en ook bij de eerste proef viel ze vrij snel geloof ik. Ze komt gewoon niet sterk en niet sympathiek op me over tot nu toe. Prima als jij dat anders ziet.
Nou deze wending aan het einde zagen wij niet aankomen. Wie hebben er nou op Stefania gestemd? Vincent, Roelof en toch Lies?
Het is op zich wel een eerlijke eliminatie. Bij een duel krijg je nog de kans om te laten zien wat je waard bent en heb je nog enigszins invloed ipv vriendjespolitiek.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Kamp Noord zit nu ook in een mindere draai, elke keer extra proeven, spanningen rond het stemmen.
Kamp zuid, soms vers fruit of andere extra’s, tussendoor rustdagen, en vooral geen spanning rond het stemmen. En als laatste kunnen zij mensen “sparen” om het zo maar even te zeggen tijdens de proeven.
Karakter is wat je bent in het donker.
Ik snap trouwens niet echt dat de groep zo lang aan Twan zijn tactiek vasthield, met het slingeren van de haak naar de kisten.
Het werkte duidelijk niet goed.

Zou dat met zijn “macht” als stamhoofd te maken hebben, wie een idee oppert en het mislukt ligt zijn/haar hoofd op het hakblok.

En Roelof had met meer vaart* kunnen lopen, dan waren zijn kansen groter, de balk was niet dermate hoog dat je naar valt.
*Ik bedoel niet rennen, harder dan wat hij nu ging.
Karakter is wat je bent in het donker.
MidasWolf schreef:
21-09-2025 23:04
En Roelof had met meer vaart* kunnen lopen, dan waren zijn kansen groter, de balk was niet dermate hoog dat je naar valt.
*Ik bedoel niet rennen, harder dan wat hij nu ging.
Volgens mij keek hij naar beneden. Je moet toch kijken naar waar je naar toe moet?
Waarom gaf niemand hem die tip?
Soumis schreef:
21-09-2025 22:01
Nou deze wending aan het einde zagen wij niet aankomen. Wie hebben er nou op Stefania gestemd? Vincent, Roelof en toch Lies?
Ja, Vincent, Roelof en Lies namens haar stam.
Catan schreef:
21-09-2025 23:09
Volgens mij keek hij naar beneden. Je moet toch kijken naar waar je naar toe moet?
Waarom gaf niemand hem die tip?
En op een gegeven moment zag ik Churandy geloof ik achter hem lopen, mochten ze niet iemand voor hem zetten zodat hij de schouder van degene voor hem vast kon houden en samen over de balk? Of zonder schoenen?
Vond het wel echt sneu voor hem.
MidasWolf schreef:
21-09-2025 23:04

Zou dat met zijn “macht” als stamhoofd te maken hebben, wie een idee oppert en het mislukt ligt zijn/haar hoofd op het hakblok.

Dat denk ik wel.
Wat een geklungel op die balk, ongelooflijk. Ik heb Roelof überhaupt nog niets zien toevoegen, dus ik hoop dat hij er volgende week alsnog uit gaat :)
Pelle schreef:
21-09-2025 23:46
Ja, Vincent, Roelof en Lies namens haar stam.

Weet je zeker dat het Lies was, en niet Churandy?
Mariana schreef:
22-09-2025 14:16
Weet je zeker dat het Lies was, en niet Churandy?
Niet 100%, maar Churandy en Twan waren het er wel over eens dat Roelof de zwakste schakel was.
En Lies zei weer iets over dat ze tegen haar principes van girlpower toch wel weer op een vrouw ging stemmen.
apppie schreef:
22-09-2025 14:15
Wat een geklungel op die balk, ongelooflijk. Ik heb Roelof überhaupt nog niets zien toevoegen, dus ik hoop dat hij er volgende week alsnog uit gaat :)
Vuur maken.
AnAppleADay schreef:
22-09-2025 14:58
Vuur maken.
Dat kunnen de anderen ook en voegt dus niets toe.
Je weet dat er altijd wel balansproeven komen, net als vuur maken en zwemmen. Het lijkt me dat dat dingen zijn waar je thuis al op kunt trainen.
himalaya wijzigde dit bericht op 22-09-2025 18:06
0.69% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat had die gedaan zei die, heeft alleen niet echt zijn vruchten afgeworpen. Inderdaad wat een geklungel....

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven