Entertainment alle pijlers

Expeditie Robinson 2025

11-08-2025 12:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op 31 augustus start het nieuwe seizoen en vandaag zijn de deelnemers bekendgemaakt.

Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 07-09-2025 21:44
1.02% gewijzigd
NM1717 schreef:
01-09-2025 22:59
Ik vind de stammen tot nu toe wel een leuke nieuwe toevoeging. Je moet wel een groep blijven voor de proeven, ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik hoop vooral dat ze dit hebben gedaan zodat er op de eilanden niet meteen (grote) bondjes worden gemaakt
Eigenlijk heb je nu per eiland twee (opgedrongen) bondjes.
granny71 schreef:
02-09-2025 10:55
Eigenlijk heb je nu per eiland twee (opgedrongen) bondjes.
Ja zo kan je het ook bekijken natuurlijk! Maar ik denk dat dat eerder uit elkaar valt als groepen worden samengevoegd dan zoals t voorheen was. Eerst maar eens afwachten hoe het verder gaat verlopen met dueleren en eventueel stemmen..
Normaal stem je de zwakste van je groep weg, maar nu overweeg je ook de sterkste te laten dueleren in de hoop dat je stam compleet blijft..
Ik vond het een leuke eerste aflevering!
Erger me wel al aan Yesim Candan.

Vond het dom van die ene om als eerste voor een vrouw te kiezen.
(girlpower, er moet een vrouw winnen bla bla)
Maar feit is, dat je gewoon een man nodig hebt voor brute kracht in je team.

Verder snapte ik wel dat dat ene team eigenlijk niks wilde delen van
hutonderdelen.
Dat andere team deed helemaal niks! Het komt je daar niet aanwaaien hoor!
Yeşim en Linda gaan het niet lang redden vrees ik .
Erg stom van Lies om maar 1 man in haar team te kiezen en deze misschien meteen te laten battelen. Slechte leider als je gender als belangrijkste argument gebruikt. En ook gewoon dom als je wéét dat kracht meestal erg belangrijk is in de proeven.
Wat feminisme ermee te maken heeft (zoals ze zei), begrijp ik niet.
Als eerste een vrouw kiezen zie ik wel wat in, omdat daar ook gewoon skills bij zitten die je nodig hebt (bijvoorbeeld Amije die kookt) en omdat je dan een signaal afgeeft dat de mannen het niet alleen voor het zeggen hebben.
Maar daarna moet je gewoon voor mannen gaan zodat je 50/50 eindigt
De samenvoeging van de stammen naar de Kampen was wel door de productie bepaald toch?
Want anders was het wel serieus een probleem geweest als het ene kamp 3 mannen had en het andere 7.
AnAppleADay schreef:
03-09-2025 10:08
Als eerste een vrouw kiezen zie ik wel wat in, omdat daar ook gewoon skills bij zitten die je nodig hebt (bijvoorbeeld Amije die kookt) en omdat je dan een signaal afgeeft dat de mannen het niet alleen voor het zeggen hebben.
Maar daarna moet je gewoon voor mannen gaan zodat je 50/50 eindigt
Dit
Poep, wie heeft jou gescheten?
Eigenlijk vind ik dat, mensen kiezen voor je stam, stom. Krijg er zo'n school gevoel bij. Dat je maar hoopt dat je niet als laatste gekozen wordt. Je zag Linda ook echt wel een soort van blij zijn, dat ze niet de allerlaatste was.

De stam met maar één man, heeft raar gekozen. Had het dan om en om gedaan. Sowieso alleen maar vrouwen brengt gezeik. We gaan zien hoe het allemaal gaat lopen. Tor nu vind ik het wel leuk nog.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Pelle schreef:
31-08-2025 23:30
Wij hebben het opgenomen en beginnen dan een half uur later met kijken. Dan eindig je ongeveer gelijk en kun je de pauzes doorspoelen.
Ik heb de opneemoptie laten vallen omdat ik al die streamingsdiensten heb. Uiteindelijk pas vandaag kunnen kijken.

Ik ben benieuwd hoe het werkt met de stammen en of dat het stemmen laat vervallen. We gaan het vanzelf zien neem ik aan.
Terug van weggeweest
AnAppleADay schreef:
03-09-2025 10:10
De samenvoeging van de stammen naar de Kampen was wel door de productie bepaald toch?
Want anders was het wel serieus een probleem geweest als het ene kamp 3 mannen had en het andere 7.
De kampen werden toch bepaald door die kistjes?
Sabine schreef:
04-09-2025 21:06
De kampen werden toch bepaald door die kistjes?
Ja klopt, maar nicolette gaf de kistjes aan, dus denk wel dat ze zo gestuurd hebben dat de teams qua man/vrouw gelijkwaardig waren verdeeld.
Soumis schreef:
04-09-2025 21:36
Ja klopt, maar nicolette gaf de kistjes aan, dus denk wel dat ze zo gestuurd hebben dat de teams qua man/vrouw gelijkwaardig waren verdeeld.
Ja precies, misschien dat ze met een andere verdeling wel zelf de stamhoofden laten kiezen.
Nou... daar ging de eerste naar huis...
Om deze afvaller ben ik niet rouwig geloof ik.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Lookie schreef:
07-09-2025 20:38
Om deze afvaller ben ik niet rouwig geloof ik.
Ik ook niet
Ze had mijn sympathie ook niet.
Ik irriteer me echt aan Lies, ik vind haar echt niet leuk
Ik ook!! Ik snap dat gezever over vrouwen ook niet.
Van mij had Lies er wel uit gemogen. Hoe zit dat eigenlijk als er een stamhoofd uitgestemd wordt, moeten ze dan een nieuw stamhoofd kiezen of door een proef? Kan me niet herinneren dat daar iets over gezegd is.

Jammer dat er nu een leuk persoon uit is. Zou er echt, echt niet nog een afvallerseiland zijn?
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Prima dat Yesim naar huis is.

Jammer dat Roos weg is.
Ik snap ze niet! Waarom hebben die 3 niet op Lies gestemd?
Zij is ook niet sterk en liet zien ook niet goed te zijn in
die balansproef. Twan moest echt heel veel moeite doen
om niet te winnen!
Ik snap wel dat je dan gaat denken aan zelf winnen.
Dan had Lies beter d'r best moeten doen.
Lookie schreef:
07-09-2025 21:47
Ik ook!! Ik snap dat gezever over vrouwen ook niet.
Van mij had Lies er wel uit gemogen. Hoe zit dat eigenlijk als er een stamhoofd uitgestemd wordt, moeten ze dan een nieuw stamhoofd kiezen of door een proef? Kan me niet herinneren dat daar iets over gezegd is.

Jammer dat er nu een leuk persoon uit is. Zou er echt, echt niet nog een afvallerseiland zijn?
Nu nog niet, ze benadrukken het zo dat het er gewoon niet is.
Misschien na de samensmelting.
Karakter is wat je bent in het donker.
Was het niet altijd zo dat er pas na de samensmelting een afvallerseiland was? Ik weet het even niet meer.

En idd ze hadden beter op Lies kunnen stemmen ipv Roos, je mag toch ook gewoon een stamhoofd naar huis stemmen?
Malibu123 schreef:
07-09-2025 21:38
Ik irriteer me echt aan Lies, ik vind haar echt niet leuk
Ik ook. Dat hele man/vrouw gedoe van haar bestaat in dit team alleen maar omdat zij daar zo’n dramatisch ding van maakt. Die mannen zijn helemaal niet gebrand op alle vrouwen eruit werken. In elk geval nu nog niet. En in een proef met heel veel kracht heb je toch echt liever Nordin dan een vrouw.

Overigens vond ik Roos ook wel erg heftig reageren hoor. Ik snap echt dat je met slaapgebrek en honger en alles niet helemaal meer je sportieve zelf bent en dat ze ook echt wel heel stevig baalt dat ze eruit ligt. Maar om vervolgens zo verbolgen nog te reageren op Demi en Twan, vind ik ook echt niet fair.

Ik begrijp ook totaal niet waarom ze niet voor Lies gingen, die lijkt mij in de hele sfeer veel dwingender en vervelender in het kamp dan Roos. Maar wij zien maar een heel klein stukje natuurlijk.
Wat een dramatisch gedoe van Roos zeg. Als je na 2 dagen al zo emotioneel en gekwetst bent, hoe ben je dan na een week of 2? Dan is het maar goed dat zij er nu uit is.
En dat gezever over 'm'n vriendinnetjes', kom op zeg, je zit niet voor een vrijgezellenfeest op Ibiza met je mede-influencers. Het is een spel, een zwaar en hard spel! Je weet van te voren dat er elke paar dagen iemand uit gaat.
Ik vind er nu al weinig aan. Man viel er zelfs bij in slaap. ;-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven