Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 2690 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Fantasy schreef:
24-09-2025 17:13
Ja.
Hoho! Én met currykruiden voor ze gebakken worden.
There is always something happening, and it's usually right now
Solomio schreef:
24-09-2025 17:06
Ik dacht dat het worst was met curry-smaak, maar het is 'gewone' worst met currysaus?
Voor het bakken worden ze gekruid met currykruiden. Althans, zo heurt het in curryworstenland.
Grobbekuiken_ schreef:
24-09-2025 17:15
Dus de worst is ook gekruid?

Edit: mosterd. :roll:

Mosterdworst.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Rabarbara schreef:
24-09-2025 16:45
Maar ik begrijp niet goed wat er provocerend is aan gelukkig nieuwjaar wensen. Het is een beetje zeemeeuwerig om alleen in dit topic even te posten "nou, gelukkig joods nieuwjaar" maar de provocatie die daarin schuilt, die ontgaat mij volledig. Of ik nou mensen een fijne currywurstdag wens, of gelukkige dankdag voor het gewas of weet ik wat, goede wensen zijn toch, als er verder geen context is, volledig niet-provocerend?
Kijk, ik begrijp best dat het niet wenselijk is om hier nog dagen over door te gaan, dus negeer mijn post gerust, maar ik mis denk ik echt iets.
Het is wel wenselijk er over door te gaan als het mensen zo raakt. Omdat er best wel wat behoorlijk rot is om te horen. Of het nou opnieuw iets is wat een bevolkingsgroep raakt, of een overtrokken beschuldiging die hard aankomt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Solomio schreef:
24-09-2025 17:22
Dus de worst is ook gekruid?

Edit: mosterd. :roll:

Mosterdworst.
Yep. Gekruid. Met currykruiden. Zonder mosterd. Dus geen mosterdworst. Maar kun je er met wat mosterd wel van maken denk ik.

Zo. Jij bent helemaal bijgepraat.
Grobbekuiken_ schreef:
24-09-2025 17:15
Verrek, je hebt gelijk. En ik woon nog wel in de stad der Würstelstände". Wenen dus (ja, Duitsland heeft ze ook volop, maar hier zijn ze door de UNESCO uitgeroepen tot immaterieel erfgoed).
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Fantasy schreef:
24-09-2025 17:38
Verrek, je hebt gelijk. En ik woon nog wel in de stad der Würstelstände". Wenen dus (ja, Duitsland heeft ze ook volop, maar hier zijn ze door de UNESCO uitgeroepen tot immaterieel erfgoed).
Echt? Lollig!

(En een soort van :lightbulb: ineens. Hi :hello: ).
Fantasy schreef:
Ha! Dacht al dat jij het was :)
Grobbekuiken_ schreef:
24-09-2025 17:40
Echt? Lollig!

Enlighten me?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Star⁴ schreef:
24-09-2025 17:44
Ha! Dacht al dat jij het was :)
Ja, ik probeer me altijd te verschuilen achter een nieuwe nick, maar dat lukt natuurlijk voor geen meter.
Fantasy schreef:
Oh haha, ik dacht al dat jij het was! Ik moest alleen even nadenken over je vorige nick :lol:
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Solomio schreef:
24-09-2025 17:46
Enlighten me?
Wenen!

Hi :hello:

Hondje heeft inmiddels (gehakt) gegeten en geplast.
10 kiezen zijn er vandaag getrokken bij hondje.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
24-09-2025 18:03
Ja nu weet ik het, welkom terug!
.
Lady*Voldemort schreef:
24-09-2025 16:19
Canis, Solo vond de post van OB provocerend, niet het feit dat mensen Joods nieuwjaar vieren. Dat heeft ze heel duidelijk geschreven. Dat sommigen er dan vervolgens toch van maken dat Solo het vieren van Joods nieuwjaar provocerend zou vinden kan Solo ook niet helpen.

En ja, ik snap dat één en ander bij jou (en anderen) nogal gevoelig ligt nu. Maar wat jullie lazen in Solo's post stond er niet, en die onverbloemde beschuldigingen van antisemitisme aan Solo's adres stonden er wel degelijk. Dus Solo heeft minstens zo veel recht om ontdaan te zijn als jij, en daar ga jij iedere keer aan voorbij.
LV, dat heb ik gelezen dat Solomio die post provocerend vond, maar het waarom blijft me onduidelijk. Het helpt voor het gesprek niet dat de mods hebben zitten gummen, dus ik wil het er maar bij laten. Overigens heb ik mijn punt al een paar keer in bredere zin geprobeerd toe te lichten, maar daar wordt niet op gereageerd. Ook dat maakt een discussie weinig zinvol. Voor mijn gevoel wordt - hier en door sommigen in het MO-topic - nogal selectief gelezen wat ik vanuit mijn ervaring/beleving schrijf en niet wat ik nog meer schrijf zoals n.a.v. de podcast van The Third Narrative. Vind ik vervelend.

De onverbloemde beschuldigingen ben ik m.i. niet aan voorbijgegaan, noch het recht van Solomio om daar ontdaan van te zijn, maar dat anderen dergelijke dingen opschrijven kan ik toch evengoed niet helpen? Voor mij staat dat los van mijn beleving, temeer aangezien Solomio tijd genoeg genomen heeft om negatief op mij te reageren.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
:hello:
Grobbekuiken_ schreef:
24-09-2025 17:40
Echt? Lollig!

Fantasy schreef:
24-09-2025 17:49
Ja, ik probeer me altijd te verschuilen achter een nieuwe nick, maar dat lukt natuurlijk voor geen meter.
Hoi, leuk dat je er weer bent.
Afkoelen heeft gewerkt
Rabarbara schreef:
24-09-2025 16:45
Maar ik begrijp niet goed wat er provocerend is aan gelukkig nieuwjaar wensen. Het is een beetje zeemeeuwerig om alleen in dit topic even te posten "nou, gelukkig joods nieuwjaar" maar de provocatie die daarin schuilt, die ontgaat mij volledig. Of ik nou mensen een fijne currywurstdag wens, of gelukkige dankdag voor het gewas of weet ik wat, goede wensen zijn toch, als er verder geen context is, volledig niet-provocerend?
Kijk, ik begrijp best dat het niet wenselijk is om hier nog dagen over door te gaan, dus negeer mijn post gerust, maar ik mis denk ik echt iets.
Jij verwoordt het als minder-gevoelig in dezen (aanname) wellicht helderder dan ik, dus van mijn kant in ieder geval dank daarvoor.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Het ging hier dubbel sorry daarvoor.
redhead70 wijzigde dit bericht op 24-09-2025 18:12
Reden: 1 keer is ruim voldoende
85.37% gewijzigd
Afkoelen heeft gewerkt
Een Currywurst is een goede braadworst in een tomatensaus met veel kerriepoeder erover. Vind ik althans. In Wenen zullen ze dat wel weer veel te Duits vinden. Herbert Grönemeyer (ik ben de enige germanist die hem stom vindt) heeft er zelfs een liedje over gezongen. Het is echt cultuurhistorisch erfgoed.
rabarbara wijzigde dit bericht op 24-09-2025 19:21
0.16% gewijzigd
Si abra la puerta hay lobos.
Curryworst wordt op smaak gebracht met een saus van gepureerde tomaten, en beestrooid met milde kerriepoeder.
Geen bijzonderheden
Oo haha Rabarbara.
Geen bijzonderheden
Ik heb een soepoog. Dat is ook niet alles.

En ik hou ook niet van Herbert Grönemaiermeyer.
Zo’n worst lijkt me helemaal niks. Hopelijk stoot ik daar niemand mee voor het hoofd.

Wij aten pasta a la de chef in Egypte, dus kind weer helemaal gelukkig.
Rabarbara schreef:
24-09-2025 18:21
Een Currywurst is een goede braadworst in een tomatensaus met veel kerriepoeder erover. Vind ik althans. In Wenen zullen ze dat wel weer veel te Duits vinden. Herbert Grönemeyer (ik ben de enige germanist die hem stom vind) heeft er zelfs een liedje over gezongen. Het is echt cultuurhistorisch erfgoed.

Mijn moeder was half Duits, wij kregen thuis altijd worstjes met tomatenketchup en kerriepoeder.
Het kwartje valt nu waarom ;-D
Ik vind het wel grappig dat er geen enkele mod (of de enkele mod) komt reageren op de speculaties hier omtrent hun al dan niet aanwezige dienstverband bij Kompas :lol:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven