Gezondheid alle pijlers

Mounjaro, Saxenda, Ozempic, Wegovy - GLP1 DEEL 2

15-09-2025 11:40 447 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het andere deel is al meer dan 100 bladzijdes vol, dus het leek mij een goed idee een nieuw deel te openen.

Hier praten we over alles wat te maken heeft met het gebruik van GLP 1 medicatie.

GLP-1 (Glucagon-Like Peptide-1) is een natuurlijk hormoon dat in de darmen wordt geproduceerd na het eten, dat helpt de bloedsuikerspiegel te reguleren, de eetlust vermindert en de maaglediging vertraagt. Medicijnen genaamd GLP-1 receptor agonisten bootsen dit hormoon na en worden voorgeschreven voor de behandeling van diabetes type 2 en obesitas door de bloedsuiker te verlagen, het hongergevoel te verminderen en gewichtsverlies te bevorderen. Deze medicijnen worden vaak toegediend via injecties en kunnen ook gunstige effecten hebben op het hart en de nieren.

WELKOM.
felidaez wijzigde dit bericht op 18-09-2025 20:33
0.00% gewijzigd
Sansi schreef:
23-09-2025 17:07
Ik ben benieuwd op het scheelt. Prik je dan aan de zijkant van je bovenbeen? Of echt de voorkant waar minder vet zit?
Ik spuit aan de zijkant het been. Ik pak een huidplooi en daar spuit ik in. Ik heb de indruk dat mijn oorsuizen nu een ietsiepietsie minder is (of het is toeval) ik ga het monitoren.
Moet je die electrolyten langere tijd nemen? Ik heb laatst 's middags een glas water met electrolyten gedronken maar toch die avond laat gehad van flauwtes.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Oh meh. Ik had contact met iemand die spuitjes voor de golden dose had gekocht en ik kon er wat overnemen. Heel fijn.
Nou kwamen ze vandaag en ze zijn 5 ml én met een enorme naald.
Die ga ik dus niet gebruiken. Kun je m.i. niet secuur meten. €10 weggegooid.

Voor wie ze zoekt en niet bij de apotheek wil kopen (ik wilde dat niet omdat ik bang ben dat ze moeilijk doen)
Heb nu twintig stuks online besteld:
https://www.pharmamarket.nl/bd-micro-fi ... stuks.html

2x 10 stuks + verzendkosten: €1,65 + €1,65 = €4,90 = €8,20
Ik heb deze en duw de naald niet helemaal door mijn huid heen (anders krijg ik ook blauwe plekken) maar dit werkt echt prima.

https://www.bol.com/nl/nl/p/10-insuline ... oductTitle
felidaez wijzigde dit bericht op 24-09-2025 14:41
37.97% gewijzigd
Die van mijn link bedoel je? Ja die heb ik nu besteld en lijken me prima

Die ik van iemand had overgenomen hebben echt een héél lange naald. Plus dat ik zo'n dik ding met dikke zwarte strepen niet nauwkeurig af te meten vind.

Deze zijn de voor mij onbruikbare:

Afbeelding

met 2 cm lange naald:

Afbeelding
Nee sorry, had geen link geplaatst, nu wel.
Felidaez schreef:
24-09-2025 14:41
Nee sorry, had geen link geplaatst, nu wel.

Dat zijn dus dezelfde als mijn link. Die ik net besteld heb. (Maar dan een stuk goedkoper dan bij Bol.com)

Die andere rare grote gooi ik wel in de retourbak bij de apotheek
BeeDifferent schreef:
24-09-2025 14:42
Dat zijn dus dezelfde als mijn link. Die ik net besteld heb. (Maar dan een stuk goedkoper dan bij Bol.com)

Die andere rare grote gooi ik wel in de retourbak bij de apotheek
Ah ik zie nu de prijs ja.
Nou die zal ik dan gaan bestellen als die van mij op zijn.
Ik ben een knabbelaar en heb pas net gevriesdroogd fruit ontdekt.

Ik ben helemaal fan.
Weer een prima week en dus ga ik vanavond weer de helft van de minimum dosis spuiten. Afvallen gaat zover ik in 3 weken kan zien gestaag. Denk afgelopen week een halve kilo. Dat is weinig als ik sommige van jullie zie, maar ik voel me er goed bij. Er was nog iemand die een lange tijd onder de minimum dosis had gezeten. Hoe lang had jij dat zo gedaan?
Voor degenen die de reacties op het artikel op nu.nl https://www.nu.nl/slimmer-leven/6363664 ... -hoop.html willen lezen... don't! Wel een fijn artikel.
Felidaez schreef:
25-09-2025 09:38
Ik ben een knabbelaar en heb pas net gevriesdroogd fruit ontdekt.

Ik ben helemaal fan.
Waar heb je dat gehaald? Ik kan het nergens vinden.
https://www.denotenshop.nl/gedroogd-fru ... ogd-fruit/
Ocherrum schreef:
25-09-2025 15:14
Voor degenen die de reacties op het artikel op nu.nl https://www.nu.nl/slimmer-leven/6363664 ... -hoop.html willen lezen... don't! Wel een fijn artikel.
Daardoor kon ik het natuurlijk niet laten om wel reacties te gaan lezen. Wat zijn sommige mensen toch kortzichtig. En ik vraag mij dan ook af of ze het artikel überhaupt wel gelezen hebben. Vond het artikel wel interessant om te lezen.
Ha allen!

Is er iemand die ook zo enorme haaruitval heeft bij het gebruik van saxenda???
Ik gebruik MJ maar heb ook haaruitval. Dat ligt niet zozeer aan de medicatie, maar aan het afvallen. Wel erg vervelend.
Ik heb vreselijke haaruitval, maar dan echt, ik heb mijn man nog laten kijken of ik geen kale plekken heb, maar ik zit ook in de overgang, en heb heel heel veel spanningen gehad dit jaar, dus wil het nog even aanzien.
Ozempic en hetzelfde met haaruitval. Ik ben al vaker veel afgevallen en toen gebeurde het ook. Op een gegeven moment stopt het weer.

Ik zag vanmorgen op de weegschaal het pre-baby getal! En ik wilde schrijven dat ik het zo fijn vind dat het zo ‘makkelijk’ gaat, maar het is helemaal niet altijd makkelijk: ik was gisteravond weer hartstikke beroerd van de medicatie (spuitdag), heb avondeten overgeslagen en lag om 21h in bed. Tja.

Verder voel ik me wel echt hartstikke goed en ben ik blij dat ik weer wat minder zwaar ben. Ik zit weer onder de 30 qua bmi! Nog een kilo of 13 te gaan voor een ‘gezond’ bmi!
Hier met Mounjaro ook haaruitval.

Sinds ik Biotin slik heb ik er wel echt veel minder last van.
Binnenkort start ik via de huisarts met Saxenda, betaal het zelf.

Hoor graag jullie ervaringen ermee! BMI van 33 en volg GLI maar geen comorbiditeiten om het vergoed te krijgen.

Klopt het dat Saxenda duurder is dan Ozempic? Heb het online al bekeken en Ozempic zou rond de 105€ zijn maar bij Saxenda weet ik dus niet op welke dosering ik ga uitkomen. Mijn voorkeur ging uit naar Ozempic maar daar gingen ze niet mee akkoord.
Nettle schreef:
26-09-2025 10:26
Binnenkort start ik via de huisarts met Saxenda, betaal het zelf.

Hoor graag jullie ervaringen ermee! BMI van 33 en volg GLI maar geen comorbiditeiten om het vergoed te krijgen.

Klopt het dat Saxenda duurder is dan Ozempic? Heb het online al bekeken en Ozempic zou rond de 105€ zijn maar bij Saxenda weet ik dus niet op welke dosering ik ga uitkomen. Mijn voorkeur ging uit naar Ozempic maar daar gingen ze niet mee akkoord.

Die ervaringen staan hier uitgebreid beschreven. Vooral in het begin van het vorige topic ging het voornamelijk over Saxenda.

En qua kosten is het maar net welke dosering dus daar is geen eenduidig antwoord op.

Op de laagste dosering (0,6) doe je een maand met een pen en dan is het goedkoop (iets van €50 per maand)
Ga je een dosis hoger (1,2) dan is het 2 pennen in de maand (€100 ongeveer) enzovoort

Vorige topic vind je hier: https://forum.viva.nl/gezondheid/saxend ... ges/502632
ozempic is voor diabetici....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
26-09-2025 10:52
ozempic is voor diabetici....
Ontwikkeld voor diabetici. Maar kennelijk niet (meer) uitsluitend, anders zouden niet zoveel mensen het voorgeschreven krijgen. Zelfde met mounjaro.
Cliopatra schreef:
26-09-2025 10:55
Ontwikkeld voor diabetici. Maar kennelijk niet (meer) uitsluitend, anders zouden niet zoveel mensen het voorgeschreven krijgen. Zelfde met mounjaro.
tja..
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Misschien wil Feli het wel in de OP zetten :proud:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven