Hij is (nog) niet verliefd. Kan dit nog goedkomen?
donderdag 25 september 2025 om 15:01
Hi allemaal,
Ik date een paar maanden met een fantastische man. Het klikt op alle vlakken. Ik zou nooit met zoveel zekerheid durven zeggen dat iemand mij leuk vindt maar bij hem durf ik dat wel. Ik voel dat we een wederzijdse klik hebben.
Hij heeft mij alle signalen gegeven dat hij mij ook erg leuk vindt. Nog geen twee weken geleden nam hij mij mee een weekend weg en hebben we het twee nachten zo fijn met elkaar gehad. Hij geeft aan mij leuk te vinden, mij te missen, mij graag te zien etc.
Maar ineens.. sinds een paar dagen merk ik afstand. Ik heb gevraagd of er iets is en hij gaf aan (via de app) dat hij mij erg leuk vindt maar niet verliefd op mij is. Hij weet uberhaupt niet of hij verliefd kán worden. Maar hij wil dat wel graag zijn.
Ik heb hem aangeveven dat ik totaal geen haast heb en er geen druk op wil zetten om nu verliefd te moeten zijn. Hij is nu op vakantie, kijken wat voor gevoel hij krijgt als we elkaar even niet zien en spreken.
Ik ben er best wel kapot van maar houd ook hoop dat er wel degelijk een kans inzit dat dit nog goed komt. Is dit een typisch gevalletje van bindingsangst? Terugtrekken als het 'moeilijk' wordt of er teveel gevoelens bij komen kijken?
Of kan dit een teken zijn dat hij de handdoek in de ring gooit en ermee stopt?
Ik date een paar maanden met een fantastische man. Het klikt op alle vlakken. Ik zou nooit met zoveel zekerheid durven zeggen dat iemand mij leuk vindt maar bij hem durf ik dat wel. Ik voel dat we een wederzijdse klik hebben.
Hij heeft mij alle signalen gegeven dat hij mij ook erg leuk vindt. Nog geen twee weken geleden nam hij mij mee een weekend weg en hebben we het twee nachten zo fijn met elkaar gehad. Hij geeft aan mij leuk te vinden, mij te missen, mij graag te zien etc.
Maar ineens.. sinds een paar dagen merk ik afstand. Ik heb gevraagd of er iets is en hij gaf aan (via de app) dat hij mij erg leuk vindt maar niet verliefd op mij is. Hij weet uberhaupt niet of hij verliefd kán worden. Maar hij wil dat wel graag zijn.
Ik heb hem aangeveven dat ik totaal geen haast heb en er geen druk op wil zetten om nu verliefd te moeten zijn. Hij is nu op vakantie, kijken wat voor gevoel hij krijgt als we elkaar even niet zien en spreken.
Ik ben er best wel kapot van maar houd ook hoop dat er wel degelijk een kans inzit dat dit nog goed komt. Is dit een typisch gevalletje van bindingsangst? Terugtrekken als het 'moeilijk' wordt of er teveel gevoelens bij komen kijken?
donderdag 25 september 2025 om 16:39
Wat een vreemde move van hem. Maar het klinkt alsof hij rationeel graag verliefd zou willen zijn maar dat het hij tot zijn eigen verdriet gewoon niet is.
Het lijkt mij eigenlijk dat die verliefdheid niet zomaar meer komt als die er na maanden nog niet is. Meer een soort diepe genegenheid? Aan jou en hem of dat genoeg is.
Het lijkt mij eigenlijk dat die verliefdheid niet zomaar meer komt als die er na maanden nog niet is. Meer een soort diepe genegenheid? Aan jou en hem of dat genoeg is.
donderdag 25 september 2025 om 16:44
donderdag 25 september 2025 om 16:47
En hier denk ik dat je jezelf voor de gek aan het houden bent
Dit.
Hij is al begonnen. Minder contact. Zeggen dat hij het niet voelt.
Volgende stap is afscheid.
donderdag 25 september 2025 om 16:55
Ik denk dat dit niet meer goed komt. En ergens zegt mijn gevoel dat hem dat wel goed uitkomt nu hij op vakantie is. Maar dat is een invulling, geen waarheid.
Hij is al bezig afstand van je te nemen en minder contact te zoeken. En hij zegt niet verliefd te zijn. Er is misschien iemand anders in het spel of hij voelt het echt niet en wil vrijheid op vakantie. Het zou me niet verbazen dat de volgende stap zal zijn dat hij het uitmaakt.
Niet leuk, TO, deze vreemde move van hem.
Hij is al bezig afstand van je te nemen en minder contact te zoeken. En hij zegt niet verliefd te zijn. Er is misschien iemand anders in het spel of hij voelt het echt niet en wil vrijheid op vakantie. Het zou me niet verbazen dat de volgende stap zal zijn dat hij het uitmaakt.
Niet leuk, TO, deze vreemde move van hem.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
donderdag 25 september 2025 om 17:02
Is hij niet verliefd op je of wil hij geen relatie met je? Dat zijn 2 verschillende dingen. Is hij echt op zoek naar die hormonale psychose voordat hij zijn hart kan openen of is hij een emotioneel volwassen man die daar best voorbij kan kijken en in kan schatten of een fijne liefdesrelatie erin zit met jou. Het "niet verliefd zijn" klinkt voor mij als een kutsmoesje, ik ben een beetje bang dat hij gewoon lekker door naar de volgende wil hobbelen.
Dus nee, ik denk niet dat het erin zit. En dat vind ik heel naar voor je.
.
donderdag 25 september 2025 om 17:06
Wat vreemd om verliefdheid als voorwaarde voor een relatie te koppelen aan 'emotioneel volwassen zijn.'Rooss4.0 schreef: ↑25-09-2025 17:02Is hij niet verliefd op je of wil hij geen relatie met je? Dat zijn 2 verschillende dingen. Is hij echt op zoek naar die hormonale psychose voordat hij zijn hart kan openen of is hij een emotioneel volwassen man die daar best voorbij kan kijken en in kan schatten of een fijne liefdesrelatie erin zit met jou. Het "niet verliefd zijn" klinkt voor mij als een kutsmoesje, ik ben een beetje bang dat hij gewoon lekker door naar de volgende wil hobbelen.
Dat zijn goed recht.
Net als dat hij recht heeft op elke reden om met een relatie te stoppen. Dat is niet gelijk een 'kutsmoes' Dat hij wil doorhobbelen naar de volgende vind ik ook onnodige speculatie .
Die man voelt het niet, twijfelt waarschijnlijk en vind het lastig om te brengen. Niets mis mee.
donderdag 25 september 2025 om 17:06
Als je iemand heel leuk vindt, maar het groeit niet uit naar meer, dan begrijp ik wel dat hij dat een probleem vindt. Zou ik ook vinden. "Heel leuk" is niet genoeg.
donderdag 25 september 2025 om 17:07
Jij mag ook een mening hebben hoor. Dat is je goed recht.Paradise schreef: ↑25-09-2025 17:06Wat vreemd om verliefdheid als voorwaarde voor een relatie te koppelen aan 'emotioneel volwassen zijn.'
Dat zijn goed recht.
Net als dat hij recht heeft op elke reden om met een relatie te stoppen. Dat is niet gelijk een 'kutsmoes' Dat hij wil doorhobbelen naar de volgende vind ik ook onnodige speculatie .
Die man voelt het niet, twijfelt waarschijnlijk en vind het lastig om te brengen. Niets mis mee.
.
donderdag 25 september 2025 om 17:15
donderdag 25 september 2025 om 17:17
Voor sommige mensen is verliefdheid een voorwaarde voor een relatie.
Dat heeft weinig met emotionele volwassenheid te maken.
Dat heeft ook weinig te maken met de vraag wat ik ben.
paradise wijzigde dit bericht op 25-09-2025 17:19
0.66% gewijzigd
donderdag 25 september 2025 om 17:51
Ja dat vind ik ook behoorlijk fout. Hij kan op zijn minst eerlijk zijn voordat er seks is, dan weet je als vrouw tenminste waar je aan begint.Attraverso schreef: ↑25-09-2025 17:40Vind het heel jammer dat die man vindt dat hij seks kan hebben met een vrouw die het serieus met hem meent zonder dat hij verliefd is.
Ik vrees dat hij je op een zachte manier probeert voor te bereiden op het einde.
donderdag 25 september 2025 om 17:56
Een beetje verliefd is best lekker maar niet persé een voorwaarde voor het aangaan van een liefdesrelatie. Ik vind het inderdaad van emotionele volwassenheid getuigen als je daar als potentiële liefdespartner voorbij kan kijken als je graag een relatie wil met diegene. Verliefdheid is namelijk niet het enige vaatje waaruit te tappen is.
Maar dit betekent vanzelfsprekend niet dat iedereen die graag verliefd is emotioneel onvolwassen is, dat staat er niet en dat bedoel ik dus ook niet, al lezen sommigen het wel graag zo.
.
donderdag 25 september 2025 om 17:56
Ja, goed omschreven. Wel apart dat hij dan kennelijk maandenlang heeft zitten wachten tot hij verliefd werd. Ik zou dat zelf eerder andersom zien. Als er geen verliefdheid is, kan er dan wel aantrekkingskracht zijn?
donderdag 25 september 2025 om 17:58
Dit is inderdaad verdrietig maar ik snap het ook wel weer. Wellicht had de man in kwestie zelf ook graag gezien dat er meer gevoelens bij kwamen kijken.Attraverso schreef: ↑25-09-2025 17:40Vind het heel jammer dat die man vindt dat hij seks kan hebben met een vrouw die het serieus met hem meent zonder dat hij verliefd is.
En soms weet je gewoon nog niet precies wat je voelt. Wachten met seks totdat je dat helemaal voor jezelf hebt uitgepuzzeld is dan best lastig, zeker als de ander ook graag wil.
.
donderdag 25 september 2025 om 18:02
Het doel van daten is voor de meeste mensen toch om te ontdekken hoe hun gevoelens ontwikkelen. Zo’n weekend is ook een manier om dat te bekijken.
Ik zou er wel voor waken dat je nu in een positie komt waar jij gaat zitten afwachten of het bij hem nog komt. Dat is wel een makkelijke manier om je aan het lijntje te houden. Dan kan je beter energie steken in iemand die wel kan teruggeven wat jij voelt.
Je hebt ook mensen die meer aandacht geven aan genegenheid en verliefdheid minder belangrijk vinden. Maar die benadrukken dat in zo’n gesprek. Dat lees ik hier niet terug.
Ik zou er wel voor waken dat je nu in een positie komt waar jij gaat zitten afwachten of het bij hem nog komt. Dat is wel een makkelijke manier om je aan het lijntje te houden. Dan kan je beter energie steken in iemand die wel kan teruggeven wat jij voelt.
Je hebt ook mensen die meer aandacht geven aan genegenheid en verliefdheid minder belangrijk vinden. Maar die benadrukken dat in zo’n gesprek. Dat lees ik hier niet terug.
donderdag 25 september 2025 om 18:08
Bedankt voor alle reacties!
Ik denk inderdaad dat ik er helaas maar van moet uitgaan dat er niet meer in zit dan dit.
Heel jammer want dit was de eerste man die ik heel leuk vind en waarvan ik dacht dat het echt kon werken!
Moet er wel bij zeggen dat ik zelfs zijn kinderen laatst heb ontmoet en hij zijn kids ook wel over mij heeft verteld. Niet te zwaar, maar wel dat er 'iemand' is. Ik heb zelf ook kinderen dus we hebben met zijn allen op een heel ongedwongen manier afgesproken is een soort grote speeltuin/attractiepark.
Ik denk dus niet dat het hem alleen maar om seks ging. Dat is het hele verwarrende aan dit verhaal. Hij heeft mij tot 1 week geleden álle signalen gegeven mij ook te zien zitten en ook wel een soort toekomst te zien anders doe je bovenstaande ook niet lijkt mij? Het hebben over samen op vakantie gaan, weekend mee uit nemen etc.
Lijkt mij ook niet dat je dat doet met een 'gewone' vriendin maargoed ik snap heel weinig van mannen
Ik denk dat ik het maar een beetje los probeer te laten, hoe moeilijk ook!
Ik denk inderdaad dat ik er helaas maar van moet uitgaan dat er niet meer in zit dan dit.
Heel jammer want dit was de eerste man die ik heel leuk vind en waarvan ik dacht dat het echt kon werken!
Moet er wel bij zeggen dat ik zelfs zijn kinderen laatst heb ontmoet en hij zijn kids ook wel over mij heeft verteld. Niet te zwaar, maar wel dat er 'iemand' is. Ik heb zelf ook kinderen dus we hebben met zijn allen op een heel ongedwongen manier afgesproken is een soort grote speeltuin/attractiepark.
Ik denk dus niet dat het hem alleen maar om seks ging. Dat is het hele verwarrende aan dit verhaal. Hij heeft mij tot 1 week geleden álle signalen gegeven mij ook te zien zitten en ook wel een soort toekomst te zien anders doe je bovenstaande ook niet lijkt mij? Het hebben over samen op vakantie gaan, weekend mee uit nemen etc.
Lijkt mij ook niet dat je dat doet met een 'gewone' vriendin maargoed ik snap heel weinig van mannen

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in