Weer Mallorca eind april

28-09-2025 13:39 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In de meivakantie wil ik graag met mijn dochter weg naar een all inclusive. We zouden graag naar Mallorca gaan. Normaal gaan we in de meivakantie vaak naar Turkije of Griekenland en hebben dan eigenlijk altijd goed strandweer. Maar ik twijfel of dat in Mallorca ook zo is. Als ik de weer websites bekijk valt dat tegen, maar de gemiddelde temperaturen voor Turkije en Griekenland zijn ook veel lager dan wij de afgelopen jaren ervaren hebben daar. Dus ik ben op zoek naar iemand die eind april wel eens naar Mallorca is geweest. Hoe warm is het dan? Of is een andere plek in Spanje beter (liever niet de Canarische eilanden).
In het april is het meestal lekker voorjaarsweer, iets warmer dan bij ons, maar je kunt nog niet in zee zwemmen hoor.
Dat geldt voor de rest van Spanje ook in mijn ervaring.
Ervaring met Ibiza die periode. En dan kan het heel aangenaam zijn maar ook fris in de avond en af en toe een bui.
Ik vond het niet echt strandweer.
Ik ben er in april geweest. Rond 23-25 graden, overdag heerlijk met een korte broek en t-shirts, ‘s avonds echt wel lange broek en trui. Ik heb gezwommen in het zwembad maar hoefde absoluut geen handdoekje te leggen 😂 de zee was prachtig, maar echt nog koud.
Ik heb wel eens op 1 mei op een handdoek gelegen op het strand daar, maar het kan ook 20 graden zijn. Of regenen. Op die hoogte heb je geen garantie op mooi weer.
1 keer geweest in de meivakantie en toen was het echt te koud voor het strand of om te zwemmen. Ook in het (niet verwarmde) zwembad. Het is echt mazzel hebben. Ik zou dus of heel last minute boeken of alvast een hotel zoeken met een verwarmd zwembad.
Hmmmm of misschien toch een andere bestemming kiezen…
Zou zuid Spanje niet warmer zijn dan in die tijd? Ik zou eerder kijken naar iets in de buurt van Malaga denk ik.
Chrissiefur schreef:
28-09-2025 15:49
1 keer geweest in de meivakantie en toen was het echt te koud voor het strand of om te zwemmen. Ook in het (niet verwarmde) zwembad. Het is echt mazzel hebben. Ik zou dus of heel last minute boeken of alvast een hotel zoeken met een verwarmd zwembad.
En dan even checken of dat wel open is in april. Veel zwembaden worden in die periode gewoon gesloten, ook bij hotels e.d.
dolfje schreef:
28-09-2025 16:09
Zou zuid Spanje niet warmer zijn dan in die tijd? Ik zou eerder kijken naar iets in de buurt van Malaga denk ik.
Malaga is gemiddeld een graad of 20 in die periode.
Ook niet echt strandweer dus… misschien dan toch de Canarische eilanden.
Lente19251003- schreef:
28-09-2025 16:29
Ook niet echt strandweer dus… misschien dan toch de Canarische eilanden.
Zelfs daar zou ik het er in april nog niet op durven gokken, als je echt een strandvakantie zoekt. De temperatuur ligt er wel wat hoger, maar er staat ook veel meer wind en het water is nog niet echt lekker, vind ik.
apppie schreef:
28-09-2025 16:57
Zelfs daar zou ik het er in april nog niet op durven gokken, als je echt een strandvakantie zoekt. De temperatuur ligt er wel wat hoger, maar er staat ook veel meer wind en het water is nog niet echt lekker, vind ik.
Oh ik ben daar in februari wel eens geweest en heb daar echt heerlijk aan het zwembad en strand kunnen liggen. Misschien heb ik gewoon vaak geluk qua weer?
Wij zijn een aantal keer in januari op de Canarische eilanden geweest en een keer in maart en konden goed zonnen en wandelen.
Hadden een verwarmd zwembad. Het zeewater wat inderdaad koud.
Dat jij eind april in Griekenland op het strand hebt kunnen liggen is echt uitzonderlijk. Ook in Griekenland is het doorgaans geen strandweer dan.
vivapimpelmees schreef:
28-09-2025 17:10
Dat jij eind april in Griekenland op het strand hebt kunnen liggen is echt uitzonderlijk. Ook in Griekenland is het doorgaans geen strandweer dan.
Ben toch echt in de meivakantie (dus eind april) 2x in Kreta en 1x in Kos geweest en alle keren wat het echt heerlijk weer. Zoals ik zei, dan heb ik blijkbaar steeds geluk gehad.
Het is hier ooit ook weleens goed warm geweest met Koninginnedag /Koningsdag dus dat kan op Mallorca /Kreta /Canarische eilanden ook.
Ik zou misschien wel wachten met boeken tot een week of twee van te voren en dan een keus maken.
Niet echt.
We zijn enkele jaren geleden in de meivakantie (laatste week april/1e week mei) naar mallorca geweest. Alcudia.
We kwamen aan in een flinke onweersbui.
En het weer bleef erg wisselvallig.
Ik had 1 dik vest bij me en dat heb ik alle dagen meegesleept/ aangehad.
Overdag 1x aan het strand geweest, met de voeten in het water, verder durfde ik niet, te koud.
Regelmatig een buitje, maar om wat te bezichtigen was het prima.
Alleen moet je er rekening mee houden dat het echte seizoen op mallorca pas 1 mei begint.
Wij zaten een paar dagen op een eiland wat aandeed alsof iedereen gevlucht was. Alles was dicht. Met pijn en moeite 1 restaurantje gevonden.
Vanaf 1 mei was opeens alles open en zag het er een stuk vriendelijker uit.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Wij komen al jaren op Mallorca en zeggen het altijd; Mallorca is een echte zomerbestemming. Het kan er slecht en koud zijn in april en mei en vanaf juni meestal goed. Wij gaan altijd begin september en vinden dat een heerlijke periode. Tegen eind september kan het er weer behoorlijk zijn afgekoeld. Momenteel is het er bijvoorbeeld niet goed, veel regen. Persoonlijk zou ik in april niet naar Mallorca gaan, ook omdat de winkels in toeristische gebieden op 1 mei pas open gaan.
Lente19251003- schreef:
28-09-2025 17:19
Ben toch echt in de meivakantie (dus eind april) 2x in Kreta en 1x in Kos geweest en alle keren wat het echt heerlijk weer. Zoals ik zei, dan heb ik blijkbaar steeds geluk gehad.
Dan heb je inderdaad geluk gehad want ik heb vooral slechte ervaringen in mei in Griekenland.
dolfje schreef:
28-09-2025 17:09
Wij zijn een aantal keer in januari op de Canarische eilanden geweest en een keer in maart en konden goed zonnen en wandelen.
Hadden een verwarmd zwembad. Het zeewater wat inderdaad koud.
Niet te vergelijking met de Balearen. De Canarische eilanden liggen veel- en veel zuidelijker.
Bergje65 schreef:
29-09-2025 11:27
Niet te vergelijking met de Balearen. De Canarische eilanden liggen veel- en veel zuidelijker.
Ja dat weet ik ook wel. .
Was om aan te geven dat het daar ok weer is in januari en februari en waarschijnlijk in de meivakantie beter dan op Mallorca. Ben geen idioot die bij de vakantieman op een kaart Egypte aanwijst terwijl ze in Spanje zijn.
dolfje schreef:
29-09-2025 15:33
Ja dat weet ik ook wel. .
Was om aan te geven dat het daar ok weer is in januari en februari en waarschijnlijk in de meivakantie beter dan op Mallorca. Ben geen idioot die bij de vakantieman op een kaart Egypte aanwijst terwijl ze in Spanje zijn.
Oh gelukkig maar, ik dacht al :D
Het kan daar behoorlijk wisselvallig zijn, net als nu in Spanje. Eind september, oktober en maart, april zijn niet de meest standvastige maanden qua weer.
Afkoelen heeft gewerkt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven