Banenzwemmen
donderdag 2 oktober 2025 om 19:49
Ik ben vandaag weer begonnen met banenzwemmen en meteen weer iets te fanatiek oops! Gelukkig was het niet zo druk en was de enige kleine irritatie dat ik soms de andere kant niet aan kon tikken omdat velen meer een rondje zwommen en dus voor me langs zwommen i.p.v. aantikken en omdraaien.
Ik ben van plan om het 1 a 2x per week te gaan doen en wellicht een keer extra als ik zin heb in ontspanning. Maar wat zijn nou een beetje handige dingen om mee te nemen naast je zwemspullen en handoeken en andere tips? Ik heb al een badmuts voor als het wat kouder wordt en ik wil dat mijn haar droog blijft, ik had shampoo en een creme bij omdat mijn huid nogal droog kan zijn en was mijn badslippers vergeten.
Ik ben van plan om het 1 a 2x per week te gaan doen en wellicht een keer extra als ik zin heb in ontspanning. Maar wat zijn nou een beetje handige dingen om mee te nemen naast je zwemspullen en handoeken en andere tips? Ik heb al een badmuts voor als het wat kouder wordt en ik wil dat mijn haar droog blijft, ik had shampoo en een creme bij omdat mijn huid nogal droog kan zijn en was mijn badslippers vergeten.
donderdag 2 oktober 2025 om 20:20
donderdag 2 oktober 2025 om 20:28
Ja dat deed ik vaak dus ook maar maar dan nog irriteerde ik me er aan dat ik niet kon aantikken en dan weer afzetten zoals ik gewend ben hahaha.
donderdag 2 oktober 2025 om 20:30
donderdag 2 oktober 2025 om 23:22
Oordopjes!
Als ik dit jaar ergens gelukkig van ben geworden is het van nooit meer water in mijn oor.
Verder doe ik nooit iets straks aan. Losvallende joggingbroek, shirtje, vestje, wel een slip maar geen bh. Dat doe ik allemaal thuis wel weer.
Ik douche daar wel. Neem shampoo meer in miniflacon die ik in mijn badpak steek zodat ik die niet vergeet in de douche.
Als ik dit jaar ergens gelukkig van ben geworden is het van nooit meer water in mijn oor.
Verder doe ik nooit iets straks aan. Losvallende joggingbroek, shirtje, vestje, wel een slip maar geen bh. Dat doe ik allemaal thuis wel weer.
Ik douche daar wel. Neem shampoo meer in miniflacon die ik in mijn badpak steek zodat ik die niet vergeet in de douche.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
vrijdag 3 oktober 2025 om 08:21
ik heb 2 handdoeken. 1 om op te staan en 1 om af te drogen.
leave in conditioner vind ik heel fijn. in de zwembaddouche hoef ik alleen met shampoo te wassen.
en ik heb een zwembad outfit. een losse broek en shirt en mijn crocs. allemaal makkelijk aan te schieten als je huid nog vochtig is. dan wil je geen stugge jeans aantrekken.
mijn zwemcollega's zullen denken dat ik altijd hetzelfde draag, maar comfort telt zwaarder voor mij nu ik 3x per week ga
leave in conditioner vind ik heel fijn. in de zwembaddouche hoef ik alleen met shampoo te wassen.
en ik heb een zwembad outfit. een losse broek en shirt en mijn crocs. allemaal makkelijk aan te schieten als je huid nog vochtig is. dan wil je geen stugge jeans aantrekken.
mijn zwemcollega's zullen denken dat ik altijd hetzelfde draag, maar comfort telt zwaarder voor mij nu ik 3x per week ga
En doooooor!
vrijdag 3 oktober 2025 om 12:11
Ik zwem ook twee keer per week en was daar mijn haar én doe een rondje cremespoeling. Echt niet dat ik dat allemaal thuis ga doen hoor. Dat is twee keer water gebruiken én onnodig veel tijd.
De faciliteiten zijn er voor. Die enkeling die daar dan over zemelt heeft pech.
vrijdag 3 oktober 2025 om 12:14
Toevallig ook net terug van zwemmen.
Ik heb altijd mee:
-badslippers
-shampoo en cremespoeling en een kam
-een kleine handdoek die ik om mijn haar doe na het wassen.
-een grote handdoek die ik bij het aankleden pas uit mijn tas haal om af te drogen
-voor na het aankleden: haarcreme, gel, dagcreme
En als ik met vriendin daarna nog een bakkie doe heb ik ook vaak een mueslireep oid mee.
Ik heb altijd mee:
-badslippers
-shampoo en cremespoeling en een kam
-een kleine handdoek die ik om mijn haar doe na het wassen.
-een grote handdoek die ik bij het aankleden pas uit mijn tas haal om af te drogen
-voor na het aankleden: haarcreme, gel, dagcreme
En als ik met vriendin daarna nog een bakkie doe heb ik ook vaak een mueslireep oid mee.
vrijdag 3 oktober 2025 om 12:22
Bij ons hangt juist een bordje met het verzoek alleen kort af te spoelen. Desondanks staat het gros uitgebreid te poedelen, de mannen vaak al boenend met hun handen in hun zwembroek. Gezellig.BeeDifferent schreef: ↑03-10-2025 12:11Ik zwem ook twee keer per week en was daar mijn haar én doe een rondje cremespoeling. Echt niet dat ik dat allemaal thuis ga doen hoor. Dat is twee keer water gebruiken én onnodig veel tijd.
Maar goed, ik laat ze hoor.
vrijdag 3 oktober 2025 om 12:26
vrijdag 3 oktober 2025 om 12:47
oh echt joh? dat zou mij echt tegenstaan.
En doooooor!
vrijdag 3 oktober 2025 om 12:52
Ik vind zwemmen heerlijk, alleen ik heb een fobie voor de vloer van het zwembad. Zo goor om daar zonder badslippers te lopen en ook een handdoek om op te staan is voor mij echt een no-go.
Ben een keer mij slippers vergeten en toen naar huis gegaan. Voor mij echt ondenkbaar om op blote voeten te lopen
Ben een keer mij slippers vergeten en toen naar huis gegaan. Voor mij echt ondenkbaar om op blote voeten te lopen
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 3 oktober 2025 om 12:53
Jaaah! Bij mijn zwembad ook. Sommige mensen hebben echt geen schaamte.
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 3 oktober 2025 om 15:30
vrijdag 3 oktober 2025 om 15:51
Ik heb zo'n 2 in 1 shampoo douchegel maar ik zoek er eigenlijk nog 1 die niet zo mannelijk ruikt of wat meer neutraal. Ik heb nu die van Kruidvat.
En inderdaad 2 handoeken. Een opvallende voor bij het zwembad zodat ik weet dat die van mij is en niemand dezelfde kan hebben en het is altijd fijn om er een op de grond leggen om op te staan en over het bankje om op te zitten als je nog nat bent.
Ben nog wel aan het bedenken hoe ik mijn slippers ga markeren.
Hier hebben ze lockers met code. Dan moet je eerst een locker uitkiezen en dan een code verzinnen. Code is niet zo moeilijk, gebruik er gewoon een die ik elders al gebruik maar het lockernummer. Hoop dus altijd dat er eentje naast dat paneel vrij is, makkelijker te onthouden.
En inderdaad 2 handoeken. Een opvallende voor bij het zwembad zodat ik weet dat die van mij is en niemand dezelfde kan hebben en het is altijd fijn om er een op de grond leggen om op te staan en over het bankje om op te zitten als je nog nat bent.
Ben nog wel aan het bedenken hoe ik mijn slippers ga markeren.
Hier hebben ze lockers met code. Dan moet je eerst een locker uitkiezen en dan een code verzinnen. Code is niet zo moeilijk, gebruik er gewoon een die ik elders al gebruik maar het lockernummer. Hoop dus altijd dat er eentje naast dat paneel vrij is, makkelijker te onthouden.
vrijdag 3 oktober 2025 om 18:16
2x water gebruiken valt wel mee, ik spoel me alleen heel kort af in de douche van het zwembad.BeeDifferent schreef: ↑03-10-2025 12:11Ik zwem ook twee keer per week en was daar mijn haar én doe een rondje cremespoeling. Echt niet dat ik dat allemaal thuis ga doen hoor. Dat is twee keer water gebruiken én onnodig veel tijd.
Ik voel me gewoon niet schoon als ik met badkleding aan moet douchen. Dan zijn er toch delen die je niet kunt wassen?
huismuis
vrijdag 3 oktober 2025 om 21:13
In water met huidschilfers etc van een heleboel andere mensen ja, dus schoon is anders.
En de chloorlucht bedoel ik inderdaad ook. Dus ik douche thuis. Vervelende is wel dat ik me dan 2x moet afdrogen.
huismuis

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in