Lepeltje lepeltje

04-10-2025 22:29 124 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi, lees al lang mee, wil graag eens iets voorleggen.
Man wil namelijk elke avond lepeltje lepeltje liggen. Ik vind dit niet lekker liggen, word er onrustig van, wil bewegen en wordt gewoon geïrriteerd.
Man vindt dat ik mij aanstel en gewoon dit moet doen, hij vind het lekker liggen en slaapt graag zo. Of ik het niet voor hem over heb… zo kan hij het beste slapen namelijk.

Altijd als ik dit aangeef, wordt het ruzie en draait hij boos weg, dat ik nooit wat voor hem over heb en dat ik alleen aan mijzelf denk.

Ben ik nou gek? Je moet toch gewoon zelf in slaap kunnen vallen, zonder mij nodig te hebben? Of zeur ik nou?
evelien2010 schreef:
05-10-2025 13:04
Je bent wel partners en slaapt daarom ook samen. Daar hoort dit voor hem bij. Heel koud reageren met slapen op eigen dekbed, matras en zonder lichamelijk contact met elkaar kan zorgen voor uit elkaar groeien. Hij heeft dit nodig om in verbinding te blijven met jou. Dat is voor iedereen anders. Bedenk dat hij dit ook elders kan gaan zoeken als de verbinding tussen jullie aan het verdwijnen is. Dat wil je voorkomen toch?
Nou graag
Opzouten met zo'n vent
evelien2010 schreef:
05-10-2025 13:28
Elke dag seks is wat anders. Dit verhaalt gaat over samen slapen en in slaap vallen. Je bent in een relatie en to wil die behouden. Hij zoekt verbinding in lichamelijk contact. Natuurlijk kan to apart slapen maar dan gaat het waarschijnlijk wel verkeerd met de relatie. Dit lijkt mij niet type dat toekan met apart slapen en wekelijks agenda seks. Ik zou als to zijne toch zijn telefoon en activiteiten wat beter in de gaten houden. Het zou mijn relatie ook niet zijn. Maar to heeft jonge kinderen en wil hem behouden.
Koekoek. Ten eerste is angst dat je partner vreemd gaat een slechte reden om dingen tegen je zin te gaan doen, ten tweede is het weinig verbindend om over iemands grenzen heen te walsen. Man wil dat gewoon dat zijn behoeftes bevredigd worden, het kan hem namelijk niets schelen wat TOs behoeftes zijn.
evelien2010 schreef:
Je bent wel partners en slaapt daarom ook samen. Daar hoort dit voor hem bij. Heel koud reageren met slapen op eigen dekbed, matras en zonder lichamelijk contact met elkaar kan zorgen voor uit elkaar groeien. Hij heeft dit nodig om in verbinding te blijven met jou. Dat is voor iedereen anders. Bedenk dat hij dit ook elders kan gaan zoeken als de verbinding tussen jullie aan het verdwijnen is. Dat wil je voorkomen toch?
Naja ik heb het nodig om niet de hele nacht iemand te moeten aanraken. Ik heb dat nodig voor mn nachtrust en om hem niet op een gegeven moment de hersens in te slaan. Bedenk dat ik dit ook elders kan gaan zoeken. Dat wil hij toch ook niet?

Echt sorry hoor maar de jaren 50 belde, ze willen hun uitspraak terug.
evelien2010 schreef:
en haar behoeften? Jammer dan voor haar, het gaat om zijn wensen?????
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
evelien2010 schreef:
05-10-2025 13:54
Hij klinkt absoluut niet als een leuke man. Wat een gezeur. Maar hij wil in verbinding blijven met jou. Veel vrouwen die na een lange relatie en kinderen opeens geen intimiteit meer willen. Ik begrijp dat wel in jouw geval. Maar dit type man gaat waarschijnlijk verder kijken. Is hij ook geheimzinnig over zijn telefoon en heb je een tracker in zijn auto liggen. De signalen die hij geeft zijn reden tot zorg.
Hij wil niet in verbinding blijven. Hij wil lepeltje lepeltje zodat hij hem er makkelijk even in kan steken zonder dat TO nee zegt. Dit gaat alleen maar over aan zijn eigen trekken komen en 0 over liefde en verbinding. Ik zou er niet zo rouwig om zijn als ie het buiten de deur gaat zoeken. Lekker doen, kan ik op zoek naar een leuke partner
evelien2010 schreef:
05-10-2025 13:28
Elke dag seks is wat anders. Dit verhaalt gaat over samen slapen en in slaap vallen. Je bent in een relatie en to wil die behouden. Hij zoekt verbinding in lichamelijk contact. Natuurlijk kan to apart slapen maar dan gaat het waarschijnlijk wel verkeerd met de relatie. Dit lijkt mij niet type dat toekan met apart slapen en wekelijks agenda seks. Ik zou als to zijne toch zijn telefoon en activiteiten wat beter in de gaten houden. Het zou mijn relatie ook niet zijn. Maar to heeft jonge kinderen en wil hem behouden.
ah ze moet zich volledig naar hem schikken, want anders gaat hij lopen?
De jaren 50 hebben gebeld, ze willen hun ideeën terug.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Maargoed TO, wij kunnen zijn gedram allemaal wel idioot vinden, maar daar krijg jij geen fijne relatie door. Idealiter heb je op een rustig moment een gesprek over je behoeftes en welke emoties dingen oproepen, en hoe je samen een oplossing bedenkt die voor jullie beiden fijn is. Als je googled op conflicten oplossen oid kan je wel tips vinden (bijv https://www.jestaatnietalleen.nl/tips-c ... -oplossen/)
Lilla schreef:
05-10-2025 13:17
Totale onzin!! Wat "erbij hoort" bepaal je samen. En "verbinding elders zoeken" is een keuze, als man die keuze maakt is dat volledig zijn verantwoordelijkheid.
En of slapen op eigen matras, met eigen dekbed en zonder lichamelijk contact "heel koud" is, bepaal jij natuurlijk ook niet!
Nou inderdaad! In mijn relatie is (bijna) geen enkel fysiek contact meer en ja dat is soms echt wel wennen geweest maar toch is het heel goed mogelijk om nog met elkaar in verbinding te blijven. Juist door te respecteren dat je partner die behoefte niet of minder heeft. In plaats van te zeggen "gaat hij het ergens anders zoeken" zou je beter kunnen uitgaan van: de verbinding zoeken die voor beide partners werken.

Puur vanuit mijzelf gesproken: bij mij werd de behoefte aan fysiek contact juist minder in plaats van dat ik dacht "laat ik het eens bij een ander zoeken" en inmiddels geniet ik veel meer van andere dingen en is fysiek contact niet eens meer iets wat ik "een must" vind in
een relatie. Dus zo kan het ook.
Ik kan echt niet slapen met een lijf tegen me aan . We houden een tijdje elkaars hand vast wensen elkaar welterusten en draaien beide om ofwel ruggen naar elkaar toe . Verbinding zit in veel meer dan lichamelijk contact .
Ohhh ja zeker. Ik accepteer het even, maar na vijf minuten heb ik mijn eigen bewegingsruimte nodig. Gelukkig begrijpt mijn man dat ook wel. Als hij tegen die tijd al slaapt, kost het wel eens een beetje moeite, maar ik ga hier echt niet subtiel in doen om z’n gevoel te sparen of zo 😝 Mijn man heeft (niet hierom trouwens) m’n oude voedingskussen gepakt om mee te slapen. Is vast ook iets voor jouw man. Alsof het alleen telt hoe HIJ het fijnste slaapt, zeg.
Yildizlar2 schreef:
05-10-2025 16:35
Ik kan echt niet slapen met een lijf tegen me aan . We houden een tijdje elkaars hand vast wensen elkaar welterusten en draaien beide om ofwel ruggen naar elkaar toe . Verbinding zit in veel meer dan lichamelijk contact .
Man zit op zijn telefoon, ik lig met mijn rug naar hem toe en luister een podcast terwijl ik in slaap val. Op mijn aparte matras onder mijn eigen deken. Als man uitgetelefoond is draait hij zich om en valt ook in slaap. Naar volle tevredenheid van ons beide, en van gebrek aan verbinding hebben we zeker geen last :)
evelien2010 schreef:

Wtf???

Echt... nogmaals.... wtf???
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
05-10-2025 17:19
Wtf???

Echt... nogmaals.... wtf???
:there:
Best eng hè.
There is always something happening, and it's usually right now
TO je man klinkt echt als een egoistische hork. Is hij altijd al zo geweest?

Hoe zit het met jouw behoeften en wensen? Als hij zelfs met slapen (waar hij dus zelf ook niks van meekrijgt) jouw grenzen en behoeften al niet wil respecteren en vindt dat jij zeurt, dan is toch eigenlijk gewoon helemaal niks leuk aan deze man?

En elke dag seks? En dan "maak" je maar zin, wat voor man vindt dat uberhaupt aantrekkelijk? Een vrouw die bij wijze van spreken als Patrick de Zeester erbij ligt en voor de vorm wat geluiden maakt, alleen maar zodat hij zijn ding kan doen, die is toch op geen enkel vlak attent of respectvol naar jou toe?

En commentaar op schoonmaken? Hier is de Ajax en de dweil. Echt hoor.

Ik zou bijna zeggen relatietherapie en heel snel, maar iets in mij zegt dat hij dat waarschijnlijk niet zal willen. Dus mijn advies is eigenlijk, ga voor jezelf dingen regelen om te kunnen scheiden en zoek een leuker exemplaar. Het leven is te kort om bij zo iemand te blijven.

Maar omwille van de kinderen wil je dat misschien (nog) niet, dan zul je toch echt op je strepen moeten gaan staan en grenzen bewaken. En in een heel diep gesprek gaan samen.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Grobbekuiken_ schreef:
05-10-2025 17:23
:there:
Best eng hè.

Die heeft op Kinderdijk gestaan hoor, en dan alle molens tegen haar hoofd gehad. :bonk:
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Tijd voor een goed gesprek lijkt me, wat hij als "aanstellerij" en "heb je dit niet eens voor mij over" aangeeft kan je even gemakkelijk omdraaien. Is kinderachtig.
Dus op een moment dat jullie niet al in de irritatie zone zitten hier echt eerlijk en open over praten, compromissen sluiten en afspraken maken die voor beiden te accepteren zijn, voordat het te laat is.
MrsM schreef:
05-10-2025 17:31
Die heeft op Kinderdijk gestaan hoor, en dan alle molens tegen haar hoofd gehad. :bonk:
:HA:
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Wat een rare man gedachtegang van je man. Hij heeft meer recht op een goede nachtrust dan jij? Niet in meegaan.
Vanity of vanities; all is vanity
Bolina3310 schreef:
05-10-2025 13:02
Poeh, ik probeer even te reageren op de meeste vragen.
Ik denk, maar dat weet ik niet meer, zijn al 15 jaar samen en 2 kids verder, dat ik het mogelijk vroeger wel fijn vindt.
Ik weet ook niet welk punt dit opeens een probleem is geworden eigenlijk.

Hij zegt altijd: je valt vanzelf wel in slaap. Dat zal ook heus kloppen, maar ondertussen jeuken mn benen en voel ik constant de drang om te bewegen.

Meestal zeg ik idd, laten we even zo liggen 10-15 min en dan wegdraaien, maar dan is het gezucht gesteun en gemopper dat ik dus alleen aan mijzelf denk en heus wel keer in slaap val.

Verder wil hij graag dagelijks seks, dit is voor mij ook niet haalbaar, ook daarover wel vaak discussie.
Hij geeft aan dat dat heel normaal is. Terwijl ik het niet haalbaar vindt en ook niet elke dag zin heb. Als we dit dan niet doen is hij ook wel wat korter af! Ik ga er vaak in mee, omdat ik geen zin heb in gezeur. Voel mij schuldig, maar weet heel goed dat met 2 jonge kinderen e.d. heel normaal is dat ik niet zoveel zin heb.

Verder heeft hij op veel dingen die ik doe/anders doe veel commentaar.
Zoals:
- teveel beleg op brood kinderen
- niet goed genoeg schoonmaken
- eten vaak niet lekker
- opvoeding niet zoals hij t graag ziet
- rij te hard/te zacht/te lomp etc

Het gaat dus niet heel lekker…
Dit is allemaal niet goed te praten TO.
Klinkt niet als een leuke man.
Hoe lang denk je dit zo nog vol te willen houden ?
Wat wil jij ?
En wat gebeurd er als jij je zin doorzet?
Ik vind dat elke dag seksgedoe eigenlijk nog veel erger dan de rest.
MrsM :rofl:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn ex was ook zo en ik ben er 12 jaar in meegegaan. Nog wel wat ernstiger zaken dan TO beschrijft ook, helaas. Uiteindelijk was mijn maat een keer vol en stelde hij eisen waar ik niet in mee wilde gaan. Kort daarna gaf hij aan dat hij wilde scheiden en hij was stomverbaasd dat ik daar direct in mee ging.
TO zal ook ooit op dat punt komen. Dit is een goed topic omdat mensen aangeven dat dit gedrag en de eisen niet normaal zijn. Ik wist dat destijds in mijn achterhoofd wel, maar toch was ik niet in staat om daarnaar te handelen.
Bolina3310 schreef:
05-10-2025 13:02
Poeh, ik probeer even te reageren op de meeste vragen.
Ik denk, maar dat weet ik niet meer, zijn al 15 jaar samen en 2 kids verder, dat ik het mogelijk vroeger wel fijn vindt.
Ik weet ook niet welk punt dit opeens een probleem is geworden eigenlijk.

Hij zegt altijd: je valt vanzelf wel in slaap. Dat zal ook heus kloppen, maar ondertussen jeuken mn benen en voel ik constant de drang om te bewegen.

Meestal zeg ik idd, laten we even zo liggen 10-15 min en dan wegdraaien, maar dan is het gezucht gesteun en gemopper dat ik dus alleen aan mijzelf denk en heus wel keer in slaap val.

Verder wil hij graag dagelijks seks, dit is voor mij ook niet haalbaar, ook daarover wel vaak discussie.
Hij geeft aan dat dat heel normaal is. Terwijl ik het niet haalbaar vindt en ook niet elke dag zin heb. Als we dit dan niet doen is hij ook wel wat korter af! Ik ga er vaak in mee, omdat ik geen zin heb in gezeur. Voel mij schuldig, maar weet heel goed dat met 2 jonge kinderen e.d. heel normaal is dat ik niet zoveel zin heb.

Verder heeft hij op veel dingen die ik doe/anders doe veel commentaar.
Zoals:
- teveel beleg op brood kinderen
- niet goed genoeg schoonmaken
- eten vaak niet lekker
- opvoeding niet zoals hij t graag ziet
- rij te hard/te zacht/te lomp etc

Het gaat dus niet heel lekker…

Kortom, hij vind jou pas leuk als jij precies bent en doet wat hij wil. Wat wil jij? Doet dat er voor jou zelf nog toe?
Was ik weer.
Nee, vond hem vroeger veel attenter en geen hork, maar volgens hem klopt dat niet ;-)
Helaas ben ik wel eens geveld door migraine, ook dan reageert hij veel minder attent dan vroeger. Dan was het, ga maar gauw liggen, rustig aan! Nu is het, pfff alweer? Je doet het jezelf aan. Als jij wilt gaan liggen moet jij weten.
Nu snap ik heus wel dat het niet altijd leuk is, maar ik kan er ook niets aan doen.

Relatietherapie zou ik inderdaad graag doen, maar had hij inderdaad nog weinig zin in. Zou toch niet helpen. Terwijl ik oa graag aan onze communicatie werk. Ik weet bijv van mijzelf dat ik pleasend ben en hem graag naar de zin maak. Wil dat hij het fijn heeft. Hij weet dit ook, geeft ook aan hier (soms) gebruik van te maken. Ik schrok wel toen hij dat zei, vind dat echt heel slecht.
Maar goed, daar moet ik zelf ook iets mee. Ben ik mij van bewust.

@appelbloesem, thanks voor je link, ga zo eens kijken!

Wat betreft de seks! Nee, ook al was het haalbaar, geen behoefte aan, heb niet zo’n hoog libido meer.
Wat mij betreft doen we het 1x in de 2 weken, dus probeer daarin mijzelf echt wel er toe te zetten en dan vind ik het uiteindelijk ook lekker, maar elke dag.
Ik vind het echt een moetje en geniet er niet van. Wil gewoon slapen als ik in bed lig.

Wat ik wil met dit topic. Geen idee, beetje van gedachten wisselen ook.

Vind het lastig dat hij het altijd zo draait dat ik degene ben die zeur of moeilijk doet.

Zal straks voor het naar bed gaan eens het gesprek er (nogmaals) over aan gaan.
Maar weet eigenlijk dat dit zinloos is, dat geeft hij ook wel aan, hij vind het fijn dus ik moet niet zeuren, val vanzelf wel in slaap.
Hij wil dan ook altijd dat ik mijn shirt uit doe, omdat hij dat fijn vindt. Ik niet, ook zoiets!
Hij ligt toch ook zo? Is lekker warm!
Tja ik vind het vooral plakkerig en voel me dan naakt! Wil lekker wat om mij heen hebben.

Iemand zei nog, doe je het om de dag. Je zou het bijna doen, ware het niet dat ik het gewoon idioot vindt dat hij mij nodig zou hebben om in slaap te vallen.
Hij wil onze kinderen ook nooit in bed hebben, want zij moeten leren zelf te slapen.
Hij als volwassen man kan het niet eens.
Daar had hij dan niet van terug.
Dat een man gewoon een vrouw als een gat kan zien, waar hij elke dag in kan legen, gewoon omdat hij dat wil, dat is echt niet oke.

Om de dag tegen je zin is ook helemaal geen oplossing, wie tikte dat in godesnaam.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven