Welke (onbekende) stad beviel jou enorm?
maandag 6 oktober 2025 om 13:36
maandag 6 oktober 2025 om 20:14
Dartmouth, echt superleuk stadje aan de Engelse kust (nabij Torquay wat ook heel leuk is).
Trier is ook een mooie stad, is hier al vaker genoemd. Mooie winkelstad.
En omdat ik van het andere topic zo treurig werd, mijn favoriete steden voor een stedentrip: Parijs en Venetië. Ja, die zijn toeristisch, maar niet omdat het er zo stom is (duh)!
Trier is ook een mooie stad, is hier al vaker genoemd. Mooie winkelstad.
En omdat ik van het andere topic zo treurig werd, mijn favoriete steden voor een stedentrip: Parijs en Venetië. Ja, die zijn toeristisch, maar niet omdat het er zo stom is (duh)!
maandag 6 oktober 2025 om 20:55
maandag 6 oktober 2025 om 21:02
Haha, precies de steden die ik in het andere topic wilde plaatsen als 'viel tegen'. Voor mij zijn dat soort steden gewoon te klein, in een uurtje ben je er wel doorheen, hoe pittoresk het ook is.
On topic: Salzburg vond ik heel erg leuk, zie ik hier vaker genoemd ook. Ook wel een beetje klein alleen.
maandag 6 oktober 2025 om 21:33
Ik vond Granada echt prachtig! Niet alleen het Alhambra maar ook de oude stad is erg mooi.
Verder vind ik Naples ook geweldig. Het is een rauwe, drukke stad maar met veel mooie, verborgen plekjes. En je stapt op de ferry en kan naar mooie eilanden zoals capri of ischa.
Ook liggen pompei en hercaluneum om de hoek. Heb me er echt een paar dagen vermaakt.
Verder vind ik Naples ook geweldig. Het is een rauwe, drukke stad maar met veel mooie, verborgen plekjes. En je stapt op de ferry en kan naar mooie eilanden zoals capri of ischa.
Ook liggen pompei en hercaluneum om de hoek. Heb me er echt een paar dagen vermaakt.
Levensgenieter

maandag 6 oktober 2025 om 22:24
MissButterflyyy schreef: ↑06-10-2025 21:33Ik vond Granada echt prachtig! Niet alleen het Alhambra maar ook de oude stad is erg mooi.
Ja, dit vind ik ook allebei geweldige steden! In allebei de steden/streken ben ik al een paar keer geweest.
maandag 6 oktober 2025 om 22:24
Mérida in Spanje. Overzichtelijke stad met een goed stadsplein met ‘s avonds veel leven en betaalbare restaurants. En het is een oude Romeinse stad met oa theater, circus, brug. Ik vermaakte me er prima voor drie dagen / twee nachten. Hoogzomer niet te doen qua hitte maar in mei of september heerlijk.
maandag 6 oktober 2025 om 22:26
Colmar inderdaad! Vond ik ook erg mooi!
En heel klein maar super pittoreske, Eguisheim... alsof je op de set van Belle en het Beest staat.

Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
maandag 6 oktober 2025 om 23:58
En als je de autostrade afrijdt ... sleep die kinderen ineens binnen bij Technopolis pal aan afrit Mechelen-Zuid.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 7 oktober 2025 om 00:00
dinsdag 7 oktober 2025 om 07:25
zullen we nu weer onbekende steden doen?Myrthe1973 schreef: ↑07-10-2025 03:19Gent, York, Split, Verona, Edinburgh, Granada, Cork, Dresden, Salzburg, Sevilla, Bologna, Stockholm, Ljubljana, Bergen in Noorwegen, Rhodos stad, Palma de Mallorca, Palermo.
Hoe mooi is Venray? of Doetinchem? Bielefeld? Dover??
dinsdag 7 oktober 2025 om 09:15
In Nederland :Deventer en Leiden
In Europa: Valencia ( ik ben erg weg van het park daar: is 8 km lang gelegen in een oude rivierbedding in t park is van alles te doen en te recreëren) je hebt wel een fiets nodig
En aan t eind staan prachtige futuristische gebouwen die je regelmatig in films tegenkomt
T oude centrum is ook mooi trouwens
We moeten er maar snel weer heen.
In Europa: Valencia ( ik ben erg weg van het park daar: is 8 km lang gelegen in een oude rivierbedding in t park is van alles te doen en te recreëren) je hebt wel een fiets nodig
En aan t eind staan prachtige futuristische gebouwen die je regelmatig in films tegenkomt
T oude centrum is ook mooi trouwens
We moeten er maar snel weer heen.
dinsdag 7 oktober 2025 om 10:08
Eens met Zierikzee. Wat een leuk plaatsje is dat!
Waarschijnlijk ga ik volgend jaar naar Napels. Zie zowel enthousiaste reacties al negatieve reacties op die stad. Benieuwd in welk topic hij voor mij thuis gaat horen.
Valencia vond ik ook geweldig. Maar ik ben eigenlijk altijd wel enthousiast over steden aan zee. Heerlijk in de ochtend een beetje slenteren en zodra het in de middag te warm wordt met de fiets richting de zee. Turia park vond ik ook heel leuk en de moderne gebouwen prachtig.
Waarschijnlijk ga ik volgend jaar naar Napels. Zie zowel enthousiaste reacties al negatieve reacties op die stad. Benieuwd in welk topic hij voor mij thuis gaat horen.
Valencia vond ik ook geweldig. Maar ik ben eigenlijk altijd wel enthousiast over steden aan zee. Heerlijk in de ochtend een beetje slenteren en zodra het in de middag te warm wordt met de fiets richting de zee. Turia park vond ik ook heel leuk en de moderne gebouwen prachtig.
jojojo wijzigde dit bericht op 07-10-2025 10:10
38.96% gewijzigd

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in