Welke (onbekende) stad beviel jou enorm?

06-10-2025 13:36 137 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Londen, Parijs, Praag en Madrid. liefhebbers en haters. Misschien wel 50/50... Feit is: enorm bekend en velen zijn er al geweest.

Nu eens de verborgen pareltjes; Welke, liefst onbekendere, stad heeft jou onverwacht verrast?
En doooooor!
Dartmouth, echt superleuk stadje aan de Engelse kust (nabij Torquay wat ook heel leuk is).
Trier is ook een mooie stad, is hier al vaker genoemd. Mooie winkelstad.
En omdat ik van het andere topic zo treurig werd, mijn favoriete steden voor een stedentrip: Parijs en Venetië. Ja, die zijn toeristisch, maar niet omdat het er zo stom is (duh)!
MrsM schreef:
06-10-2025 18:24
Freiburg in Duitsland is trouwens ook heel leuk!
Ja klopt!! Of Freudenstadt als je daar toch in de buurt bent!
Brescia, Colmar, Deventer
Juul234 schreef:
06-10-2025 16:05
Bergamo, Italië een heerlijke plek met een oud en nieuwer gedeelte. Hamburg verraste mij ook.
Nog leuker vond ik Brescia, een tik kleiner maar charmant, gezellig en op en top Italiaans.
sallie68 schreef:
06-10-2025 15:34
Ik vind Deventer echt ontzettend leuk! Vorig jaar voor het eerst geweest en ik hoop zeker niet voor het laatst.
Sluit ik me helemaal bij aan. Kunstzinnige stad. Love it
In Spanje Santander: de vakantie bestemming van de Spanjaarden. Schitterende oude binnenstad, aan het strand, en heel veel vertier: s avonds op straat allemaal standjes met fingerfood.
juliet64 schreef:
06-10-2025 14:30
Warschau! Heel ruim opgezet, veel cultuur, lekker eten (nog betaalbaar), vriendelijke mensen, relaxte vibe.
Dit, ik vind Warschau echt top.

Gotenburg vind ik ook altijd een leuke stad om naartoe te gaan.
Pluma schreef:
06-10-2025 15:44
Ljubljana vond ik ook heel gezellig inderdaad. Hetzelfde met Alesund en Karlstadt.

In NL heeft Deventer me positief verrast

Haha, precies de steden die ik in het andere topic wilde plaatsen als 'viel tegen'. Voor mij zijn dat soort steden gewoon te klein, in een uurtje ben je er wel doorheen, hoe pittoresk het ook is.

On topic: Salzburg vond ik heel erg leuk, zie ik hier vaker genoemd ook. Ook wel een beetje klein alleen.
Tallinn en Vilnius :heart: .
BuzzieBee schreef:
06-10-2025 15:09
Lyon, Lille, San Sebastian en natuurlijk Bilbao
Dit!! :heart:
Ik vond Granada echt prachtig! Niet alleen het Alhambra maar ook de oude stad is erg mooi.

Verder vind ik Naples ook geweldig. Het is een rauwe, drukke stad maar met veel mooie, verborgen plekjes. En je stapt op de ferry en kan naar mooie eilanden zoals capri of ischa.
Ook liggen pompei en hercaluneum om de hoek. Heb me er echt een paar dagen vermaakt.
Levensgenieter ;)
MissButterflyyy schreef:
06-10-2025 21:33
Ik vond Granada echt prachtig! Niet alleen het Alhambra maar ook de oude stad is erg mooi.

Verder vind ik Naples ook geweldig. Het is een rauwe, drukke stad maar met veel mooie, verborgen plekjes. En je stapt op de ferry en kan naar mooie eilanden zoals capri of ischa.
Ook liggen pompei en hercaluneum om de hoek. Heb me er echt een paar dagen vermaakt.

Ja, dit vind ik ook allebei geweldige steden! In allebei de steden/streken ben ik al een paar keer geweest.
Mérida in Spanje. Overzichtelijke stad met een goed stadsplein met ‘s avonds veel leven en betaalbare restaurants. En het is een oude Romeinse stad met oa theater, circus, brug. Ik vermaakte me er prima voor drie dagen / twee nachten. Hoogzomer niet te doen qua hitte maar in mei of september heerlijk.
Xantileppe schreef:
06-10-2025 20:27
Brescia, Colmar, Deventer

Colmar inderdaad! Vond ik ook erg mooi!

En heel klein maar super pittoreske, Eguisheim... alsof je op de set van Belle en het Beest staat. :flirting:
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
HS26 schreef:
06-10-2025 16:33
Punt erbij voor Mechelen, erg leuk! En mochten er kinderen mee zijn of voor andere liefhebbers; op 10 minuten afstand te combineren met ZOO Planckendael.
En als je de autostrade afrijdt ... sleep die kinderen ineens binnen bij Technopolis pal aan afrit Mechelen-Zuid.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Hihi vrij logisch na mijn topic van tegenvallende citytrip steden.

Parijs. :love:
Napels. Rauw, eerlijk, karakter en de liefste mensen.
Heidelberg. Paar maanden gewoond als student. Prachtige stad, leuke mensen, goed eten. Geheimtipp.
pioen00 wijzigde dit bericht op 07-10-2025 10:54
27.16% gewijzigd
Gent, York, Split, Verona, Edinburgh, Granada, Cork, Dresden, Salzburg, Sevilla, Bologna, Stockholm, Ljubljana, Bergen in Noorwegen, Rhodos stad, Palma de Mallorca, Palermo.
Myrthe1973 schreef:
07-10-2025 03:19
Gent, York, Split, Verona, Edinburgh, Granada, Cork, Dresden, Salzburg, Sevilla, Bologna, Stockholm, Ljubljana, Bergen in Noorwegen, Rhodos stad, Palma de Mallorca, Palermo.
zullen we nu weer onbekende steden doen?
Hoe mooi is Venray? of Doetinchem? Bielefeld? Dover??
Derry. Kippenvel als je er rondloopt, warmte als je de pub in gaat.
En Beaulieu, prachtig klein Engels plaatsje met kleine winkeltjes en loslopende paarden
Gorinchem.
Zierikzee.
Middelburg.
In Nederland :Deventer en Leiden

In Europa: Valencia ( ik ben erg weg van het park daar: is 8 km lang gelegen in een oude rivierbedding in t park is van alles te doen en te recreëren) je hebt wel een fiets nodig
En aan t eind staan prachtige futuristische gebouwen die je regelmatig in films tegenkomt

T oude centrum is ook mooi trouwens
We moeten er maar snel weer heen.
Eens met Zierikzee. Wat een leuk plaatsje is dat!
Waarschijnlijk ga ik volgend jaar naar Napels. Zie zowel enthousiaste reacties al negatieve reacties op die stad. Benieuwd in welk topic hij voor mij thuis gaat horen.
Valencia vond ik ook geweldig. Maar ik ben eigenlijk altijd wel enthousiast over steden aan zee. Heerlijk in de ochtend een beetje slenteren en zodra het in de middag te warm wordt met de fiets richting de zee. Turia park vond ik ook heel leuk en de moderne gebouwen prachtig.
jojojo wijzigde dit bericht op 07-10-2025 10:10
38.96% gewijzigd
Sofia/ Bulgarije. Paar weken terug geweest en ik mis het echt terwijl ik tot een paar jaar terug niet eens een reis liefhebster was.
MrsM schreef:
06-10-2025 18:24
Freiburg in Duitsland is trouwens ook heel leuk!
Ja en Konstanz en Trier vind ik ook leuk.
En Berlijn, maar Berlijn is natuurlijk sowieso wel erg bekend.
Aix en Provence, Avignon, Longyearbyen, San Diego, Genua en Oostende.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven