Welke (onbekende) stad beviel jou enorm?
maandag 6 oktober 2025 om 13:36
dinsdag 7 oktober 2025 om 10:53
Als je van zee houdt, maakt Napels een goede kans. Je hebt er leuke eilanden Procida, Ischia, Capri voor de kust liggen, Sorrento aan de overkant van de baai met Pompeï en Herculaneum er tussenin. Mooie musea, de beste pizza's, probeer sfogliatella (soort minigebakje met gezoete ricotta en gedroogde vruchtjes) en de echte koffiecultuur. Ja, het is ook een rauwe en geen schone stad, maar de schoonheid zit daar in andere dingen. De inwoners zijn supertrots op hun stad en regio en mijn ervaring met ze is dat ze open zijn en graag een gesprekje met je aangaan.
dinsdag 7 oktober 2025 om 11:50
Bielefeld vond ik behoorlijk saai, maar die heb ik in combinatie met Munster bezocht en dat was een erg leuke stad. Tip: Op zaterdag op de markt staat ergens een eetkraam waar je voor 10 euro een flink bord 'oma kookt' krijgt.Lila-Linda schreef: ↑07-10-2025 07:25zullen we nu weer onbekende steden doen?
Hoe mooi is Venray? of Doetinchem? Bielefeld? Dover??
dinsdag 7 oktober 2025 om 11:54
Volgens mij zijn Venray, Doetinchem, Bielefeld en Dover allemaal vrij saai

dinsdag 7 oktober 2025 om 11:58
Die andere drie ben ik nooit geweest dus daar kan ik niks over zeggenLila-Linda schreef: ↑07-10-2025 11:54Volgens mij zijn Venray, Doetinchem, Bielefeld en Dover allemaal vrij saai![]()

Het is meer dat ik jouw bericht las en via Bielefeld de link naar Munster legde, vandaar dat ik daarop reageerde.
dinsdag 7 oktober 2025 om 12:11
Waarschijnlijk gaat we een kleine week en dit staat nu op de lijst voor mogelijk activiteiten Sorrento, Pad van de Goden, een (fiets)tour Amalfi, een boottocht Capri, Stadswandeling in thema Grafiti/Maradona en bezoek Vesuvius/Pompeï. Maar ik zit nog midden in de oriëntatiefase want we gaan pas in sept/okt volgend jaar. Maar ik neem je tips zeker mee!Pioen00 schreef: ↑07-10-2025 10:53Als je van zee houdt, maakt Napels een goede kans. Je hebt er leuke eilanden Procida, Ischia, Capri voor de kust liggen, Sorrento aan de overkant van de baai met Pompeï en Herculaneum er tussenin. Mooie musea, de beste pizza's, probeer sfogliatella (soort minigebakje met gezoete ricotta en gedroogde vruchtjes) en de echte koffiecultuur. Ja, het is ook een rauwe en geen schone stad, maar de schoonheid zit daar in andere dingen. De inwoners zijn supertrots op hun stad en regio en mijn ervaring met ze is dat ze open zijn en graag een gesprekje met je aangaan.
dinsdag 7 oktober 2025 om 12:41
Ik vond Napels geweldig. Het is rauw, druk, geluid, mensen, geuren, verkeer. Fantastisch.jojojo schreef: ↑07-10-2025 10:08Eens met Zierikzee. Wat een leuk plaatsje is dat!
Waarschijnlijk ga ik volgend jaar naar Napels. Zie zowel enthousiaste reacties al negatieve reacties op die stad. Benieuwd in welk topic hij voor mij thuis gaat horen.
Valencia vond ik ook geweldig. Maar ik ben eigenlijk altijd wel enthousiast over steden aan zee. Heerlijk in de ochtend een beetje slenteren en zodra het in de middag te warm wordt met de fiets richting de zee. Turia park vond ik ook heel leuk en de moderne gebouwen prachtig.
dinsdag 7 oktober 2025 om 13:26
dinsdag 7 oktober 2025 om 16:28
Ik vind Austin geweldig! Ik wil eigenlijk niet meer naar de VS om allerlei redenen maar voor Austin zou ik misschien wel een uitzondering maken.Grasgevoerd schreef: ↑07-10-2025 13:26Onbekend is een groot woord, maar de meest gebruikelijke stad is het ook weer niet: Austin (Texas). Heel leuk en gemoedelijk aan de ene kant en bruisende studentenstad aan de andere kant. Ik vond het heel leuk. En Philadelphia vond ik ook erg leuk. Vanwege de historie die daar toch ook wel ligt.
dinsdag 7 oktober 2025 om 17:48
Onbekend en echt geen grote stad maar erg leuk omgeving rojales in Spanje. Grotwoningen, te bezichtigen iedere 1e zondag van de maand. Kunstenaarscommunity. Leuk museum. Mooie straatjes echt Spaans en het schelpenhuis en museum niet vergeten. In de buurt een mooie kerk ontworpen door een leerling van Gaudi en gratis rondleiding. Torreveija in de buurt met de zoutmeren en laguna rose, roze meer natuurgebied om te wandelen en flamingos aansluitend een boottochtje naar Tabarca en je bent wel een paar dagen verder. Dit zijn maar enkele leuke dingen.
Afkoelen heeft gewerkt
dinsdag 7 oktober 2025 om 18:13
Zadar in Kroatië, klein maar fijne sfeer
Vilnius, naast de oude stad zijn andere wijken ook de moeite waard om in te wandelen
Tallinn, de wijk met houten vila’s bij het paleis met prachtig park maar ook leuke cafe’s in wat meer moderne wijken. En 10km buiten de stad moeraswandelingen op houten planken (bog walks).
Straatsburg, gezellige plaats voor overnachting
Helsinki, comfortabel (in de zomer).
Kanazawa in Japan, de allermooiste tuin maar ook hippe winkeltjes en goed modern museum
Volgend jaar maand rondreis door Polen. In Krakau ben ik al geweest maar heel benieuwd naar andere plaatsen (Gdansk en Warschau).
Vilnius, naast de oude stad zijn andere wijken ook de moeite waard om in te wandelen
Tallinn, de wijk met houten vila’s bij het paleis met prachtig park maar ook leuke cafe’s in wat meer moderne wijken. En 10km buiten de stad moeraswandelingen op houten planken (bog walks).
Straatsburg, gezellige plaats voor overnachting
Helsinki, comfortabel (in de zomer).
Kanazawa in Japan, de allermooiste tuin maar ook hippe winkeltjes en goed modern museum
Volgend jaar maand rondreis door Polen. In Krakau ben ik al geweest maar heel benieuwd naar andere plaatsen (Gdansk en Warschau).
zoefff wijzigde dit bericht op 07-10-2025 20:01
0.56% gewijzigd
dinsdag 7 oktober 2025 om 18:50
Ja, geweldige stad. Iets minder rauw dan Napels, maar zeker wel een soortgelijke sfeer. Geweldig eten, prachtige gebouwen, de rijke historie, leuke mensen.
dinsdag 7 oktober 2025 om 21:33
Polen heeft me echt positief verrast: Warschau, Wroclaw, Poznan zijn allemaal leuke steden.
In Amerika Washington DC en Seattle. Boston vond ik ook mooi. Charleston en Savannah mooie historische steden.
Chicago met de rivier door het centrum en hele mooie oude skyscrapers.
Turijn in Italië is leuk en heeft één van de beste Egyptische musea ter wereld.
Milaan werd veel genoemd in het negatieve topic maar ik vond het leuk.
Bordeaux is ook mooi, in de oude onderzeebunkers was lichtshow. Bijzonder om daar rond te lopen.
Bath in UK is leuk voor een paar dagen.
In Amerika Washington DC en Seattle. Boston vond ik ook mooi. Charleston en Savannah mooie historische steden.
Chicago met de rivier door het centrum en hele mooie oude skyscrapers.
Turijn in Italië is leuk en heeft één van de beste Egyptische musea ter wereld.
Milaan werd veel genoemd in het negatieve topic maar ik vond het leuk.
Bordeaux is ook mooi, in de oude onderzeebunkers was lichtshow. Bijzonder om daar rond te lopen.
Bath in UK is leuk voor een paar dagen.
dinsdag 7 oktober 2025 om 22:46
jojojo schreef: ↑07-10-2025 12:11Waarschijnlijk gaat we een kleine week en dit staat nu op de lijst voor mogelijk activiteiten Sorrento, Pad van de Goden, een (fiets)tour Amalfi, een boottocht Capri, Stadswandeling in thema Grafiti/Maradona en bezoek Vesuvius/Pompeï. Maar ik zit nog midden in de oriëntatiefase want we gaan pas in sept/okt volgend jaar. Maar ik neem je tips zeker mee!
Pad van de Goden zeker doen. Best pittige wandeling (zeker als het warm is) maar zooooo prachtig. Dit ga je echt een leuke trip vinden!
woensdag 8 oktober 2025 om 08:56
Ik zoek dus naar een leuke Amerikaanse bestemming maar heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen. Ook Boston vond ik niet veel aan. Zijn er ook Amerikaanse steden die leuke pleintjes hebben, leuke kleine winkeltjes, interessante architectuur (geen wolkenkrabbers), waar je fijn kunt wandelen zonder in de herrie en uitlaatgassen van het verkeer te zitten?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in