Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine

24-07-2025 10:24 1320 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic, nieuwe kansen,
(ont)matchen, kletsen en sjansen
Dat in ons happy single bestaan
nieuwe liefdes mogen ontstaan

Welkom en klets gezellig mee :cheer2:
Mus, zou het er ook mee te maken kunnen hebben dat jouw vriend natuurlijk niet zo lang alleen is geweest? Zijn "blauwdruk" van een relatie is natuurlijk nog gewoon die van zijn huwelijk: samenwonen, altijd samen zijn, het leven samen leven en de mogelijkheid om je even af te zonderen om daarna weer vol het gezinsleven in te duiken.

Jij bent natuurlijk, zoals je zelf zegt, 100 jaar vrijgezel geweest dus jouw " baseline" is: alleen zijn. Dan is een LATrelatie waarin je wekenlang weer even alleen bent natuurlijk anders dan die van iemand die nog maar relatief kort geleden gewoon samenwoonde.

Hm, ik krijg het niet uitgelegd, merk ik, maar in mijn hoofd is h et heel duidelijk :-).
@mus, neee ik zou dat zelf ook niet meer willen/kunnen.
De lange afstandsrelatie destijds van mij is ook de man met wie ik ben getrouwd. Maar toen waren we jonger en dat maakt het toch eenvoudiger.

Ik wil nu ook echt geen relatie meer met iemand die ver weg woont. Om steeds hele weekenden weg te moeten zijn. Dat maakt de spoeling voor mij ook weer een stuk dunner, maar dat is dan maar zo.
Voor mij was het juist lastiger om weer iemand constant om mij heen te hebben. Ik heb 10 jaar een LAT-relatie gehad en daar had ik nooit moeite mee. Daarna 4 jaar single. Toen ik weer een relatie kreeg moest ik er ontzettend aan wennen om weer iemand de hele dag in mijn huis te hebben, en kreeg ook irritaties naar hem :mrgreen: Maar ook dat wende uiteindelijk.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Peertjes schreef:
10-10-2025 11:25
@mus, neee ik zou dat zelf ook niet meer willen/kunnen.
De lange afstandsrelatie destijds van mij is ook de man met wie ik ben getrouwd. Maar toen waren we jonger en dat maakt het toch eenvoudiger.

Ik wil nu ook echt geen relatie meer met iemand die ver weg woont. Om steeds hele weekenden weg te moeten zijn. Dat maakt de spoeling voor mij ook weer een stuk dunner, maar dat is dan maar zo.
Ja dat inderdaad.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
10-10-2025 11:26
Voor mij was het juist lastiger om weer iemand constant om mij heen te hebben. Ik heb 10 jaar een LAT-relatie gehad en daar had ik nooit moeite mee. Daarna 4 jaar single. Toen ik weer een relatie kreeg moest ik er ontzettend aan wennen om weer iemand de hele dag in mijn huis te hebben, en kreeg ook irritaties naar hem :mrgreen: Maar ook dat wende uiteindelijk.
Gelukkig maar 😆

Ik denk daar ook weleens over na hoe het weer zou zijn, hele weekenden iemand in huis. In de 'soort van relaties' van de afgelopen jaren kon ik er niet goed tegen. Denk dat dat ook weer gaat wennen uiteindelijk in een fijne relatie.
VGM1980 schreef:
10-10-2025 11:26
Dat zou ik ook hebben. Ik heb in het verleden tien jaar samengewoond en nu woon ik alweer, ff denken (ben er ook echt totaaaaaal niet bij met mijn hoofd sinds een maand :love:) geen idee maar wel weer jaren alleen en dat vind ik hartstikke lekker. Om alleen al weer een latrelatie te hebben is al ontzettend wennen merk ik, voor ons allebei. Is niet erg, erg leuk zelfs als je zou f*cking in love bent als ik, wij kan ik beter zeggen :love:
'Date'/ inmiddels nieuwe vriend en ik kennen elkaar nu een maand en tot nu toe gaat het heel erg eehhh, makkelijk en meganisch. Echt ik heb dit nog nooit meegemaakt maar tot nu toe gaat het heel erg lekker. Ik kan vanaf de 1e date ook al heel erg goed met hem praten, hij is ook erg open over zijn gevoelens. (En dat heb ik nog niet heel veel meegemaakt bij een man)
En ik heb echt gedacht, zo mega madly in love, dat gebeurt niet meer na je veertigste. Wel dus en dat wordt mogelijk alleen maar erger de komende tijd... ;-D (Hopen voor jullie dat ik dit topic er niet al te veel mee besmeur, zal me in proberen te houden..)
@MissHolmes, hou je niet in hoor, dat geeft de daters hier moed! :D
Ik herken het ook, moet ik zeggen. Zo was het bij ons tot en met de zomer ook. En nu bij vlagen nog steeds, maar we komen nu ook in serieuzer vaarwater.

@MissU, ja zijn achtergrond is wel heel anders dan die van mij. Ik vind het ook niet leuk om steeds weer wekenlang apart te zitten, maar ben het alleen zijn/alleen wonen inderdaad totaal gewend. Hij mist het ook om zijn kinderen niet meer altijd om zich heen te hebben. Aan het begin riep hij dat hij echt nooit meer wilde samenwonen. Dat nam ik toen meteen al met een korreltje zout en daar is hij dus ook al aardig over bijgedraaid. Voorlopig was zijn ideaal geweest dat ik 'gewoon' op fietsafstand had gewoond. Hij vindt het idee dat ik straks misschien wekenlang in zijn huis zou verblijven ook wel heftig.

We gaan nog heel wat hindernissen tegenkomen, dus het is ook gewoon afwachten hoe sterk de liefde is als de verliefdheid wat gaat afnemen.
The impossible only takes a little longer
Wat lastig, Mus. Merk je bij hem wel een positieve mindset of benoemt hij vooral wat hij lastig vindt?
MissUnderstood schreef:
10-10-2025 12:24
Wat lastig, Mus. Merk je bij hem wel een positieve mindset of benoemt hij vooral wat hij lastig vindt?

Hij worstelt wel aardig de laatste tijd. Had eerder de hoop dat er iets van gewenning zou optreden en dat de afstand makkelijker zou worden als de relatie in een wat stabielere fase zou komen. En dat valt wat tegen. Hij zegt dat hij me gewoon heel erg mist. Maar het is nog te vroeg om uitspraken te doen over welke kant het op gaat.

Ik ben tot nu toe een beetje simpel, geloof ik. Ik vind het leven nog steeds veel leuker met hem dan zonder hem (ik bedoel: leuker om in een relatie te zitten dan om single te zijn). Ook als we niet bij elkaar zijn, weet ik dat er iemand speciaal voor mij is. Voor mij voldoet appen en videobellen ook wel redelijk om contact te houden (al mis ik het echte samen zijn en elkaar kunnen aanraken natuurlijk ook). Dus voor mij lijkt de keus tot nu makkelijker: ik had al een leuk leven en nu is daar een grote plus bovenop gekomen.

Mijn uitgangspositie is ook anders. Ik wist dat de kans dichtbij nul lag dat ik hier op het platteland een leuke vent ging tegenkomen. Dus ik ben heel bewust gaan daten op afstand. Iedereen die ik op Bumble zag, zat ver weg in Nederland. Hij beperkte zijn zoektocht tot een straal van een uur rond zijn huis. Tot hij mij naar rechts swipete, haha. Maar ja, dat deed hij van de andere kant ook weer bewust: omdat hij mijn leven avontuurlijk vond en hij al langer een sluimerende emigratiewens had. Hij heeft ook weleens gezegd dat hij mij waarschijnlijk niet naar rechts had geswiped als ik 'gewoon' in zijn woonplaats had gewoond. Dus dat is wel het dubbele hieraan.
Haha ok Mus ;-D

Ik wil trouwens wel 'mijn geheim' van delen dat dit nu zo lekker gaat na een hoop stomme mannen te hebben gedate: goed in je vel zitten en ook happy met jezelf zijn. Ja dat klinkt cheesy, i know maar het is wel zo. (En ik heb daar heel hard voor moeten werken en heeft jaren geduurd want ik had lange tijd weinig zelfvertrouwen)

En date ervaring en ouder worden helpt overigens ook..
Ik ben inmiddels 3,5 jaar single waarvan 2 jaar op mijzelf en ik denk ook dat ik echt weer zou moeten wennen om iemand om mij heen te hebben hoor..

De tijd zal het leren Mus :hug:

Zijn er verder nog dates dit weekend?
Ik heb een date met mijn bank, boek en serie :lol:
MissH gewoon hier blijven delen hoor, leuk om te lezen 😊

Mus dat klinkt idd aannemelijk, dat jij het alleen leven gewend bent en dat al een invulling had gegeven. Hij ziet 'samen zijn' met iemand waarschijnlijk anders omdat hij nooit echt op zichzelf toegewezen is.

Moet zeggen dat ik toch ook een beetje afwijk van de meesten hier. Ik ben het ook gewend om alleen te leven en voel me zelden eenzaam, hou van de rust thuis, heb veel dingen om te doen in mijn omgeving, voel me hier fantastisch.
En toch... heb nu 2 LAT relaties achter de rug en kan écht wel stellen dat ik het niet leuk vind. Mis 'thuis', heb een hekel aan het heen en weer zeulen met spullen en dan nog dingen missen die ik niet bij heb, de leuke evenementen in mijn omgeving missen wanneer ik bij de ander ben, na het werk nog moeten 'verhuizen' en zo een stuk van de avond kwijt zijn en dan de zondagavond weer terug zodat dat ook als een 'verloren' avond voelt. Ideaal LATten zou voor mij betekenen dat mijn partner altijd mijn richting uit komt 😅
Maar in een ideale wereld ga ik toch echt wel nog samenwonen met iemand. Dat is iets waar ik redelijk snel tijdens het chatten naar peil en heel vaak staan de mannen waar ik mee date er gelukkig hetzelfde in. Er is geen enkele reden tot haast maar de intentie moet er wel zijn.

Pup, date en ik zien elkaar na de middag.
Klinkt gezellig, geniet er van!

Fijn weekend iedereen!
Leuk Attraverso! Veel plezier😅
Ik vind het ook alleen maar leuk te lezen MissHolmes 🤗
Zelf heb ik steeds totaal geen zin om het online daten op te pakken, maar ik zou graag weer eens iemand treffen waar ik gek op wordt en uiteindelijk een fijne relatie mee opbouwen. Dus moet ik toch weer eens in actie gaan komen.

Dus hier ook geen dates, Pupke. Net klaar met werk wat nog af moest. Vanavond een etentje met wat familie.

Veel plezier Attraverso 🥰
Echt heel herkenbaar Peertjes! Het is echt haat-liefde het daten.. Zelf heb ik op zich wel zin om te daten maar ik heb echt totaal geen zin om die hele hoop stront door te moeten op Tinder/bumble en stomme gesprekken te voeren of mannen die überhaupt niets zeggen. Pff! Maar ja wat je zelf ook zegt: ‘We zullen wel in actie moeten komen’ want hij komt niet ineens uit de lucht vallen.. Veel plezier vanavond en eet smakelijk ;) Ik heb morgenmiddag nog een verjaardag dus ik zit niet alleen maar op de bank geplakt haha
Leuk Attra, have fun!

Ik ben er wel voor mezelf achter gekomen dat ik geen ruimte heb voor een relatie. Of voor (uitgebreid) daten.
Sowieso als ik de kinderen heb, ben ik druk.
En met mijn ex (LAT relatie, niet de vader van mijn kinderen) vond ik het dan ook lastig dat hij even koffie kwam drinken. Had dan aan alle kanten het gevoel dat ik te kort schoot. De kinderen aandacht geven, hem aandacht geven en dan ook nog zorgen dat alles in huis gedaan wordt, er eten op tafel komt etc. Ik vind dat echt veel te druk merk ik.
En op vrije dagen wil ik ook graag met vriendinnen zijn en series kijken met een kop thee op de bank en dan 'moest' ik ook hem nog even zien. Van mezelf he, hij vond het prima en kwam naar zijn idee ook geen aandacht te kort.
Maar ik vind die relatie net even een bal teveel om in de lucht te houden ofzo.
Geniet nu echt enorm van alleen zijn.
Gewoon _melon met login problemen
Met mijn laatste ex was ik te veel samen, we hadden quasi dezelfde werkuren, ik woonde dichter bij zijn werk waardoor hij de hele week bij mij bleef en in het weekend waren we dan samen bij hem.
De laatste tijd tref ik mannen met totaal andere werkuren of die regelmatig in het buitenland zitten. Dat vind ik wel fijn. Of mss zoek ik het wel op...
Ik heb even m'n kop uit het raam gestoken en naar boven gekeken, maar inderdaad geen mannen te bekennen Pupke 🤣

Ik zit er ook enigzins zo in Melon: het is te veel op alle drukte al in mijn leven.
Hoewel ik de weekenden tijd heb, moet ik vaak achterstallige dingen doen waar ik doordeweeks niet aan toe kom.
Maar dat ligt uiteraard ook bij mijzelf; geef je dat daten ook een prioriteit. En ik heb net als Pupke geen zin in dat swipen en chatten. Maar zonder chatten op een date gaan (breeze) zou me ook totaal niet trekken.

Nou, schiet weer lekker op :rofl:
Pupke schreef:
11-10-2025 13:16
Echt heel herkenbaar Peertjes! Het is echt haat-liefde het daten.. Zelf heb ik op zich wel zin om te daten maar ik heb echt totaal geen zin om die hele hoop stront door te moeten op Tinder/bumble en stomme gesprekken te voeren of mannen die überhaupt niets zeggen.

Aaah, I feel for you. Alleen dit zou al een mega motivatie zijn om het met Musman te laten werken... 😅

Mocht ik ooit terug moeten op Bumble (Breeze is onmogelijk voor mij en Tinder kan ik niet aan), dan zou ik mijn oude strategie aanhouden: snel videobellen. Voorkomt eindeloos chatten, maar voorkomt ook daten met een wappie. En je weet dan gewoon vanaf de bank of de foto's een beetje kloppen.
Peertjes schreef:
11-10-2025 13:40
Ik heb even m'n kop uit het raam gestoken en naar boven gekeken, maar inderdaad geen mannen te bekennen Pupke 🤣

Ik zit er ook enigzins zo in Melon: het is te veel op alle drukte al in mijn leven.
Hoewel ik de weekenden tijd heb, moet ik vaak achterstallige dingen doen waar ik doordeweeks niet aan toe kom.
Maar dat ligt uiteraard ook bij mijzelf; geef je dat daten ook een prioriteit. En ik heb net als Pupke geen zin in dat swipen en chatten. Maar zonder chatten op een date gaan (breeze) zou me ook totaal niet trekken.

Nou, schiet weer lekker op :rofl:
Ik heb de tijd ook wel in het weekend, maar als het dan wel wat wordt, dan ga ik weer in conflict komen met mezelf denk ik haha.

Nouja alleen is het vooralsnog ook meer dan prima.
Gewoon _melon met login problemen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven