Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine

24-07-2025 10:24 1254 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic, nieuwe kansen,
(ont)matchen, kletsen en sjansen
Dat in ons happy single bestaan
nieuwe liefdes mogen ontstaan

Welkom en klets gezellig mee :cheer2:
Peertjes schreef:
30-09-2025 10:45
Dit is heel herkenbaar. En ook merk ik toch dat je minder snel uitgenodigd wordt voor een avondje als single bij een stel.

Ik heb zelf niet zoveel ervaring nog met online dating, maar ik kan me goed indenken dat het frustrerend kan gaan worden.
Het is ook een speld in de hooiberg wat betreft het vinden van een match.
Het lukt mij gewoon niet ahv foto's en een profiel; ik vind gewoon niemand leuk als ik scrol.

In de leeftijd van jou @Pupke lijkt het me ook lastig met de wel of geen kinderwens.

Ik wil het echt gaan proberen om eens echt tijd te maken voor dat daten, elke keer denk ik weer van laat maar en dan ben je druk en zo gaat de tijd voorbij.
Maar van de verhalen van RRT, Mus, Mimali, miss word ik wel blij.. toch ineens een match 🙂
Ik heb daar eigenlijk niet echt last van, maar mijn 2 andere vriendinnen hebben een (internationaal) chauffeur als man, dus die dames zijn sowieso veel alleen. En ik kan/mag daar ook altijd komen als ze wel samen zijn. Maar ik heb ook niet echt behoefte om als stellen samen dingen te doen. Met de vader van m'n kinderen dat ook nooit echt gedaan, op 1 stel na en die hele relatie (met z'n 4en) is compleet ontploft toen ex en ik uit elkaar gingen.
Dus wat dat betreft houd ik vrienden en liefde ook liever wat meer uit elkaar heb ik ontdekt.

Mijn single vriendin wil iig ook 'nooit' meer een relatie haha. Dus zolang dat zo is, kunnen we mooi tijd samen doorbrengen.

Qua foto en profiel vind ik het op datingapps wel prima trouwens. Maar dan die gesprekjes..... Huilen, haha!
Gewoon _melon met login problemen
Peertjes schreef:
30-09-2025 10:45
Ik heb zelf niet zoveel ervaring nog met online dating, maar ik kan me goed indenken dat het frustrerend kan gaan worden.
Het is ook een speld in de hooiberg wat betreft het vinden van een match.
Het lukt mij gewoon niet ahv foto's en een profiel; ik vind gewoon niemand leuk als ik scrol.

In de leeftijd van jou @Pupke lijkt het me ook lastig met de wel of geen kinderwens.

Ik wil het echt gaan proberen om eens echt tijd te maken voor dat daten, elke keer denk ik weer van laat maar en dan ben je druk en zo gaat de tijd voorbij.
Maar van de verhalen van RRT, Mus, Mimali, miss word ik wel blij.. toch ineens een match 🙂
Het is ook lastig om aan de hand van een paar foto's en misschien een stukje tekst te bepalen of je iemand 'leuk' vind, maar misschien kun je het makkelijker voor jezelf maken door te bedenken dat je met een match niet meteen getrouwd bent. En ook alle 'mwah' mannen naar rechts te swipen want waar ligt het aan waardoor je niemand leuk vind? Een tijdje terug las ik een artikel over swipen en daarin gaf de mevrouw aan dat je ook moet kijken naar het profiel zelf, het stukje tekst (als dat er is haha) en als dat je aanspreekt naar rechts swipen. Probeer het minder groot te maken want soms heb je de leukste gesprekken met iemand waarvan je op basis van foto's een 'meh' gevoel had. Of zoals Attraverso zei 'Daten is weten'. Ik word ook echt heel blij van de succesverhalen! :D Ook de reden waarom ik op en af wil daten haha.
_melon2 schreef:
30-09-2025 10:53
Qua foto en profiel vind ik het op datingapps wel prima trouwens. Maar dan die gesprekjes..... Huilen, haha!
Haha ja vaak wel! :lol:
Plasticss schreef:
30-09-2025 09:56
Stomme vraag misschien maar als je een kinderwens had, heb je dan nooit overwegen voor het BAM (bewust alleenstaande moederschap?) Ik heb ook een kinderwens, ik wordt komende maand 35 jaar...maar ik heb wel besloten dat ik mijn kinderwens niet laat afhangen van een partner die ik misschien/misschien niet tegenkom. Ik weet er zijn talloze meningen over.
Nou nee want ik heb dus nooit een kinderwens gehad :P (en ik ben 40+ dus die gaat er ook niet komen. Met nieuwe vriend gaat dat in ieder geval geen probleem worden ✂️)

Anyway dat lijkt me wel lastig, als je single bent met kinderwens. In heb wel geluk dat ik dat probleem in ieder geval nooit gehad heb.
Pupke schreef:
30-09-2025 11:14
Het is ook lastig om aan de hand van een paar foto's en misschien een stukje tekst te bepalen of je iemand 'leuk' vind, maar misschien kun je het makkelijker voor jezelf maken door te bedenken dat je met een match niet meteen getrouwd bent. En ook alle 'mwah' mannen naar rechts te swipen want waar ligt het aan waardoor je niemand leuk vind? Een tijdje terug las ik een artikel over swipen en daarin gaf de mevrouw aan dat je ook moet kijken naar het profiel zelf, het stukje tekst (als dat er is haha) en als dat je aanspreekt naar rechts swipen. Probeer het minder groot te maken want soms heb je de leukste gesprekken met iemand waarvan je op basis van foto's een 'meh' gevoel had. Of zoals Attraverso zei 'Daten is weten'. Ik word ook echt heel blij van de succesverhalen! :D Ook de reden waarom ik op en af wil daten haha.

Ja, dat doe ik ook vrijwel altijd. Ik selecteer op basis van het profiel en de geschreven tekst en alleen als de foto echt afgrijselijk verschrikkelijk afschuwelijk is, reageer ik niet. Andersom ook trouwens: als ik de foto geweldig vind maar het profiel/de tekst heel stom, reageer ik ook niet.

Ik heb trouwens een date vanavond. De foto vind ik mwaoh, de tekst erg leuk dus ik dacht: we geven het eens een kans.
Ooh MissU spannend! Ben benieuwd!
Ssm en ik zien elkaar morgen maar appen wanneer mogelijk hele dagen door…
@MissHolmes: Sorry verkeerd gelezen, ik las kinderwens i.p.v. géén kinderwens. Mijn fout sorry :)
MissU hoe was het??
Attraverso schreef:
01-10-2025 08:14
MissU hoe was het??

Ik weet het weer eens niet zo goed. Leuke avond, leuk gesprek, zelfs hier en daar wat gelachen maar 0,0 aantrekkingskracht van mijn kant.
Ook wel hier en daar een opmerking waar ik mijn wenkbrauwen even van optrok, dus ik denk niet dat ik een tweede date wil.
Kunnen zijn uitspraken met wat zenuwen te maken hebben?
Je hebt er een nachtje over geslapen, dan weet je het meestal wel. Als er geen zin is om hem terug te ontmoeten stopt het…
Nee, hij was niet zenuwachtig volgens mij. Het was een zeer zelfverzekerde man (dat vind ik op zich een pluspunt). Ik kreeg een beetje het gevoel dat hij eigenlijk een soort mansplainer was, en zat te zoeken naar openingen om mij eens eventjes te vertellen hoe de wereld in elkaar zat. Die opening gaf ik hem niet, waarop ik de vraag kreeg of ik weleens had overwogen mijn onafhankelijkheid een beetje om te buigen richting een man (???). Let wel: ik had het met geen woord over onafhankelijkheid gehad, dus dit vond ik een vreemde opmerking.

Hij ging ook een soort evaluatie van de date geven met een hoop complimenten en "nee, schrik niet, ik ga niet gelijk aan je zitten, maar zullen we wel even proosten op deze eerste stap naar liefde?". Vond ik ook raar; gaf vooral aan dat hij erg gericht is op wat HIJ ergens van vindt zonder even de kamer te lezen of die enorme klik die hij voelde uberhaupt wel wederzijds was.
Met 0,0 aantrekkingskracht wordt het sowieso wel heel lastig, vrees ik. Jammer...
The impossible only takes a little longer
Haha oh ik moet er wel een beetje om lachen MissU, maar dan houdt het op. Ook geen man overboord.

Ik vind het al lang stoer dat je gewoon afspreekt met iemand die je niet kent. Iedereen die dat durft vind ik stoer.

Heb al wekenlang contact met 2 best leuke kerels, niet voor een relatie, maar eventueel wel voor seks (niet tegelijk hoor hahaha!), maar ik durf gewoon echt niet.
_melon2 schreef:
01-10-2025 09:18
Heb al wekenlang contact met 2 best leuke kerels, niet voor een relatie, maar eventueel wel voor seks (niet tegelijk hoor hahaha!), maar ik durf gewoon echt niet.

Voor seks zou ik dat denk ik ook niet durven...
Mus* schreef:
01-10-2025 09:40
Voor seks zou ik dat denk ik ook niet durven...

Nee, dat zou ik ook niet (meer) durven.
Ik durf het überhaupt niet. Ik heb helemaal geen moeite met sociale dingen en op een feestje praat ik ook gerust tegen vreemden. Maar 1 op 1 afspreken voor een date? Verschrikkelijk.
En laat staan dus voor eventueel een seksdate ja. Nee.
Ik durf gewoon niet en vind het eigenlijk best stom van mezelf.
_melon2 schreef:
01-10-2025 09:48
Ik durf het überhaupt niet. Ik heb helemaal geen moeite met sociale dingen en op een feestje praat ik ook gerust tegen vreemden. Maar 1 op 1 afspreken voor een date? Verschrikkelijk.
En laat staan dus voor eventueel een seksdate ja. Nee.
Ik durf gewoon niet en vind het eigenlijk best stom van mezelf.

Wat vind je precies eng? Meer dan lekker lullen met een vreemde onder het genot van een drankje en een hapje is het vaak niet.

Als je er hele hoge verwachtingen van hebt, dan wordt het pas spannend.

Ik vond overigens daten via Breeze superleuk altijd. Even een avondje kletsen onder het genot van 1 of 2 wijntjes. Als er geen klik was, was ik binnen een uur weer vertrokken. Die vrijheid is er gewoon.
Gewoon koudwatervrees, dat is normaal. De eerste keer is dat het ergst, daarna went het. En mijn ervaring is dat ik vooral de laatste 10 minuten of zo voordat je elkaar ziet heel zenuwachtig was. Maar als je dan eenmaal contact had, ebde dat heel snel weg. Gewoon in openbare gelegenheden afspreken en jezelf toestaan om na één drankje weer te vertrekken.
Marathonloopster schreef:
01-10-2025 12:21
Wat vind je precies eng? Meer dan lekker lullen met een vreemde onder het genot van een drankje en een hapje is het vaak niet.

Als je er hele hoge verwachtingen van hebt, dan wordt het pas spannend.

Ik vond overigens daten via Breeze superleuk altijd. Even een avondje kletsen onder het genot van 1 of 2 wijntjes. Als er geen klik was, was ik binnen een uur weer vertrokken. Die vrijheid is er gewoon.
Ik weet niet of ik die vrijheid wel voel. Ik vind dat soort dingen echt lastig. Iets fatsoenlijk afkappen zeg maar. Ik heb daar al heel veel in geleerd de afgelopen jaren of eigenlijk maanden, maar ik weet niet of ik daar al wel zo goed mee om kan gaan haha.
Heb echt nog nooit met een man onbekend afgesproken, denk inderdaad voornamelijk koudwatervrees.

Was laatst ook een hele leuke man die wilde graag voor me koken (is chef in een goed restaurant), maar ik vind dat echt doodeng.

Misschien klinkt Breeze dan wel beter idd.
Ah nevermind. Breeze heeft echt geen steden in de buurt. :O
En dan vragen jullie je natuurlijk af, hoe heb je je exen ontmoet.
Nou meestal via vrienden. :$
_melon2 schreef:
01-10-2025 12:34
Ik weet niet of ik die vrijheid wel voel. Ik vind dat soort dingen echt lastig. Iets fatsoenlijk afkappen zeg maar. Ik heb daar al heel veel in geleerd de afgelopen jaren of eigenlijk maanden, maar ik weet niet of ik daar al wel zo goed mee om kan gaan haha.
Heb echt nog nooit met een man onbekend afgesproken, denk inderdaad voornamelijk koudwatervrees.

Was laatst ook een hele leuke man die wilde graag voor me koken (is chef in een goed restaurant), maar ik vind dat echt doodeng.

Misschien klinkt Breeze dan wel beter idd.

Het lijkt zo lastig, maar uiteindelijk ben je gewoon goudeerlijk als je zegt dat je naar huis gaat omdat je de klik niet helemaal voelt. Zo deed ik dat ook en dat werd gewoon gewaardeerd. Afwijzingen horen nou eenmaal bij daten.
_melon2 schreef:
01-10-2025 12:37
Ah nevermind. Breeze heeft echt geen steden in de buurt. :O
Kies voor de dichtbijzijnde stad. Als er eenmaal een date staat in die stad en je vindt het te ver, kun je altijd met de klantenservice (gewoon via de app) contact opnemen. Zij kunnen als een soort doorgeefluik spelen tussen jou en je date om een andere locatie/plek te vinden. Zij zijn mega behulpzaam en reageren ook snel.

Ik ben nog altijd dankbaar voor Breeze, want zo heb ik mijn huidige lief ook ontmoet 🥰

Tinder en Bumble trok ik echt niet meer.
_melon2 schreef:
01-10-2025 09:18
Oh nee maar dit durf (en doe) ik ook écht niet hoor! Ik moet wel echt een klik met iemand hebben en zomaar afspreken voor alleen seks daar klap ik letterlijk van dicht😂 Vroegâh, 20 jaar geleden, heb ik dat wel eens gedaan maar toen durfde ik alles :lol: Maar afspreken met iemand mag ook best spannend zijn, dat is heel normaal! Ik ga ook niet fluitend naar een date haha maar probeer het te zien als een ontmoeting en dat je gaat voor een gezellige wandeling/drankje etc.. Verder eens met Mus! De laatste 10-15min voor de date zijn het ergste maar dat overleef je ook wel weer:)

Jammer dat de date niets was MissUnderstood! Maar wel super stoer dat je gewoon gegaan bent ;)
MissUnderstood schreef:
01-10-2025 09:11
Nee, hij was niet zenuwachtig volgens mij. Het was een zeer zelfverzekerde man (dat vind ik op zich een pluspunt). Ik kreeg een beetje het gevoel dat hij eigenlijk een soort mansplainer was, en zat te zoeken naar openingen om mij eens eventjes te vertellen hoe de wereld in elkaar zat. Die opening gaf ik hem niet, waarop ik de vraag kreeg of ik weleens had overwogen mijn onafhankelijkheid een beetje om te buigen richting een man (???). Let wel: ik had het met geen woord over onafhankelijkheid gehad, dus dit vond ik een vreemde opmerking.

Hij ging ook een soort evaluatie van de date geven met een hoop complimenten en "nee, schrik niet, ik ga niet gelijk aan je zitten, maar zullen we wel even proosten op deze eerste stap naar liefde?". Vond ik ook raar; gaf vooral aan dat hij erg gericht is op wat HIJ ergens van vindt zonder even de kamer te lezen of die enorme klik die hij voelde uberhaupt wel wederzijds was.

Moet best wel lachen om je hele beschrijving haha

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven