Held op sokken

13-10-2025 17:12 82 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel zegt het al, ik ben een held op sokken. Het zit zo... ik ben inmiddels bijna 20 jaar vrijgezel en in die tijd wel eens wat gedatet, maar ook dat is al weer lang geleden. Ik vond het ook allemaal gedoe, in al die tijd heeft namelijk ook niemand mijn hart sneller doen kloppen. Tot nu. Mijn buurman. Gelukkig een stukje verderop en 2 etages hoger. Maar iedere keer als ik hem tegenkom, kom ik niet verder dan 'hoi'. En nu zoek ik advies. Hoe pak ik dit aan? Kaartje in de bus? Ik vind mezelf kansloos!!

Juist omdat het zo lang is geleden dat ik iemand oprecht leuk vond, is de angst voor afwijzing ook zo groot.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ja, ik zeg ook fiets. Vraag of hij naar iets aan je fiets wil kijken en zeg erbij dat je zelf ook meer wil leren over fietsonderhoud, dus vraag of je mee mag kijken. Ik zie meteen al een romantische setting voor me met kleine fietsonderdeeltjes waar je heel dicht met je hoofd bij moet komen om het goed te kunnen zien. :proud:
The impossible only takes a little longer
Je kunt hem ook vragen naar goede routes en als je dan durft, voorstellen of hij het leuk vindt om samen te gaan fietsen
Kaartje in de bus: nee. Veel te expliciet en het is voor hem onmogelijk om dat kaartje te negeren, stel dat hij dat zou willen. Je kunt beter kiezen voor een meer vrijblijvende aanpak, zodat niemand voor het blok wordt gezet (zoals met een kaartje) en jullie er allebei op een elegante manier mee wegkomen, mocht er geen klik of interesse zijn.

Wat ik zou doen: hem in de wandelgangen aanspreken over het fietsen (ja, mooie fiets heb je, ik zag je laatst wegrijden) en vragen of hij leuke routes kent. Ik zeg maar wat, hoor, ben zelf geen fietser maar ik stel me zo voor dat fietsers dat soort tips onderling uitwisselen. Dan kan hij jou een tip geven en tegelijkertijd - desnoods na enig nadenken - een keer vragen of je zin hebt om mee te gaan. Zo houd je het voor jullie allebei relaxed: het kan alleen bij fiets-tips blijven, maar áls hij interesse heeft, hoeft hij de bal alleen nog te koppen.
lenthe_ schreef:
13-10-2025 19:34
Je kunt hem ook vragen naar goede routes en als je dan durft, voorstellen of hij het leuk vindt om samen te gaan fietsen
Ah, je was me voor! :lol:
Ik zou waarschijnlijk op zijn 19e eeuws iets uit mijn handen laten vallen, per ongeluk misschien zelfs...
Lorem Ipsum
evelien2010 schreef:
13-10-2025 19:24
Ik zou iemand niet zomaar uitnodigen voor koffie hoor. Je woont daar nog jaren waarschijnlijk. Jullie fietsen beiden dus dat is een prima aanknopingspunt. Toon interesse in zijn fiets, technische kennis of vraag of hij tochten maakt of bij een vereniging zit. Dan hoor je vanzelf meer over zijn sociale leven. Die fiets is een prima aanknopingspunt voor andere vragen (vrienden, werk, wat doet hij in het weekend, echt vrijgezel etc).

En vraag hem daarna een keer te helpen met jouw fiets. Bouw het contact langzaam op.
Ik vind het hartstikke hartelijk van een ander als die me een keer uitnodigt voor koffie met wat lekkers, of om samen iets te doen. Dan denk ik direct: hee, is dat een gezellig, benaderbaar iemand?
Juist van een buur leuk.
Kopje suiker is ook niet meer van deze tijd, en bovendien idioot om dat bij de buurman van twee etages hoger te gaan vragen.🤣
Ik ga ook voor de optie de fiets als joker te gebruiken. Zijn genoeg tips gegeven.

Altijd leuk zulke topics, vooral als ze goed aflopen!
Een vriendin van mij heeft laatst bij mijn buurman een briefje onder de ruitenwisser gedaan met haar nummer en een korte zin erop.
Hij vond het echt super leuk!
Uiteindelijk niks geworden, maar niet geschoten is altijd mis.
Gewoon _melon met login problemen
Idd iets met de fiets…. 🤔

Voor het geval dat zn fiets in de winterstalling gezet wordt.

Het weer is nu nog best goed to, maar dat is mss vanaf november wel anders en ook langer donker.
Pieremachochel
Claire45 schreef:
13-10-2025 20:07
Ah, je was me voor! :lol:
Twee mensen die hetzelfde (willen) posten... Dan móet het wel een goed idee zijn. :high5:
Wat leuk dit! En ik snap je helemaal. Ook al jaaaaaren single. Tussendoor wel 2 korte relaties gehad. Eentje daarvan is mede ontstaan door kaartje in de bus te doen. Of nou ja, uiteindelijk rukte mijn zoon (toen 8 jaar, ADHD dus 0 geduld ;-D ) het kaartje uit mijn hand en stopte 'm bij die man in de bus. Hij kende mijn naam niet, dus moest hints geven in het kaartje. Speciaal mailadres ervoor aangemaakt. Dag later had ik reactie :) 3 maanden 'relatie' gehad, 16 jaar later nog vrienden.

Nu zou ik waarschijnlijk toch kiezen voor de directere weg. Denk ik.... :$
Oeh leuk! Ik ben al 14 jaar samen met mijn buurman. :flirting: ik kwam het tegen tijdens de hond uitlaten.

Jullie hebben een gemeenschappelijke deler en ik zou dus wat al geopperd is vragen of hij leuke routes weet en of hij misschien mee wil.

Denk maar zo je zal heus niet het loodje leggen als hij geen interesse heeft.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Wat een leuke tips allemaal! Iedereen super bedankt voor het meedenken! Maar de fiets lijkt toch de gemene deler te zijn. Nu nog even bedenken hoe ik dit ga aanvliegen. Volgens mij fietst hij stoer door, maar mijn fietskleding ligt al in de winterstalling ;) Of misschien is dat dan wel een mooi aanknopingspunt.

En waarschijnlijk zie ik heus dingen hoor, maar vanavond liep buurman langs mijn huis en ik vond dat hij net zo idioot zwaaide als ik.
mockturtle wijzigde dit bericht op 13-10-2025 21:26
0.22% gewijzigd
Ik zou iets vragen over fietsroutes, dan is het gewoon interesse. Ga niet vragen of hij eens naar jouw fiets wil kijken dat kan dan gek uitpakken. Misschien wil hij niks doen aan fietsen van een ander, of weet hij het ook niet, of er is niks mis met je fiets.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Quinnepin schreef:
13-10-2025 21:20
Oeh leuk! Ik ben al 14 jaar samen met mijn buurman. :flirting: ik kwam het tegen tijdens de hond uitlaten.

Jullie hebben een gemeenschappelijke deler en ik zou dus wat al geopperd is vragen of hij leuke routes weet en of hij misschien mee wil.

Denk maar zo je zal heus niet het loodje leggen als hij geen interesse heeft.
Die hebben we allebei niet. Dat maakt een gesprek aanknopen wel een stuk makkelijker. Maar wel heel leuk, al 14 jaar! En nee, ik zal niet het loodje leggen. Al moet ik misschien dan wel verhuizen 😬
MockTurtle schreef:
13-10-2025 21:24
Wat een leuke tips allemaal! Iedereen super bedankt voor het meedenken! Maar de fiets lijkt toch de gemene deler te zijn. Nu nog even bedenken hoe ik dit ga aanvliegen. Volgens mij fietst hij stoer door, maar mijn fietskleding ligt al in de winterstalling ;) Of misschien is dat dan wel een mooi aanknopingspunt.

En waarschijnlijk zie ik heus dingen hoor, maar vanavond liep buurman langs mijn huis en ik vond dat hij net zo idioot zwaaide als ik.

:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Gaat hij op een vast moment fietsen? Anders toch even de kleding uit de winterstalling en "toevallig " tegelijk gaan.
Terug van weggeweest
MockTurtle schreef:
13-10-2025 21:24
Ik neem aan dat buurman naar jou zwaaide. Volgende keer direct naar de voordeur rennen, deze opentrekken en vragen of buurman zin heeft in koffie/drankje. Heb je het gelijk gehad.
MrsSmit12 schreef:
13-10-2025 22:44
Ik neem aan dat buurman naar jou zwaaide. Volgende keer direct naar de voordeur rennen, deze opentrekken en vragen of buurman zin heeft in koffie/drankje. Heb je het gelijk gehad.

Die is ook leuk. :)

Vraag hem als je hem tegen komt of hij van de winter door blijft fietsen of niet.
Lekker neutraal, kan nul kwaad en je hebt een moment om even te praten. En zoja, dan zeg je: je mag dan naderhand wel even langskomen voor een warme chocolademelk. :P
Mus* schreef:
13-10-2025 19:31
Ja, ik zeg ook fiets. Vraag of hij naar iets aan je fiets wil kijken en zeg erbij dat je zelf ook meer wil leren over fietsonderhoud, dus vraag of je mee mag kijken. Ik zie meteen al een romantische setting voor me met kleine fietsonderdeeltjes waar je heel dicht met je hoofd bij moet komen om het goed te kunnen zien. :proud:
Variatie op het "brommers kieken" in het oosten van het land ? ;-)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
13-10-2025 23:31
Variatie op het "brommers kieken" in het oosten van het land ? ;-)

Moest ik ook al aan denken. ;-D
courage wijzigde dit bericht op 14-10-2025 00:57
1.19% gewijzigd
Of als hij aan z’n fiets sleutelt interesse tonen: joh, buurman, heb jij een [merk] dat is een fijne fiets hè? Hoe lang fiets je al? Waar fiets je zoal naar toe?
Etc.

(En ordinaire tvp/ volg. Zet ‘m op TO!)
Ja, fietsroutes vragen is een goeie. Of voorstellen om samen eens te gaan fietsen, aangezien jij de omgeving nog niet goed kent en hij wel. Wel gelijk een datum prikken dan. En na het fietsen afsluiten met een bak koffie of een biertje in een café of thuis.
TVP (zeggen mensen dat nog? 10 jaar afwezig geweest hier)

:popcorn:

Ik hoop op veel geklets en dan geflirt en dan koffie/fiets dates!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Behalve vragen naar een leuke/goede fietsroute wat een goede optie is - want: lekker vrijblijvend; je hebt dan in elk geval een praatje als opmaat naar een volgend contactmoment en als hij jou ook leuk vindt zal hij maar al te graag een tijdje met je praten (en/of misschien zélf voorstellen een kop koffie te gaan drinken).
Maar dat is al vaker genoemd.

Zit er nog een ingang in een vraag of gesprek over iets in jullie werkveld?

Ik kreeg recent via werkcontact gratis toegangskaarten die ik heb weggegeven aan een buurman met kinderen - dit was iets voor kleinere kinderen, maar wat ik maar wil zeggen: heb je nog een link naar iets wat met die zoon van hem te maken heeft en wat aanleiding kan zijn om hem aan te spreken (school/studie, sport, etc.)?

Plannen om binnenkort iets bij het Groot Vuil te zetten? "Ha buurman, zou je mij morgenavond even kunnen helpen met een paar grotere stukken naar de stoep sjouwen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven