Ergernissen in de supermarkt deel 4

24-08-2019 13:59 2170 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat deel 3 vol is, gaan we hier verder!

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
dianaf schreef:
20-10-2025 10:00
Ik wilde van de week naar de kassa en daarvoor moest ik door een rij. Ik was echt nog niet heel dichtbij, dus ik wilde eerste oogcontact maken met de vrouw die daar stond. Ze keek namelijk mijn kant op. Maar de jongen achter haar tikte haar even op de schouder om te laten en gaf aan dat er iemand langs wilde. Super lief natuurlijk. Maar ze was heeeeel beledigd, dat ik gewoon die kar doordrukte. Ik had toch een Hollandse mond. Ik heb naar haar gelachen en mijn hoofd geschut. Dom mens.

Veel mensen zijn zich echt niet bewust van hun omgeving. En tegenwoordig met de telefoons en de koptelefoons is het nog erger geworden. Het viel mij op toen ik Japan was, hoeveel beter men het daar deed. Ook omdat er wat mensen in mijn groep zaten die ook echt nul awareness hadden.
Ik snap het ook niet. Je kan toch even vragen of je er langs mag?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Milestone schreef:
20-10-2025 10:25
Oh die rijen bij de kassa, ook zoiets. Ik hou dus al bij voorbaat ruimte voor me, zodat mensen er nog tussendoor kunnen. Ik sluit pas helemaal aan als degene voor me z'n spullen op de band zet. Maar ik zie echt nooit iemand die dit snapt. Mensen gaan gewoon voor me staan omdat ze niet begrijpen dat ik in de rij sta. En degene achter me sluit altijd direct het gat zodra ik ben doorgelopen.
Ik zou me wat dat betreft wel heel fijn voelen in Japan. In deze ikke ikke maatschappij hier erger ik me regelmatig rot.
Ik hou er sowieso niet van als mensen te dicht in mijn aura staan, dus dan doe ik een stap naar voren om meer ruimte om mij heen te creëren - doet diegene dat achter mij ook. En soms denk ik dan, diegene snapt de hint niet, dus ik doe nog een stap naar voren. Neehoor, doen zij dat ook. Ik hou niet van dat gehijg in mijn nek! Waarom wil je zo dicht op elkaar staan, dat je bijna mijn kont aanraakt. Je komt er niet sneller mee aan de beurt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Moiren schreef:
20-10-2025 10:45
Gewoon blijven staan.
Oh maar dat doe ik ook hoor, de laatste tijd. Vaak is het ook zo dat ik helemaal niet aan de kant kan, want geen uitwijkmogelijkheid omdat het pad nou eenmaal niet breder is. Maar dan nog, dan doen ze een minimaal stapje opzij en raken me vaak nog bij het langslopen. Het voelt echt zo minachtend soms. Alsof je niks voorstelt, een irritant obstakel op hun weg.
huismuis
Milestone schreef:
20-10-2025 10:25
Oh die rijen bij de kassa, ook zoiets. Ik hou dus al bij voorbaat ruimte voor me, zodat mensen er nog tussendoor kunnen. Ik sluit pas helemaal aan als degene voor me z'n spullen op de band zet. Maar ik zie echt nooit iemand die dit snapt. Mensen gaan gewoon voor me staan omdat ze niet begrijpen dat ik in de rij sta. En degene achter me sluit altijd direct het gat zodra ik ben doorgelopen.
Ik zou me wat dat betreft wel heel fijn voelen in Japan. In deze ikke ikke maatschappij hier erger ik me regelmatig rot.
Dit zie ik inderdaad wel eens en voor mij is dat dus weer iets totaal onduidelijks: sta je nou in de rij of niet? Sluit gewoon aan en dan is t duidelijk!
Nou ja zoveel mensen zoveel wensen dus.
Wat is een Hollandse mond?
VGM1980 schreef:
20-10-2025 10:59
Ik hou er sowieso niet van als mensen te dicht in mijn aura staan, dus dan doe ik een stap naar voren om meer ruimte om mij heen te creëren - doet diegene dat achter mij ook. En soms denk ik dan, diegene snapt de hint niet, dus ik doe nog een stap naar voren. Neehoor, doen zij dat ook. Ik hou niet van dat gehijg in mijn nek! Waarom wil je zo dicht op elkaar staan, dat je bijna mijn kont aanraakt. Je komt er niet sneller mee aan de beurt.

Ik heb zoiets een keer in de rij voor een attractie gehad. Diegene stond zo dicht achter me dat ik letterlijk de adem in mijn nek voelde. Het helpt om dan juist even te blijven staan als de rij weer een stukje opschuift. Soms botsen ze dan tegen je aan, maar de hint is dan wel vaak duidelijk.
nerdopviva schreef:
20-10-2025 11:40
Ik heb zoiets een keer in de rij voor een attractie gehad. Diegene stond zo dicht achter me dat ik letterlijk de adem in mijn nek voelde. Het helpt om dan juist even te blijven staan als de rij weer een stukje opschuift. Soms botsen ze dan tegen je aan, maar de hint is dan wel vaak duidelijk.
Dat was een groot voordeel in coronatijd. Ik vond dat afstand houden in de winkels etc.echt een zegen.
Het is wat het is
smorre schreef:
20-10-2025 11:34
Dit zie ik inderdaad wel eens en voor mij is dat dus weer iets totaal onduidelijks: sta je nou in de rij of niet? Sluit gewoon aan en dan is t duidelijk!

Tja volgens mij is het heel duidelijk dat ik in de rij sta, ik hou alleen wat ruimte open voor als mensen erdoor willen. Er is namelijk nog een pad haaks op de rij wat ik niet wil blokkeren.
huismuis
Milestone schreef:
20-10-2025 13:27
Tja volgens mij is het heel duidelijk dat ik in de rij sta, ik hou alleen wat ruimte open voor als mensen erdoor willen. Er is namelijk nog een pad haaks op de rij wat ik niet wil blokkeren.

Als het je zo vaak gebeurt dat mensen voor jou piepen (kennelijk omdat ze niet doorhebben dat je in de rij staat, jouw woorden), dan zou je toch eens bij jezelf te rade kunnen gaan. Zo te lezen doe jij iets afwijkends ten opzichte van andere mensen.
smorre schreef:
20-10-2025 11:34
Bij ons op de markt ook wel eens. (ok, dat is geen supermarkt). Dan worden er bij de kaasboer bijv. 2 mensen naast elkaar netjes geholpen en dan heb je mensen die als eerstvolgende dan op zo'n 4 meter afstand van de kraam gaan staan wachten waardoor iedereen die daarna nog aan wil sluiten onderhand 20 meter verder kan gaan staan. Soms zien mensen het niet en sluiten ze direct bij de kraam aan, wat dan uiteraard weer verwarring geeft bij de klant die het nodig vind om op meters afstand te gaan wachten. Sluit gewoon een beetje aan aub.
.
Courage schreef:
20-10-2025 13:31
Als het je zo vaak gebeurt dat mensen voor jou piepen (kennelijk omdat ze niet doorhebben dat je in de rij staat, jouw woorden), dan zou je toch eens bij jezelf te rade kunnen gaan. Zo te lezen doe jij iets afwijkends ten opzichte van andere mensen.
Ik doe iets anders dan de meeste mensen ja. Omdat ik het zelf ook fijn vind als mensen mij de ruimte geven. Ik zou niet weten waarom ik een pad zou moeten blokkeren alleen omdat anderen dat ook doen. En als mensen dan niet goed kijken waar de rij precies eindigt is dat niet mijn fout
huismuis
Jesco schreef:
20-10-2025 13:47
Bij ons op de markt ook wel eens. (ok, dat is geen supermarkt). Dan worden er bij de kaasboer bijv. 2 mensen naast elkaar netjes geholpen en dan heb je mensen die als eerstvolgende dan op zo'n 4 meter afstand van de kraam gaan staan wachten waardoor iedereen die daarna nog aan wil sluiten onderhand 20 meter verder kan gaan staan. Soms zien mensen het niet en sluiten ze direct bij de kraam aan, wat dan uiteraard weer verwarring geeft bij de klant die het nodig vind om op meters afstand te gaan wachten. Sluit gewoon een beetje aan aub.
precies de reden dat ik een hekel heb aan de markt, of dat soort winkels. Ik wil niet moeten opletten wanneer het mijn beurt is. Of brutale voorkruipers moeten afsnauwen :)

Ik ga dus echt, echt, echt, niet graag naar de markt, En als ik ga kies ik de rustigste groentekraam
Milestone schreef:
20-10-2025 14:08
Ik doe iets anders dan de meeste mensen ja. Omdat ik het zelf ook fijn vind als mensen mij de ruimte geven. Ik zou niet weten waarom ik een pad zou moeten blokkeren alleen omdat anderen dat ook doen. En als mensen dan niet goed kijken waar de rij precies eindigt is dat niet mijn fout

Ah okay.
Goed, aan jou dus om tegen dit probleem aan te blijven lopen.
De mevrouw voor mij die haar kindje ongeveer 3/4 van een volle boodschappenkar op de band liet zetten. Ik snap dat het herfstvakantie is en je je kind wil betrekken bij het boodschappen doen, maar doe dat aub wanneer je 3 boodschapjes wil gaan afrekenen. Dit duurde zo onnodig lang. Helaas waren er geen andere kassa's open.
Ik had laatst een klant die eerst omstandig haar boodschappen wilde inpakken en dan pas afrekenen. De caissière probeerde haar diplomatiek op andere gedachten te brengen door het bedrag nóg een keer te noemen. Klant reageerde met: 'nee, eerst mijn boodschappen inpakken'. Wat ik leuk vond: caissière was handig genoeg met de kassa om het te betalen bedrag even snel te parkeren en ging vervolgens mijn boodschappen scannen. Dat waren er niet veel, dus toen ik had afgerekend was de vrouw voor me net klaar om ook af te rekenen. Goed opgelost. :) Ik erger me niet snel, maar ik vind het wel vreemd dat mensen zo de tijd en ruimte in (durven te) nemen.
Lila-Linda schreef:
17-09-2025 16:11
Ik vond de zure matten met augurksmaak opvallend lekker!
(https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... ugurksmaak)
Ik ben gek op augurken en ook op zure matten (maar eet ze weinig, tong gaat er kapot van). Maar ik kan me echt niks voorstellen bij deze combinatie?
Courage schreef:
20-10-2025 14:55
Ah okay.
Goed, aan jou dus om tegen dit probleem aan te blijven lopen.
Want als ik geen probleem wil hebben moet ik ophouden met sociaal doen. Erg toch?
huismuis
Milestone schreef:
20-10-2025 16:01
Want als ik geen probleem wil hebben moet ik ophouden met sociaal doen. Erg toch?
Sociaal doen kan ook betekenen om herkenbaar aan te sluiten in de rij, en als er mensen aankomen die er langs willen, dán opzij gaan en ruimte voor die mensen maken.
Moiren schreef:
20-10-2025 10:46
Ik snap het ook niet. Je kan toch even vragen of je er langs mag?
Dat had ik ook gedaan, als ik in de buurt was geweest. Ik was echt nog een gangpad verder of zo, dus tijd genoeg voor die mevrouw om mij op te merken of voor mij om het te vragen of er langs mocht. De behulpzame jongen was gewoon veel te vroeg behulpzaam. ;-)
smorre schreef:
20-10-2025 11:35
Wat is een Hollandse mond?
Geen idee. Ik overwoog nog of ze überhaupt begreep wat ze zei, aangezien Holland een deel van Nederland is en geen taal. Daarnaast bevonden we ons niet in Holland. Maar ik vond het gewoon sneu gedrag en had geen zin in een discussie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
martje55 schreef:
16-10-2025 17:27
Sinds 2 maanden hebben we hier zelfscan kassa's bij de Lidl. Maar ik heb het systeem nog steeds niet in de vingers met gebruik van fietstassen. Als ik eerst de fietstas erop leg en daar producten in plaats, dan krijg ik om de haverklap storing omdat het gewicht niet klopt. Daarna geprobeerd de fietstas erop te leggen, de eerste 5 producten ernaast en dan alles alsnog in de fietstas. Het systeem lijkt minder gevoelig te worden, hoe meer gewicht er op de weegschaal ligt. Maar toch nog storing. Nu houd ik het er maar op dat ik alles op de weegschaal leg, afreken en dan pas in de fietstas. Ideaal is het niet.
Oh ja en laatst kreeg ik een foutmelding bij een tray van 2 toetjes, toen ik 1 weghaalde, was de weegschaal weer tevreden. Ik voelde me een oplichter, maar had ook geen zin om wéér op een medewerker te wachten om de storing te verhelpen.
Stom systeem (6)
Dit gedoe is voor mij een reden om minder naar de Lidl te gaan. En àls ik er ben ga ik gewoon in de rij staan bij de kassa. Ik kan niet overweg met dat weegschaal-gedoe. Als ik met mijn ogen knipper is er meteen BAM weer een foutmelding. Vreselijk. Er staat ook een medewerker continu al die vastlopers op te lossen. Die had dan beter een gewone kassa kunnen draaien, denk ik dan.
En nú in één keer goed

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven