Huis lekker laten ruiken (na koken)?
woensdag 29 oktober 2025 om 10:13
Helaas werkt onze afzuigkap niet naar behoren en hier is niks aan te doen. Heeft met afvoer te maken.
In de koude, natte maanden kunnen we de deuren en ramen niet (lang) open zettten .‘S morgens ruikt het soms dan nog naar etensluchtjes van de dag ervoor (open keuken). Gewoon niet fris. Geur stokjes werken onvoldoende eigenlijk..
we willen gewoon een lucht verfrisser of gewoon een frisse geur.
Jullie tips?
In de koude, natte maanden kunnen we de deuren en ramen niet (lang) open zettten .‘S morgens ruikt het soms dan nog naar etensluchtjes van de dag ervoor (open keuken). Gewoon niet fris. Geur stokjes werken onvoldoende eigenlijk..
we willen gewoon een lucht verfrisser of gewoon een frisse geur.
Jullie tips?
woensdag 29 oktober 2025 om 10:22
Verbloemen van geur helpt niet voor je gezondheid. De fijnstofpruductie van koken is bizar hoog en met verbloeming voeg je nog eens extra troep aan de lucht toe. Ik zou een goede recirculatiekap aanschaffen als de afvoer echt niet te fixen is.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
woensdag 29 oktober 2025 om 10:27
De etherische oliën van Geurwolkje zijn 100% puur, natuurlijk en veilig voor het hele gezinDitishet25 schreef: ↑29-10-2025 10:15Tvp ik heb hier ook last van een ik kan niet tegen synthetische luchtverfrissers.
Ik weet niet of het voldoende werkt bij etensluchten, zoon heeft er 1 op zijn slaapkamer.
Verder zeggen ze ook vieze luchtjes te neutraliseren en te verwijderen ipv te maskeren.
woensdag 29 oktober 2025 om 11:03
We hebben een mini keuken en de lades onder fornuis echt nodig …Badeendje92 schreef: ↑29-10-2025 10:14Een kookplaat met geïntegreerde recirculerende afzuiging aanschaffen.
woensdag 29 oktober 2025 om 11:20
Pannetje water met schijfjes citroen op het vuur en een tijdje laten koken. Jemkunt er ook nog sinaasappel en kaneel aan toevoegen voor een lekker luchtje. Het pannetje kun je makkelijk meerdere dagen achter elkaar op zetten zonder nieuwe toevoegingen.
Lampe Berger werkt ook heel goed. Ik hou van de gras en watergeuren na een vettige lucht in huis. Werkt bij ons prima na een rondje gourmetten.
Lampe Berger werkt ook heel goed. Ik hou van de gras en watergeuren na een vettige lucht in huis. Werkt bij ons prima na een rondje gourmetten.
woensdag 29 oktober 2025 om 11:28
Hebben wij ook regelmatig last van, ook matige afzuiging/ventilatie en niet zo’n grote woonkeuken.
Twee dingen die goed helpen zijn zsm de vaat afwassen en groenafval buiten de kamer weggooien, niks laten staan. En na het eten of ‘s ochtends nog een paar minuten de ramen open en dan een uurtje een geurbrandertje branden. Gewoon zo’n dingetje met water, een paar drupjes etherische olie en dan een waxinelichtje eronder. Werkt hier als een tierelier.
Twee dingen die goed helpen zijn zsm de vaat afwassen en groenafval buiten de kamer weggooien, niks laten staan. En na het eten of ‘s ochtends nog een paar minuten de ramen open en dan een uurtje een geurbrandertje branden. Gewoon zo’n dingetje met water, een paar drupjes etherische olie en dan een waxinelichtje eronder. Werkt hier als een tierelier.
woensdag 29 oktober 2025 om 11:32
Dit spreekt mij meer tot de verbeeldingpatchouli_ schreef: ↑29-10-2025 11:20Pannetje water met schijfjes citroen op het vuur en een tijdje laten koken. Jemkunt er ook nog sinaasappel en kaneel aan toevoegen voor een lekker luchtje. Het pannetje kun je makkelijk meerdere dagen achter elkaar op zetten zonder nieuwe toevoegingen.
Ars longa, vita brevis
woensdag 29 oktober 2025 om 11:50
In het algemeen eens kijken welke mogelijkheden er zijn de ventilatie van de woning te verbeteren? Op dat vlak is veel meer mogelijk dan alleen een afzuigkap.
Zoals een andere user al aangeeft kan dit schadelijk zijn voor de gezondheid.
Overigens zijn geurkaarsen en stokjes regelmatig ook slecht voor de luchtkwaliteit en al helemaal in een slecht geventileerde woning.
Zoals een andere user al aangeeft kan dit schadelijk zijn voor de gezondheid.
Overigens zijn geurkaarsen en stokjes regelmatig ook slecht voor de luchtkwaliteit en al helemaal in een slecht geventileerde woning.
woensdag 29 oktober 2025 om 11:54
Dit. Je kan een afzuiging in de plaat krijgen die niet naar buiten gaat, maar daar heb je geen ruimte voor zeg je. Maar je kan ook een afzuifkap krijgen (en die heb je blijkbaar al en dus ruimte voor) die de lucht zuivert en niet naar buiten voert.
woensdag 29 oktober 2025 om 12:34
We hebben een lelijke stalen afzuigkap..
Deze is 5 jaar ofzo oud. Het gaat een ingewikkelde bocht om zei de installateur waardoor het niet goed kan werken zei hij destijds… hier was niks aan te doen…
Ik zou vanuit esthetisch oogpunt het liefst deze eruit willen en zo’n mooie plafond kap of iets dergelijks willen…
We hebben dus kennelijk een ingewikkelde afvoer..
maar een zelf reinigend systeem kan dus ook? Hoe zoek ik dit uit… gewoon naar een bouw markt?
Deze is 5 jaar ofzo oud. Het gaat een ingewikkelde bocht om zei de installateur waardoor het niet goed kan werken zei hij destijds… hier was niks aan te doen…
Ik zou vanuit esthetisch oogpunt het liefst deze eruit willen en zo’n mooie plafond kap of iets dergelijks willen…
We hebben dus kennelijk een ingewikkelde afvoer..
maar een zelf reinigend systeem kan dus ook? Hoe zoek ik dit uit… gewoon naar een bouw markt?
woensdag 29 oktober 2025 om 12:37
woensdag 29 oktober 2025 om 12:54
Rituals verkoopt een ‘perfume genie’, daarmee kun je dus de echte Rituals geurtjes in je huis verspreiden.
Heb hem zelf niet, maar omdat je zo specifiek Rituals noemt geef ik dit toch even als idee mee.
woensdag 29 oktober 2025 om 13:12
Klopt maar die neutraliseert niet dus maskeert alleen. Ik was ook niet zo’n fan van de genie. In ons huis bleef de geur heel erg op 1 plek hangen en vond dat ie snel leeg was. Maar dat kan ook aan ons huis liggen, geen idee.GebruikerOnbekend123 schreef: ↑29-10-2025 12:54Rituals verkoopt een ‘perfume genie’, daarmee kun je dus de echte Rituals geurtjes in je huis verspreiden.
Heb hem zelf niet, maar omdat je zo specifiek Rituals noemt geef ik dit toch even als idee mee.
TO, Lampe Berger heeft echt heel veel geuren. Echt van alles wat. Ik ben gek op Rituals maar dus ook op Lampe Berger. En als je de geuren te heftig vindt, of geen zin hebt in een geurtje, kun je de neutrale gebruiken om geurtjes te verdunnen of alleen neutraal te branden.
Ik zou er even op Googlen, er zitten wel verkooppunten waar je geurtjes kan ruiken en alles aan kunt schaffen.
Je brandt de lamp door de lont aan te steken, paar minuten te laten branden en dan uit te blazen. En dan gaat ie geuren net zolang tot jij de lont dooft met het dopje. Dus je kiest zelf hoelang je brandt.
Na een normale maaltijd is een kwartiertje bij ons ruim voldoende, na gourmetten laat ik hem een uurtje branden. En dan blijft de geur ook nog wel even een tijdje nahangen. En als ik een avond wil genieten zet ik hem ook aan. Maar constante geur geeft ie niet af, ja dat kan wel maar dan moet je hem veel aanzetten en dat kost me teveel geur. Maar ook dat is heel persoonlijk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in