Staat jouw kerstboom al?

01-11-2025 20:45 120 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het viel mij vorige week al op dat sommige mensen al hun kerstboom hebben staan. Toen ik gisteravond met de hond door de wijk liep, zag ik er nog meer.

Ik weet wel dat over het algemeen de kerstboom veel eerder komt te staan dan 10 jaar geleden. Maar nu al in oktober/begin november?

Een kerstboom vind ik wel echt heel gezellig en ik houd me ook niet meer aan de regel (wat vroeger wel wat meer speelde), pas na Sinterklaas de kerstboom. De laatste tijd zet ik de boom in het laatste weekend van november of in het eerste weekend van december op. Plus allerlei andere kerstverlichtingen enzo.

Na een maand ben ik de boom dan ook wel echt zat. Dus als ik de boom nog eerder zou opzetten, dan ben ik het waarschijnlijk al vóór de kerst zat.

Wanneer staat jouw kerstboom?

Totaal aantal stemmen: 184

Hij staat al! (3%)
Begin december, nog voor Sinterklaas. (22%)
Na Sinterklaas. (54%)
Vlak voor kerst. (8%)
Geen boom voor mij. (13%)
Fantasy schreef:
04-11-2025 02:40
[/b]

Dat bepaal jij natuurlijk niet he. Wat een gezeur zeg. Laat de mensen lekker. Ik heb niks met Sinterklaas, het zal me jeuken of dat feest wordt "weggedrukt". En ik zet mijn boom wanneer ik dat wil.
Doe eens aardig joh! Geef toch aan dat het mij niet boeit. Maar dat in mijn omgeving ik er mensen over hoor.
Carpe Diem!
Titono schreef:
05-11-2025 10:23
Werd Sint maar een beetje weggedrukt, dan had mijn dochter van bijna 4 niet nu al in de zenuwen hoeven zitten (wat al weken zo is inmiddels). Tegen die tijd dat die man eindelijk in NL is, lig ik eraf met een zenuwinzinking 😂
Ahhh wat sneu. Kan Piet haar niet vast een briefje van Sint brengen waarin staat dat alles goed komt?
Hier altijd een echte boom en altijd pas na Sinterklaas. Maar wel meteen na Sinterklaas. Dus ik vermoed zaterdag 6 december.
Ik koop hem denk ik wel de 4de, want ik vermoed dat het rijendik staat 6 december.

Ik zie er wel steeds meer staan als ik een rondje loop, maar voor mij is het nu echt nog veel te vroeg.
Een beetje verlichting buiten doen we wel wat eerder waarschijnlijk.
Ik herken heel veel van mezelf als kind Moiren. Alleen ik werd er altijd erg alleen mee gelaten met die zenuwen. Dat doen we bij ons meisje niet. Ze ligt al 2 weken bij ons op de kamer en we proberen heel duidelijk te zijn over de planning. Papa is ook nog jarig deze week dus daar is ze ook zenuwachtig voor maar ze weet wel dat na de verjaardag van papa Sinterklaas bijna aankomt in Nederland. Schoentje zetten gaan we ook op een alternatieve manier doen want vorig jaar was het echt een ramp met slapen. Ik wil vooral dat het leuk is voor haar, dus dan maar wat aangepast. O ja we vieren hier ook uitgebreid Sint Maarten en dat is leuk maar ook spannend voor haar. Kortom: hele leuke periode maar ook hard werken voor ons alledrie.
De tuincentra ook die eind september al beginnen met deze onzin. Maar blijkbaar verkoopt die rotzooi anders zouden ze het niet doen. Ik zou willen kunnen zeggen dat de laatste kerstverlichting voor de zomer uit onze straat is verdwenen maar helaas, die denken ook, straks kan ik ze weer ophangen dus kan ik ze net zo goed laten hangen.
Pioen00 schreef:
05-11-2025 13:30
De tuincentra ook die eind september al beginnen met deze onzin. Maar blijkbaar verkoopt die rotzooi anders zouden ze het niet doen. Ik zou willen kunnen zeggen dat de laatste kerstverlichting voor de zomer uit onze straat is verdwenen maar helaas, die denken ook, straks kan ik ze weer ophangen dus kan ik ze net zo goed laten hangen.
Nou en. Laat die mensen lekker, ze doen er niemand kwaad mee.
Ik laat hem gewoon staan, scheelt best veel werk
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
05-11-2025 18:26
:rofl:
22 november wordt het hoor ik net. Dan worden in alle dorpen en steden hier de verlichting aangezet. Dus wij doen mee.
Afkoelen heeft gewerkt
Bitje93 schreef:
:HA: :rofl:
Carpe Diem!
Titono schreef:
05-11-2025 13:24
Ik herken heel veel van mezelf als kind Moiren. Alleen ik werd er altijd erg alleen mee gelaten met die zenuwen. Dat doen we bij ons meisje niet. Ze ligt al 2 weken bij ons op de kamer en we proberen heel duidelijk te zijn over de planning. Papa is ook nog jarig deze week dus daar is ze ook zenuwachtig voor maar ze weet wel dat na de verjaardag van papa Sinterklaas bijna aankomt in Nederland. Schoentje zetten gaan we ook op een alternatieve manier doen want vorig jaar was het echt een ramp met slapen. Ik wil vooral dat het leuk is voor haar, dus dan maar wat aangepast. O ja we vieren hier ook uitgebreid Sint Maarten en dat is leuk maar ook spannend voor haar. Kortom: hele leuke periode maar ook hard werken voor ons alledrie.
Dat is wel heel veel spannend samen. Zo sneu dat ze er zo’n last van heeft.
Hier mocht er elke dag een schoen gezet worden, en dan kwam er iets van pepernoten, een taaitaaipop of mandarijn in en af en toe een cadeautje.
Zou zoiets voor jullie werken?
Ik zag afgelopen week de eerste binnenkerstboom, werd er helemaal blij van :D
Vorig jaar heb ik pas na kerst een boom neergezet, want eerder had ik geen tijd. :lol: Ik heb hem toen wel tot eind januari laten staan. Het was trouwens niet eens een echte boom, want ik had de vouwladder versierd met lichtjes en ballen. :proud: Best gezellig.

Dit jaar ga ik misschien het plafond wel versieren. Hij ligt deels open en je kijkt tegen een rachelwerk aan (John Williams zou een rolberoerte krijgen). Daar kunnen best wel ballen aan hangen, vind ik. :shame:
Ik vind hier dingen van.
Boom staat nog niet, maar mijn balkon heb ik wel al versierd deze week met lampjes en een echt dennenboompje met lichtjes erin. Ergens in november komen mijn 3 andere bomen en krijgt het boompje buiten ook wat ballen. En dan blijft het tot eind januari staan. Ik ben al bij twee kerstshows geweest en heb al wat gekocht voor kerst. Binnenkort nog naar wat andere shows, vind het leuk neuzen altijd en vind altijd wel weer iets nieuws om aan de collectie toe te voegen.
Bitje93 schreef:
Precies.
Sabeltandcavia schreef:
06-11-2025 16:58
Vorig jaar heb ik pas na kerst een boom neergezet, want eerder had ik geen tijd. :lol: Ik heb hem toen wel tot eind januari laten staan. Het was trouwens niet eens een echte boom, want ik had de vouwladder versierd met lichtjes en ballen. :proud: Best gezellig.

Dit jaar ga ik misschien het plafond wel versieren. Hij ligt deels open en je kijkt tegen een rachelwerk aan (John Williams zou een rolberoerte krijgen). Daar kunnen best wel ballen aan hangen, vind ik. :shame:
Dat is de spirit.
Titono schreef:
05-11-2025 10:23
Werd Sint maar een beetje weggedrukt, dan had mijn dochter van bijna 4 niet nu al in de zenuwen hoeven zitten (wat al weken zo is inmiddels). Tegen die tijd dat die man eindelijk in NL is, lig ik eraf met een zenuwinzinking 😂
Toen mijn zoon die leeftijd had hebben we pakjesavond 2 weken vervroegd....Ja, inderdaad, kinderen mogen soms best leren dat ze moeten wachten en niet meteen krijgen wat ze willen. Maar zoonlief al wekenlang elke avond huilend van de stress in bed zien liggen werd me teveel. Het was gewoon zielig en niet leuk meer zo.

Toen de grote cadeautjesstress éénmaal voorbij was kon hij weer gewoon genieten Sinterklaas etc zonder huilpartijen.

En het leren dat hij soms op z'n beurt moet wachten? Daar zijn later nog genoeg andere gelegenheden voor geweest. Ik ben blij dat we het toentertijd zo hebben aangepakt.
.
Barnsteen schreef:
07-11-2025 09:17
Toen mijn zoon die leeftijd had hebben we pakjesavond 2 weken vervroegd....Ja, inderdaad, kinderen mogen soms best leren dat ze moeten wachten en niet meteen krijgen wat ze willen. Maar zoonlief al wekenlang elke avond huilend van de stress in bed zien liggen werd me teveel. Het was gewoon zielig en niet leuk meer zo.

Toen de grote cadeautjesstress éénmaal voorbij was kon hij weer gewoon genieten Sinterklaas etc zonder huilpartijen.

En het leren dat hij soms op z'n beurt moet wachten? Daar zijn later nog genoeg andere gelegenheden voor geweest. Ik ben blij dat we het toentertijd zo hebben aangepakt.
Wat sneu dat kinderen daar zou een last van kunnen hebben. Hoort de leukste tijd van het jaar te zijn. Logisch dat je het dan vervroegd!
Carpe Diem!
Ik heb bij Sostrene Grene wat leuke stenen lichthuisjes en kandelaars besteld.
Ze hebben ook echt leuke boomversiering maar niet bizar duur.
Normaal direct na Sinterklaas maar dit jaar wacht ik tot oudste terug is van Exchange de tweede week van dec want ik wil het samen met haar doen. Beetje traditie toch wel samen met haar de boom optuigen. Alleen zou niet hetzelfde zijn

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven