Onzichtbaar voor mannen geworden?

07-11-2025 13:20 119 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben hier benieuwd naar... Worden jullie regelmatig of weleens door mannen aan-/nagekeken of in het gekste geval versierpogingen? Dit hoor en lees ik weleens en natuurlijk over seksuele intimidatie. Ik weet het niet hoor maar ik heb dit totaal niet. Ik ben, zeggen ze, een goed uitziende, knappe vrouw maar heb hier geen ervaring mee.

Vroeger toen ik jonger was gebeurde dat weleens. Dat ik over straat liep en dat mannen keken en mij (uit een auto) nariepen. Of als ik op vakantie ging dan kwam er altijd een jongen naar mij toe. Of een jongen die een relatie wou en moeite deed om mijn telefoonnummer etc. te achterhalen. Dan heb ik het over de tienerleeftijd.

Maar de laatste tijd loop ik bv naar school, echt direct een man tegemoet, en ze kijken totaal niet, alsof ik compleet onzichtbaar ben. Oke, ik heb dan soms geen make up op en dagelijkse kleding aan.

Met mannen op datingapps helaas rare ervaringen. Want als ik al op een date ging dan liet de man in kwestie daarna niets meer horen ook al zei hij me wel leuk te vinden.

Is het normaal dat mannen zo langs je heenlopen en je geen blik waardig gunnen? Hoort het bij het ouder worden/zijn? Of ligt het (ook) aan wat ik hieronder schrijf.

Ik moet er iets bij vermelden. Tot voor kort was ik blond (lang geblondeerd haar) en toen merkte ik dat mannen en mensen in het algemeen keken en aardiger waren. Bv naast het stoplicht stoppen en dan keek en zwaaide hij en op straat. Nu is dat helemaal verdwenen. Om daarvoor weer mijn haar te gaan verven gaat ook wat ver maar het verschil is best groot.
Youtube staat er vol mee :-)
https://www.youtube.com/results?search_ ... k+at+woman
O ja, lang haar is een blikvanger, ik merkte dat keer op keer als ik mijn lange haar weer eens in een bui had laten afknippen.

Ik heb het trouwens wel eens vaker gehoord dat vrouwen het idee hebben dat ze onzichtbaar worden na een bepaalde leeftijd.
Kijk jij nog wel naar mannen die voorbij de middelbare leeftijd zijn?
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Kolere..
Wat
Een
Drama
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Als daar je eigenwaarde vanaf hangt gaat er iets niet helemaal lekker hoor.
There is always something happening, and it's usually right now
Jazeker, herken het ook wel hoor. Krijg nog weleens goedkeurende blikken :facepalm: , maar ik denk sinds 45+ stukken minder. Kan me er niet heel erg druk om maken, das war einmal.
Such fun!1
Ligt het nou aan mij of was dit topic al eerder geplaatst?

(Ik heb soms het gevoel dat oude vragen gerecycled worden door het forum. Maar misschien lijken sommige vragen op elkaar).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Grobbekuiken_ schreef:
07-11-2025 13:58
Als daar je eigenwaarde vanaf hangt gaat er iets niet helemaal lekker hoor.
O, ik lees alleen een waarneming van TO, heb ik ergens overheen gelezen?
Henk-und-Roelie schreef:
07-11-2025 14:04
O, ik lees alleen een waarneming van TO, heb ik ergens overheen gelezen?
Zou kunnen maar bij een vraag als 'Is het normaal dat mannen zo langs je heenlopen en je geen blik waardig gunnen? Hoort het bij het ouder worden/zijn?' ga ik er (mss ten onrechte, kan) dat het kennelijk iets met je eigenwaarde doet, want een ander (lees mannen) vinden je het ook niet meer waard, ze zwaaien/kijken/benaderen je immers niet meer.
Maar goed, da's mijn invulling dus.
There is always something happening, and it's usually right now
Ik was een jaar of 35 toen opeens - van de ene op de andere dag - mannen op straat hun hoofd niet meer omdraaiden als ik langsliep. Ik was me er eigenlijk niet van bewust dat ze dat eerst wel deden, maar het viel me wel heel erg op toen ze het niet meer deden. In dezelfde week begonnen jongelui ook 'u' tegen me te zeggen.

Ik zag zelf in de spiegel geen verschil, maar blijkbaar ging er toen iets in m'n uiterlijk een kritische grens over.

Het is wel lekker rustig zo.
Grobbekuiken_ schreef:
07-11-2025 14:09
Zou kunnen maar bij een vraag als 'Is het normaal dat mannen zo langs je heenlopen en je geen blik waardig gunnen? Hoort het bij het ouder worden/zijn?' ga ik er (mss ten onrechte, kan) dat het kennelijk iets met je eigenwaarde doet, want een ander (lees mannen) vinden je het ook niet meer waard, ze zwaaien/kijken/benaderen je immers niet meer.
Maar goed, da's mijn invulling dus.
Op die manier. Het kan ook zijn dat het is wat je op een gegeven moment gewoon opvalt :winkie:

Ik denk/dacht over het algemeen dat mijn gulp openstond of iets anders geks als er naar mij gekeken werd.
Dat is gewoon biologie. Mannen reageren op vruchtbare vrouwen. Jong, glad, rondingen, mooie tanden etc. Een lange (gezonde) haardos hoort daar ook bij.
Lijkt me heerlijk, geen aandacht van de mensen waar ik echt nul aandacht van wil.
evelien2010 schreef:
07-11-2025 14:20
Dat is gewoon biologie. Mannen reageren op vruchtbare vrouwen. Jong, glad, rondingen, mooie tanden etc. Een lange (gezonde) haardos hoort daar ook bij.

O, is dat het. dank je voor de uitleg.
Such fun!1
Ik ben zelf al enige tijd onzichtbaar voor veel mannen èn vrouwen, best lastig hoor, wordt vaak bijna omver gelopen. Of zou het niet aan mij liggen maar aan het feit dat die mensen met hun telefoon voor hun snufferd lopen?
Ik gok dat het met blond te maken heeft. Als ik mijn eigen haarkleur draag kijkt er geen man naar me. Ben ik blond, kijken mannen, zijn ze behulpzaam, willen ze je spullen dragen en deuren voor je openhouden.

Zelfde met lang of kort haar. Ik heb mijn haar eens heel erg kort gehad en toen werd ik eigenlijk nooit meer bekeken. Alsof ik onzichtbaar was.

Momenteel trouwens al een jaar of 10 blond. Ik loop tegen de 40 en heb nog niet gemerkt dat mannen minder kijken dan 10 of 20 jaar geleden. Dus ik denk echt dat het meer aan je haarkleur of lengte ligt dan aan je leeftijd.
Als ik onopgemaakt en in een trainingspak naar de glasbak loop, kijkt geen mens naar me, dan ben ik een onzichtbare schim (wat soms ook lekker is, hoor). Maar als ik me mooi aankleed en opmaak, krijg ik nog wel eens een goedkeurende blik, ook van vrouwen trouwens. Het is voor mij dus een knop die ik aan- en uit kan zetten.
Lekker rustig :mrgreen:
wij slapen nooit.
evelien2010 schreef:
07-11-2025 14:20
Vrouwen zijn vruchtbaar tot hun 45e doorgaans. Klinkt gewoon als een slap excuus van mannen om naar vrouwen te kijken die hun dochters hadden kunnen zijn. Ze kunnen er niets aan doen, want de biologie.
Zit je nog op school? Hoe oud ben je?

Ja vrouwen worden onzichtbaar. Het leuke is dat bijna tegelijkertijd het ze geen ruk meer interesseert ook.

Maar dat is soms even een horde die genomen moet worden.
I wanna live my life with the volume full!
Waarom zo specifiek blond, je struikelt in Nederland over de blonde vrouwen. Mannen zullen het hier dan wel druk hebben met al dat gezwaai.
Ja hoor, ik herken dat ook. Vooral na mijn 38ste ofzo.

Maar wat ik me laatst ineens realiseerde: ik kijk zelf ook alleen maar 2x naar een man in een bepaalde leeftijdsgroep. Zo ongeveer tussen de 30 en 40. Vroeger waren dat de ‘oudere’ mannen waar ik op viel, toen mijn leeftijdsgenoten en nu ineens dus jonger dan ik.

Het zal wel iets met biologie ofzo te maken hebben.

Ik vind het niet vervelend, maar het valt me wel op.
Henk-und-Roelie schreef:
07-11-2025 14:37
Waarom zo specifiek blond, je struikelt in Nederland over de blonde vrouwen. Mannen zullen het hier dan wel druk hebben met al dat gezwaai.
Niet dat peper en zout donkerblond dat je hier op elke straathoek ziet, maar echt lichtblond haar. Ik heb altijd een theorie dat vrouwen die heel knap zijn met elke haarkleur wel aandacht krijgen. Maar voor middelmatige of lelijke vrouwen is blond een absolute oplossing om toch nog mannelijke aandacht te krijgen. Mannen hebben gewoon iets met die kleur, ik denk omdat het je gezicht zachter en vrouwelijker maakt.

Ik behoor zelf overigens tot die laatste categorie. Middelmatig tot lelijk en toch veel aandacht met blond haar. Maar zodra mijn eigen haarkleur tevoorschijn komt, zie je dat er eigenlijk niet zo heel veel te zien is.
Als ik mijn haar blondeer krijg ik een ziekelijke teint.
Domme mannen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven