Lang geleden... deel 2

18-03-2009 17:01 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is ineens besloten dat topics met meer dan 5000 berichten gesloten worden.

Dus bij deze dan maar het vervolg op Lang geleden verkracht, nooit behandeld.
Mooie ontdekking EV.

Jongens, wat een kloteweer.

Echt, sinds ik wakker ben onweert en rommelt en regent het.

Blegh. Daar zou een mens toch depressief van worden!

Gelukkig ga ik straks cakejes bakken!
Ha Wurm, goedemorgen. Ik werd ook wakker met regen. Maar nu begint het hier op te klaren. Maar goed ook, ik moet dadelijk de deur uit (PMT). Ik zie straks graag wat cakejes tegemoet, als ik weer terug ben. Lekker.

Fijne dag!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Wurmpje schreef op 24 juli 2009 @ 09:36:

Mooie ontdekking EV.

Jongens, wat een kloteweer.

Echt, sinds ik wakker ben onweert en rommelt en regent het.

Blegh. Daar zou een mens toch depressief van worden!

Gelukkig ga ik straks cakejes bakken!

Lekker! Voor iets speciaals of gewoon als bezigheidstherapie!

Hier is het stralend weer. Zonnetje schijnt en ik voel me weer wat uitgeruster.
EV, succes met je PMT!

Philomein . Hoe is het nu?
Lynne! Leuk dat je er weer bent!
Het blijft hier maar regenen, ik wilde een stuk gaan fietsen maar dat zit er momenteel niet in. Misschien over een uur of wat!
Cakejes komen straks jou kant op hoor Ev!

Hier is het ondertussen ook opgeklaard. Hoewel we dat net ook dachten toen we boodschappen gingen doen. Goeie goden, het goot toen we aankwamen (gingen heul elite met de auto). Dacht dat het niet harder kon regenen toen we met de boodschappen naar de auto renden, maar dat was dus niet zo.

Thuis van de auto naar de achterdeur (3 meter) leek het wel of ik in een zwembad stapte. Sjeez. Niet normaal!

Dus meteen lekker opgefrist van dat 'eventjes boodschappen doen'.

Nu ben ik lekker in de keuken aan het frutselen, en Wurman is achter zijn computer aan het spelen. Lekker rustig!!!
Wat heerlijk, zo samen overdag vrij zijn!!

Lijkt me zo gezellig.
Oh mensen, wat ben ik dood- en doodmoe van die PMT en van de Wii ook nog er achteraan, en stofzuigen daarna. En dan moet ik vanavond ook nog naar de tandarts, hopelijk nu voor het laatst.

Wij zijn de komende vier weken ook aan elkaar overgeleverd, EM en EV.....! Hij heeft nu vakantie!
Ga leuke dingen doen samen, geniet van elkaar.

En doe daarbuiten je eigen ding.

Succes bij de tandarts!
Ik voel me zo alleen.
Weet gewoon niet hoe ik met mijn rotgevoel om moet gaan.

Van mijn psych moet ik het er 'gewoon' laten zijn.

Maar ik weet niet hoe!

Word er heel erg onrustig van. Spanning stijgt. Dwang en vervelende gedachten spelen op.

Kan hier niet mee om gaan. Kan op dit punt niet meer relativeren.

Hoe doen jullie dit?

Sporten, film kijken, in bed liggen, boek lezen helpt allemaal niet meer. Daarvoor ben ik al een stadium te ver heb ik het gevoel.

Huilen kan ik niet. Slapen kan ik niet.

Wat blijft er over??

Juist ja..

Maar wil dit een keer niet. Wil dealen met m'n gevoel. Dealen met mezelf. Een keer beginnen met de confrontatie.

Van binnen schreeuw ik. Gil ik.

Ehm. Help?
Lieve Ster,

Op dit moment voel ik me net zoals jij, denk ik, zo lijkt het.

Verstandelijk weet ik dat afleiding kan helpen. Schrijven, tv kijken, lopen......what ever...

Gevoelsmatig weet ik nu ook even niet wat ik moet doen. Dus ik ben maar gaan inpakken, ook al heb ik nog niet eens een ander huis

Toch kan ik je wél zeggen dat dit gevoel weer over gaat!

(zeg het ook maar even tegen mezelf).

Meis, houd vol, ik hoop dat je je morgen weer een stukje beter voelt.

Leef met je mee

Liefs!

Ik ga een poging tot slapen doen..
Claire, Ster, hoe gaat het nu met jullie?

Ik heb de tandarts overleefd.

En het begint pas te regenen, nadat ik alweer terug was met de hond.

Eerder deed internet het niet, en nu weer wel.

Allemaal positieve dingen.

Ik vind het een verademing om te merken dat ik me echt wat rustiger en beter van binnen voel, na dat tekeergaan bij de PMT gisteren. (Tip voor jullie? Misschien even flink meppen, op je matras, op een boksbal, whatever? Met de auto gaan rijden en muziek keihard opzetten?)
Dealen met je gevoel... tsja, dat is accepteren dat het er is, door blijven ademen, en wachten tot het weer afzakt. Ofzo.

Of er actief wat mee doen, het uiten op welke manier dan ook.

Maar dat is de theorie die ik keurig op kan dreunen. In praktijk?

Oxazepam

Niet goed, maar ach, ik kan het nog steeds niet verdragen om heftig te voelen. Dus dan maar berg boel oxa, en proberen te slapen.

Of afleiding idd, maar in geval van een stadium te ver helpt me dat niet meer.

Weet wel de don'ts:

niet achter internet/forum gaan zitten: je voelt je eenzamer

geen zielige boeken/films doen

Op de andere don'ts van mn gebruiksaanwijzing kom ik nu even niet. Maar ik weet van mezelf dat er echt een paar zijn waar ik heul hard van achteruit spring ipv vooruit.

Sterkte meiden!!! (f)
Lieve Claire bedankt voor je reactie gister. Toch iets minder eenzaam. Hoe voelt het vandaag?

Hier iets beter.

En hihi ik ga altijd juist op het forum hangen als ik me gigagiga rot voel. Helpt niet veel nee.

Oxa's krijg ik niet meer van de HA, anders was dat een hele goeie geweest. Gewoon een boel naar binnen en slapen.

t gaat wel weer.

Net lekker wezen winkelen en nu in de tuin aan het werk. Werkt altijd rustgevend.

XXX.
Wat fijn om te lezen dat hier zo'n hechte groep mensen elkaar steunen! Krijg er een beetje een warm gevoel van in mijn hart..

Niet van de problemen overigens, want wat gaat er ongeloofelijk veel stuk wanneer je in je seksualiteit aangetast wordt. (Niet alleen dan natuurlijk, maar dit is het topiconderwerp.)

Ik hoop dat ik een bemoediging kan achterlaten, maar ik wil vooral zeggen dat het supergoed is dat jullie allemaal zo hard werken om te herstellen van wat een ieder is aangedaan.

Ik heb ook een verhaal dat in dit topic past, en heb van ver moeten komen tot waar ik nu ben. Ik ben eindelijk gelukkig.

Ik herken veel, ook veel therapievormen en besef dat ik dankbaar ben voor wat ik achter de rug heb. Dat het achter de rug is bedoel ik, de wanhoop, depressieve gevoelens, ongezond zelfbeeld, engazonogmaareenpaarpaginasdoor.

Ik leef met jullie mee, en ook al klinkt het heel erg gezapig en cliche, ik wil toch zeggen, er komt een eind aan die tunnel!

Ik lees hier veel kracht en moed, en vind het bewonderenswaardig dat jullie de verantwoordelijkheid dragen voor jullie herstel. Weet niet of k mezelf goed duidelijk kan maken zonder anders over te komen dan ik bedoel, maar ik ben bijvoorbeel lang vooral 'slachtoffer' geweest, en ik vind het knap hoe jullie je hier op het forum juist niet als slachtoffer gedragen.

Lalalalala, veel letters alweer..

Sterkte en kracht gewenst voor jullie!
Deviantje, wat een fijn en bemoedigend bericht.

Bedankt!

Het is heel fijn om te horen (van iemand die dit alles herkent en zelf meegemaakt heeft) dat er licht is aan het eind van de tunnel. Op het moment vertrouw ik ook maar op de woorden van mijn therapeute, nu ik middenin aardig heftige verwerking zit: dat dit voorbij gaat, dat het beter wordt en dat ik hier even doorheen moet. Maar daar moet ik me nu dus echt aan vasthouden, want zelf kan ik dat nog niet zo voelen. Ik vertrouw dan maar op haar professionaliteit.
Ik vertrouw gewoon op mijn levensmotto:

'Hoe erg het ook is, chocola helpt!'

Sorrie.

Heb gewoon geen zinnig woord te zeggen.

Obviously.

Haha Wurmmmm
Heee poppeledopjes! Heb een oke dagje gehad, met vriendin in het park zitten koffie leuten en ketting roken

Nu de avond...ik moet mezelf echt streng toespreken om gezond te eten, op te ruimen, tanden te poetsen, en soms even stoppen met naar telefoons en computers turen maar gewoon ouderwets tv te kijken.

Chocola....JAAAAAA!

EV dat is het mooie van therapeuten die hebben de helicopterview aan staan, die zien je gehele proces. Fijn dat je op haar kunt vertrouwen nu.

Hebben jij en EM het een beetje gezellig op deze eerste vakantiedag?

En Wurm wat een pro-actieve verhuisakties allemaal.

Lynne: welkom thuis! Ik ga straks je vakantieroman lezen, maar ik begrijp dat het een goede break was.

Appel, Ster en Claire: ik hoop dat jullie een fijne of in ieder geval rustige avond en nacht hebben.

Sponge, Iry, Saar, Hanke: hoe ist?

Deviantje: wat een lieve post.

Oh please laat me niet iemand vergeten zijn...
Ooo ik hoop dat jullie ook Harry Jekker zitten te kijken.

Ik zit zò te genieten!

De stem van die gosert, en zn Haagse accent geven me een ontzettend fijn en veilig buikgevoel. Soort van thuiskomen.

Wat bizar is, want niemand in mn familie is hagenees, en zo'n stem, mochten ze willen. Stelletje schelle kakelkippen.

Maar het is het verhaal achter de liedjes, en laat ik de liedjes van Klein Orkest nou briljant vinden.

En 'Ik hou van mij' helemaal...

Echt briljante teksten, en dan met die stem en halluf haags.

Ehm, nou ik ga dus effe verder kijken.

Iemand een zeem voor me?
Hahaha.

Ik zit lekker ik hou van holland te kijken. Die Jeroen is hi-la-risch!

Maar veul plezier met je Harrie Jekkers!

ARNOLD, ken je nou nie 5 minuten met je harsus bovuh watur zwemmuh!!.

(ken je dat stukje, echt briljant daarin doettie een Utregs gezinnetje na)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven