Man maakt me elke ochtend wakker

07-11-2025 22:54 81 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Klein irritatietopic: vrijwel elke ochtend word ik wakker door mijn man. Hij slaapt slecht en is altijd heel vroeg wakker, ergens tussen 3.00 en 6.00 meestal. Hij probeert dan rustig te blijven liggen maar op een moment moet hij plassen en gaat hij naar de wc.

Onze wc grenst aan de slaapkamer en kraakt als je er op een bepaalde manier op gaat zitten. Hij snapt niet hoe je moet zitten zonder te kraken, dus ik word wakker van een krakende wc.

Of z’n neus zit dicht en hij begint enorm zijn neus op te halen, met echte harde ‘knorgeluiden’ erbij. Dan word ik daar wakker van. Of hij wil seks en maakt me daarvoor wakker.

Ik word er gek van! Ik wil gewoon slapen. Doordeweeks tot 6.00 of 7.00 (ligt aan de dag) en in het weekend toch wel het liefst tot 8.00 uur. Maar dat lukt dus echt bijna nooit. Soms denk ik weleens; ga lekker op de bank slapen ofzo.

We hebben geen slaapkamer over en ik wil ook helemaal niet apart slapen. Maar ik vind dit best irritant worden inmiddels.

Wat doen jullie met/tegen je luidruchtige man in de ochtend?
Moiren schreef:
09-11-2025 09:51
Tijd om je pubers beter op te voeden. Alleen aankloppen als er bloedspoed is.
Waarom meteen weer zo'n sneer?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lente19251003- schreef:
09-11-2025 09:53
Nee dat vind ik echt onzin. Ik vond het zelf vroeger ook gezellig om nog even op de rand van het bed bij mijn moeder te kletsen. En ik vind dat zelf ook gezellig. Plus dat 1 van de pubers nogal veel problemen heeft en ik wil altijd bereikbaar zijn voor hem. Dat is helaas ook echt nodig.
Maar het is echt niet raar om als huisregel te hebben dat je na kloppen pas binnenkomt als iemand zegt dat het kan. Ik neem aan dat je andersom, bij je kinderen dus, ook niet aanklopt en gelijk daarna naar binnen dendert zonder een reactie af te wachten? Dan heeft dat kloppen ook weinig zin.
En je lullig voelen als je seks afwijst (en dan ook nog eens terwijl je lag te slapen), zou ik nog eens ernstig tegen het licht houden.
Susan schreef:
09-11-2025 17:27
Waarom meteen weer zo'n sneer?
Ach welnee joh.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Lente19251003- schreef:
09-11-2025 09:48
Nou vind ik seks sowieso ingewikkeld met 2 pubers die langer opblijven dan wij en nog weleens onze slaapkamer binnenstappen om even te kletsen (wel even kloppen, maar dan vrijwel direct binnenlopen)
Schuifslotje op jullie slaapkamerdeur met aan de buitenkant "bezet"?
Moiren schreef:
09-11-2025 12:50
Over een half uur ga ik naar bed, dus je kan nu nog je verhaal kwijt.

Serieus, je laat je door je kinderen van je slaap afhouden en door je man uit je slaap halen.
Hoe slaafs wil je zijn?
Dit lijkt inderdaad het werkelijke probleem te zijn: OP voelt zich verplicht haar eigen behoeften en grenzen ondergeschikt te maken aan die van anderen. En anderen vinden het vanzelfsprekend dat ze dat doet.
Lente19251003- schreef:
09-11-2025 09:48
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van de heftige reacties op het seks-stukje. Ik voel me vaak juist ook een beetje lullig dat ik hem dan afwijs.
Ik schrik er dan weer juist van dat ik op het Vivaforum zo regelmatig lees dat vrouwen niet zonder schuldgevoel seks kunnen weigeren als ze geen zin hebben.

Terwijl dat al gauw in bepaalde mate averechts werkt, want wel seks hebben wordt dan ook het voldoen aan een verplichting en dan ligt ondermijning van seksueel plezier en ontspanning weer op de loer.

Daarnaast is voor fijne seks een goede afwisseling nodig van egoïsme en altruïsme. Als je onvoldoende egoïstisch kan zijn gaat dit doorgaans ten koste van je eigen seksuele plezier. Bij vrouwen komt het vaker voor dat ze het lastig vinden om voldoende egoïstisch te zijn of dit pas op latere leeftijd worden. Dit kan ook onbewust spelen.

Daarmee is zonder schuldgevoel seks kunnen afwijzen op een bepaalde manier paradoxaal: zodra je daar ruimte voor kan en durft te nemen (en dit wordt gerespecteerd) is de kans groot dat je uiteindelijk meer seksueel plezier en daardoor meer seksuele behoefte ervaart, omdat egoïstisch zijn beter lukt. En afwijzen is daardoor weer minder aan de orde.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven