Man maakt me elke ochtend wakker
vrijdag 7 november 2025 om 22:54
Klein irritatietopic: vrijwel elke ochtend word ik wakker door mijn man. Hij slaapt slecht en is altijd heel vroeg wakker, ergens tussen 3.00 en 6.00 meestal. Hij probeert dan rustig te blijven liggen maar op een moment moet hij plassen en gaat hij naar de wc.
Onze wc grenst aan de slaapkamer en kraakt als je er op een bepaalde manier op gaat zitten. Hij snapt niet hoe je moet zitten zonder te kraken, dus ik word wakker van een krakende wc.
Of z’n neus zit dicht en hij begint enorm zijn neus op te halen, met echte harde ‘knorgeluiden’ erbij. Dan word ik daar wakker van. Of hij wil seks en maakt me daarvoor wakker.
Ik word er gek van! Ik wil gewoon slapen. Doordeweeks tot 6.00 of 7.00 (ligt aan de dag) en in het weekend toch wel het liefst tot 8.00 uur. Maar dat lukt dus echt bijna nooit. Soms denk ik weleens; ga lekker op de bank slapen ofzo.
We hebben geen slaapkamer over en ik wil ook helemaal niet apart slapen. Maar ik vind dit best irritant worden inmiddels.
Wat doen jullie met/tegen je luidruchtige man in de ochtend?
Onze wc grenst aan de slaapkamer en kraakt als je er op een bepaalde manier op gaat zitten. Hij snapt niet hoe je moet zitten zonder te kraken, dus ik word wakker van een krakende wc.
Of z’n neus zit dicht en hij begint enorm zijn neus op te halen, met echte harde ‘knorgeluiden’ erbij. Dan word ik daar wakker van. Of hij wil seks en maakt me daarvoor wakker.
Ik word er gek van! Ik wil gewoon slapen. Doordeweeks tot 6.00 of 7.00 (ligt aan de dag) en in het weekend toch wel het liefst tot 8.00 uur. Maar dat lukt dus echt bijna nooit. Soms denk ik weleens; ga lekker op de bank slapen ofzo.
We hebben geen slaapkamer over en ik wil ook helemaal niet apart slapen. Maar ik vind dit best irritant worden inmiddels.
Wat doen jullie met/tegen je luidruchtige man in de ochtend?
zondag 9 november 2025 om 17:42
Maar het is echt niet raar om als huisregel te hebben dat je na kloppen pas binnenkomt als iemand zegt dat het kan. Ik neem aan dat je andersom, bij je kinderen dus, ook niet aanklopt en gelijk daarna naar binnen dendert zonder een reactie af te wachten? Dan heeft dat kloppen ook weinig zin.Lente19251003- schreef: ↑09-11-2025 09:53Nee dat vind ik echt onzin. Ik vond het zelf vroeger ook gezellig om nog even op de rand van het bed bij mijn moeder te kletsen. En ik vind dat zelf ook gezellig. Plus dat 1 van de pubers nogal veel problemen heeft en ik wil altijd bereikbaar zijn voor hem. Dat is helaas ook echt nodig.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in