Entertainment alle pijlers

Het Sinterklaasjournaal

10-11-2025 17:53 142 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
:hello: Fans van het Sinterklaasjournaal, kijken jullie weer mee?

Spot de BN'er, lach mee om de woordgrappen en verwijzingen en speculeer over het verloop van de verhaallijnen.
Ik heb er zin in! :yes:

Afbeelding
sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 10-11-2025 18:29
Reden: afbeelding toegevoegd op verzoek
17.14% gewijzigd
Ik vind hier dingen van.
Ik ben gek op de actualiteitsopmerkingen die kinderen nog niet snappen.

"O maar als het een kazerne wordt, hebben de Sint en Pieten geen huis"
"Ja daar hebben wel meer mensen last van hè" :HA:
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Sabeltandcavia schreef:
10-11-2025 18:58
Zou de val van Pietje Paniek een verwijzing zijn naar de val van het kabinet? In dat geval gaat hij vast nog een keer vallen. :lol:
De sint moest een puzzel hebben van de bovenste plank. Een nieuw kabinet is natuurlijk een hele puzzel zeg maar.
Thing1 schreef:
10-11-2025 20:34
De sint moest een puzzel hebben van de bovenste plank. Een nieuw kabinet is natuurlijk een hele puzzel zeg maar.
O ja! :lightbulb:
Ik vind hier dingen van.
Zo leuk dat pietje Paniek er juist weer bij is op zijn zo geliefde Texel!
Ik hoop dat Pietje Paniek ook een vogelaar blijkt te zijn.
Merel had een ketting om met een D eraan.... :heart: mooi!
O, wat mooi! Ik heb het niet gezien maar ga er morgen op letten.
Ik vind hier dingen van.
Marcel van Roosmalen lekker chagrijnig op die boot ;-D
Jaa, ik kijk!! Best wel naar uitgekeken, al leek het gisteren dat het vorige seizoen was!
Ik miste Hoofdpiet, en maakte me even ongerust omdat ik in de tv-gids zag dat Even tot Hier gewoon op zaterdag (de dag van de intocht) geprogrammeerd staat. Dus even gecheckt op welke data de opnames zijn, en tot mijn geruststelling zag ik dat deze week het programma op vrijdag wordt opgenomen. :$ :proud:
Ik vind hier dingen van.
Drackie schreef:
10-11-2025 18:53
Ik denk, waar ken ik die man toch van? Maar ik weet het weer, Dokter Snor (achtste-groepers huilen niet)! :proud:
En Penoza 😊
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Jaaa leuk!!

Had speculasies gemist dus ff snel terug gekeken :heart:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Kletskous11 schreef:
10-11-2025 20:55
Merel had een ketting om met een D eraan.... :heart: mooi!
Dat hebben wij ook gezien :heart:
Heel mooi gebaar.

Ik wil Jan en Helma dit jaar ook weer zien! :hyper:
ik heb gezegd
The_Architect schreef:
10-11-2025 21:15
Marcel van Roosmalen lekker chagrijnig op die boot schuit ;-D
;)
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Haha, die regisseur ook: "Ja, jammerrrrrrr" :D

En goed weerbericht, lekker kort!
Loek Peters :heart: Dat vind ik zo’n lieverd.
En Pietje Paniek, wat heeerlijk dat die terug is!
canis-felis schreef:
10-11-2025 22:40
;)
Haha
Ik ken speculasies niet, is dat met net zulke knipogen tussendoor voor de volwassenen als het journaal?
ZuurSnoepje schreef:
10-11-2025 22:59
Ik ken speculasies niet, is dat met net zulke knipogen tussendoor voor de volwassenen als het journaal?
Het is meer voor volwassenen hoewel oudere kinderen het ook wel grappig vinden misschien. Vind het een beetje moeilijk te omschrijven.

Ik vind zelf het Sinterklaasjournaal leuker maar Speculasies is ook best leuk
Joppie schreef:
10-11-2025 21:56
En Penoza 😊
Penoza heb ik nog nooit gezien.
Ik vind speculasies dan weer niks aan :$

Zo leuk dat Pietje Paniek er weer bij is!! Kon ook eigenlijk niet anders nu ze naar Texel gaan natuurlijk :mrgreen:
Wel een klein beetje balen dat hij vorig jaar niet al terug kwam. Toen waren we bij de landelijke intocht.
Ik had echt helemaal niet door dat het nu alweer deze tijd van het jaar is. Voor mijn gevoel zijn we nog helemaal niet zo ver. Heb dus snel pepernoten en chocomel met slagroom bij mijn boodschappen mee besteld nog. Hoort er wel bij zaterdag natuurlijk!
Speculasies vind ik leuk. Vooral die man die nooit aan het woord komt haha. Dit jaar nieuwe gast aan tafel Leentje Buur van stichting hulpverlener (parodie op Sywert van Lienden)
Thing1 schreef:
10-11-2025 20:34
Dat zou wel heel vooruitziend zijn, het is toch al een tijdje geleden geschreven en opgenomen? Ik denk dat de puzzel van de bovenste plank meer verwijst naar het vorige kabinet. De puzzel is makkelijk te pakken, maar alles stort in elkaar zodra ze het proberen.
Irregular_Choice schreef:
11-11-2025 07:04
Ik vind speculasies dan weer niks aan :$

Zo leuk dat Pietje Paniek er weer bij is!! Kon ook eigenlijk niet anders nu ze naar Texel gaan natuurlijk :mrgreen:
Wel een klein beetje balen dat hij vorig jaar niet al terug kwam. Toen waren we bij de landelijke intocht.
Ik had echt helemaal niet door dat het nu alweer deze tijd van het jaar is. Voor mijn gevoel zijn we nog helemaal niet zo ver. Heb dus snel pepernoten en chocomel met slagroom bij mijn boodschappen mee besteld nog. Hoort er wel bij zaterdag natuurlijk!
Krijg je daar dan ter plekke veel van mee? Ik heb de indruk dat het voor de meesten vooral het totaalplaatje en de sfeer is. Net als dat je schaatsen beter op tv kunt kijken dan in Thialf als je het goed wilt kunnen volgen.
Joppie schreef:
10-11-2025 21:56
En Penoza 😊
Jaaa, de boef uit Penoza.
canis-felis schreef:
11-11-2025 09:47
Krijg je daar dan ter plekke veel van mee? Ik heb de indruk dat het voor de meesten vooral het totaalplaatje en de sfeer is. Net als dat je schaatsen beter op tv kunt kijken dan in Thialf als je het goed wilt kunnen volgen.
Er staan overal schermen langs de route, dus het hele verhaal kan je gewoon mee kijken :) en als ze langs komen, delen ze natuurlijk pepernoten uit en kan je handjes schudden enz. Wij hadden geluk dat ze 2 keer langs kwamen. Eerst op de fiets de ene kant op en daarna met Sinterklaas te paard weer de andere kant op. Was echt heel leuk om eens mee te maken! Maar je moet er wel vroeg bij zijn. Wij stonden om half 10 langs de route en toen begon het al vol te lopen. We hadden een mooi plekje vooraan en ze bleven bij ons voor ook een tijdje stil staan voor een optreden. Dus veel interactie met de pieten toen!
En uiteraard heb je altijd mensen die dan om kwart voor 12 aan komen lopen en hun kind langs je duwen met de mededeling “je mag van deze mevrouw wel even voor hun staan” 🤨

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven