Het Sinterklaasjournaal
maandag 10 november 2025 om 17:53
Spot de BN'er, lach mee om de woordgrappen en verwijzingen en speculeer over het verloop van de verhaallijnen.
Ik heb er zin in!
sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 10-11-2025 18:29
Reden: afbeelding toegevoegd op verzoek
Reden: afbeelding toegevoegd op verzoek
17.14% gewijzigd
Ik vind hier dingen van.
dinsdag 11 november 2025 om 10:45
Wat een lief gebaar. Dat heb ik gemist, ik ga er op letten.
dinsdag 11 november 2025 om 10:48
Mijn kinderen zijn 12 en 18 en hebben gisterenavond toch nog even gekeken, we kregen de tip dat Pietje Paniek er ineens weer was.
Ben blij dat Jeroen er nog gewoon is, Diewertje miste we al zo erg en Rachel was ook gestopt maar Jeroen was er nog en Hoofdpiet en Pietje Paniek erbij, fijn.
Kinderen krijgen nu de grapjes/verwijzingen voor volwassen ook een beetje mee, ook grappig. En de Wil Struinen werd ook zowaar ontdekt.
Ik wacht met smart op de aflevering met Helma en Jan Boel...
Ben blij dat Jeroen er nog gewoon is, Diewertje miste we al zo erg en Rachel was ook gestopt maar Jeroen was er nog en Hoofdpiet en Pietje Paniek erbij, fijn.
Kinderen krijgen nu de grapjes/verwijzingen voor volwassen ook een beetje mee, ook grappig. En de Wil Struinen werd ook zowaar ontdekt.
Ik wacht met smart op de aflevering met Helma en Jan Boel...
dinsdag 11 november 2025 om 19:16
Mijn kleuter ook, die zit er echt helemaal in!
dinsdag 11 november 2025 om 19:39
Ik vind het ook wel raar om als volwassene een plek vooraan te claimen bij een sinterklaasintocht. Ten eerste is het feest voor kinderen bedoeld, en je kan het ook prima nog zien als er een kind voor je staat.Irregular_Choice schreef: ↑11-11-2025 10:32Er staan overal schermen langs de route, dus het hele verhaal kan je gewoon mee kijkenen als ze langs komen, delen ze natuurlijk pepernoten uit en kan je handjes schudden enz. Wij hadden geluk dat ze 2 keer langs kwamen. Eerst op de fiets de ene kant op en daarna met Sinterklaas te paard weer de andere kant op. Was echt heel leuk om eens mee te maken! Maar je moet er wel vroeg bij zijn. Wij stonden om half 10 langs de route en toen begon het al vol te lopen. We hadden een mooi plekje vooraan en ze bleven bij ons voor ook een tijdje stil staan voor een optreden. Dus veel interactie met de pieten toen!
En uiteraard heb je altijd mensen die dan om kwart voor 12 aan komen lopen en hun kind langs je duwen met de mededeling “je mag van deze mevrouw wel even voor hun staan”![]()
woensdag 12 november 2025 om 00:22
Als ik het alleen maar goed wilde zien, had ik beter thuis voor de tv kunnen zitten. We wilden ook gewoon graag de hele interactie meekrijgen met de pieten en dat is toch vooral als je vooraan staat. Ik had zelf wel ook nog nichtje half voor me en onze eigen tiener. Maar de familie die mee was had ook een plekje vooraan. Ik vind het vooral vreemd dat je denkt een plek te kunnen claimen waar mensen (ongeacht hoe oud) een paar uur voor hebben staan wachten. En niet netjes vragen, maar gewoon dmv ertussen duwen. Als je ook vooraan had willen staan, was er om half 10 gewoon nog plek geweest natuurlijk__appelbloesem__ schreef: ↑11-11-2025 19:39Ik vind het ook wel raar om als volwassene een plek vooraan te claimen bij een sinterklaasintocht. Ten eerste is het feest voor kinderen bedoeld, en je kan het ook prima nog zien als er een kind voor je staat.
woensdag 12 november 2025 om 06:06
Hm ik vind dit noodpakket en die militairen eigenlijk helemaal niet zo grappig geloof ik.
woensdag 12 november 2025 om 06:55
Er is vast niks spectaculairs aan de hand.happyapple schreef: ↑12-11-2025 06:06Hm ik vind dit noodpakket en die militairen eigenlijk helemaal niet zo grappig geloof ik.![]()
Ik ben benieuwd naar het noodpakket. Is het snoep? Of plakband en inpakpapier voor als er iets misgaat met de pakjes?
woensdag 12 november 2025 om 09:27
Speculasies vind ik niets aan. Het Sinterklaasjournaal wel. Echt een hoogtepunt in het jaar. Man en ik keken het voor (pleeg)kind al samen ...
Met gelovend kind vond ik het echt geweldig leuk. Ik had er altijd zoveel lol in om bij het schoenzetten etc een beetje mee te gaan in het verhaal, roethandjes op de muur te zetten, kacheldeurtje open, bedjes opmaken voor babypiet en dat soort dingen. Ik had er denk ik het meeste plezier in
Maar ook nu kind al even weet hoe het zit blijft het leuk. Kind vindt het ook nog steeds heel leuk en gezellig om samen naar het Sinterklaasjournaal te kijken en het interesseert hem helemaal niets dat sommige vriendjes dat kinderachtig vinden.
Heb ik toch iets goeds meegegeven; er is een sinterklaasjournaalliefhebber bij
Met gelovend kind vond ik het echt geweldig leuk. Ik had er altijd zoveel lol in om bij het schoenzetten etc een beetje mee te gaan in het verhaal, roethandjes op de muur te zetten, kacheldeurtje open, bedjes opmaken voor babypiet en dat soort dingen. Ik had er denk ik het meeste plezier in
Maar ook nu kind al even weet hoe het zit blijft het leuk. Kind vindt het ook nog steeds heel leuk en gezellig om samen naar het Sinterklaasjournaal te kijken en het interesseert hem helemaal niets dat sommige vriendjes dat kinderachtig vinden.
Heb ik toch iets goeds meegegeven; er is een sinterklaasjournaalliefhebber bij
woensdag 12 november 2025 om 18:46
Er moet wel ruimte zijn voor opbouw naar de climax, natuurlijkSabeltandcavia schreef: ↑12-11-2025 18:21Ik ben een beetje teleurgesteld vanavond. Waren de grappen op?![]()
Ik denk nu aan de ouders op Texel e.o. die moeten uitleggen waarom zij de vuurtoren wél zien branden. Misschien kunnen ze zeggen dat het een nepvuurtoren is wat ook zo is omdat het lichtpatroon niet klopt
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
woensdag 12 november 2025 om 19:01
Ik lag gestrekt om de stoomstoring.Sabeltandcavia schreef: ↑12-11-2025 18:21Ik ben een beetje teleurgesteld vanavond. Waren de grappen op?![]()
woensdag 12 november 2025 om 20:46
Hahaha goeie, ben ik ook benieuwd naar. Iemand van Texel hier aanwezig?canis-felis schreef: ↑12-11-2025 18:46Er moet wel ruimte zijn voor opbouw naar de climax, natuurlijk![]()
Ik denk nu aan de ouders op Texel e.o. die moeten uitleggen waarom zij de vuurtoren wél zien branden. Misschien kunnen ze zeggen dat het een nepvuurtoren is wat ook zo is omdat het lichtpatroon niet klopt
donderdag 13 november 2025 om 10:08
Ik had dat met festival afgelopen zomer. Wij hadden 2,5 uur op 1 plek gestaan om maar vooraan te kunnen staan bij Suzan en Freek. Geen voeten over maar je moet er wat voor over hebben. En dat was dringen. En dan kinderen die denken dat ze je wel even voorbij mogen. Dan denk ik 'was er ook 2,5 uur geleden vast gaan staan'. En ja, ik stond er ook met kinderen al die tijd.__appelbloesem__ schreef: ↑11-11-2025 19:39Ik vind het ook wel raar om als volwassene een plek vooraan te claimen bij een sinterklaasintocht. Ten eerste is het feest voor kinderen bedoeld, en je kan het ook prima nog zien als er een kind voor je staat.
donderdag 13 november 2025 om 14:40
Oh hahaha kwartje valt hoorSweetFirefly schreef: ↑13-11-2025 09:08Maurice de zeehondmet de muziek van Queen op de achtergrond
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in