Zwanger worden | Zomer 2025

03-05-2025 15:01 532 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi meiden,

Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..

Join the club!
NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODBijzonderheden
Vuurvlinder301e26 okt-
RubyRose321e8 nov
Sterren331e12 nov-
Toetie281e11 nov-
Lilaloopsie292e6 novLang spiraal gehad, korte 3e cyclus
Snugbun311e29 nov-
Kaasplankje322e16 novEerdere miskraam :redrose:
Marlijnemus311e18 novMedisch
Framboosje123443e9 novMiskraam in sept, "24 D&C :redrose: :redrose:
Sunnyflower361e30 novMedisch
Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODBijzonderheden
Juul2014344eZWANGER1e echo 5-9
Simplysoof292eZWANGER-
PickingUpThePieces293eZWANGER5 sept 1e echo
Krulala342eZWANGER Januari miskraam gehad :redrose:
Nimnim331eZWANGER-
Verbouwvrouw332eZWANGER-
Dropmaan352eZWANGERMiskraam in juni :redrose: 30 oktober 1e echo
Nolanollie312eZWANGER27 oktober eerste echo
Tijdje niks meer van gehoord:
NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODRondeBijzonderheden
Beepbeep321e21juni4e-
Plantenbak321eNader te bepalen1eGaan aug starten
nolanollie wijzigde dit bericht op 03-11-2025 20:28
62.51% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Stom RubyRose... ik duim nog voor je dat je ernaast zit 🤞. Waar baal je zo van over je cyclus?
Dankjewel VuurVlinder, het zou inderdaad nog kunnen.

Ik heb even een baalweekje. Komt ook beetje door drukte op werk. Maar ook door mijn cyclus van 30+ dagen vorige maand. Het bloedverlies rond mijn ovulatie dag en vorig weekend dan weer. Ik schrik daar altijd van.
@Ruby ik wil je geen valse hoop geven maar dit klinkt meer als een innestelingsbloeding? En dat je test negatief was hoeft nog niet veel te zeggen, aangezien het nog niet je NOD is. Dus ik heb nog hoop en zal voor je duimen!
Zelf heb ik al 2 dagen buikpijn alsof ik ongesteld moet worden. Maar nog geen bloed. NOD is 9 november. Ik heb stiekem hoop dat t toch geen menstruatieklachten zijn maar vroege zwangerschapssymptomen. Normaal heb ik niet echt klachten voor mijn menstruatie, pas op de dag zelf of vlak van tevoren.
Maar t voelt wel echt als menstruatie die eraan zit te komen helaas 😞.
Ik ga voor jullie duimen RubyRose en framboosje!
Balen Lilaloopsie, herkenbaar die teleurstelling. Wees lief voor jezelf!

Spannend Ruby en Framboosje! Ik duim voor jullie!
Spannend dames! Ik duim ook mee voor jullie vanuit mijn bed. Ik ben zo moe! Lig normaal pas rond middernacht te slapen maar nu al de tweede dag dat ik er om 20.00 uur in lig…
Nog niet ongesteld maar een negatieve test. Ik snap het niet echt. Ik had woe-do-vrijdag krampen alsof ik ongesteld moest worden. Maar gister en vandaag geen krampen meer. Maar ook geen menstruatie. Dus had hoop dat het de innesteling was. Echter dan zou ik nu toch een positieve test moeten hebben? Nou ja wacht het maar af. Zou ook nog kunnen dat ik überhaupt geen eisprong heb gehad en mijn lichaam nog van slag is na de miskraam ofzo. Wel frustrerend.
Hoe is het bij jou Ruby?
Ah Framboosje dat klinkt inderdaad frustrerend! Hoeveel DPO ben je nu en wanneer had je je menstruatie verwacht?

Ruby, ook benieuwd hoe het met jou is!

Hier even hele pittige weken gehad, behoorlijk last van kwalen. Uiteindelijk sterkere medicatie van de huisarts gekregen en nu een beetje aan het opkrabbelen maar het blijft wat wankel, ik was ook weer afgevallen en das niet echt de bedoeling nu. Lees dus wel mee en leef mee maar soms dus te weinig energie om te reageren! Verbouwvrouw, klinkt alsof de vermoeidheid jou ook goed te pakken heeft!
Ik had gister of vandaag menstruatie verwacht; ben op dag 27 in cyclus (gemiddeld is het 26 dagen), en 13 DPO (ongeveer, want onduidelijk wanneer eisprong was, LH was van dag 9 t/m 14 verhoogd). Op dag 9-10-11 had ik menstruatiekrampen die nu weer weg zijn.

Dropmaan wat vervelend zeg die kwalen, heb je dan last van vermoeidheid en misselijkheid? Hopelijk voel je je snel wat beter in het tweede trimester.
Spannend zo dan Framboosje, en je blijft toch een beetje hoop houden stiekem (zou ik in ieder geval hebben).

Ja een hele droge, constante misselijkheid en eten ging ook moeilijk. Toen drinken ook slecht begon te gaan direct aan de bel getrokken.
Dat klinkt heel vervelend Dropmaan hopelijk voel je je met deze medicatie snel beter!

Framboosje123 vervelend hè die gemixte signalen van je lichaam. Dat je kwaaltjes hebt maar er dan vervolgens niks komt.

Hier ook nog niks..
Inmiddels op dag 33 van mijn cyclus. Vorige maand werd ik op dag 34 ongesteld. Daarvoor zat ik altijd zo rond de 30 dagen. Dus het kan zijn dat mijn cyclus nu is opgeschoven naar 34 dagen. Ik ben echt heel emotioneel vandaag dus het zou wel kunnen dat het er aan zit te komen.
Ik heb vrijdag nog getest omdat ik toch ook wel een beetje hoop had gekregen dat het misschien een innestelingsbloeding zou kunnen zijn van vorig weekend. Maar de test was negatief. En die had toch nu inmiddels wel positief moeten zijn als dat echt een innesteling was geweest.

Dus hopelijk nu snel een doorgebroken menstruatie en weer op naar de volgende ronde.
Ahh vervelend zeg Ruby, dan zitten we dus in hetzelfde schuitje. Had jij wel een ovulatie test gedaan en op hoeveel dagen DPO zit je dan nu?
Ik heb idd zeker nog hoop, want dit is voor mij wel echt afwijkend. Is de tweede ronde na de miskraam dus tja wellicht zijn hormonen toch in de war nog, alhoewel vorige maand alles volgens boekje verliep.
Framboosje123 ik heb geen ovulatie test gedaan. Daar werd ik echt mega gestresst van. Dus ik zit nu rond 16dpo. Zou goed kunnen dat je hormonen nog in de war zijn. Ik ga voor je duimen!
@dropmaan: gelukkig voel je je met zwaardere medicatie wat beter! Die vermoeidheid is idd overal. We willen volgende week een museum bezoeken met de kids maar ben bang dat ik dan voor het eten al naar bed moet 🤪

@framboosje en @ruby: ik duim dat jullie snel duidelijkheid krijgen!
Hier nog steeds niks.

Framboosje123 hoe gaat het bij jou?

En bij de andere dames waarvan de NOD er aan zit te komen?
Hier nog steeds niks.

Hier nog steeds niks.

Hier ook nog niks alleen wel telkens een beetje krampjes en steekjes. Durf ook niet te testen. Jij wel? Je bent al aardig over tijd
Poe, je geduld wordt aardig op de proef gesteld RubyRose. Heb je verder geen klachten?
Spannend ook Sterren!

Ik denk dat ik morgenochtend toch nog maar eens ga testen als het nog niet is doorgebroken.. Ik durf alleen niet meer te hopen op een positieve test. Omdat vrijdag natuurlijk vet negatief was.

Ik heb wel wat klachten ja, krampen steeds maar dat is al ruim een week zo. Onstilbare honger, pijnlijke borsten en echt onwijs moe.
Maargoed ook met deze klachten kan het nog beide kanten op.
Jeetje meiden, wat een onzekerheid... Ik blijf voor jullie duimen!!!
Jeee wat spannend Ruby en Sterren!! Krampjes en steekjes had ik ook altijd bij mijn zwangerschappen Sterren.
Ik heb afgelopen dagen elke dag getest maar steeds negatief. Al 3 dagen overtijd inmiddels dus cyclus is flink van slag, heb dat normaal nooit. Ik denk 99% kans dat dat komt door hormonen die nog in de war zijn na miskraam. Zeker aangezien ovulatie test zo vreemd was. Ik baal echt als een stekker en voel me weer flink down. Zeker omdat je dan toch nog een sprankje hoop hebt, maar kan t me bijna niet voorstellen. Ben soms wel een beetje misselijk maar kan ook van de stress zijn.
Ik vraag me dan wel af hoe t werkt als je geen eisprong hebt gehad, wanneer en hoe je cyclus dan weer op gang gaat komen.
framboosje123 schreef:
11-11-2025 19:45
Ik vraag me dan wel af hoe t werkt als je geen eisprong hebt gehad, wanneer en hoe je cyclus dan weer op gang gaat komen.
Als in na de cyclus zonder ovulatie?
Nolanollie schreef:
11-11-2025 19:47
Als in na de cyclus zonder ovulatie?
Ja ik denk dat ik misschien geen eisprong heb gehad omdat ik nu dus niet ongesteld word maar ook niet zwanger ben. 🤷‍♀️
framboosje123 schreef:
11-11-2025 19:53
Ja ik denk dat ik misschien geen eisprong heb gehad omdat ik nu dus niet ongesteld word maar ook niet zwanger ben. 🤷‍♀️
Naja, opzich je baarmoederslijmvlies heeft zich wel opgebouwd, of er nu een ovulatie is geweest of niet en dat moet ook weer worden afgevoerd...

Aldus dr google kan het wel later of lichter zijn omdat het corpus liteum (overblijfsel na de ovulatie) geen hormonen kan uitscheiden want er is geen corpus liteum...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven