Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Zwanger
Tijdje niks meer van gehoord:
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
| Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| Vuurvlinder | 30 | 1e | 26 okt | - |
| RubyRose | 32 | 1e | 8 nov | |
| Sterren | 33 | 1e | 12 nov | - |
| Toetie | 28 | 1e | 11 nov | - |
| Lilaloopsie | 29 | 2e | 6 nov | Lang spiraal gehad, korte 3e cyclus |
| Snugbun | 31 | 1e | 29 nov | - |
| Kaasplankje | 32 | 2e | 16 nov | Eerdere miskraam |
| Marlijnemus | 31 | 1e | 18 nov | Medisch |
| Framboosje123 | 44 | 3e | 9 nov | Miskraam in sept, "24 D&C |
| Sunnyflower | 36 | 1e | 30 nov | Medisch |
| Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| Juul2014 | 34 | 4e | ZWANGER | 1e echo 5-9 |
| Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER | - |
| PickingUpThePieces | 29 | 3e | ZWANGER | 5 sept 1e echo |
| Krulala | 34 | 2e | ZWANGER | Januari miskraam gehad |
| Nimnim | 33 | 1e | ZWANGER | - |
| Verbouwvrouw | 33 | 2e | ZWANGER | - |
| Dropmaan | 35 | 2e | ZWANGER | Miskraam in juni |
| Nolanollie | 31 | 2e | ZWANGER | 27 oktober eerste echo |
| Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
| Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
nolanollie wijzigde dit bericht op 03-11-2025 20:28
62.51% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
donderdag 6 november 2025 om 17:27
donderdag 6 november 2025 om 17:30
@Ruby ik wil je geen valse hoop geven maar dit klinkt meer als een innestelingsbloeding? En dat je test negatief was hoeft nog niet veel te zeggen, aangezien het nog niet je NOD is. Dus ik heb nog hoop en zal voor je duimen!
Zelf heb ik al 2 dagen buikpijn alsof ik ongesteld moet worden. Maar nog geen bloed. NOD is 9 november. Ik heb stiekem hoop dat t toch geen menstruatieklachten zijn maar vroege zwangerschapssymptomen. Normaal heb ik niet echt klachten voor mijn menstruatie, pas op de dag zelf of vlak van tevoren.
Maar t voelt wel echt als menstruatie die eraan zit te komen helaas
.
Zelf heb ik al 2 dagen buikpijn alsof ik ongesteld moet worden. Maar nog geen bloed. NOD is 9 november. Ik heb stiekem hoop dat t toch geen menstruatieklachten zijn maar vroege zwangerschapssymptomen. Normaal heb ik niet echt klachten voor mijn menstruatie, pas op de dag zelf of vlak van tevoren.
Maar t voelt wel echt als menstruatie die eraan zit te komen helaas
zondag 9 november 2025 om 11:58
Nog niet ongesteld maar een negatieve test. Ik snap het niet echt. Ik had woe-do-vrijdag krampen alsof ik ongesteld moest worden. Maar gister en vandaag geen krampen meer. Maar ook geen menstruatie. Dus had hoop dat het de innesteling was. Echter dan zou ik nu toch een positieve test moeten hebben? Nou ja wacht het maar af. Zou ook nog kunnen dat ik überhaupt geen eisprong heb gehad en mijn lichaam nog van slag is na de miskraam ofzo. Wel frustrerend.
Hoe is het bij jou Ruby?
Hoe is het bij jou Ruby?
zondag 9 november 2025 om 12:04
Ah Framboosje dat klinkt inderdaad frustrerend! Hoeveel DPO ben je nu en wanneer had je je menstruatie verwacht?
Ruby, ook benieuwd hoe het met jou is!
Hier even hele pittige weken gehad, behoorlijk last van kwalen. Uiteindelijk sterkere medicatie van de huisarts gekregen en nu een beetje aan het opkrabbelen maar het blijft wat wankel, ik was ook weer afgevallen en das niet echt de bedoeling nu. Lees dus wel mee en leef mee maar soms dus te weinig energie om te reageren! Verbouwvrouw, klinkt alsof de vermoeidheid jou ook goed te pakken heeft!
Ruby, ook benieuwd hoe het met jou is!
Hier even hele pittige weken gehad, behoorlijk last van kwalen. Uiteindelijk sterkere medicatie van de huisarts gekregen en nu een beetje aan het opkrabbelen maar het blijft wat wankel, ik was ook weer afgevallen en das niet echt de bedoeling nu. Lees dus wel mee en leef mee maar soms dus te weinig energie om te reageren! Verbouwvrouw, klinkt alsof de vermoeidheid jou ook goed te pakken heeft!
zondag 9 november 2025 om 12:09
Ik had gister of vandaag menstruatie verwacht; ben op dag 27 in cyclus (gemiddeld is het 26 dagen), en 13 DPO (ongeveer, want onduidelijk wanneer eisprong was, LH was van dag 9 t/m 14 verhoogd). Op dag 9-10-11 had ik menstruatiekrampen die nu weer weg zijn.
Dropmaan wat vervelend zeg die kwalen, heb je dan last van vermoeidheid en misselijkheid? Hopelijk voel je je snel wat beter in het tweede trimester.
Dropmaan wat vervelend zeg die kwalen, heb je dan last van vermoeidheid en misselijkheid? Hopelijk voel je je snel wat beter in het tweede trimester.
zondag 9 november 2025 om 14:29
zondag 9 november 2025 om 15:25
Dat klinkt heel vervelend Dropmaan hopelijk voel je je met deze medicatie snel beter!
Framboosje123 vervelend hè die gemixte signalen van je lichaam. Dat je kwaaltjes hebt maar er dan vervolgens niks komt.
Hier ook nog niks..
Inmiddels op dag 33 van mijn cyclus. Vorige maand werd ik op dag 34 ongesteld. Daarvoor zat ik altijd zo rond de 30 dagen. Dus het kan zijn dat mijn cyclus nu is opgeschoven naar 34 dagen. Ik ben echt heel emotioneel vandaag dus het zou wel kunnen dat het er aan zit te komen.
Ik heb vrijdag nog getest omdat ik toch ook wel een beetje hoop had gekregen dat het misschien een innestelingsbloeding zou kunnen zijn van vorig weekend. Maar de test was negatief. En die had toch nu inmiddels wel positief moeten zijn als dat echt een innesteling was geweest.
Dus hopelijk nu snel een doorgebroken menstruatie en weer op naar de volgende ronde.
Framboosje123 vervelend hè die gemixte signalen van je lichaam. Dat je kwaaltjes hebt maar er dan vervolgens niks komt.
Hier ook nog niks..
Inmiddels op dag 33 van mijn cyclus. Vorige maand werd ik op dag 34 ongesteld. Daarvoor zat ik altijd zo rond de 30 dagen. Dus het kan zijn dat mijn cyclus nu is opgeschoven naar 34 dagen. Ik ben echt heel emotioneel vandaag dus het zou wel kunnen dat het er aan zit te komen.
Ik heb vrijdag nog getest omdat ik toch ook wel een beetje hoop had gekregen dat het misschien een innestelingsbloeding zou kunnen zijn van vorig weekend. Maar de test was negatief. En die had toch nu inmiddels wel positief moeten zijn als dat echt een innesteling was geweest.
Dus hopelijk nu snel een doorgebroken menstruatie en weer op naar de volgende ronde.
zondag 9 november 2025 om 17:18
Ahh vervelend zeg Ruby, dan zitten we dus in hetzelfde schuitje. Had jij wel een ovulatie test gedaan en op hoeveel dagen DPO zit je dan nu?
Ik heb idd zeker nog hoop, want dit is voor mij wel echt afwijkend. Is de tweede ronde na de miskraam dus tja wellicht zijn hormonen toch in de war nog, alhoewel vorige maand alles volgens boekje verliep.
Ik heb idd zeker nog hoop, want dit is voor mij wel echt afwijkend. Is de tweede ronde na de miskraam dus tja wellicht zijn hormonen toch in de war nog, alhoewel vorige maand alles volgens boekje verliep.
zondag 9 november 2025 om 20:32
dinsdag 11 november 2025 om 19:34
Spannend ook Sterren!
Ik denk dat ik morgenochtend toch nog maar eens ga testen als het nog niet is doorgebroken.. Ik durf alleen niet meer te hopen op een positieve test. Omdat vrijdag natuurlijk vet negatief was.
Ik heb wel wat klachten ja, krampen steeds maar dat is al ruim een week zo. Onstilbare honger, pijnlijke borsten en echt onwijs moe.
Maargoed ook met deze klachten kan het nog beide kanten op.
Ik denk dat ik morgenochtend toch nog maar eens ga testen als het nog niet is doorgebroken.. Ik durf alleen niet meer te hopen op een positieve test. Omdat vrijdag natuurlijk vet negatief was.
Ik heb wel wat klachten ja, krampen steeds maar dat is al ruim een week zo. Onstilbare honger, pijnlijke borsten en echt onwijs moe.
Maargoed ook met deze klachten kan het nog beide kanten op.
dinsdag 11 november 2025 om 19:45
Jeee wat spannend Ruby en Sterren!! Krampjes en steekjes had ik ook altijd bij mijn zwangerschappen Sterren.
Ik heb afgelopen dagen elke dag getest maar steeds negatief. Al 3 dagen overtijd inmiddels dus cyclus is flink van slag, heb dat normaal nooit. Ik denk 99% kans dat dat komt door hormonen die nog in de war zijn na miskraam. Zeker aangezien ovulatie test zo vreemd was. Ik baal echt als een stekker en voel me weer flink down. Zeker omdat je dan toch nog een sprankje hoop hebt, maar kan t me bijna niet voorstellen. Ben soms wel een beetje misselijk maar kan ook van de stress zijn.
Ik vraag me dan wel af hoe t werkt als je geen eisprong hebt gehad, wanneer en hoe je cyclus dan weer op gang gaat komen.
Ik heb afgelopen dagen elke dag getest maar steeds negatief. Al 3 dagen overtijd inmiddels dus cyclus is flink van slag, heb dat normaal nooit. Ik denk 99% kans dat dat komt door hormonen die nog in de war zijn na miskraam. Zeker aangezien ovulatie test zo vreemd was. Ik baal echt als een stekker en voel me weer flink down. Zeker omdat je dan toch nog een sprankje hoop hebt, maar kan t me bijna niet voorstellen. Ben soms wel een beetje misselijk maar kan ook van de stress zijn.
Ik vraag me dan wel af hoe t werkt als je geen eisprong hebt gehad, wanneer en hoe je cyclus dan weer op gang gaat komen.
dinsdag 11 november 2025 om 19:47
Als in na de cyclus zonder ovulatie?framboosje123 schreef: ↑11-11-2025 19:45Ik vraag me dan wel af hoe t werkt als je geen eisprong hebt gehad, wanneer en hoe je cyclus dan weer op gang gaat komen.
dinsdag 11 november 2025 om 19:53
Ja ik denk dat ik misschien geen eisprong heb gehad omdat ik nu dus niet ongesteld word maar ook niet zwanger ben.
dinsdag 11 november 2025 om 20:06
Naja, opzich je baarmoederslijmvlies heeft zich wel opgebouwd, of er nu een ovulatie is geweest of niet en dat moet ook weer worden afgevoerd...framboosje123 schreef: ↑11-11-2025 19:53Ja ik denk dat ik misschien geen eisprong heb gehad omdat ik nu dus niet ongesteld word maar ook niet zwanger ben.![]()
Aldus dr google kan het wel later of lichter zijn omdat het corpus liteum (overblijfsel na de ovulatie) geen hormonen kan uitscheiden want er is geen corpus liteum...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in