Japan!
zaterdag 11 oktober 2025 om 22:48
woensdag 12 november 2025 om 01:25
Herkenbaar, tijdens mijn eerste verre reis met een groep hadden we een overvol programma met een strakke planning en excursiepakket wat je vooraf moest bij kopen als je wilde. Geen optie om een halve dag mee te doen tenzij je ergens in de bus wilde wachten op de rest. Ben toen op een gegeven moment ingestort na het avond eten. Meteen naar bed gegaan en de volgende dag na het ontbijt weer m'n bed in gedoken en de hele dag geslapen en toen savonds ergens gaan eten en een wandeling gemaakt. Gelukkig was ik toen niet alleen op reis. Ik lees dus alle reisschema's goed door. Te druk vind ik niks maar alleen van A.naar B. gebracht worden en zoek het uit ook niet.bartjes schreef: ↑11-11-2025 21:10@dianaf
@hadalabo
Bedankt voor jullie tips.
Misschien moet ik dat toch eens onderzoeken.
Man en ik moeten een beetje een stok achter de deur hebben, laat ik maar zo zeggen.
Het was best vermoeiend, heel veel lopen en heel heel veel trappen op en af.
En dan is het de volgende ochtend best verleidelijk om het een beetje kalm aan te doen. En dat is jammer van zo'n reis.
Afgelopen vakantie wilden we ons niet laten kennen, en gingen we overal in mee. Maar met z'n 2-en is het een ander verhaal.
woensdag 12 november 2025 om 15:06
Ik ben via Shoestring gegaan, daar was de reisbegeleider zelf Japans. Als je mee ging in haar suggesties, dat zag je sowieso alle hoogtepunten, maar het programma was nergens overvol of zo. Genoeg tijd om zelf nog iets te doen en het tempo was ook niet idioot hoog. Er was er maar 1 in de groep die meer moeite had met het lopen ed, maar zij was al in de 70. Maar ze koos er dus iets vaker voor om niet mee te gaan of als we ergens weer een berg op gingen naar een tempel, om dat bij de ingang te wachten.bartjes schreef: ↑11-11-2025 21:10@dianaf
@hadalabo
Bedankt voor jullie tips.
Misschien moet ik dat toch eens onderzoeken.
Man en ik moeten een beetje een stok achter de deur hebben, laat ik maar zo zeggen.
Het was best vermoeiend, heel veel lopen en heel heel veel trappen op en af.
En dan is het de volgende ochtend best verleidelijk om het een beetje kalm aan te doen. En dat is jammer van zo'n reis.
Afgelopen vakantie wilden we ons niet laten kennen, en gingen we overal in mee. Maar met z'n 2-en is het een ander verhaal.
Als het lopen je toch zwaar valt, misschien ook een idee om in de aanloop naar de vakantie een beetje te trainen? Dat is wel mijn tactiek.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in