Waar / hoe vind ik haar?

24-07-2009 10:00 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen!

Nou, nu ik dit forum toevallig gevonden heb, lijkt me dit eigenlijk toch wel de ideale plek om eens wat vragen te stellen waar ik maar geen antwoord op kan vinden of verzinnen.

Ik ben een man van bijna 32, sinds februari weer vrijgezel na een relatie van 6,5 jaar en 1,5 jaar samenwonen.

Waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben is gewoon een leuke, sexy vrouw, die haar zaakjes redelijk op orde heeft, lol heeft in het leven en waar je lol mee kunt hebben, maar die ook in is voor wat serieuzere dingen en niet meer elke week (af en toe wel natuurlijk) in de kroeg wil hangen. Zat zo te denken ergens tussen de 25 en 30 jaar (en dan eerlijk gezegd het liefst meer richting de 25, maar weet niet of dat dan realistisch is gezien de andere dingen die ik belangrijk vind. ).

Maargoed! Waar en/of hoe vind ik die?

Wat denk ik zeker wel een beetje (of een beetje veel ;) ) mijn probleem is, is dat ik vrij verlegen/onzeker ben m.b.t. het aanspreken van iemand die me leuk lijkt. Dus, afgezien van dat ik niet zo'n kroeghanger ben, in de kroeg iemand aanspreken is niet echt 'mijn ding'. En vrouwen die ik dan toch daar weleens ontmoet heb, zijn tot nu toe geen van allen 'relationship-material' zeg maar.

Ook in andere settings (op het werk/op straat/in de winkel) ben ik eigenlijk altijd veel te beleefd heb ik het idee. Loop altijd met mijn gedachte in het hoofd dat vrouwen die ik daar tegen kom op dat moment met andere dingen bezig zijn en het alleen maar irritant zouden vinden als iemand "avances" probeert te maken. Is dat een terecht idee, of moet ik dat snel uit mijn hoofd zetten? (En als ik dat uit mijn hoofd moet zetten; hoe pak ik zoiets in zo'n setting dan aan?)

Nu heb ik, gewoon om het eens te proberen, ook een profiel aangemaakt op wat datingsites. Maar daar tot nu toe ook weinig succes mee. Veel profielen van vrouwen die daarop staan zijn allemaal hetzelfde. Ze zijn allemaal op zoek naar die spontane, sportieve, actieve man, die weet wat hij wil, gevoel voor humor heeft, er goed uit ziet, zijn zaakjes op orde heeft, van elke week feesten en stappen houdt en ook toe is aan een serieuze relatie.

Nou voldoe ik daar volgens mij in grote lijnen wel aan, maar hoe laat ik dat overkomen in een berichtje? Haha, ik weet het niet; heb lange berichtjes geprobeert, korte, mysterieuze, duidelijke. Maar slechts weinig reacties gekregen. Nou denk ik natuurlijk ook wel dat vrouwen op die sites vaak bedolven worden onder de mailtjes, dus snap ook wel dat ik lang niet van iedereen een reactie krijg. Maar toch.

Haha, nou, eigenlijk kan ik heeeel deze lange post wel samenvatten in een paar korte vraagjes.

- Wat zijn volgens jullie settings waar ik het type vrouw kan tegenkomen waar ik naar op zoek ben?

- Hoe spreek ik haar dan het beste aan (en dat het gesprek dus ook zo verloopt dat ik duidelijk maak dat ik geïnteresseerd ben en het niet alleen een leuk gesprekje blijft ;) )?

- Waar letten jullie als vrouw nu eigenlijk op bij iemand die je aanspreekt?

- En waar letten jullie als vrouw op in mailtjes die je eventueel via datingsites krijgt? (Of, m.a.w., hoe kan ik het best zo'n mailtje schrijven, wat wel en niet erin zetten? Wil wel eerlijk blijven!)

- En, nu ik toch bezig ben, hebben jullie nog tips voor mezelf om mezelf te trainen minder onzeker/verlegen te laten zijn?
quote:Maeijken schreef op 24 juli 2009 @ 10:47:

Misschien moet je deze vraag stellen in Yoyo haar "glazen bol" topic

Nee, mijn bol slaat op tilt van dit soort vragen..

Dan gaat hij vloeken, dus doe maar niet!
quote:nammtar schreef op 24 juli 2009 @ 10:49:

Dat is (naar mijn ervaring) zeker niet waar dat het nietszeggend is. Ik ken genoeg mensen die balen van hun baan, en daardoor nogal chagrijnig in het leven staan.

Haha, ja en die zullen niet reageren, want die denken: "Ohnee, ik reageer maar niet, want ik heb geen leuke baan :-("

right
Daten is ook lastig. Natuurlijk is het een ietwat 'nietszeggend' lijstje, maar als je specifiek wordt heb je weer een 'eisenpakket' en reageert er niemand op je omdat ze daar niet aan voldoen (en valt de halve wereld over je heen omdat één van je 'eisen' richting 25 is )

Wat voor mij werkt: Een redelijk uitgebreid profiel met een beschrijving van jezelf, en dan niet het eeuwige ik-werk-ik-sport-en-ik-hou-van-een-terrasje-pakken-op-z'n-tijd, maar bijvoorbeeld een opsomminkje van dingen die je leuk/lekker vindt. Kleine dingen, waar jij vrolijk van wordt, als particulier zijnde. Van een goeie espresso tot mensen die op straat slecht met hun iPod meezingen tot wolkenluchten op een zomerse dag in Friesland. Ik noem maar wat. Door dat soort kleine dingen heb ik altijd meer het idee dat ik een beeld van iemand krijg dan van de grote lijnen. En bij aangeven wat je zoekt bijvoorbeeld meer opschrijven wat je met iemand zou willen doen (nee, niet seksueel graag ) dan hoe iemand moet zijn.

En inderdaad, als je een vrouw een berichtje stuurt, ga dan specifiek op iets van haar profiel in dat je aanspreekt.

Tot zover Mooseys korte datingcursus

Vrouwen versieren in het echt: Leuke vrouwen zijn over het algemeen niet erg gediend van hardcore versieren. Er moet eerst iets zijn, een wederzijdse interesse op basis van blikken enzo, om een tijdje een gesprek met iemand te kunnen voeren en dan verder te komen. Althans, zo werkt het bij mij.

Succes!

En ook is zeker niet iedereen in staat tot een serieus/diepgaand gesprek helaas. Ik vond mijn gesprek gisteren over de dode "enorme" mot naast mijn voordeur met de buurvrouw anders behoorlijk serieus. Maar de reanimatie mocht niet meer baten.

Misschien moet ik het dan eerder omschrijven als iemand die zelf kritisch nadenkt en niet anderen napraat. Die daartoe in staat is dus.

Nog zo eentje...

ooit iemand gehoord die over zichzelf zegt/denkt dat hij niet in staat is om kritisch na te denken en anderen napraat?

Denk je nou echt dat bepaalde bosjes vrouwen daardoor af gaan haken?
Overigens vind ik dat je wel heul snel weer serieus op zoek bent, 4 maanden na een relatie van 6,5 jaar, dat zou bij mij (persoonlijk weer) alarmbellen doen afgaan. A omdat het me al vaker overkomen is dat mannen denken helemaal over hun ex heen te zijn, en er dan ineens achter kwamen dat hiet niet zo is, en B omdat ik geen man wil die het niet een tijdje in z'n eentje kan rooien.

Oh, en nog 1 tip voor op de datingsite: Probeer zo min mogelijk 'Haha' te schrijven. Doet wat onzeker aan (ik wil eigenlijk dit zeggen, maar ik ben bang dat andere mensen dat niet leuk vinden, dus daarom zet ik er maar 'haha' bij, dan hoeven ze het niet serieus te nemen als ze het er niet mee eens zijn)
Wat ik bedoel te zeggen is: dat zijn allemaal subjectieve dingen die jij noemt. Zorg er eerst maar eens voor dat er uberhaupt iemand op je profiel reageert en stop met die standaard zinnetjes. Daarna kun je per mail kijken of iemand in je straatje past.

[...]

Dat is (naar mijn ervaring) zeker niet waar dat het nietszeggend is. Ik ken genoeg mensen die balen van hun baan, en daardoor nogal chagrijnig in het leven staan. Daarom omschreef ik het eerder ook als iemand 'die haar zaakjes op orde heeft'. Het boeit me dus niet wàt voor werk ze heeft, als ze er zelf maar gelukkig mee is.

En ook is zeker niet iedereen in staat tot een serieus/diepgaand gesprek helaas. Misschien moet ik het dan eerder omschrijven als iemand die zelf kritisch nadenkt en niet anderen napraat. Die daartoe in staat is dus.

En om even duidelijk te zijn, dit zet ik niet op datingsites op deze manier natuurlijk. Ik zet het hier neer, omdat ik hier wat specifieke vragen stel waar het dan wel handig bij is als ik er dan wel duidelijk bij vertel wat ik bedoel. Maar ik ben blijkbaar toch niet helemaal goed uit mijn woorden gekomen. Ik geloof echt wel dat je het goed bedoelt, maar ik denk dat met dit soort opmerkingen (deze instelling) je geen hoge ogen gooit op een datingsite...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Linndaatje schreef op 24 juli 2009 @ 10:44:

[...]

Allereerst wil ik zeggen dat ik denk je te 'kennen'. Niet heel goed, maar ik weet wie je bent, waardoor ik je misschien wel iets beter kan helpen. Wil alleen niet je privacy schenden, dus daar zal ik verder niet dieper op in gaan.

1 - Ik denk dat een datingsite een goede optie voor je is, omdat je via internet minder verlegen over komt dan in RL. Je kunt zo bij iemand ook al aangeven dat je verlegen bent, waardoor diegene weet wat ze kan verwachten.

2 - Meiden vinden het leuk (of ik heb dat in ieder geval altijd zo gevonden) om over iets luchtigs in eerste instantie aangesproken te worden. Maak een grapje over iets wat je om je heen ziet gebeuren o.i.d.

3 - Het totaalplaatje is uiteraard waar 'we' op letten; een jongen hoeft niet perfect te zijn, maar wel 'iets' te hebben. En dat iets kan van alles zijn; leuke uitstraling, gezelligheid, charme, enz.

4 - Ik heb nog nooit per mail zo iemand leren kennen, dus op die vraag kan ik geen antwoord geven. Ik zou er dus wel eerlijk in zeggen dat je verlegen bent, zodat ze dat ook verwacht.

5 - Misschien je aandacht niet zo zeer op de meiden leggen maar gewoon gaan voor een gezellige avond. Op die manier verdeel je je avond over verschillende aspecten en verschillende personen.

Hey Linda,

Kijk, dit was eigenlijk waarvoor ik het topic opende. Thanks! Daar kan ik wat mee.

Maar ik heb geen idee of je me kent? Ken wel een paar Linda's, maar weet niet of jij daar tussen zit.

Maar om even in te gaan op je antwoorden:

1 - Inderdaad, dat was ook mijn idee, vandaar dat ik daar een profiel heb aangemaakt.

2 - Da's inderdaad ook meestal wat ik doe, en dat gaat ook prima. Maar daar blijft het dan vaak bij. Ik weet niet hoe ik "de volgende stap" moet aanpakken zeg maar. Hoe ik het "moet laten merken" dat ik interesse heb in meer. Ik blijf vaak te beleefd heb ik het idee. Weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen.

3 - Dat begrijp ik, da's andersom van mij richting vrouwen precies hetzelfde.

4 - Klopt, doe ik ook.

5 - Dat lukt me wel. Maar dat helpt niet om onzekerheid/verlegenheid te overwinnen. (Het is trouwens niet echt extreem bij mij hoor... alleen als het erop aankomt die volgende stap te zetten waar ik het bij punt 3 over heb )
quote:yoyo2 schreef op 24 juli 2009 @ 10:53:

[...]

Nog zo eentje...

ooit iemand gehoord die over zichzelf zegt/denkt dat hij niet in staat is om kritisch na te denken en anderen napraat?

Denk je nou echt dat bepaalde bosjes vrouwen daardoor af gaan haken?

Ja dat bedoel ik, wie zegt nou van zichzelf dat hij dat niet kan!

Zelfde met gevoel voor humor. Ik ken genoeg mensen waarvan ik het vind dat het hun ontbreekt aan humor, maar denk toch echt dat dit nooit over hunzelf zouden zeggen...
quote:nammtar schreef op 24 juli 2009 @ 10:57:

[...]

Hey Linda,

Kijk, dit was eigenlijk waarvoor ik het topic opende. Thanks! Daar kan ik wat mee.Maar ik heb geen idee of je me kent? Ken wel een paar Linda's, maar weet niet of jij daar tussen zit.

1 - Inderdaad, dat was ook mijn idee, vandaar dat ik daar een profiel heb aangemaakt.

2 - Da's inderdaad ook meestal wat ik doe, en dat gaat ook prima. Maar daar blijft het dan vaak bij. Ik weet niet hoe ik "de volgende stap" moet aanpakken zeg maar. Hoe ik het "moet laten merken" dat ik interesse heb in meer. Ik blijf vaak te beleefd heb ik het idee. Weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen.

4 - Klopt, doe ik ook.

5 - Dat lukt me wel. Maar dat helpt niet om onzekerheid/verlegenheid te overwinnen. (Het is trouwens niet echt extreem bij mij hoor... alleen als het erop aankomt die volgende stap te zetten waar ik het bij punt 3 over heb )Nouhja doen we al die moeite!
quote:nammtar schreef op 24 juli 2009 @ 10:17:

Gezeur... nou, haha, misschien komt het zo over, maar zo bedoelde ik het echt niet. En ik sporten doe ik al lang. Maar daar gewoon nog niemand tegengekomen. Misschien toeval, dat weet ik niet.

En waarom meer richting de 25? Gewoon, omdat als ik eerlijk ben (en dat ben ik altijd), ik merk dat ik vaak meer aangetrokken ben tot vrouwen van rond die leeftijd. Waarom weet ik niet precies, dat blijkt gewoon zo te zijn.

En da's geen eis dus, maar meer iets wat ik gewoon aan mezelf merk.

jaja ... laten we hopen dat je dit wel een beetje bijstelt naarmate je zelf ouder wordt ....

ik krijg een beetje kippenvel bij zo'n opmerking eerlijk gezegd
'Punt 3' vindt iedereen eng, denk ik. En 't is lastig aan te voelen of iemand er voor in is. Heb zelf ook wel 2 keer een kerel laten lopen waarvan ik 5 minuten later dacht 'Damn! Ik had iets moeten doen, hij was echt wel geinteresseerd!' En ik zou mezelf niet als verlegen omschrijven.

Kijk, dit was eigenlijk waarvoor ik het topic opende. Thanks! Daar kan ik wat mee.

*stopt maar met reageren*

Verbouw je kop, misschien ben je dan nog te redden.. de groeten..
Ik mail wel even.

[...]

Hey Linda,

Kijk, dit was eigenlijk waarvoor ik het topic opende. Nog een tip dan: de lompheid waarmee je hier een aantal mensen negeert zou ik wat proberen te beperken als je aan het "versieren" gaat.
quote:hinde schreef op 24 juli 2009 @ 10:59:

[...]jaja ... laten we hopen dat je dit wel een beetje bijstelt naarmate je zelf ouder wordt ....

ik krijg een beetje kippenvel bij zo'n opmerking eerlijk gezegdJa, en nu negeer je de rest van wat ik hier (en in andere reacties) schreef. Ik kan het ook niet zeggen, maar waarom zou ik dat niet mogen zeggen als het gewoon iets is wat ik bij mezelf gemerkt heb? En nogmaals, het is zeker geen eis, en het is zelfs niet iets waar ik op let als ik iemand ontmoet/op iemand reageer.
quote:nammtar schreef op 24 juli 2009 @ 11:04:

[...]

Ja, en nu negeer je de rest van wat ik hier (en in andere reacties) schreef .Dat is een sterk staaltje van pot verwijt ketel.
quote:Moosey schreef op 24 juli 2009 @ 11:01:

'Punt 3' vindt iedereen eng, denk ik. En 't is lastig aan te voelen of iemand er voor in is. Heb zelf ook wel 2 keer een kerel laten lopen waarvan ik 5 minuten later dacht 'Damn! Ik had iets moeten doen, hij was echt wel geinteresseerd!' En ik zou mezelf niet als verlegen omschrijven.Dat is ook zo denk ik. Maar het is bij mij niet zozeer dat ik het eng vind (ook wel, natuurlijk), maar dat ik niet echt weet hoe ik dat dan moet laten merken/zeggen. De woorden die erbij horen dus zeg maar.
Lees ik eigenlijk nu pas, maar je bent inderdaad 4 maanden vrijgezel! En nu al wil het daten niet lukken?

Kan je niet alleen zijn? Je komt vanzelf wel weer iemand tegen....
I only get one shot at life - so I shoot to kill

[...]

Hey Linda,

Maar ik heb geen idee of je me kent? Ken wel een paar Linda's, maar weet niet of jij daar tussen zit.

4 - Klopt, doe ik ook.

5 - Dat lukt me wel. Maar dat helpt niet om onzekerheid/verlegenheid te overwinnen. (Het is trouwens niet echt extreem bij mij hoor... alleen als het erop aankomt die volgende stap te zetten waar ik het bij punt 3 over heb )

Kijk bij stap 2 hebben vrouwen vaak dondersgoed door dat je "iets probeert te laten merken". Maar als beleefde vrouw negeer je die signalen als het niet wederzijds is. Je hoopt dan de man dusdanig te ontmoedigen dat een echte afwijziging niet nodig is.

Geloof me hoe subtiel je ook denkt te zijn, vrouwen snappen vaak heel goed waar het jou als man om gaat. Een man die je uit interesse en vriendschappelijke motieven benaderd, gedraagt zich echt heel anders dan de "date-zoeker".
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Mijn excuses dan. Ik ben echt niet bewust mensen hier aan het negeren hoor. Maar er komen zo snel zoveel reacties, waar ik continu op aan het reageren ben, dat ik gewoon niet op iedereen kan reageren.

En als een aantal mensen hetzelfde of iets in dezelfde strekking schrijven, dan pik ik er daar gewoon een van uit om op te reageren. Heeft toch geen zin om zes keer hetzelfde te schrijven?
quote:Spijker schreef op 24 juli 2009 @ 11:06:

Lees ik eigenlijk nu pas, maar je bent inderdaad 4 maanden vrijgezel! En nu al wil het daten niet lukken?

Kan je niet alleen zijn? Je komt vanzelf wel weer iemand tegen....

Hmm. Heb ik niet over nagedacht. Ik weet niet of dat snel is of niet, heb ook al heel lang niet meer gedate ofzo.

Zal ik eens over nadenken; heb zelf wel het idee dat ik goed alleen kan zijn. Maar ben gewoon gewend aan een relatie, heb ik eigenlijk altijd gehad sinds mijn 20e. Is gewoon eigenlijk niet echt in me opgekomen om gewoon maar eens even alleen te blijven.
Het komt een beetje over alsof je alleen op dat reageert wat in je straatje past. Wil niet zeggen dat dat zo is, maar zo komt het wel een beetje over. Vandaar deze reacties denk ik.
Nammtar moet even niet vergeten dat vrouwen in de eerste (ik weet niet precies hoeveel) seconden al een oordeel vellen... dus dat je niet verder komt dan wat je bij stap 2 of zoiets omschrijft snap ik dan weer prima. Die dames zijn gewoon niet geinteresseerd. T was gezellig kletsen, dat willen ze misschien best vaker doen, maar verder... no way. Misschien moet je je eens gaan verdiepen in de non-verbale communicatie.....

Ik moet er toch niet aan denken dat ik met al die kerels waar ik in de kroeg, op een festival, op een feestje etc slap heb staan lullen een relatie had moeten beginnen.

Wat ik me wel hardop afvraag is of je over 10 jaar nog steeds naar dames van rond de 25 neigt.... ben reeel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven