Veranderingen in zorg (tandarts en huisarts)
vrijdag 14 november 2025 om 15:29
Even een zeurtopic want ik voel me echt heel oud….
Ik had altijd een fijne tandarts, ik had een controle en hij haalde meteen ook even wat tandsteen weg, als er iets anders kleins was deed hij dat ook. Eens in de zoveel jaar maakte hij foto’s. Helemaal prima. Toen ging hij met pensioen en moesten we naar een andere praktijk. Daar bestaat de controle uit 3 seconden kijken, een foto maken en een verplichte afspraak bij de mondhygiënist. Je betaalt je dus ook scheel elke keer. En ik wil dit helemaal niet. Ik wil gewoon ouderwets in 1 afspraak gewoon even ook het tandsteen verwijderd en niet elke keer een foto en naar de mondhygiënist. Maar in mijn zoektocht naar weer een andere tandarts blijkt dus dat alle praktijken in ons dorp zo werken. Ik vind dat stom.
Huisarts mag je tegenwoordig niet meer bellen, alles moet via het portaal. Mijn puber vertikt dat en als ik voor hem dan iets vraag of regel via mijn portaal krijg ik op mijn kop van de assistente. Afspraken maken duurt altijd minstens 2 weken, terwijl als ik vroeger belde, kon ik eigenlijk altijd de dag erna of in ieder geval redelijk snel terecht.
Nu heb ik al best een tijd klachten waardoor ik graag een uitstrijkje wilde. Ik zit in een jaar waarin ik dacht weer een oproep voor het bevolkingsonderzoek te krijgen, maar die kreeg ik niet (regels blijken veranderd, is nog maar eens per 10 jaar als je met 40 een goede uitslag had, wist ik niet). Dus ik dacht: ik regel het zelf! Via het portaal van de huisarts kwam ik erachter dat een uitstrijkje bij de assistente ingepland moet worden. Gedaan.
Vanochtend zat ik daar dus, werd ik bijna boos weggestuurd omdat ik ‘het formulier’ niet bij me had. Blijkt dus dat je alleen een uitstrijkje bij de assistente kunt plannen als je de uitnodiging van het bevolkingsonderzoek hebt gehad. Ik voel me dan heel stom, maar hoe had ik dit moeten weten? Het stond nergens bij het maken van de afspraak dat je alleen mag komen met deze uitnodiging. De assistente was vrij duidelijk dat ze het allemaal maar suf vond. Ik moest toch gewoon een afspraak bij de huisarts maken hiervoor. En dat kan ergens over een week ofzo. Via het portaal.
Ben ik nou zo’n oude zeikerd aan het worden? Mis ik ergens iets? Ik wil gewoon bellen en dat iemand me dan helpt. Ik voel me dan zo oud terwijl ik pas halverwege de 40 ben. Herkenbaar of ben ik echt een oude doos aan het worden?
Ik had altijd een fijne tandarts, ik had een controle en hij haalde meteen ook even wat tandsteen weg, als er iets anders kleins was deed hij dat ook. Eens in de zoveel jaar maakte hij foto’s. Helemaal prima. Toen ging hij met pensioen en moesten we naar een andere praktijk. Daar bestaat de controle uit 3 seconden kijken, een foto maken en een verplichte afspraak bij de mondhygiënist. Je betaalt je dus ook scheel elke keer. En ik wil dit helemaal niet. Ik wil gewoon ouderwets in 1 afspraak gewoon even ook het tandsteen verwijderd en niet elke keer een foto en naar de mondhygiënist. Maar in mijn zoektocht naar weer een andere tandarts blijkt dus dat alle praktijken in ons dorp zo werken. Ik vind dat stom.
Huisarts mag je tegenwoordig niet meer bellen, alles moet via het portaal. Mijn puber vertikt dat en als ik voor hem dan iets vraag of regel via mijn portaal krijg ik op mijn kop van de assistente. Afspraken maken duurt altijd minstens 2 weken, terwijl als ik vroeger belde, kon ik eigenlijk altijd de dag erna of in ieder geval redelijk snel terecht.
Nu heb ik al best een tijd klachten waardoor ik graag een uitstrijkje wilde. Ik zit in een jaar waarin ik dacht weer een oproep voor het bevolkingsonderzoek te krijgen, maar die kreeg ik niet (regels blijken veranderd, is nog maar eens per 10 jaar als je met 40 een goede uitslag had, wist ik niet). Dus ik dacht: ik regel het zelf! Via het portaal van de huisarts kwam ik erachter dat een uitstrijkje bij de assistente ingepland moet worden. Gedaan.
Vanochtend zat ik daar dus, werd ik bijna boos weggestuurd omdat ik ‘het formulier’ niet bij me had. Blijkt dus dat je alleen een uitstrijkje bij de assistente kunt plannen als je de uitnodiging van het bevolkingsonderzoek hebt gehad. Ik voel me dan heel stom, maar hoe had ik dit moeten weten? Het stond nergens bij het maken van de afspraak dat je alleen mag komen met deze uitnodiging. De assistente was vrij duidelijk dat ze het allemaal maar suf vond. Ik moest toch gewoon een afspraak bij de huisarts maken hiervoor. En dat kan ergens over een week ofzo. Via het portaal.
Ben ik nou zo’n oude zeikerd aan het worden? Mis ik ergens iets? Ik wil gewoon bellen en dat iemand me dan helpt. Ik voel me dan zo oud terwijl ik pas halverwege de 40 ben. Herkenbaar of ben ik echt een oude doos aan het worden?
vrijdag 14 november 2025 om 15:41
Je bent geen oude doos, maar tijden veranderen. Huisartsenpraktijken zitten overvol en voor niet zulke belangrijke zaken duurt het inderdaad gewoon langer voor je terecht kan. Dat is volgens mij in zo’n beetje alle praktijken in heel Nederland.
Tandarts vind ik op zich niet raar dat die je doorstuurt naar de mondhygiënist. De tandarts controleert op gaatjes etc, de mondhygiënist haalt tandsteen weg. Die taken zijn gewoon verdeeld over beide. Elke keer foto’s maken vind ik zelf wel overdreven, hier doen ze dat eens in de zoveel tijd of bij verdenking van iets om het beter te kunnen checken.
Zoals je oude tandarts werkte, zo deed onze vorige dat ook. Maar dat was ook gewoon een oude man en hield vast aan zijn manier van werken zoals hij dat al tig jaar deed. Die bleek uiteindelijk toch niet zo heel goed te zijn, want bij onze nieuwe tandarts bleek dat hij best wat dingen gemist had. Zo liep ik al jaren rond met tandvleesontsteking en had ik daarvoor een behandeling nodig bij de mondhygiënist. Ik denk dat er gewoon veel meer inzichten zijn inmiddels over hoe je de mondzorg het beste kan aanpakken en dat de oude tandarts nog volgens de oude stempel werkte.
Tandarts vind ik op zich niet raar dat die je doorstuurt naar de mondhygiënist. De tandarts controleert op gaatjes etc, de mondhygiënist haalt tandsteen weg. Die taken zijn gewoon verdeeld over beide. Elke keer foto’s maken vind ik zelf wel overdreven, hier doen ze dat eens in de zoveel tijd of bij verdenking van iets om het beter te kunnen checken.
Zoals je oude tandarts werkte, zo deed onze vorige dat ook. Maar dat was ook gewoon een oude man en hield vast aan zijn manier van werken zoals hij dat al tig jaar deed. Die bleek uiteindelijk toch niet zo heel goed te zijn, want bij onze nieuwe tandarts bleek dat hij best wat dingen gemist had. Zo liep ik al jaren rond met tandvleesontsteking en had ik daarvoor een behandeling nodig bij de mondhygiënist. Ik denk dat er gewoon veel meer inzichten zijn inmiddels over hoe je de mondzorg het beste kan aanpakken en dat de oude tandarts nog volgens de oude stempel werkte.
vrijdag 14 november 2025 om 15:50
Je frustratie over het digitale portaal snap ik helemaal. Dat je niet zomaar kunt bedenken dat je een uitstrijkje wil en dat zelf regelen, snap ik dan weer wel. Je hebt klachten schrijf je, maar kan toch niet weten of die door HPV komen? Een arts moet inschatten waar die klachten bij zouden kunnen passen en doet dan relevant onderzoek indien nodig. Wel onhandig dat het via het portaal moest, want als je gebeld had dan had de assistent je gelijk verteld. Ik kan ook online een afspraak maken en wordt dan wel eens gebeld door de assistent om te overleggen wat wijsheid is. Dat was in jouw geval wel fijn geweest. Had je er wel bijgezet wat je klachten waren en dat het niet om het bevolkingsonderzoek ging?Lente19251003- schreef: ↑14-11-2025 15:29
Nu heb ik al best een tijd klachten waardoor ik graag een uitstrijkje wilde. (...) Dus ik dacht: ik regel het zelf! Via het portaal van de huisarts kwam ik erachter dat een uitstrijkje bij de assistente ingepland moet worden. Gedaan.
Elke keer een foto bij de tandarts lijkt me wel overdreven. Dat doet mijn tandarts alleen als er aanleiding is (een gaatje dat ze in de gaten houden bijvoorbeeld) en dan hooguit eens per jaar. Heb je al wel eens gezegd dat je dat niet wil? Ook een bezoek aan de mondhygiënist kunnen ze niet afdwingen als je niet wil, al blijf je dan wel met je tandsteen zitten.
amaryllis wijzigde dit bericht op 14-11-2025 15:53
13.35% gewijzigd
vrijdag 14 november 2025 om 15:52
Elke keer foto's maken bij de tandarts mag überhaupt niet.
Dus ik zou er wel melding van maken.
Er mogen alleen foto's gemaakt worden als er een indicatie is.
En verplicht naar de MH heb ik nog nooit meegemaakt. Ik snap wél dat veel tandartsen het prettig vinden als het gebit eerst gereinigd is door de MH en dat zij daarna de controle kunnen uitvoeren op een schoon gebit.
Maar ik zou niet weten hoe ze dat kunnen verplichten.
Dus ik zou er wel melding van maken.
Er mogen alleen foto's gemaakt worden als er een indicatie is.
En verplicht naar de MH heb ik nog nooit meegemaakt. Ik snap wél dat veel tandartsen het prettig vinden als het gebit eerst gereinigd is door de MH en dat zij daarna de controle kunnen uitvoeren op een schoon gebit.
Maar ik zou niet weten hoe ze dat kunnen verplichten.
vrijdag 14 november 2025 om 15:58
Ik moet mijn tandarts eigenlijk nog bellen voor een controle en gebitsreiniging door de mondhygienist maar ik durf niet want een gedeelte van mijn gebit staat op instorten en ik ben aan sparen om dat op te kunnen laten lossen maar ik ben dus bang dat als ik nu ga er een kettingreactie gaat komen. Heb geen pijn gelukkig.
En ik baal van de huisarts. De huisarts is top, neemt de tijd voor je waardoor die altijd uitloopt. Maar ze hebben nu de regel dat je in de ochtend moet bellen voor een afspraak en je alleen met 'spoed' in de middag terecht kunt. Laatst toen ik belde kon ik pas over een week in de ochtend terecht.
En ze hebben een online omgeving waar je berichten kan sturen maar daar krijg ik nooit een reactie op dus daar doen ze volgens mij niks mee.
En ik baal van de huisarts. De huisarts is top, neemt de tijd voor je waardoor die altijd uitloopt. Maar ze hebben nu de regel dat je in de ochtend moet bellen voor een afspraak en je alleen met 'spoed' in de middag terecht kunt. Laatst toen ik belde kon ik pas over een week in de ochtend terecht.
En ze hebben een online omgeving waar je berichten kan sturen maar daar krijg ik nooit een reactie op dus daar doen ze volgens mij niks mee.
vrijdag 14 november 2025 om 15:58
Ja ik had er duidelijk bij gezet wat de klachten waren. Niet specifiek genoemd dat het niet vanuit het bevolkingsonderzoek was. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat de bedoeling zou zijn omdat ik dacht (niet wetende dat het nu ineens nog maar eens per 10 jaar is) dat ik toch aan de beurt was.Amaryllis schreef: ↑14-11-2025 15:50Je frustratie over het digitale portaal snap ik helemaal. Dat je niet zomaar kunt bedenken dat je een uitstrijkje wil en dat zelf regelen, snap ik dan weer wel. Je hebt klachten schrijf je, maar kan toch niet weten of die door HPV komen? Een arts moet inschatten waar die klachten bij zouden kunnen passen en doet dan relevant onderzoek indien nodig. Wel onhandig dat het via het portaal moest, want als je gebeld had dan had de assistent je gelijk verteld. Ik kan ook online een afspraak maken en wordt dan wel eens gebeld door de assistent om te overleggen wat wijsheid is. Dat was in jouw geval wel fijn geweest. Had je er wel bijgezet wat je klachten waren en dat het niet om het bevolkingsonderzoek ging?
Elke keer een foto bij de tandarts lijkt me wel overdreven. Dat doet mijn tandarts alleen als er aanleiding is (een gaatje dat ze in de gaten houden bijvoorbeeld) en dan hooguit eens per jaar. Heb je al wel eens gezegd dat je dat niet wil? Ook een bezoek aan de mondhygiënist kunnen ze niet afdwingen als je niet wil, al blijf je dan wel met je tandsteen zitten.
Bij de tandarts heb ik aangegeven dat ik niet steeds een foto wil en niet steeds naar de mondhygiënist en dat ik het fijn zou vinden als ze zelf dat kleine beetje tandsteen zou verwijderen maar dat doet ze gewoon niet. Ze vonden het heel raar dat ik dit niet zo wilde.
vrijdag 14 november 2025 om 15:59
Dat is hier ook, laatst een foto in het portaal gezet met een vraag om advies, 2 dagen later heb ik maar gebeld want ik kreeg geen antwoord.Graze schreef: ↑14-11-2025 15:58Ik moet mijn tandarts eigenlijk nog bellen voor een controle en gebitsreiniging door de mondhygienist maar ik durf niet want een gedeelte van mijn gebit staat op instorten en ik ben aan sparen om dat op te kunnen laten lossen maar ik ben dus bang dat als ik nu ga er een kettingreactie gaat komen. Heb geen pijn gelukkig.
vrijdag 14 november 2025 om 16:01
Of het tegenwoordig overal zo gaat, geen idee. Mijn nieuwe tandarts controleert en haalt tandsteen weg. Twee keer per jaar controle en elke anderhalf jaar een foto. Mondhygiënist als er sprake is van gedoe met tandvlees enzo, of slechte hygiëne, anders niet.
Mijn oude tandarts deed het net zo, deze is veel jonger.
Bij mijn oude huisarts kon je bellen maar ook via het portaal, vond ik eigenlijk heel handig. Kort klacht omschrijven en afspraak inplannen. Mijn nieuwe huisarts heeft geen portaal, app of wat dan ook, ik moet gewoon de assistente bellen als ik wat wil. En ik ben van een dorpshuisarts in het noorden naar een huisarts in een stad in het westen gegaan…
Mijn oude tandarts deed het net zo, deze is veel jonger.
Bij mijn oude huisarts kon je bellen maar ook via het portaal, vond ik eigenlijk heel handig. Kort klacht omschrijven en afspraak inplannen. Mijn nieuwe huisarts heeft geen portaal, app of wat dan ook, ik moet gewoon de assistente bellen als ik wat wil. En ik ben van een dorpshuisarts in het noorden naar een huisarts in een stad in het westen gegaan…
vrijdag 14 november 2025 om 16:05
Amaryllis schreef: ↑14-11-2025 15:50Dat je niet zomaar kunt bedenken dat je een uitstrijkje wil en dat zelf regelen, snap ik dan weer wel. Je hebt klachten schrijf je, maar kan toch niet weten of die door HPV komen? Een arts moet inschatten waar die klachten bij zouden kunnen passen en doet dan relevant onderzoek indien nodig.
Dat vind ik logisch, dat vind jij logisch, dat vindt de assistente logisch, maar toch snap ik ook wel dat er patienten zijn die moeten wennen aan het "pad" van zo'n praktijk. Vroeger kon je inderdaad wel bellen met de assistente met de boodschap "ik heb wat klachten, kan ik komen voor een uitstrijkje?". En dan kon dat normaal gesproken wel. En nu staat de optie "uitstrijkje" ook op het portaal maar dat is dan alléén bedoeld voor het BVO. En als je vanwege klachten een uitstrijkje wil moet je dat eerst bespreken met de HA.
Ik snap wel dat niet iedereen die vertaalslag heeft gemaakt.
Neemt niet weg dat met die portalen en procedures het voor patienten vaak niet logisch is welke route ze moeten bewandelen. Voor zorgprofessionals en geroutineerde patienten is het volkomen logisch dat je eerst A moet doen voordat je B doet, maar als je weinig bij de dokter komt dan bedenk je dat niet altijd. Ik heb ook wel eens dingen meegemaakt dat je denkt "huh? gaat dat zo?". En achteraf is het allemaal best logisch en verklaarbaar maar niet altijd vooraf.
De "customer journey" wordt in de zorg wat minder uitentreuren getest en doordacht dan bij pakweg Bol.com. Want een commercieel bedrijf doet alles om het de klant makkelijk te maken anders haakt ie af. In de zorg gaat dat wat minder
Harba lorifa
vrijdag 14 november 2025 om 16:09
Wbt dat uitstrijkje om de 10 jaar, ik hoorde dat idd toevallig van de assistente toen ik mét formulier kwam voor een uitstrijkje maar dat is verder volgens mij nergens gecommuniceerd, dat vind ik wel slecht.
Ze vond het overigens wel gek dat ik dat niet gewoon zelf deed, dat uitstrijkje.
Tsja, ik heb liever dat iemand dat doet die weet waar ze precies moet zijn.
Ze vond het overigens wel gek dat ik dat niet gewoon zelf deed, dat uitstrijkje.
Tsja, ik heb liever dat iemand dat doet die weet waar ze precies moet zijn.
vrijdag 14 november 2025 om 16:17
Ik vind dat huisartsenportaal echt een zegen. Voorheen hing ik altijd een half uur in de wacht voor een overspannen assistentie die het heel vervelend vond dat ik belde. Nu stel ik mijn vragen via e-consult, ik kan daar ook afspraken in maken. Nu reageert mijn huisarts ook wel snel, altijd binnen een dag.
Mijn tandarts heb ik ook al een tijdje niet gezien omdat de mondhygiënist me doorstuurt als dat nodig is.
Ik vind het juist wel fijn hoe het nu geregeld is.
Mijn tandarts heb ik ook al een tijdje niet gezien omdat de mondhygiënist me doorstuurt als dat nodig is.
Ik vind het juist wel fijn hoe het nu geregeld is.
vrijdag 14 november 2025 om 16:31
Dan ligt dat aan de assistente/afhandeling online afspraken. Niet aan jou.Lente19251003- schreef: ↑14-11-2025 15:58Ja ik had er duidelijk bij gezet wat de klachten waren. Niet specifiek genoemd dat het niet vanuit het bevolkingsonderzoek was. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat de bedoeling zou zijn omdat ik dacht (niet wetende dat het nu ineens nog maar eens per 10 jaar is) dat ik toch aan de beurt was.
Bij de tandarts heb ik aangegeven dat ik niet steeds een foto wil en niet steeds naar de mondhygiënist en dat ik het fijn zou vinden als ze zelf dat kleine beetje tandsteen zou verwijderen maar dat doet ze gewoon niet. Ze vonden het heel raar dat ik dit niet zo wilde.
Ik vraag me alleen af of je nooit mag bellen naar de praktijk, helemaal nooit? Of alleen binnen bepaalde tijden?
vrijdag 14 november 2025 om 16:47
Ik had ook een oude tandarts die alles zelf deed. Vond de nieuwe even wennen want idd tandarts en mondhygiënist gescheiden. Tandarts ben ik zoo klaar want heb nooit iets. Mondhygiënist leek me altijd onzin maar vind ik nu toch wel fijn. Echt even een goede reiniging van mn gebit inclusief tandsteen weghalen. En omdat ik een goed gebit heb hoef ik maar 1 keer per jaar te komen. Foto’s worden hier bijna nooit gemaakt en dat kan je zonder goede reden ook gewoon weigeren lijkt me?
vrijdag 14 november 2025 om 16:53
Je kan nog heel beperkt bellen maar dan moet je altijd lang wachten en krijg je de pinnige boodschap dat je echt het portaal dient te gebruiken.
vrijdag 14 november 2025 om 16:59
Pinnig? Tja, lekker van je af laten glijden als ze in dit geval daar pinnig over gaan doen.Lente19251003- schreef: ↑14-11-2025 16:53Je kan nog heel beperkt bellen maar dan moet je altijd lang wachten en krijg je de pinnige boodschap dat je echt het portaal dient te gebruiken.
Bij normale afspraak om een huisarts te zien over klachten kan je portaal gebruiken, jij boekt eigenlijk een behandeling die je niet mag boeken omdat je niet bent opgeroepen en een arts er niet om gevraagd heeft.
Dus je had een afspraak bij de huisarts via portaal kunnen plannen of kunnen bellen als je niet zeker weet hoe iets werkt, zijn ze echt onbeschoft meld dat aan hen of de huisarts.
vrijdag 14 november 2025 om 17:52
Onze tandarts doet in principe tandsteen verwijderen zelf. Laatste keer wel door monhygieniste gedaan, want tandarts had polsprobleem. Dat is dan gewoon tijdens de controleafspraak. Foto alleen als er aanleiding is, bij mij wat vaker (maar niet ieder half jaar) vanwege oude vullingen die ooit vervangen moeten worden (tandarts en ik willen dat liever niet, dus alleen als het echt moet, ze zijn niet makkelijk bereikbaar). Je kunt natuurlijk altijd zo'n foto weigeren.
Huisarts kan ik bellen, wel beperkte tijden. Ik zou liever iets meer digitaal hebben daarin. Bijvoorbeeld zelf afspraak kunnen inplannen voor volgende week voor iets wat weinig spoed heeft.
Assistente is gelukkig wel meedenkend. Kind moet eens in de zoveel weken bij haar langs. Normaal doet ze haar afspraken in de middag, maar kind mag vroeg in de ochtend vanwege school bijv.
De apotheek is hier dan weer bureaucratischer. Herhaalrecept apotheek heeft er een vraag over,iets is onduidelijk en de specialist of huisarts moet dat toelichten. Dan belt de apotheek niet zelf naar bijv de huisarts (die in hetzelfde gebouw zit), maar belt mij en ik moet dan weer de huisarts bellen die weer iets moet doorgeven aan de apotheek.
Huisarts kan ik bellen, wel beperkte tijden. Ik zou liever iets meer digitaal hebben daarin. Bijvoorbeeld zelf afspraak kunnen inplannen voor volgende week voor iets wat weinig spoed heeft.
Assistente is gelukkig wel meedenkend. Kind moet eens in de zoveel weken bij haar langs. Normaal doet ze haar afspraken in de middag, maar kind mag vroeg in de ochtend vanwege school bijv.
De apotheek is hier dan weer bureaucratischer. Herhaalrecept apotheek heeft er een vraag over,iets is onduidelijk en de specialist of huisarts moet dat toelichten. Dan belt de apotheek niet zelf naar bijv de huisarts (die in hetzelfde gebouw zit), maar belt mij en ik moet dan weer de huisarts bellen die weer iets moet doorgeven aan de apotheek.
vrijdag 14 november 2025 om 18:28
Mijn tandarts heeft z’n eigen mondhygiënisten. Als ik een afspraak bij de tandarts heb doet hij de controle en vervolgens doet de mondhygiëniste de reiniging (je hoeft dus ook niet naar een andere stoel of ruimte) Ideaal vind ik dit. De reiniging bestaat uit tandsteen weghalen en polijsten.
Bij mijn huisarts kun je gelukkig gewoon bellen voor een afspraak tussen 08:00 en 10:00 en je kunt online een afspraak maken maar de wachttijden zijn de laatste jaren enorm opgelopen, soms 1,5 week. Natuurlijk kun je er tussen bij spoed maar ja, wat is spoed….
Bij mijn huisarts kun je gelukkig gewoon bellen voor een afspraak tussen 08:00 en 10:00 en je kunt online een afspraak maken maar de wachttijden zijn de laatste jaren enorm opgelopen, soms 1,5 week. Natuurlijk kun je er tussen bij spoed maar ja, wat is spoed….
vrijdag 14 november 2025 om 23:47
Ik vind je geen zeur, ik snap je irritatie.
Gelukkig werkt onze tandarts nog op de manier van jouw oude tandarts. Ik ben nog nooit bij een mondhygiënist geweest en als ik tandsteen heb, haalt ze het snel even weg.
Huisarts hetzelfde. Als ik bel en het is dringend, kunnen we dezelfde dag of de volgende terecht. Bij minder spoed (ik wil graag een afspraak om anti conceptie te bespreken) dan plannen we volgende week.
Ik snap dat jij zelf niet bepaalt wanneer je aan de beurt bent voor een uitstrijkje, maar vind ook dat je daar ergens wel geattendeerd op had moeten worden. “Let op, u kunt deze afspraak alleen plannen als u in het bezit bent van een uitnodiging” oid.
Ik denk dat je in mijn dorp moet komen wonen
Gelukkig werkt onze tandarts nog op de manier van jouw oude tandarts. Ik ben nog nooit bij een mondhygiënist geweest en als ik tandsteen heb, haalt ze het snel even weg.
Huisarts hetzelfde. Als ik bel en het is dringend, kunnen we dezelfde dag of de volgende terecht. Bij minder spoed (ik wil graag een afspraak om anti conceptie te bespreken) dan plannen we volgende week.
Ik snap dat jij zelf niet bepaalt wanneer je aan de beurt bent voor een uitstrijkje, maar vind ook dat je daar ergens wel geattendeerd op had moeten worden. “Let op, u kunt deze afspraak alleen plannen als u in het bezit bent van een uitnodiging” oid.
Ik denk dat je in mijn dorp moet komen wonen
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in