Waar / hoe vind ik haar?

24-07-2009 10:00 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen!

Nou, nu ik dit forum toevallig gevonden heb, lijkt me dit eigenlijk toch wel de ideale plek om eens wat vragen te stellen waar ik maar geen antwoord op kan vinden of verzinnen.

Ik ben een man van bijna 32, sinds februari weer vrijgezel na een relatie van 6,5 jaar en 1,5 jaar samenwonen.

Waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben is gewoon een leuke, sexy vrouw, die haar zaakjes redelijk op orde heeft, lol heeft in het leven en waar je lol mee kunt hebben, maar die ook in is voor wat serieuzere dingen en niet meer elke week (af en toe wel natuurlijk) in de kroeg wil hangen. Zat zo te denken ergens tussen de 25 en 30 jaar (en dan eerlijk gezegd het liefst meer richting de 25, maar weet niet of dat dan realistisch is gezien de andere dingen die ik belangrijk vind. ).

Maargoed! Waar en/of hoe vind ik die?

Wat denk ik zeker wel een beetje (of een beetje veel ;) ) mijn probleem is, is dat ik vrij verlegen/onzeker ben m.b.t. het aanspreken van iemand die me leuk lijkt. Dus, afgezien van dat ik niet zo'n kroeghanger ben, in de kroeg iemand aanspreken is niet echt 'mijn ding'. En vrouwen die ik dan toch daar weleens ontmoet heb, zijn tot nu toe geen van allen 'relationship-material' zeg maar.

Ook in andere settings (op het werk/op straat/in de winkel) ben ik eigenlijk altijd veel te beleefd heb ik het idee. Loop altijd met mijn gedachte in het hoofd dat vrouwen die ik daar tegen kom op dat moment met andere dingen bezig zijn en het alleen maar irritant zouden vinden als iemand "avances" probeert te maken. Is dat een terecht idee, of moet ik dat snel uit mijn hoofd zetten? (En als ik dat uit mijn hoofd moet zetten; hoe pak ik zoiets in zo'n setting dan aan?)

Nu heb ik, gewoon om het eens te proberen, ook een profiel aangemaakt op wat datingsites. Maar daar tot nu toe ook weinig succes mee. Veel profielen van vrouwen die daarop staan zijn allemaal hetzelfde. Ze zijn allemaal op zoek naar die spontane, sportieve, actieve man, die weet wat hij wil, gevoel voor humor heeft, er goed uit ziet, zijn zaakjes op orde heeft, van elke week feesten en stappen houdt en ook toe is aan een serieuze relatie.

Nou voldoe ik daar volgens mij in grote lijnen wel aan, maar hoe laat ik dat overkomen in een berichtje? Haha, ik weet het niet; heb lange berichtjes geprobeert, korte, mysterieuze, duidelijke. Maar slechts weinig reacties gekregen. Nou denk ik natuurlijk ook wel dat vrouwen op die sites vaak bedolven worden onder de mailtjes, dus snap ook wel dat ik lang niet van iedereen een reactie krijg. Maar toch.

Haha, nou, eigenlijk kan ik heeeel deze lange post wel samenvatten in een paar korte vraagjes.

- Wat zijn volgens jullie settings waar ik het type vrouw kan tegenkomen waar ik naar op zoek ben?

- Hoe spreek ik haar dan het beste aan (en dat het gesprek dus ook zo verloopt dat ik duidelijk maak dat ik geïnteresseerd ben en het niet alleen een leuk gesprekje blijft ;) )?

- Waar letten jullie als vrouw nu eigenlijk op bij iemand die je aanspreekt?

- En waar letten jullie als vrouw op in mailtjes die je eventueel via datingsites krijgt? (Of, m.a.w., hoe kan ik het best zo'n mailtje schrijven, wat wel en niet erin zetten? Wil wel eerlijk blijven!)

- En, nu ik toch bezig ben, hebben jullie nog tips voor mezelf om mezelf te trainen minder onzeker/verlegen te laten zijn?
quote:roosies schreef op 24 juli 2009 @ 11:12:

Het komt een beetje over alsof je alleen op dat reageert wat in je straatje past. Wil niet zeggen dat dat zo is, maar zo komt het wel een beetje over. Vandaar deze reacties denk ik.

Geen idee, maar ben continu bezig reacties te typen, en dan na elke reacties lees ik de posts die er in de tussentijd zijn bijgekomen en pik ik daaruit waar ik als volgende op reageer. Op beledigende berichtjes reageer ik verder niet echt inderdaad, omdat ik geen zin heb om hier ruzie te gaan maken. Daarvoor heb ik dit topic niet geopend.

Had ook niet verwacht dat er zo heftig gereageerd zou gaan worden eerlijk gezegd, daar schrik ik wel van eigenlijk.
Ik kan er niets aan doen maar als ik het bericht van TO lees komen beelden boven van een persoon waarmee ik jaren geleden een relatie heb gehad en die zo dit bericht geschreven kon hebben. Het zit me nog altijd dwars dat ik me met hem ingelaten heb. Deze persoon was iemand in een volwassen (nou ja ..) lijf maar die zijn kinderjaren nog niet was ontgroeid en mama was op zijn 29e nog altijd de belangrijkste persoon in zijn leven ...

Sorry TO, niets persoonlijks hoor, maar de manier waarop je schrijft komt bij mij niet prettig over en, aan de reacties te lezen, bij meer vrouwen niet. Je krijgt hier een aantal nuttige tips van de dames mee die ik zou gebruiken als ik jou was. Want de vrouw die jij 'zoekt' zoekt jou niet vrees ik.
quote:nammtar schreef op 24 juli 2009 @ 11:15:

[...]

Geen idee, maar ben continu bezig reacties te typen, en dan na elke reacties lees ik de posts die er in de tussentijd zijn bijgekomen en pik ik daaruit waar ik als volgende op reageer.En daar zit een patroon in, dat inmiddels door meer mensen gezien wordt.quote:Op beledigende berichtjes reageer ik verder niet echt inderdaad, omdat ik geen zin heb om hier ruzie te gaan maken.Welke beledigende berichten heb jij gezien?quote:Had ook niet verwacht dat er zo heftig gereageerd zou gaan worden eerlijk gezegd, daar schrik ik wel van eigenlijk.Noem je dit heftig? Echt? Serieus?
BTW, ik heb op je mailadres gereageerd wat het meest lijkt op deze nickname (nammtar). Ik ga er van uit dat je die nog gebruikt.
Nou ik vind dat de meesten wel bot reageren hoor.

Blijkbaar komt het niet aan dat hij niet bezig is met een nieuwe profieltekst voor een datingsite o.i.d. Nee, hij heeft een bepaald "wensen" lijstje in zijn hoofd! Gewoon, hoe hij het het liefst zou willen.

Verder noemt hij wat dingen, o.a. de leeftijd 25 (van zijn hele lange openingspost). Dit wordt er vervolgens uitgepikt en hij moet zich hier 10x tegenover verdedigen. Als hij toch uitlegd dat dát maar een kleine dingetje in zijn wensenlijstje is en verder totaal niet belangrijk, waarom moet dat dan tig keer opnieuw aangehaald worden.

Jammer. Sommige dingen zijn kansloos om hier in het forum te gooien
Tja, ik zeg ook maar wat...
Krijg na je laatste reactie helemaal een verkeerd beeld van je... je was 20, moest/ging het huis uit dus je zocht maar een 2de mama om verzorgt te worden?????

Sorry moet even hard lachen... mijn eerste auto was rood, de 2de ook, dus de 3de moet ook rood worden want ik ben niet anders gewend...nou ik zal je verklappen, de 3de wordt blauw... misschien eens een keer van je vaste gewoontes afstappen en je als zelfstandige man van 32 gaan gedragen. Eens een keer niet afhankelijk zijn van een relatie...doe t eens een tijdje zonder. Je zegt wel dat je naar jouw idee goed alleen kunt zijn maar ik vraag het me echt af.
quote:glitterzzzzzzzz schreef op 24 juli 2009 @ 11:15:

Nammtar moet even niet vergeten dat vrouwen in de eerste (ik weet niet precies hoeveel) seconden al een oordeel vellen... dus dat je niet verder komt dan wat je bij stap 2 of zoiets omschrijft snap ik dan weer prima. Die dames zijn gewoon niet geinteresseerd. T was gezellig kletsen, dat willen ze misschien best vaker doen, maar verder... no way. Misschien moet je je eens gaan verdiepen in de non-verbale communicatie.....

Ik moet er toch niet aan denken dat ik met al die kerels waar ik in de kroeg, op een festival, op een feestje etc slap heb staan lullen een relatie had moeten beginnen.

Wat ik me wel hardop afvraag is of je over 10 jaar nog steeds naar dames van rond de 25 neigt.... ben reeel...

Ja, dat begrijp ik. Maar zelf ben ik niet echt goed in het oppikken van die signalen vanuit vrouwen. Heb bijv. weleens van mijn ex gehoord of mijn zusje dat vrouwen waar ik mee stond te kletsen (in hun bijzijn), blijkbaar non-verbale signalen gaven van dat ze wel geïnteresseerd waren in mij. Maar zelf heb ik dat totaal niet in de gaten. En dan is het dus wel handig dat ik dan zelf weet hoe ik die signalen "uit moet zenden". Of op een of andere manier leer hoe ik dat bij vrouwen wel zie.

En nee, natuurlijk is het niet zo dat ik over 10 jaar naar vrouwen van rond de 25 neig. Ik heb het over nu. 10 jaar geleden (toen ik dus 22 was) viel ik op vrouwen van rond de 18-20... dat "groeit" natuurlijk mee naarmate ik zelf ook ouder word.

Maar nogmaals, die leeftijd vind ik helemaal niet zo belangrijk als veel mensen hier schijnen te denken. Het is echt niet zo dat ik daar op zit te filteren ofzo.
quote:hinde schreef op 24 juli 2009 @ 11:18:

Ik kan er niets aan doen maar als ik het bericht van TO lees komen beelden boven van een persoon waarmee ik jaren geleden een relatie heb gehad en die zo dit bericht geschreven kon hebben. Het zit me nog altijd dwars dat ik me met hem ingelaten heb. Deze persoon was iemand in een volwassen (nou ja ..) lijf maar die zijn kinderjaren nog niet was ontgroeid en mama was op zijn 29e nog altijd de belangrijkste persoon in zijn leven ...

Sorry TO, niets persoonlijks hoor, maar de manier waarop je schrijft komt bij mij niet prettig over en, aan de reacties te lezen, bij meer vrouwen niet. Je krijgt hier een aantal nuttige tips van de dames mee die ik zou gebruiken als ik jou was. Want de vrouw die jij 'zoekt' zoekt jou niet vrees ik.

Ja, ik ken de persoon niet over wie jij schrijft natuurlijk. Maar de mensen die mij kennen zullen mij niet zo omschrijven zoals jij diegene beschrijft.

Maar wat is het, dat niet prettig overkomt? Ik bedoelde e.e.a. veel luchtiger in ieder geval dan dat het blijkbaar overkomt. Het was gewoon even een postje met wat vraagjes die ik had, op dit forum dat ik toevallig tegenkwam. Niet meer en niet minder.
quote:Ley schreef op 24 juli 2009 @ 11:20:

Nou ik vind dat de meesten wel bot reageren hoor.

Blijkbaar komt het niet aan dat hij niet bezig is met een nieuwe profieltekst voor een datingsite o.i.d. Nee, hij heeft een bepaald "wensen" lijstje in zijn hoofd! Gewoon, hoe hij het het liefst zou willen.

Verder noemt hij wat dingen, o.a. de leeftijd 25 (van zijn hele lange openingspost). Dit wordt er vervolgens uitgepikt en hij moet zich hier 10x tegenover verdedigen. Als hij toch uitlegd dat dát maar een kleine dingetje in zijn wensenlijstje is en verder totaal niet belangrijk, waarom moet dat dan tig keer opnieuw aangehaald worden.

Jammer. Sommige dingen zijn kansloos om hier in het forum te gooien Daar ben ik het niet mee eens Ley. Als deze opmerking er niet in had gestaan was het hele bericht misschien anders overgekomen. Het is ook een hele overbodige opmerking die ik zelf nooooit in mijn bericht zou zetten. Als man moet je kunnen aanvoelen dat zoiets bij dames in het verkeerde keelgat kan schieten, ook al heb je de moeite genomen o zo eerlijk te zijn. Als hij reacties wil hebben op zijn oproepjes moet hij ook leren wat hij wel en niet kan zeggen, en dat hij misschien niet altijd zo eerlijk moet zijn. Ik bedoel, je hoeft toch niet je hele leven gelijk bloot te leggen. Dat geeft inderdaad een wanhopige en zeer onzekere indruk waar vrouwen nu eenmaal op afketsen. Je moet ook een stuk kritiek kunnen verdragen om daaruit lering te trekken om het vervolgens anders te doen.
Ik zou uitgaan van iets, een hobby, bezigheid waar jezelf grote belangstelling voor hebt en je voor cursussen inschrijven.

Bijvoorbeeld toneel, vooral als je verlegen bent, kan je juist fascineren omdat je dan tijdelijk legitiem als iemand anders door het leven kan gaan. Mocht het niks worden dan heb je je tijd leuk besteed en veel geleerd.

Dus uitgaan van jezelf en niet bewust gaan zoeken naar relaties. Als jij iemand bent die oprecht geïnteresseerd is in de dingen om je heen dan straal je dat uit en dat trekt vanzelf mensen aan. Je bent dan écht en op je best.

Ik begrijp je wel, maar ik denk dat geforceerd zoeken heilloos is.
quote:rider schreef op 24 juli 2009 @ 11:18:

[...]

En daar zit een patroon in, dat inmiddels door meer mensen gezien wordt.

[...]

Welke beledigende berichten heb jij gezien?

[...]

Noem je dit heftig? Echt? Serieus?

Dat zou kunnen, dat er een patroon in zit. Maar dat doe ik niet bewust in ieder geval.

En ik noem dit inderdaad vrij heftig t.o.v. hoe ik het bedoeld had. En hoe ik het bedoeld had, was gewoon als een vraagje aan vrouwen, over hoe zij dingen beleven, gewoon om e.e.a. wat beter te leren begrijpen. Veel luchtiger dan het gesprek nu gaat in ieder geval.

Nouja, en beledigend, een aantal postjes waarin ik word afgeschreven als iemand die de moeite van het kennen niet waard is, dat soort dingen. Erg snel geoordeeld op basis van een paar postjes vind ik dat. Daar ga ik niet op in.
Nammtar; je hebt de pech dat niet alle vrouwen volgens een vast patroontje reageren.... dan zou het nl wel heel erg makkelijk zijn..

Ooit gehoord van een open en gesloten houding? Spiegelen van gedrag???

Overigens berichtjes zijn mijns inziens niet als beledigend bedoelt maar meer om je wakker te schudden en inzicht in eigen functioneren te geven.
Jeejum wat een gezeur over leeftijd zeg. Hij is 31 dan is een vrouw tussen de 25 en 30 toch gewoon van rond zijn leeftijd? Ik vind het helemaal geen gekke eis. En liever rond de 25, tja, waarom niet? Ik (van 26 ) val juist weer op mannen van een jaar of 8-10 ouder. Zou het gek zijn als ik dat erin zou zetten? Lijkt mij niet. (behalve dat het gek zou zijn dat ik überhaupt op zoek zou gaan, zou Mr. Zwieber niet zo blij mee zijn)

Wat ik in mijn profiel zou zetten als ik jou was (want ik vermoed dat je zoiets bedoelt) :

Ik ben op zoek naar vrouwen met een mening, waar geen mening niet in het woordenboekje voorkomt. Iemand met een brede algemene ontwikkeling waar ik eindeloze gesprekken mee kan houden over (wat je wil hier een voorbeeld) filosofie, politiek, de actualiteiten maar ook grappige gesprekken over tijdreizen en parallelle werelden (ok, dit is wat ik in mijn profiel zou zetten ). Iemand waarmee je nooit uitgepraat raakt.

Laat in de beschrijving van de vrouw die je zoekt, dus ook iets van jezelf doorschemeren.
quote:hinde schreef op 24 juli 2009 @ 11:26:

[...]

Daar ben ik het niet mee eens Ley. Als deze opmerking er niet in had gestaan was het hele bericht misschien anders overgekomen. Het is ook een hele overbodige opmerking die ik zelf nooooit in mijn bericht zou zetten. Als man moet je kunnen aanvoelen dat zoiets bij dames in het verkeerde keelgat kan schieten, ook al heb je de moeite genomen o zo eerlijk te zijn. Als hij reacties wil hebben op zijn oproepjes moet hij ook leren wat hij wel en niet kan zeggen, en dat hij misschien niet altijd zo eerlijk moet zijn. Ik bedoel, je hoeft toch niet je hele leven gelijk bloot te leggen. Dat geeft inderdaad een wanhopige en zeer onzekere indruk waar vrouwen nu eenmaal op afketsen. Je moet ook een stuk kritiek kunnen verdragen om daaruit lering te trekken om het vervolgens anders te doen.

Nou, die kritiek is luid en duidelijk overgekomen, en ik zal zoiets er inderdaad nooit meer inzetten.

Maar nogmaals, dat is niet iets wat ik in een datingprofiel zet! Dat is gewoon iets wat ik hier bij schreef, als, ja, wat achtergrondinfo zeg maar.
quote:glitterzzzzzzzz schreef op 24 juli 2009 @ 11:30:

Nammtar; je hebt de pech dat niet alle vrouwen volgens een vast patroontje reageren.... dan zou het nl wel heel erg makkelijk zijn..

Ooit gehoord van een open en gesloten houding? Spiegelen van gedrag???

Overigens berichtjes zijn mijns inziens niet als beledigend bedoelt maar meer om je wakker te schudden en inzicht in eigen functioneren te geven.

Ja, maar eerlijk gezegd valt mij dat nooit op als iemand dat doet dus. De theorie ken ik, de praktijk ben ik minder goed in.

Sja, en over inzicht in mijn eigen functioneren. Dit is maar een heel klein aspectje van mij natuurlijk wat hier naar boven komt. Denk niet echt dat een oordeel over mij te vellen valt op basis van wat ik hier schrijf.
quote:Linndaatje schreef op 24 juli 2009 @ 11:20:

BTW, ik heb op je mailadres gereageerd wat het meest lijkt op deze nickname (nammtar). Ik ga er van uit dat je die nog gebruikt.Heb heel vroeger wel een email-adres gehad wat erop leek. Maar dat gebruik ik inmiddels al lang niet meer.
quote:hinde schreef op 24 juli 2009 @ 11:26:

[...]

Daar ben ik het niet mee eens Ley. Als deze opmerking er niet in had gestaan was het hele bericht misschien anders overgekomen. Het is ook een hele overbodige opmerking die ik zelf nooooit in mijn bericht zou zetten. Als man moet je kunnen aanvoelen dat zoiets bij dames in het verkeerde keelgat kan schieten, ook al heb je de moeite genomen o zo eerlijk te zijn. Als hij reacties wil hebben op zijn oproepjes moet hij ook leren wat hij wel en niet kan zeggen, en dat hij misschien niet altijd zo eerlijk moet zijn. Ik bedoel, je hoeft toch niet je hele leven gelijk bloot te leggen. Dat geeft inderdaad een wanhopige en zeer onzekere indruk waar vrouwen nu eenmaal op afketsen. Je moet ook een stuk kritiek kunnen verdragen om daaruit lering te trekken om het vervolgens anders te doen.

Ok, het was niet goed. Of nee, stel dat het niet goed was (hoe moet een man nou in hemelsnaam ooit zó'n tekst weten te schrijven die geen enkele vrouw beledigd. Hoe kan een man ooit een vrouw volledig begrijpen. En stel dat hij God is, en hem dat lukt, dan is dat er eentje en zijn er nog miljoenen anderen).

Dan nóg heeft hij al tig keer uitgelegd dat hij het niet zo bedoeld heeft. Waarom moet dat dan tig keer opnieuw aangehaald worden.

Pfff misschien ben ik wel gewoon niet geschikt als forummer. Ik snap die discussies om de discussies gewoon niet!
Tja, ik zeg ook maar wat...
@nammtar; ik had al gezegd dat ik het niet persoonlijk bedoelde en ik weet ook dat jij die persoon niet bent.

Wat ik ermee wil aangeven is dat ik de hele profielschets van een vrouw niet prettig vind om te lezen. Het is te doordacht van opzet. Je wekt de indruk dat je er dag en nacht mee bezig bent (ja ik weet dat je zei dat dit niet het geval was) en dat schrikt gewoon af. Het is maar een tip, ik wil je niet aanvallen.

Je kunt een vrouw nu eenmaal niet 'samenstellen' zoals jij graag wil dat ze is. Waar is het spontane gebleven? Je eerstvolgende date hoeft toch niet gelijk de vrouw van je leven te worden?

En als ik zeg, ga naar de supermarkt want dat is DE plaats om zulke vrouwen te ontmoeten (noem maar iets), wat heb jij daar in godsnaam aan. Weg met dat georganiseerde geplan, volg je gevoel wat meer, wordt spontaner! En waarom moet je zo snel (na vanaf je 20e relaties gehad te hebben) weer aan de vrouw? Als het is omdat je dit gewoon 'gewend' bent is dat de slechtste reden om nu weer op zoek te gaan naar een vrouw. Man, blijf een tijdje vrijgezellig, kijk wat op je pad komt en leer van je fouten. Je leert van op je bek gaan en weet na verloop van tijd of je 'eisen' eigenlijk wel reëeel zijn.

Succes ermee!
quote:Zwieber schreef op 24 juli 2009 @ 11:30:

Jeejum wat een gezeur over leeftijd zeg. Hij is 31 dan is een vrouw tussen de 25 en 30 toch gewoon van rond zijn leeftijd? Ik vind het helemaal geen gekke eis. En liever rond de 25, tja, waarom niet? Ik (van 26 ) val juist weer op mannen van een jaar of 8-10 ouder. Zou het gek zijn als ik dat erin zou zetten? Lijkt mij niet. (behalve dat het gek zou zijn dat ik überhaupt op zoek zou gaan, zou Mr. Zwieber niet zo blij mee zijn)

Wat ik in mijn profiel zou zetten als ik jou was (want ik vermoed dat je zoiets bedoelt) :

Ik ben op zoek naar vrouwen met een mening, waar geen mening niet in het woordenboekje voorkomt. Iemand met een brede algemene ontwikkeling waar ik eindeloze gesprekken mee kan houden over (wat je wil hier een voorbeeld) filosofie, politiek, de actualiteiten maar ook grappige gesprekken over tijdreizen en parallelle werelden (ok, dit is wat ik in mijn profiel zou zetten ). Iemand waarmee je nooit uitgepraat raakt.

Laat in de beschrijving van de vrouw die je zoekt, dus ook iets van jezelf doorschemeren.

Dat dacht ik dus ook, dat iemand tussen de 2-7 jaar jonger dan ik toch aardig van mijn leeftijd is. Als ik die profielen lees en zie, zijn heel veel vrouwen juist ook op zoek naar een man die ergens in die range ouder is dan zijzelf. Dus zo heel raar leek mij het niet dat ik dat erbij schreef. En daardoor schrok ik ook zo van de reacties die ik juist daarop kreeg.

En bedoelde niet dat je een voorbeeld profieltekstje voor mij moest schrijven hoor. Maar je geeft er leuke tips in waar ik wel iets mee kan denk ik. Thanks!
quote:Zwieber schreef op 24 juli 2009 @ 11:30:

Helemaal mee eens! Succes Nammtar!
...
quote:hinde schreef op 24 juli 2009 @ 11:39:

@nammtar; ik had al gezegd dat ik het niet persoonlijk bedoelde en ik weet ook dat jij die persoon niet bent.

Wat ik ermee wil aangeven is dat ik de hele profielschets van een vrouw niet prettig vind om te lezen. Het is te doordacht van opzet. Je wekt de indruk dat je er dag en nacht mee bezig bent (ja ik weet dat je zei dat dit niet het geval was) en dat schrikt gewoon af. Het is maar een tip, ik wil je niet aanvallen.

Je kunt een vrouw nu eenmaal niet 'samenstellen' zoals jij graag wil dat ze is. Waar is het spontane gebleven? Je eerstvolgende date hoeft toch niet gelijk de vrouw van je leven te worden?

En als ik zeg, ga naar de supermarkt want dat is DE plaats om zulke vrouwen te ontmoeten (noem maar iets), wat heb jij daar in godsnaam aan. Weg met dat georganiseerde geplan, volg je gevoel wat meer, wordt spontaner! En waarom moet je zo snel (na vanaf je 20e relaties gehad te hebben) weer aan de vrouw? Als het is omdat je dit gewoon 'gewend' bent is dat de slechtste reden om nu weer op zoek te gaan naar een vrouw. Man, blijf een tijdje vrijgezellig, kijk wat op je pad komt en leer van je fouten. Je leert van op je bek gaan en weet na verloop van tijd of je 'eisen' eigenlijk wel reëeel zijn.

Succes ermee!

Sja, maar wat zou ik volgens jou dan moeten schrijven als mijn vraag juist daarover gaat? Als ik geschreven zou hebben dat ik op zoek ben naar een vrouw, wie dan ook, hoeft nergens aan te voldoen, dan denk ik dat ik nog veel meer commentaar had gehad.

Dan kan ik toch beter gewoon eerlijk en duidelijk zijn en schrijven wat voor iemand ik aantrekkelijk vind? En of degene die ik dan uiteindelijk tegenkom ook zo is, da's tuurlijk nog maar de vraag. Maar dat neemt toch niet weg dat dat is wat ik in het algemeen aantrekkelijke punten vind.

En jij schrijft dat het een te doordachte profielschets is. Anderen hier zeggen weer dat het juist te algemeen en nietszeggend is. Sja, wat ik gewoon neer wilde zetten waren een aantal puntjes die ik belangrijk/aantrekkelijk vind. That's all.

Maar hoe kom je bij het idee dat ik alles gepland heb? Ik bedoelde juist die spontane aanpak. Niet zo'n geforceerd iets als een single-feest bijvoorbeeld (nog nooit geweest trouwens, dus misschien oordeel ik te snel dat dat geforceerd is). Maar juist, àls ik toevallig iemand in de supermarkt zie af aan de praat raak met iemand die ik leuk vind, hoe dan verder. En niet, dat ik in de supermarkt op de loer ga liggen naar leuke vrouwen ofzo.

En natuurlijk vroeg ik ook waar ik die vrouwen tegenkom. Misschien vandaar die indruk die je hebt. Maar bedoel dus gewoon settings, afgezien van de bekende plekken als kroeg en disco, waar vrouwen het dan niet erg vinden om aangesproken te worden. Wil gewoon beleefd zijn (misschien te).
quote:queenie1 schreef op 24 juli 2009 @ 11:49:

[...]

Helemaal mee eens! Succes Nammtar!Thanks!
Zoals jij schrijft klinkt het alsof het een sollicitatieprocedure is. Alsof het alleen maar een kwestie is van aan elkaars eisen voldoen.

Let wel: zo klinkt het. Ik zeg niet dat jij zo bent. Maar daten is een kwestie van eerste indrukken, en je kan dan maar beter serieus nemen wat voor eerste indruk jij wekt, in plaats van verontwaardigd te zijn dat mensen zo snel een mening over je hebben. Jij gaat zelf ook niet elke vrouw eerst helemaal 100% leren kennen voor je besluit of je haar aantrekkelijk vindt.

Dus bedenk liever iets pakkends, iets wat iets leuks over JOU zegt in plaats van steeds opnieuw je eisen te formuleren.

En bedenk je ook dat de formulering belangrijk is, dus denk eens verder dan algemeenheden die iedereen op zichzelf van toepassing verklaart,
quote:Ley schreef op 24 juli 2009 @ 11:38:

[...]

Ok, het was niet goed. Of nee, stel dat het niet goed was (hoe moet een man nou in hemelsnaam ooit zó'n tekst weten te schrijven die geen enkele vrouw beledigd. Hoe kan een man ooit een vrouw volledig begrijpen. En stel dat hij God is, en hem dat lukt, dan is dat er eentje en zijn er nog miljoenen anderen).

Dan nóg heeft hij al tig keer uitgelegd dat hij het niet zo bedoeld heeft. Waarom moet dat dan tig keer opnieuw aangehaald worden.

Pfff misschien ben ik wel gewoon niet geschikt als forummer. Ik snap die discussies om de discussies gewoon niet!Thanks. Was ook zeker niet mijn bedoeling zo'n hele discussie te ontlokken; had ik ook niet verwacht. Maar ben blij dat het tenminste niet bij iedereen verkeerd overkomt.
Ik heb heel veel leuke vrijgezelle vriendinnen die aan jou profiel voldoen! Ben je nog ergens te vinden op zo'n datingsite? Dan ga ik je voorstellen! (mss vind ik je zelf wel leuk trouwens, hihi)

Ik ben zo oppervlakkig dat ik foto wil zien, ook wil ook wat! Sorry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven