Verkiezingen 2025
zondag 28 september 2025 om 10:25
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
zaterdag 15 november 2025 om 10:28
Als iedereen die in een privesetting iets negatiefs over politici heeft gezegd nooit meer zo'n rol zou kunnen vervullen zijn we klaar. Dan is er niemand meer te vinden.Frizz schreef: ↑14-11-2025 19:33Daar heb ik dus een andere mening over zoals je net al las.
Je denkt zelf toch ook niet dat politici nooit zulke woorden over elkaar gebruiken?
Pannenkoek kwam net ook al voorbij hier.
Er is gewoon gezocht naar iets om een bommetje onder de formatie te kunnen leggen.
Mission accomplished.
En wat een woke sneeuwvlokjes (om maar te gebruiken wat ze zelf zeggen) zitten er bij die rechtse partijen dat ze hier een probleem van maken.....
zaterdag 15 november 2025 om 10:33
De rechtse partijen maken er geen probleem van, Wijers is zelf direct opgestapt toen hij met zijn eigen app werd geconfronteerd door NRC.Appletje schreef: ↑15-11-2025 10:28Als iedereen die in een privesetting iets negatiefs over politici heeft gezegd nooit meer zo'n rol zou kunnen vervullen zijn we klaar. Dan is er niemand meer te vinden.
En wat een woke sneeuwvlokjes (om maar te gebruiken wat ze zelf zeggen) zitten er bij die rechtse partijen dat ze hier een probleem van maken.....
zaterdag 15 november 2025 om 10:49
Gelijk heeft hij. Niet omdat het vreselijk is wat hij heeft gedaan, maar omdat het niet handig is als het vervolgens de hele tijd gaat over de verkenner ipv over de inhoud.
•
zaterdag 15 november 2025 om 15:52
Ook jurist Christiaan Alberdingk Thijm stelt vragen bij de rol van NRC in het geval van Wijers.
Op Linkedin zegt hij onder andere:
"NRC hult zich in stilzwijgen. Geen reactie op Eric Smit, geen filmpje, geen duiding van de bron. Het lijkt vooral haar eigen straatje schoon te vegen. Het bewijst de lezer een slechte dienst. En passant laadt de krant de verdenking op zich medeplichtig te zijn aan een politieke afrekening. Wijers wordt nog even geduid op de voorpagina. Helaas ontbreekt een kritische blik op de eigen rol."
"NRC hult zich in stilzwijgen. Geen reactie op Eric Smit, geen filmpje, geen duiding van de bron. Het lijkt vooral haar eigen straatje schoon te vegen. Het bewijst de lezer een slechte dienst. En passant laadt de krant de verdenking op zich medeplichtig te zijn aan een politieke afrekening. Wijers wordt nog even geduid op de voorpagina. Helaas ontbreekt een kritische blik op de eigen rol."
zaterdag 15 november 2025 om 15:56
das der eentje uit de serie: don't shoot the messengerParadise schreef: ↑15-11-2025 15:52Ook jurist Christiaan Alberdingk Thijm stelt vragen bij de rol van NRC in het geval van Wijers.
donderdag 20 november 2025 om 10:49
vrijdag 21 november 2025 om 15:37
Nog maar een keer over NRC en Wijers:
Er is de laatste dagen veel kritiek geuit op NRC. Het is dus best een boeiende discussie, die in ieder geval verder rijkt dan het idee 'dont shoot the messenger',
Kritische reacties waren te lezen op Linkedin, in media zoals het Mediaforum op de radio, in andere kranten, maar ook in NRC zelf.
In Trouw ook een kritisch artikel, waar een hoogleraar er ook iets over zei:
"De brenger van het nieuws werd zelf onderdeel van de ophef, waarop hoofdredacteur Patricia Veldhuis besloot uitleg te geven over het waarom van de artikelen over Wijers. ‘We laten ons leiden door waarheidsvinding, niet door politieke belangen’, schreef Veldhuis afgelopen weekend. ‘Als er feiten opduiken, houden we die niet onder de pet.’ In details trad ze niet.
Veldhuis’ toelichting is onbevredigend, stelt Bart Brouwers, hoogleraar journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen, per mail."
https://www.trouw.nl/cultuur-media/wije ... ~b7836fdc/
Er is de laatste dagen veel kritiek geuit op NRC. Het is dus best een boeiende discussie, die in ieder geval verder rijkt dan het idee 'dont shoot the messenger',
Kritische reacties waren te lezen op Linkedin, in media zoals het Mediaforum op de radio, in andere kranten, maar ook in NRC zelf.
In Trouw ook een kritisch artikel, waar een hoogleraar er ook iets over zei:
"De brenger van het nieuws werd zelf onderdeel van de ophef, waarop hoofdredacteur Patricia Veldhuis besloot uitleg te geven over het waarom van de artikelen over Wijers. ‘We laten ons leiden door waarheidsvinding, niet door politieke belangen’, schreef Veldhuis afgelopen weekend. ‘Als er feiten opduiken, houden we die niet onder de pet.’ In details trad ze niet.
Veldhuis’ toelichting is onbevredigend, stelt Bart Brouwers, hoogleraar journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen, per mail."
https://www.trouw.nl/cultuur-media/wije ... ~b7836fdc/
vrijdag 21 november 2025 om 19:51
https://nos.nl/artikel/2591401-eerste-w ... nde-agenda
Positieve geluiden vanuit Jetten en Bontenbal, dat is goed nieuws vind ik. Alleen is het idd wel zo wat in het artikel staat, dat wanneer zij met een positief programma komen, het voor partijen die aan "moeten" sluiten ook misschien voelt alsof er weinig onderhandelingsruimte is. En het is maar de vraag hoe die daarin zullen staan.
Ik vind het daarom ook jammer dat de gesprekken nu alleen plaatsvinden tussen D66 en CDA, voelt een beetje als verspilde tijd. Want ze hebben hoe dan ook de steun van nog 2 andere partijen nodig.
Positieve geluiden vanuit Jetten en Bontenbal, dat is goed nieuws vind ik. Alleen is het idd wel zo wat in het artikel staat, dat wanneer zij met een positief programma komen, het voor partijen die aan "moeten" sluiten ook misschien voelt alsof er weinig onderhandelingsruimte is. En het is maar de vraag hoe die daarin zullen staan.
Ik vind het daarom ook jammer dat de gesprekken nu alleen plaatsvinden tussen D66 en CDA, voelt een beetje als verspilde tijd. Want ze hebben hoe dan ook de steun van nog 2 andere partijen nodig.
zaterdag 22 november 2025 om 11:07
Ik vind dat juist heel goed. Geen spelletjes, geen vieze tactieken, geen uitsluitingen louter om het uitsluiten. Laat ze maar een programma opstellen en dan kijken wie daarbij wil aansluiten.SirDidymus schreef: ↑21-11-2025 19:51https://nos.nl/artikel/2591401-eerste-w ... nde-agenda
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in