Nieuw bed

15-11-2025 21:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons bed moet vervangen worden. We hebben nu een boxspring en die is helemaal op. Er zitten verzakkingen in. Maandag hebben man en ik tijd om naar een woonboulevard te gaan.

Hebben jullie nog tips?

Voor mij is het heel belangrijk dat ik niet half uit bed wordt getrild als man in bed stapt of in bed draait. Vaak op vakantie gehad dat ik er echt wakker wakker van werd.

Verder is het voor ons ook belangrijk dat we het oude bed niet zelf hoeven af te voeren. Is het gebruikelijk dat een beddenwinkel direct het oude bed meeneemt?
Ik heb echt nog nooit gehoord van een winkel die je oude bed meeneemt.
Als je twee aparte matrassen hebt, moet je minder last hebben van je partner. Voor de rest gewoon proberen.
Si abra la puerta hay lobos.
Onze bodems staan op eigen pootjes, ze liggen dus niet in de ombouw. En we hebben twee matrassen. We merken het totaal niet als de ander omdraait.
2 matrassen. Echt doen.
Auping, 2 matrassen, 2 aparte bodems. Perfect!
lucyvanpelt wijzigde dit bericht op 16-11-2025 12:08
22.08% gewijzigd
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
Oude bed meenemen ken ik ook niet. 2 matrassen is wel handig. Zeker bij groot gewichtsverschil tussen partners. Dus ook 2 bodems.
Afkoelen heeft gewerkt
waterbed met twee waterzakken en 100% stabilisatie.
De beddenspeciaalzaak waar wij ons bed gekocht hebben, heeft ons oude bed wel meegenomen. Dus het kan wel.

Twee aparte matrassen is handig al je snel wakker wordt van je man. En een zo breed mogelijk bed.
Auping! In jouw geval zou ik zeker twee matrassen doen. Auping neemt tegen een kleine vergoeding het oude bed mee, wanneer ze het nieuwe komen installeren. Boxsprings van Auping zijn wel wat duurder dan Beter Bed oid. Wat mij betreft is het iedere euro waard.
Dank voor de tips over de 2 matrassen, daar ga ik op letten. We verschillen ook best wel van gewicht en lengte dus eigenlijk klinkt dat best wel logisch.
Wij hebben bij B.eter B.ed gekocht en die namen oude bed mee.
Wij hebben ledikant met redelijk prijzig matras (geen BB eigen merk), maar wel fijn.
Je hebt bij die winkel ook matras tester die meet hoe je ligt en drukpunten, met uitslag welke bij je past. Zo heb je maximaal aantal matrassen die bij je passen ipv de hele winkel doorgaan.
Wij kozen uiteindelijk wel 1 matras, maar onze punten lagen niet heel ver uit elkaar.

Let wel op kleine letters qua proef garantie bij deze winkel!!
Rabarbara schreef:
15-11-2025 21:51
Ik heb echt nog nooit gehoord van een winkel die je oude bed meeneemt.
Als je twee aparte matrassen hebt, moet je minder last hebben van je partner. Voor de rest gewoon proberen.

Mijn winkel nam, tegen een kleine vergoeding, de oude matrassen mee. Heel handig want zelf naar de milieustraat brengen valt nog niet mee met grote zware matrassen die je nauwelijks kunt vouwen.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Twee matrassen vinden wij niet fijn. We vallen altijd tegen elkaar aan in slaap en en een naad, ook met een brug erover, ligt gewoon niet lekker.
De winkel waar wij ons bed kochten nam ook het oude bed in.

Wij hebben een koudschuimmatras, deze veert niet als de ander in bed gaat liggen of zich omdraait. Daaronder hebben we twee losse eenpersoonsboxsprings.

Ik zou als ik jou was vooral op verschillende soorten matrassen liggen. Dus pocketveer, traagschuim etc. En kijken wat je fijn vind. Wij vonden de bedden van auping lekker liggen maar uiteindelijk toch voor een bed van de speciaalzaak gegaan. Wij vonden dat bed nog lekkerder liggen en qua prijs was het uiteindelijk ook nog goedkoper.
Wat betreft afvoer van het oude bed: waar ik woon kun je de gemeente bellen voor het laten ophalen van grof vuil. Dan hoef je het bed op de afgesproken dag alleen maar aan de straat te zetten.
Misschien kan dat in jouw woonplaats ook?
Wij hebben een verstelbare boxspring van T.otaal Bed. 2 losse matrassen met een split topper. Dus we kunnen wèl lepeltje lepeltje liggen maar de matrassen kunnen afzonderlijk van elkaar electrisch versteld worden. (Hoofd en voeteneind)
Bevalt ons hartstikke prima!
Je kunt een grotere kringloopwinkel benaderen. Die nemen het vaak gratis mee. Als het meubelstuk niet meer voor de verkoop geschikt wordt geacht willen ze het vaak toch (tegen een kleine vergoeding) meenemen en voeren hem dan voor je af. Is bij ons zo gebeurd toen wij een nieuwe bank kochten. Is inderdaad heel vervelend als je met oude grote meubels zit die je zelf moet afvoeren.
Ik heb mijn oude matrassen zelf uit elkaar gepeuterd. Alle springveren losgedraaid en door de oudijzerboer laten ophalen. Er bleef alleen wat schuim en de hoes over, die heb ik in stukken geknipt en in de container gegooid. Maar ik hou ook heel erg van rommelen.
Si abra la puerta hay lobos.
Sowieso is 2 matrassen fijn qua voorkeuren per persoon en weinig beweging als de ander uit bed stapt, maar onze beddenadviseur gaf ook aan dat 1 matras voor een groot bed eigenlijk vragen is om problemen zoals doorzakken. Dan kun je beter een topper bovenop doen die je makkelijker vervangt. Al hebben wij niet zo’n last van de spleet tussen de matrassen. Ik maak ze altijd wel strak op met molton en hoeslaken van 180 bij 200, dus zo zie je ook niet dat het 2 matrassen zijn.
Fibonaci schreef:
16-11-2025 07:32
Twee matrassen vinden wij niet fijn. We vallen altijd tegen elkaar aan in slaap en en een naad, ook met een brug erover, ligt gewoon niet lekker.
Wij hebben totaal geen last van die naad. Gebruiken geen brug, matrassen liggen strak tegen elkaar.

TO, 2 matrassen is ideaal. Wij hebben verschillende matrassen, passend bij ons gewicht en hoe wij liggen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven