Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 966 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik bedoelde het als grapje. Maar vraag me nu wel af wat er moeilijk is aan geen vlees eten.
.
Yasmijn schreef:
16-11-2025 10:18
Dat is voor veel mensen niet makkelijk.
Dus te kort door de bocht.

Gewoon iets minder vlees. Is voor mens én milieu ook stukken gezonder.
Frizz schreef:
16-11-2025 10:34
Ik bedoelde het als grapje. Maar vraag me nu wel af wat er moeilijk is aan geen vlees eten.

Ook dat.

Veel mensen kunnen niet omdenken denk ik.
Frizz schreef:
Nou ja, ik heb vanaf mijn tiende geprobeerd om vegetariër te worden maar elke keer ging ik na een tijdje weer overstag, vooral als er kip op tafel kwam. Inmiddels eet ik alweer een jaar of zes vegetarisch en ik durf eindelijk te zeggen dat het dit keer een blijvertje is, maar ik kan me nog steeds best voorstellen dat mensen het lastig vinden om het vlees helemaal te laten staan.
Graftak!
Frizz schreef:
Wat mij betreft blijft er dan weinig lekkers over.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wij zijn gisteren bij een vegetarisch restaurant wezen eten. Ik moet zeggen ik stond er sceptisch tegenover, maar het was verrassend lekker! Op een hoger culinair niveau, althans dat vond ik dan toch. 😊
@Yasmijn:

Binnenkort heb je bij jou in de binnenstad het hof van E’de.

:heart:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik ben geen echt vleeseter zou best vegetarisch kunnen eten elke dag. Wij eten 2 à 3 keer per week vegetarisch en verder vaker kip dan rund. Varkensvlees eet ik vrij weinig.
Bij een lekkere curry of een hartige taart met b.v. pompoen, spinazie en geitenkaas mis ik het vlees echt niet.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Joppie schreef:
16-11-2025 11:46
Ik ben geen echt vleeseter zou best vegetarisch kunnen eten elke dag. Wij eten 2 à 3 keer per week vegetarisch en verder vaker kip dan rund. Varkensvlees eet ik vrij weinig.
Bij een lekkere curry of een hartige taart met b.v. pompoen, spinazie en geitenkaas mis ik het vlees echt niet.
In veel pastagerechten ook niet per se nodig.
Het aantal mensen dat dagelijks avg eet neemt denk ik steeds meer af. Ik kan me wel voorstellen dat het misschien anders is als je zes of zeven dagen avg eet. En dan denkt: dan worden het elke dag dus vleesvervangers (die niet per se veel goedkoper zijn).
Lady*Voldemort schreef:
16-11-2025 10:49
Nou ja, ik heb vanaf mijn tiende geprobeerd om vegetariër te worden maar elke keer ging ik na een tijdje weer overstag, vooral als er kip op tafel kwam. Inmiddels eet ik alweer een jaar of zes vegetarisch en ik durf eindelijk te zeggen dat het dit keer een blijvertje is, maar ik kan me nog steeds best voorstellen dat mensen het lastig vinden om het vlees helemaal te laten staan.

Maar dat is toch helemaal niet zo’n ramp, als je een keertje vlees eet?
Solomio schreef:
16-11-2025 11:09
Wat mij betreft blijft er dan weinig lekkers over.

Ah zo had ik het niet bekeken. Ik vind zelf heel veel dingen lekker zonder vlees.
feow schreef:
16-11-2025 11:42
@Yasmijn:

Binnenkort heb je bij jou in de binnenstad het hof van E’de.

:heart:
Yes!
Frizz schreef:
16-11-2025 12:06
Maar dat is toch helemaal niet zo’n ramp, als je een keertje vlees eet?
Vind ik wel :lol:

Niet als anderen het doen hoor, iedereen eet maar lekker wat hem blieft. Maar voor mezelf ben ik nogal streng in de leer.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
16-11-2025 12:08
Vind ik wel :lol:

Niet als anderen het doen hoor, iedereen eet maar lekker wat hem blieft. Maar voor mezelf ben ik nogal streng in de leer.

Oh ja ik ben daar wel wat flexibeler in, qua verstand dan. In de praktijk heb ik al geen jaren vlees gegeten.
Tegenwoordig ook zoveel makkelijker dan 25 jaar geleden, er is echt een veel beter aanbod.
Frizz schreef:
16-11-2025 12:15
Oh ja ik ben daar wel wat flexibeler in, qua verstand dan. In de praktijk heb ik al geen jaren vlees gegeten.
Tegenwoordig ook zoveel makkelijker dan 25 jaar geleden, er is echt een veel beter aanbod.
Dat scheelt een slok op een borrel inderdaad. Mijn eerste poging dateert van 45 jaar geleden en toen had je eigenlijk alleen van die sojabrokken die qua uiterlijk, structuur en smaak meer weg hadden van hondenbrokken :lol:
Graftak!
Ik eet ongeveer 2 keer per week vlees of vis, de rest van het gezin eet denk ik 4-5 keer per week vlees (meestal geen vis).
Lady*Voldemort schreef:
16-11-2025 12:22
Dat scheelt een slok op een borrel inderdaad. Mijn eerste poging dateert van 45 jaar geleden en toen had je eigenlijk alleen van die sojabrokken die qua uiterlijk, structuur en smaak meer weg hadden van hondenbrokken :lol:

Nog steeds mijn lievelings ♥️
Even wellen in groentebouillon en dan bakken. Zalig.

Inmiddels 44 jaar vegetariër zonder onderbreking.
Frizz schreef:
16-11-2025 12:06
Ah zo had ik het niet bekeken. Ik vind zelf heel veel dingen lekker zonder vlees.
Ik mis in elke eet-'discussie' het aspect 'lekker', ook in bijv leefstijladviezen. 'Mijn' cardioloog adviseerde dat mediterraanse dieet, maar dat omvat veel groenten, zaden, noten, allemaal dingen die ik niet lekker vind.
Je aan een 'dieet' houden is echt een stuk makkelijker als je het ook nog lekker vindt.

Ik leef in een vegetarisch/veganistische bubbel, dus het is ook niet zo dat het een onbekend fenomeen is. Maar ik eet dus zelden bij anderen, want ik lust teveel niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
SirDidymus schreef:
16-11-2025 11:12
Wij zijn gisteren bij een vegetarisch restaurant wezen eten. Ik moet zeggen ik stond er sceptisch tegenover, maar het was verrassend lekker! Op een hoger culinair niveau, althans dat vond ik dan toch. 😊
Ik eet sinds een paar weken elke week bij een vegetarisch restaurant, en ik vind het heerlijk :heart: . Maar af en toe een stukje vlees vind ik ook lekker :$
Voor iedereen een groene tuin
Oh en die sojabrokken zijn er ook heel fijn/klein en daar (eenmaal geweld) een gesnipperd uitje, een ei en paneermeel en kruiden door en ik maak zalige ballen ervan.
GroenTuintje schreef:
16-11-2025 12:34
Ik eet sinds een paar weken elke week bij een vegetarisch restaurant, en ik vind het heerlijk :heart: . Maar af en toe een stukje vlees vind ik ook lekker :$
Ik weet waar. 🙂 daar komt dinges ook 2 keer per week.
Heb je meegekregen dat ze gaan verhuizen?
Yasmijn schreef:
16-11-2025 12:45
Ik weet waar. 🙂 daar komt dinges ook 2 keer per week.
Heb je meegekregen dat ze gaan verhuizen?
Wie is dinges :HA: ? Ja klopt, Emmastraat toch? Voor 2 jaar. En dan keren ze weer terug geloof ik.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
16-11-2025 12:50
Wie is dinges :HA: ? Ja klopt, Emmastraat toch? Voor 2 jaar. En dan keren ze weer terug geloof ik.
Dinges, mijn ‘vriendje’ zeg maar.
Yep, Emmastraat.
Lady*Voldemort schreef:
16-11-2025 12:22
Zo'n 30 jaar geleden kreeg je dan in een restaurant standaard een lekker dikke gebakken plak brie :lol: En ik had toen een eetstoornis en dacht met het weglaten van vlees een aanzienlijk aantal kcal te besparen. Maar dat schoot natuurlijk niet zo op met zo'n homp kaas op je bord als vervanging. |-)
Heb het ook niet lang volgehouden.
Een aantal jaar later werd ik vegetariër vanuit morele overwegingen nadat ik 'p/o' een geheime video had gezien over de wanpraktijken in de veetransport.
Inmiddels eet ik weer wel vlees, maar niet te vaak en overwegend van een boer hier uit de buurt waar de dieren een goed leven hebben gehad.
Vanity of vanities; all is vanity

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven