Ik zoek een heel warm winterdekbed

16-11-2025 19:23 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds mijn verhuizing heb ik een slaapkamer op het Noorden en ik heb het koud 's nachts, niet normaal. Ik lig inmiddels in een onesie onder een fleecedeken en een synthetisch dekbed uit de hoogste warmteklasse van Ikea en ik val nog steeds lastig in slaap omdat ik het zo koud heb. Ik zoek dus een heel erg warm dekbed, liefst een beetje diervriendelijk (geen dons, misschien wel wol?). Wat zijn echte aanraders?

O, alle tips om mijn lichaam het werk te laten doen door me dunner te kleden, leverden een paar slechte nachten en beginnende winterhanden op. Ik zoek het dus echt in meer warmte.
Kan je het bed niet voorverwarmen met een kruik of elektrische deken?

Ik zou je dons willen adviseren maar het is inderdaad niet diervriendelijk
Texeler dekbed. Ik slaap op een koude kamer en vind dat echt heel fijn.

Een schapenwollen onderdeken is ook heel erg fijn. Dit houdt je eigen lichaamswarmte vast.

Een kruik in bed leggen voordat je naar bed gaat helpt ook iets, in ieder geval tegen koude voeten.
Wol idd, en/of een elektrische deken?
Dekbed gevuld met Texelse wol. Erg tevreden over.
Enige nadeel is dat het naar de nieuwkuis moet...
Ik kan echt niet slapen zonder warmwaterkruik. Ik word ook gewoon echt niet warm en kan letterlijk uren bibberen als ik dat ding niet heb, ook inderdaad in onesie, met extra dekens onder een dekbed enzo. Met kruik slaap ik onder hetzelfde dekbed (geen extreem warm of dik dekbed) in ondergoed heerlijk. Ik denk dat al die extra laagjes gewoon geen zin hebben als je zelf koud bent, ik heb echt een warmtebron nodig om binnen de laagjes warm te kunnen worden.

Ik heb me weleens afgevraagd of er iets mis is met mijn temperatuurhuishouding maar geen idee waardoor het komt. Mijn huid voelt ook altijd koud aan. Al lig ik al een tijdje in bed met de kruik en heb ik het lekker warm, mijn armen en benen voelen nog steeds heel koud aan.
Wij hebben een 4 seizoenen dekbed van cinderella,synthetisch.
Ik ben een echte koukleum en heb ook een elektrische deken,maar ik heb allebei de delen niet meer gebruikt sinds wij in ons nieuwbouwhuis wonen (warmer in de winter)

In ons vorige huis was de slaapkamer ook koud,en dat dekbed was warm genoeg
Ze hebben ook wollen dekbedden.
Phlox24 schreef:
16-11-2025 19:30
Texeler dekbed. Ik slaap op een koude kamer en vind dat echt heel fijn.

Een schapenwollen onderdeken is ook heel erg fijn. Dit houdt je eigen lichaamswarmte vast.

Een kruik in bed leggen voordat je naar bed gaat helpt ook iets, in ieder geval tegen koude voeten.
Ja, ik ben ook een koukleum, sinds ik van synthetisch dekbed naar wollen dekbed ben gegaan.... wat een (positieve) verandering, echt een wereld van verschil.
Hier helpt het als ik onder een kleed op de bank zit (bv. tv kijken) en dan lekker warm mijn bed in stap. Dat scheelt voor mij al veel.
Ooit in een B&B onder een Texeler dekbed geslapen van de Lidl. Heerlijk zwaar en warm. Ik vind dat wij thuis ook een fijn dekbed hebben, maar die van de Lidl was ook echt heerlijk! Ergens in de winter komt die altijd langs in het tijdelijk assortiment en is echt niet duur. Enige nadeel: ze zijn zwaar. Dus met bed opmaken lijkt me het wel een dingetje.

En een synthetische onesie vind ik dan weer helemaal niet warm. Liever een meer aangesloten pyjama of een van flanel vind ik veel warmer (en niet zweterig).
viamia schreef:
16-11-2025 19:38
Ja, ik ben ook een koukleum, sinds ik van synthetisch dekbed naar wollen dekbed ben gegaan.... wat een (positieve) verandering, echt een wereld van verschil.
Ja hier ook wol. Slaapt echt heerlijk. Nooit meer te koud bij het in slaap vallen, driedubbele synthetische sprei erbovenop, en dan vervolgens zwetend wakker worden later in de nacht. Wol slaapt echt heerlijk en is precies de goede temperatuur, heerlijk warm. Ik ga nog op zoek naar een wollen onderdeken.
Toevoeging: we hebben een vierseizoenendekbed, dus ook in de zomer slapen we onder wol (de dunste laag dan) en ook dan is het niet te warm, maar precies goed en nogmaals: ademend.
Brrr.

Ik zou een elektrische deken aanschaffen met een timer.

Normaal winterdekbed of als je geld hebt een Texelaar. Eenmaal opgewarmd houdt een normaal warm bed je toch wel warm? Of slaap je in een stal?

Isolerende onderlegger voor onder je matras kan eventueel ook nog, mocht je een open bedbodem hebben.
Pyjamaheld schreef:
16-11-2025 19:23
Sinds mijn verhuizing heb ik een slaapkamer op het Noorden en ik heb het koud 's nachts, niet normaal. Ik lig inmiddels in een onesie onder een fleecedeken en een synthetisch dekbed uit de hoogste warmteklasse van Ikea en ik val nog steeds lastig in slaap omdat ik het zo koud heb. Ik zoek dus een heel erg warm dekbed, liefst een beetje diervriendelijk (geen dons, misschien wel wol?). Wat zijn echte aanraders?

O, alle tips om mijn lichaam het werk te laten doen door me dunner te kleden, leverden een paar slechte nachten en beginnende winterhanden op. Ik zoek het dus echt in meer warmte.
Een wollen dekbed inderdaad. En ik heb een elektrische deken die ik in combinatie met een Philips hue stekker in kan stellen op een aan- en een uittijd. Als ik het ‘s nachts koud heb, zet ik hem weer aan en laat ik hem automatisch uitgaan na bijvoorbeeld een half uurtje. Dan is het meteen weer lekker warm.
Elektrische deken is fijn. Kan gewoon onder je hoeslaken en dan voorwarmen voordat je naar bed gaat.

Ik zette hem uit als ik mijn bed in ging.

Dekbed met wol!
Hier sinds een jaar ook het wollen dekbed van de Lidl, echt heerlijk!
Wij doen de hoes met z’n 2e vervangen want hij is wel erg zwaar, zeker als de 2 delen erop liggen (en de 2.40m variant).

Heb ook een elektrische deken en ik verwarm m’n bed ook graag voor als ik het koud heb in de avond.
Oké duidelijk, ik ga op zoek naar een (Texeler) wollen dekbed. Kruik gebruik ik soms al, maar bij echte kou word ik ook nog weleens om 5 uur wakker en dan is die ook afgekoeld, natuurlijk. Een elektrische deken heb ik om dezelfde reden nooit gekocht. Je kunt die dingen niet de hele nacht aanzetten, toch? Ik denk dat zelfs ik dan buitenstoof...
Ipv een elektrische deken vind ik een schapenwollen onderdeken veel fijner. Houdt goed je warmte vast, elektrisch geeft tijdelijk warmte.
Is gerecycled dons nog een optie voor je? Voor warmte werkt dat wel het beste. 2e keuze: wol inderdaad. Naast dat het warm is, ademt het ook goed.
wij slapen met raam open, het hele jaar zowel zomer als winter. Heerlijk vind ik dat, met een heel warm dekbed. Ik raad ook het Texeler 4-seizoenen dekbed aan, fijn warm en ik word 's nachts echt niet wakker van de kou.
En daarbij een (electrische) kruik of electrische deken die je in het begin aan zet.
Bij de Hema nu flanellen dekbedovertrekken in allerlei kleuren.
Als ik het echt echt koud heb lig ik onder mijn dekbed in een fleeceslaapzak eventueel met een kruik. Lekker Coconnen.

Als je in een slaapzak slaapt dan houd je de warmte vast aan je lichaam.

Zo heb ik ook een donzen winterslaapzak als ik in het najaar/ begin voorjaar kampeer.
Lidl verkoopt nog Texelerwol 4 seizoenen dekbedden. Ik heb er een van de Aldi en echt een top aankoop die ik eerder had moeten doen. Stuk warmer dan een synthetisch 4 seizoenen dekbed. Heb nu ook weer mijn flanellen beddengoed op mijn bed gedaan. Heerlijk! Ben een echte koukleum.

Heb ook nog een elektrische onderdeken, warmte kussen en een kruik maar dat is voor nu nog niet nodig, dan moet het echt vriezen.
Phlox24 schreef:
16-11-2025 20:29
Ipv een elektrische deken vind ik een schapenwollen onderdeken veel fijner. Houdt goed je warmte vast, elektrisch geeft tijdelijk warmte.
Ja! Een tante van mij heeft dat, als ik op haar huis pas slaap ik zo het klokje rond elke nacht. Ik weet niet waarom maar het ligt goddelijk lekker, alles ontspant ervan.
Flanellen beddengoed. Nooit meer koud.
Graze schreef:
16-11-2025 20:49
Lidl verkoopt nog Texelerwol 4 seizoenen dekbedden. Ik heb er een van de Aldi en echt een top aankoop die ik eerder had moeten doen. Stuk warmer dan een synthetisch 4 seizoenen dekbed. Heb nu ook weer mijn flanellen beddengoed op mijn bed gedaan. Heerlijk! Ben een echte koukleum.

Heb ook nog een elektrische onderdeken, warmte kussen en een kruik maar dat is voor nu nog niet nodig, dan moet het echt vriezen.
Ik heb em ook van de Aldi. Echt heel fijn. En flanellen beddengoed.
Maar ik word dan toch nog wakker van een koude neus. :@
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Flanellen beddengoed scheelt inderdaad veel. En naast een wollen dekbed zelf ook wol dragen, dat is zo veel fijner dan fleece. Ik ben 's nachts niet zo'n koukleum meer maar overdag draag ik nu ook vrijwel altijd een laagje wol, zo fijn!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven